Skocz do zawartości

Czy warto kupić E36 w turbo dieslu??


KamilW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak widac jestem tu nowy. Wiekszy staz mam na forum VW, ale przyszedl czas na przejscie na bardziej prestizowa marke jaka jest BMW.

Nie bede sie rozgadywal, chce kupic E36 w turbo dieslu, z tego co wiem byly 2 wersje: 1,8 i 2,5 litra. Ktora wybrac (zeby dynamika byla w miare przyzwoita i spalanie tez), kwota ktora moge na to auto przeznaczyc to okolo 15000 PLN. Wogole to piszcie co sie wam w tych dieslach podoba, co szwankuje, ile pala, ile kosztuje eksploatacja, jak z przyjemnoscia z jazdy. Wogoe kazda sugestia, opinia mile widziana.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=53010

 

Poszukaj na forum, jest o tym dosc duzo.

Generalnie, najlepiej kupic TDS-a, tylko kupno uzywanego E36 325 TDS w dobrym stanie i ze stosunkowo malym przebiegiem graniczy z cudem.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje ci za temat w linku, szkoda ze nie przyznajecie sobie punktow za pomoc, przepratrzylem szukaczke i paru rzeczy sie dowiedzialem. Teraz bardziej konkretne pytania:

- ludzie pisza ze znalesc TDS w dobrym stanie to masakra... wiec co sie w nim psuje?? Slyszalem ze sa problemy z chlodzeniem, ale z czego one wynikaja?? Z obslugi czy niedopracowania ktoregos z elementow??

- jak z tym rozrzadem o ktorym piszecie?? jest lancuch to juz wiem, ale lancuch tez sie wymienia - jaki kosze i co ile??

- wlasnie, jak z tym zawieszniem, jaki kosze naprawy przodu, a jaki tylu??

- ponoc pada elektryka, jakie to sa najczesciej usterki?? jakies pierdoly czy auto staje??

Widze ze radzicie Panowie zeby nie patrzec na silnik tylko na stan auta i nie byc slepo zapatrzonym w tds... a jesli nie ten 2,5 litra to co wybrac z benzyn?? czy 1,8 wystarcza do tego auta?? czy juz lepiej 2 litry - i jak z awaryjnoscia tego silnika??

 

Aha i jak za spalaniem, piszcie ile wam pala E36, jkazda wypowiedz mile widziana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TDS-y sa dosc podatne na przegrzanie, poza tym wiekszosc z nich ma po prostu duze przebiegi. Standardowe problemy to pekanie glowicy (jezeli silnik byl wczesniej przegrzany).

Zdecydowanie latwiej trafic silnik benzynowy z mniejszym, udokumentowamym przebiegiem.

Polecane wersje silnikowe to: czterocylindrowe 318is - 140 KM (wystepowaly prawie wylacznie w Coupe i Compact (318ti), rzadko w Sedanie, spalanie ok 7,5 trasa/10,5 miasto)

i szesciocylindrowe 323i/328i.

 

Z mojego doswiadczenia wynika, ze najlatwiej kupic w miare zadbane 320i - 150 KM.

Wada tej wersji jest nieco mniejsza moc i slabsze osiagi, niz 323i - 170 KM i 328i - 193 KM, przy stosunkowo niewiele mniejszym zuzyciu paliwa (8,5 trasa/11,5-12 miasto).

Instalacje gazowe do tych silnikow to tylko i wylacznie sekwencja (IV gen).

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko pieknie ladnie, tylko chyba nie stac mnie na nic o wiekszej pojemnosci, wogole to coraz bardziej zastanawiam sie nad tersja 318 w turbo dieslu, co o niej sadzicie w kwestii silnikowej?? Bo wiem ze do wyscigow na 1/4 mili sie srednio nadaje :P ale w kwestii silnika, podejrzewam ze te modele nie byly zbytnio katowane... i w miare latwo taki kupic. Wie ktos jak ze spalaniem??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód świeżo nabyty.To moja pierwsza beemka.Przebieg ma niewielki,ok 120tys. ze wskazań licznika.Kupiłem ze wzgledu na nieduże zużycie ON,gdyż dojeżdzam do pracy i potrzebuję ekonomiczne auto.Kupiłem ,też ze wzgledu na sentyment do marki,bo brat miał kiedyś E30.

Autko bardzo przyjemne,świetne właściwości jezdne,rewelacyjnie się prowadzi.Jeżeli chodzi o osiągi,to jak dla mnie wystarczy,jeżdzę spokojnie i nie potrzebuje wyścigówki.

A i w trasie radzi sobie spokojnie.

Szczerze polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowedzialem sie kilku rzeczy o silniku "1,8" jesli sie myle to mnie poprawcie:

- po pierwsze to taw 1,7 produkcji Isuzu montowany w oplach faktycznie 1669 ccm.

- po drugie slyszalem ze meczy te silniki zarowno jak 2,5 tds przypadlosc ciezkiego odpalania na cieplo, wie ktos czy latwo ja usunac i czy jest bardzo klopotliwa??

- czy w "1,8" tds jest pasek czy lancuch rozrzadu?? i co ile sie wymienia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik M41 w 318tds to rzeczywiscie 1,7 (1665ccm) ale jest produkcji BMW.

Ma lancuch rozrzadu- co do wymiany wydaje mi sie ze jest bezobslugowy (jesli sie myle poprawcie mnie:).

Co do wrazen z jazdy to jestem zadowolony. Na trasie sprawuje sie jak najlepiej - podroz nie meczy, a spalanie przy predkosiach 120-140 kolo 6.5l/100.

Na miescie w warszawie troche wiecej od 7,0 do 7,7.

Ja moja poddalem rozmnozeniu konikow u mastersa. "Bezpieczny" program dla auta z przebiegiem kolo 280tys dal 105km i 225Nm - dzieki temu pali minimalnie mniej,a jezdzi sie przyjemniej.

Jesli potrzebujesz autka do oszczednego i wygodnego smigania to polecam jak najbardziej :mrgreen:

Bumier

http://img340.imageshack.us/img340/1074/bumier2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma lancuch rozrzadu- co do wymiany wydaje mi sie ze jest bezobslugowy (jesli sie myle poprawcie mnie:).

 

Przy duzym przebiegu trzeba uwazac. Jesli tylko slychac lancuch to lepiej samochod wstawiac na lawete. Znam dwa przypadki TDSow, jeden w Omedze skonczyl sie szukaniem nowego silnika (halasowalo dwa tygodnie i nagle bum), drugi wymiana lancucha w 318tds (objawy takie same).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja mam 318tds od lutego i musze powiedziec, że jestem zadowolony. poza eksloatacją żadnych nakładów finansowych. ja sciagnelem ją z Włoch, miała 136tys km. nie wiem jak inne wersje karoserii ale w moim touringu hałasuje tapicerka (trzeszczy troche, ale większośc kombiaków tak ma). zawieszenie twarde jak cholera, troche mnie to wpienia na dziurach ale w zakrętach jest pięknie, nic nie przechyla i opony trzymają się drogi. w zimę przy braku wyczucia potrafi byc nadsterowny.

 

jezeli chodzi o silnik to jest dobrze. w miescie starcza a na trasie lepiej idzie niz nie jedna benzyna (np. 1,6i w Lancerze). swojego nie cisnałem do więcej niz 170km/h ale jestem pewien ze poszedłby szybciej.

moje spalanie to 4,5 l ultimate na trasie (prędkość 90-110) a w miescie przy szerszych oponach 7,8 l ale nie jezdze ekonomicznie. jadąc z Kołobrzegu do Gdańska 140-160 spalił mi jakies ponad 6,5 litra.

 

Kupując polecam pojechac nie do zakładu ogólnodiagnostycznego (przynajmniej nie tylko) ale do serwisu diesela. zwróć uwagę na stan pompy wtryskowej, turbiny i głowicy. jeżeli silnik był należycie eksploatowany to mozesz go spokojnie kupować z przebiegiem ponad 200tys km. do tego obejrzyj post "jak kupować BMW" i z pewnoscią znajdziesz cos na dłużej.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie taka mala dygresja od tematu... pochodzilem troche po forum i widze ze panuje tu niezwykla kultura. Od jakiegos czasu w naszym kraju pokutuje przekonanie ze BMkami jezdza tylko dresy ktorzy jedyne co potrafia to przyspieszac od jednego skrzyzowania do drugiego, albo gangsterka. Ale bedac tutaj (chociaz krotko) jestem mile zaskoczony poziomem, nigdy mi sie nie zdarzylo zeby ludzie tak chcetnie i rzeczowo odpowiadali. Dziekuje wszystkim ktorzy maja do mnie cierpliwosc.

 

Jesli bede kupowal to zdam sie na kuzyna, (chodz sam przyznam sie jestem inzynierem samochodowym i cos tam wiem) ale w tej kwestii doswiadczenie gra ogromna role, a kuzyn handluje marka BMW od czasu jak ja jestem na swiecie :P wiec juz troche tego jest i licze ze on mi cos fajnego sciagnie :)

 

A tak poruszono kwestie zawiasu i trzeszczenia, wiec, jakie sa koszty utrzymania zawiasu na polskich drogach?? co pada, ile trzeba na to wydac i czemu tak drogo :8) no i jak z kwestia tapicerek w waszych autach?? duzo rzeczy trzeszczy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zawieszeniem jest prosta sprawa. Jak dbasz tak masz. Mamy takie drogi a nie inne i każde zawieszenie siada po prostu. Jeżeli chodzi o bmw e36 to najszybciej padają łączniki stabilizatorów, potem zewnętrzne sworznie wahaczy i tuleje. Wymiana zawieszenia (nie wliczając amortyzatorów i sprężyn - bo tu są bardzo duże rozbieżności) licząc same części to około 1000 złotych i to za dobrej jakości części (Lemforder). Z tyłu mogą się zużyć tuleje wahaczy - koszt też niezbyt duży. Na pewno zawieszenie jest tańsze niż w niejednym oplu, fiacie nie wspominając o japończykach. W każdym razie kontrolować na bieżąco i wymieniać na bieżąco i będzie dobrze, nawet bardzo dobrze - szczególnie w zakrętach. :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tapicerki - oryginalne spinki w serwisie są bardzo tanie i warto mieć wszystkie. Moim zdaniem tapicerka w e36 trzeszczy tylko wtedy kiedy ktoś coś przy niej grzebał. Sam mam kombi i podobno tam trzeszczy bardziej, ale ja jakoś nie słyszę - ostatnio wymieniłem profilaktycznie spinki w plastikach i drzwiach i jest cicho.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem po co ten temat jest ciągnięty,jest mnóstwo topiców o TDS i reszcie klekocików,wystarczy :search: i wpisz sobie TDS a dowiesz się wszystkiego o każdym dieslu montowanym w E36 od 1.8TDS do 2.5TDS przez 2.5TD :roll2:

A faktycznie jeżeli szukasz ekonomicznego auta 1.8TDS nie tak zły,a kolega sebos76 nie raz powtarzał już że po zawirusowaniu jego 4 gary idą jak 6 w serii :8)

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem 318tds touring z niemiec w super stanie ..... na razie wszystko ok (1500km przejechałem ) ogolnie przejechane 177tys .. serwisowane , nic nie trzeszczy, nic nie stuka SAMA przyjemność . Jak ktoś wspomniał wcześniej chciałem kupić BMW > super egzemplarz > reszta była mniej ważna mam nadzieję że mi sie udało :D [/b]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kupowales od jakiegos handlarza czy sam sprowadziles?? Wlasnie sie przekonuje ze zakup fajnego diesla bedzie nie lada wyczynem :) bardzo spodobala mi sie ta, myslicie ze warta swojej ceny?? Wogole to jak radzicie szukac i kupowac?? http://moto.allegro.pl/item200121714_otomoto_bmw_318_tds_sport_edition_klimatronic.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kupowales od jakiegos handlarza czy sam sprowadziles?? Wlasnie sie przekonuje ze zakup fajnego diesla bedzie nie lada wyczynem :) bardzo spodobala mi sie ta, myslicie ze warta swojej ceny?? Wogole to jak radzicie szukac i kupowac?? http://moto.allegro.pl/item200121714_otomoto_bmw_318_tds_sport_edition_klimatronic.html

Kupiłem od ojca z synem którzy "amatorsko" (szara strefa) jeżdżą po autka. Oglądałem wiele róznych ( m.in. przywiezionych przez nich i nie tylko) aut które zawsze miały jakiś feler .... A to serwisowane i owszem było ale ..... bezwypadkowe owszem ale ..... etc. Cierpliwie szukaj a znajdziesz.

Autko które wymieniłes niby warte uwagi ale .....

Rok produkcji: 1998 >>>> 121 tys ??? przebiegu

serwisowany w ASO >>>>chyba że zobaczysz ksiązkę serwisową

Zestaw glosnomowiacy Nokia >>> po co jak jeździsz 12tys /rok ???

Ale nie NEGUJĘ i nie ODSTRASZAM ..... szukajcie a znajdziecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma co się sugerować przebiegiem. Co z tego, że jest za niski? Wreszcie co z tego, że NA PEWNO wiesz, że jest kręcony? Nie koniecznie jeśli jest przekręcony to jest/było coś nie tak.

 

W zasadzie nie wiem po co oni jeszcze kręcą te liczniki, jeśli coraz mniej osób zwraca na nie uwagę, zwłaszcza w silnikach wysokoprężnych. Kręcą aby kręcić, bez sens.

 

Jeśli dobrze utrzymane, wszystko sprawne to po co się martwić przebiegiem, nawet jakby wyświetlał 20 tys lub 200 tys, co za różnica prawdy się nie dowiesz.

"... Jednością Silni, Rozumni Szałem... "
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mowiac jest pare metod na dociekniecie prawdy i wszystkiego da sie w dobie komputeryzacji dowiedziec :-) ale czesto jest to bezcelowe... a tak swoja droga, zgadzam sie z tym o licznikach, teraz malo kto zwraca na to uwage, szczegolnie ze na aucie nie jest napisane ze jak ma 250000 to jest to zlom... sam mam golfa 2 z takim przebiegiem (benzyna) po wymianie uszczelek chodzi na samych syntetykach, oleju nie bierze, ma kompresje po 12,5 na gar i nic nie wskazuje na to zeby mial sie skonczyc :) wroze mu drugie tyle :) wiec wazne jest to jak kto auto utrzymuje, co do zestawu o ktorym piszesz to sam mam w aucie a robie niecale 8000 rocznie :) po prostu dostalem z telefonem i zalozylem - fajna rzecz szczegolnie jak sie podlaczy do radia :) wiec akurat takimi rzeczami nie ma sie moim zdaniem co sugerowac...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.