Skocz do zawartości

Który diesel najlepszy w E-36


Damian e34

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zastanawiam się nad kupnem E-36 (moze kombi) w dieslu

 

Mysle dość mocno o tym silniku 1.8 tds Wiem że nie jest zbyt dynamiczny ale napewno oszczędny i jest duże prawdopodobieństwo że nikt go nie zażynał

 

Co sądzicie o nim: czy jest tani w eksploatacji, jak z wymiana paska, jakies srednie spalanie i jak z awaryjnością Ogólnie polecacie go czy nie

Dodam ze nie zalezy mi na strasznej szybkosci a na sprawnym i bezawaryjnym poruszaniu sie

Jeszcze jedno Zawieszenie w kombi jest takie samo jak w sedanie z tyłu?

 

Mysle o 2.5 td i tds Z tym że Tds to raczej konstrukcja nie polecana a co sądzicie o TD 115 i czym on się rózni od tdsa

 

Czekam na wasze opinie o tych silnikach Najbardziej interesuje mnie 1.8tds i 2.5 td

 

DZIEKI

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 td i 2.5 tds to jeden i ten sam silnik (m51) tyle ze do silnika tds jest dolaczony intercooler (chlodnica powietrza przeplywajacego z turbiny do kolektora dolotowego) oraz jest inne oprogramowanie ktore steruje pompą wtryskowa przez co tds ma o 28KM wiecej. ten sam silnik tyle ze bardziej wyżylowany . Przez co byc moze narażony na częstsze awarie

(przegrzania, pęknięcia głowicy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jeśli właściciel dbał o auto to każdy z diesel będzie Ci długo służył. Prawda jednak taka że trudno takowego znaleźć gdyż ludzie po prostu nie dbają należycie o takie silniki. (Częstrza zmaina oleju, filtrów, wyłączanie silnika na gorącej turbinie).

Ja również myślałem o dieslu ale jakoś mało ich (przynajmniej w moim regionie).

Życze powodzonka w zakupie :wink:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również polecam TD, nie jest moze to rakieta do startu ze swiateł, ale jazda w trasie to bajka :D . Spalanie na pewno więsze jak w 318 tds ale śmiem twierdzić ze w mieście, bo w trasie porównywalne a radość z jazdy na pewno większa. Fakt, że dość mało jest tych samochodów w dobrym stanie. powodzenia w szukaniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o wybór to zawsze jest to nie łatwa sprawa.

Ja mam 1,8 TDS i sobie go chwalę. Ale każdy jest inny i co innego wymaga od samochodu. Nie będę rozpisywał się na temat zalet 1,8 czy 2,5 bo to nie o to chodzi. Przed zakupem (jeżeli oczywiście masz taką możliwość) przejedź się 1,8 i zobaczysz jak to chodzi. O ile silnik 2,5 można sobie wyobrazić jak chodzi bo osiągi ma nie najgorsze to 1,8 nie każdemu przypadnie do gustu. Jeżeli stwierdzisz że 1,8 spełnia twoje wymagania to możesz dalej badać szczegóły. Wiem że może nie o to Ci chodziło ale posłuchaj rady co do jazdy testowej 1,8 TDS a później sam zobaczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje wszystkim za zainteresowanie

 

Widze ze sa mieszane opinie

O TDSie sporo czytałem ojciec chcial kupic E-39 w tym silniku ale szczerze powiem zrezygnowalismy z tego Wiadomo wszystko zalezy od wlasciciela ale tak naprawde nie wiesz jak ktoś tym autem jezdził

Znam jego główne bolączki, czyli przegrzanie i bardzo skąplikowaną pompe paliwa elektroniczno-mechaniczna która mało kto robi Do tego jak na tamte czasy dosyc wyżyłowany silnik Z tego raczej rezygnuje, chyba ze by sie trafił super egzemplarz ale czy jest to mozliwe :?

 

Domyslam sie ze musi to naprawde fajnie chodzic w E-36 jak jest zdrowe

 

Mysle o aucie raczej z zachodu i wiem ze tam diesle jezdza sporo Licze najmniej 30 tkm/ rocznie, moze wiecej

 

Pozostają dwa silniki 1.8tds i 2.5td wiem ze najlepiej było by sie przejechac takimi autami Zobacze czy to sie uda

1.8 tds demon prędkości to nie jest Mam okazje jezdzic Golfem IV TDI 110KM fajnie to chula

Ale moje pytanie do uzytkowników pomijajac osiagi Jak wam te auta odpalaja zima, ile kosztuje wymiana paska (moze jest łańcuch) chodzi mi o sprawy czysto techniczne, jaka pompa paliwa itp. Zawieszenie to wielowachacz tak jak w E-34, jak sie most sprawuje itp

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 318tds od trzech lat na budziku już 280tys.km i nadal gra muzyka :D

Silnik ma łańcuch jak każdy tds. Zawieszenie przód e30/e36 tył wielowachacz (sedan i chyba kombi) Na naszych wertepach przód leci-ale tani w naprawie. Tył trzyma się ok.

W zimie odpala super-no chyba że masz kaszkę a nie paliwo(nie zapaliła tylko raz przy -30stopni)

Most podobno nie do zniszczenia-opinia znajomych mechaników(fanów beci)

Ogólnie auto tanie w utrzymaniu. Jeśli Cię stać na BMW :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zawiasu to powiem, że na razie jestem zadowolony po pół roku na polskich drogach jeszcze nie poleciało nic, poza amorami ale to ze starości juz. W zimie też nie miałem problemów z odpalaniem, no tylko że co to za zima była. Ja bym sie na twoim miejscu nie nastawiał konkretnie na model tylko szukał czegoś w rozsądnym stanie za rozsądne pieniązki. Ja np też szukałem 318tds i audi b4 tdi ale trafiła sie 325td no coż :mrgreen: ,pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pojechałęm na giełde z myślą o kupieniu B4 W tdi ale trafił mi sie w bardzo dobrym stanie 318tds i odrazu go wziołem. Cieżko trafic nie zajechanego dieselka.

Mój ma 255 tyś km.

Jak narazie nic nie siada.

Na trasie zmierzyłem ostatnio spalanie to wyszło 5.3 l/100km

Miasto 50% i trasa 50% wyszło 5.8l/100km

Wiec bardzo przyzwoite spalanie.

Jeśli chodzi o osiągi to raczej nie zachwycają. Jadąc na trasie wyprzedza sie nawet dosyć łatwo ale jazda powyżej 140 już jest uciążliwa.

Nie jest to napewno sportowy samochód ale za to oszczedny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam małe pytanie. Jeśli TD ma 115KM a TDS 143 i jest bardziej wyśiloną konstrukcją to dlaczego w tabeli danych technicznych TD pali nieznacznie więcej od TDS ?

 

otóż to ze jest bardziej wysilony to pod względem spalania normalne że pali mniej większa moc to mniejsze przeciążenia dla silnika podczas np jazdy pod góre przy komplecie pasażerów większe obciążenie większa dawka paliwa a pozatym interqler czyli lepiej schłodzony tak samo mylne jest kierowanie się opinią im mniejsza pojemność tym mniej pali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Znajomy sprzedaje E 36 318 tds 1995r

Stan bardzo dobry !Do wymiany halogeny i przednie lampy dlugie,sa przypalone i maja pekniete szkla.Pewnie byly za mocne zarowki.

Samochod ma przebieg troche ponad 100 tkm.Cena 12000 pln.Zarejestr.

Wyposazenie

bez szyberka ,1 poducha przednie szyby elektryczne ,brak klimy.

nie jest to handlarz.

Jak kogos interesuje,to moge go skontaktowacKolr:ciemnoniebiesli.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odp dla KAMILAw

Ja mysle o kwocie 12 góra 13 tys zł Ale zakup paluje dopiero za jakis czas tzn. 2-3 miesiące Narazie zbieram opinie Mysle o roczniku najmnie 95 skłaniał bym sie ku 96-97 z jakas klima, elektryka itp. chyba kombi bo tego jest dosyc mało na drodze

 

Od jakiegos czasu przegladam ogł Do tej pory zawsze jezdziłem autami z grupy VW 1.9 TDI (pare lat temu miałem E-30 2.0) według mnie TDI to super jednostka (jezdzilem juz kilkoma autami z takim silnikiem), ojciec ma golfa IV 110KM Z tym że strasznie się cenią

Jak kilka osób udzielających sie tu też myśle o Audi B4, golf III kombi nawet o Seacie Toledo w takim roku 96,97 z motorem 110KM , przy czym od dł czasu dochodze do wniosku że B4 to juz badz co badz auto dosc stare (kiedys taka jezdziłem TD) Za rocznik 93,94 trzeba dac tyle co za bmwu 95,96, a wyposażenia brak, do tego im starszy diesel tym wiecej o 30-50 tys km przejechanych Awiec gdzie tu logika Jeden plus to koszty eksploatacji ale sadze ze bmwu jest juz tyle na drogach ze to tez potaniało (głownie chodzi o zawieszenie, bo poza tym auto ma jezdzic)

 

Nie chce sie nadziac na silnik, blache poprawic, zawieche moge zrobic ale silnik musi chodzic i odpalac zima I nie chce zeby zjadał 10l/ON w miescie Stad ten post Który najlepszy diesel według uzytkowników

 

Trzeba zauwazyc ze bmki po wejsciu do unii strasznie potaniały i stały sie dosyć dostepne A nikt nie powie że nie sa to dobre i solidne samochody Jak bym miał kaske na utrzymanie brał bym benzyne 2.0 (ale gazu w bmwu nie pochwalam chyba ze sekwencja), (gdyby nie było tylu mieszanych opini na temat 2.5TDS to bym sie może sklaniał ku E-34 kombi)

Do tego dochodzi tansza ropka, dlatego tylko diesel :8)

 

Nawiązując do audi B4 Mysle ze takie E-36 1.8 tds podobnie sie zbiera co 90KM w TDI?

Jesli chodz o osiagi tds 1.8 strasznie odstaje od reszty aut spod znaczka bmwu (to jest chyba 14-15s/100km/h), przy czym porównujac do innych diesli z taka moca i podobna masa sądze ze juz jest wszystko w normie

 

Pytanko do znajacych temat czy mozna podniesc moc takiego 1.8 tds jak to sie robi w VW np. chip? Prosze o odp

 

Prosze o dalsze opinie użytkowników i POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z chipa uzyskasz maximum 113 koni, z modułu 115 ale dymienie będzie większe. Koszt to 1200-1700zł.

 

Ja mam 318tds w kombiaku i nie zmieniłbym go na 325tds. jestem z nieo bardzo zadowolony, całkowicie bezawaryjny (odpukać) i tani w eksploatacji. 2,5 tds wybiore jak będe kupował e39 touring.

 

pozd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odp dla KAMILAw

Ja mysle o kwocie 12 góra 13 tys zł Ale zakup paluje dopiero za jakis czas tzn. 2-3 miesiące Narazie zbieram opinie Mysle o roczniku najmnie 95 skłaniał bym sie ku 96-97 z jakas klima, elektryka itp. chyba kombi bo tego jest dosyc mało na drodze

 

Od jakiegos czasu przegladam ogł Do tej pory zawsze jezdziłem autami z grupy VW 1.9 TDI (pare lat temu miałem E-30 2.0) według mnie TDI to super jednostka (jezdzilem juz kilkoma autami z takim silnikiem), ojciec ma golfa IV 110KM Z tym że strasznie się cenią

Jak kilka osób udzielających sie tu też myśle o Audi B4, golf III kombi nawet o Seacie Toledo w takim roku 96,97 z motorem 110KM , przy czym od dł czasu dochodze do wniosku że B4 to juz badz co badz auto dosc stare (kiedys taka jezdziłem TD) Za rocznik 93,94 trzeba dac tyle co za bmwu 95,96, a wyposażenia brak, do tego im starszy diesel tym wiecej o 30-50 tys km przejechanych Awiec gdzie tu logika Jeden plus to koszty eksploatacji ale sadze ze bmwu jest juz tyle na drogach ze to tez potaniało (głownie chodzi o zawieszenie, bo poza tym auto ma jezdzic)

 

Nie chce sie nadziac na silnik, blache poprawic, zawieche moge zrobic ale silnik musi chodzic i odpalac zima I nie chce zeby zjadał 10l/ON w miescie Stad ten post Który najlepszy diesel według uzytkowników

 

Trzeba zauwazyc ze bmki po wejsciu do unii strasznie potaniały i stały sie dosyć dostepne A nikt nie powie że nie sa to dobre i solidne samochody Jak bym miał kaske na utrzymanie brał bym benzyne 2.0 (ale gazu w bmwu nie pochwalam chyba ze sekwencja), (gdyby nie było tylu mieszanych opini na temat 2.5TDS to bym sie może sklaniał ku E-34 kombi)

Do tego dochodzi tansza ropka, dlatego tylko diesel :8)

 

Nawiązując do audi B4 Mysle ze takie E-36 1.8 tds podobnie sie zbiera co 90KM w TDI?

Jesli chodz o osiagi tds 1.8 strasznie odstaje od reszty aut spod znaczka bmwu (to jest chyba 14-15s/100km/h), przy czym porównujac do innych diesli z taka moca i podobna masa sądze ze juz jest wszystko w normie

 

Pytanko do znajacych temat czy mozna podniesc moc takiego 1.8 tds jak to sie robi w VW np. chip? Prosze o odp

 

Prosze o dalsze opinie użytkowników i POZDRAWIAM

widze ze w 100% sie zgadzamy, tez bede kupowal koncem wakacji. Tyle ze ja jakos sie milej na sedana zapatruje, chociaz zdarza mi sie wozic rozne rzeczy i kombi czasem by sie przydalo :) co do poruszanych przez ciebie kwestii TDi, sam siedze mocno w grupie VW (masz moze kontakt z forum.vwgolf.pl? mam tam taki sam nick) ale powiem ci ze mimo calej tej magii wokol silnika TDi ten silnik pod wieloma wzgledami przegrywa z jednostka tds... najprostszym przykladem jest pasek rozrzadu - juz koszt eksploatacyjny. Co do A4 to mimo podobnej klasy jak seria 3 audi przegrywa w kosztach sromotnie z E36... chociaz by w kwestiach zawieszenia ktore nie sprawdza sie w polskich warunkach i kosztuje chore kwoty... pozatym to co piszesz... magia TDi sprawia ze auta podobnego rocznika sa o pare tysiecy drozsze... mimo mojej (juz czesciowo wyleczonej) milosci do VW i grupy VW-Audi BMW wygrywa i wiem juz ze to jest jedyny kandydat do zakupu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.