Skocz do zawartości

KOMPENDIUM || N52 (325i, 328i, 330i) + ogólnie o E90


marvel.marv

Rekomendowane odpowiedzi

Od pół roku posiadania e90 z silnikiem N52 dowiedziałem się już o nim całkiem sporo. Ale od samego początku wkurzał mnie stopień rozwalenia informacji po różnych forach i tematach.

 

Dlatego postanowiłem napisać mini-kompendium na temat N52 i kilku rzeczy których dowiedziałem się w międzyczasie o E90.

 

Myślę że może być to cenne źródło wiedzy dla obecnych i przyszłych właścicieli E90 325i, 328i i 330i.

 

https://docs.google.com/document/d/1-1LNlaQEgGufGP7XAHT3EuIGKHUQ-xpA3BO-kDrBIUY/edit

 

Dokument ciągle powstaje i nie jest pewnie nawet w 50% kompletny.

 

Jeżeli ktoś byłby chętny pomóc mi rozwinąć ten artykuł, to zapraszam. Kilka tematów (zaznaczonych kolorem czerwonym) wymaga rozwinięcia i kontynuacji, jak i jest wiele kolejnych które można by dodać. Oczywiste jest, że skupiłem się na tematach, które albo dotknęły mnie bezpośrednio, albo mogą dotknąć i zrobiłem research.

 

Zapraszam również do komentowania dokumentu własnymi spostrzeżeniami i zauważonymi błędami i nieścisłościami.

 

Nie sposób nie wspomnieć o temacie kolegów K8v8M i Rivasiego

viewtopic.php?f=70&t=262051

Którego artykuł jest rozszerzeniem i specjalizacją w stronę N52.

 

Aktualny spis treści artykułu:

Silnik
Płyny eksploatacyjne
Eksploatacja - filtry
Klekoczące zawory
Odma
Uszczelniacze zaworowe
DISA
Problemy z pierścieniami tłokowymi
Szczelność silnika
Chłodzenie silnika - elektryczna pompa wody i termostat
Zawieszenie
Skrzynia
Clutch delay valve (CDV)
Wyposażenie auta
Czujnik deszczu
Wymiana akumulatora
Padające moduły bluetooth (TCU / MULF) przy iDrive
Felgi i opony
Podstawowe pojęcia - wymiary felg i opon
ET - o co chodzi?
Dystanse
Optymalne wartości ET w E90
Fabryczne rozmiary opon. Naciąg
Przydatne linki
Ogólne o N52 i N52 w E90
Z tekstu:

Edytowane przez marvel.marv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Naprawdę konkretna robota :cool2:

 

Też bym z chęcią poczytał o N53 :norty: trzeba mieć dużą wiedzę i czas, żeby zrobić coś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja wiem tyle co wyczytam i przeanalizuję, a że jestem dociekliwy to mam nadzieję że komuś się przyda :)

 

Mam nadzieję że ktoś mądrzejszy i bardziej doświadczony wesprze mnie swoją wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRAWO !!! Życzyłbym sobie i innym użytkownikom takiego samego tematu o N53, ewentualnie rozwinięcie tego tematu i dodanie info o N53 bo myślę że dużo rzeczy jest/będzie podobne. Taki temat to skarbnica wiedzy. W takim temacie jest zawarte wszystko co należy wiedzieć i czego można się spodziewać od danego modelu. Myślę że w temacie można by jeszcze zawrzeć wzmiankę o oponach, i tak jak to jest z olejami wymienić dobre i złe opony, wymienić marki polecane i odradzane. Ja na swoim przykładzie mogę powiedzieć że miałem z tym problem bo znalazłem sprzeczne informacje na ten temat w sieci. Można by jeszcze dodać info na temat instalacji gazowej i tego jaka instalacja jest warta zamontowania a jakiej unikać. Swoją drogą chciałbym uzyskać taką informację czy w ogóle jest możliwość instalacji LPG do N53 auta z bezpośrednim wtryskiem ??

Można by jeszcze dorzucić dokładne info jaki kabel i jaka INPA rusza nasze e9x co by nie było problemów z szukaniem właściwego oprogramowania.

Mam nadzieję że temat będzie rozwijany przez autora i w końcu będzie jeden jasny, prosty i przejrzysty temat na temat e9x w Benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie większość instalacji gazowych nie będzie działać z N53.

 

Natomiast na rynku ponoć już są instalację działające z bezpośrednim wtryskiem. Tylko cena jest większa,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie większość instalacji gazowych nie będzie działać z N53.

 

Natomiast na rynku ponoć już są instalację działające z bezpośrednim wtryskiem. Tylko cena jest większa,

 

Ku woli ścisłości to ja nie planuję zakładania gazu bo w tym aucie nie ma na to miejsca. Pytam ogólnie o gaz w N53 z bezpośrednim wtryskiem, bo rok temu czytałem tu i tam że do auta z bezpośrednim wtryskiem paliwa gazu NIE MA. Przez rok czasu mogło się coś zmienić bo jak wiadomo technika nie stoi w miejscu. Mam w pracy jednego magika który jest zajadłym fanem podtlenku LPG mimo tego że sam jeździ Diesel-em i mi cały czas 4litery truje że jakby miał moje auto to już by je dawno zagazował. Ja mu tłumacze że nie ma miejsca na butle i co najważniejsze że auto ma bezpośredni wtrysk paliwa i nie ma takiej instalacji gazowej która to zasili, a on mi cały czas z uporem maniaka twierdzi że jest i że ja się nie znam. Dlatego pytam czy faktycznie jest taka możliwość czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ktos chetny dopisac osobny rozdzial o n53? :P

 

Co do gazu w n52 i n53 - ja nie interesuje sie tematem, jeśli ktoś chciałby to dopisać to zapraszam.

 

O olejach 3 zdania napisałem.

 

Opony to nie jest temat specyficzny ani dla n52 ani do e9x, więc o tym nie chcę pisać.

 

Felgi to inny temat - może coś napiszę o parametrach w e9x.

 

Ogólnie wystrzegam się dawania swoich opinii, wolę zebrać wiedzę z sieci w formie "najczęściej polecane są x, najbardziej niepolecane są y". Gusta są różne i ja nie czuję się jakimś ekspertem mimo że swoje ulubione marki mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie wykonane :) z mojej strony dorzucił bym jeszcze procedurę sprawdzania stanu oleju poprzez elektroniczny czujnik, z tego co wiem to nie wystarczy po prostu spojrzeć tylko trzeba jakies tam punkty wykonać, aby pomiar był bardziej dokładny (?)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic mi o tym nie wiadomo, procedura wygląda tak: 1. Odpal silnik, 2. Jeździj aż się rozgrzeje, 3. Sprawdź poziom oleju w komputerze pokładowym / iDrive :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz tez cos dodac na temat jak reanimowac zapieczone pierscienie w silnikach z wada - mi sie udalo dzieki koledze Rivasi.

 

Moj sinlnik N52N bral 1l oleju na 1k mil - samochod serwisowany od samego poczatku w BMW.

 

Zrobilem 3x wymiany oleju w przedzialach okolo 6-8k mil - Plukanka AR2300 lub Liqui Moly i zalany Mobil1 0w-40 + AR9100.

 

Pozbylem sie nagaru w silniku, wyglada na to ze pierscienie puscily i zrewitalizowalo mi zbutwiale gumki popychaczow bo przez ostatnie 1k mil silnik nie spalil doslownie nic...

 

 

Moim zdaniem warto sprobowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz tez cos dodac na temat jak reanimowac zapieczone pierscienie w silnikach z wada - mi sie udalo dzieki koledze Rivasi.

 

Moj sinlnik N52N bral 1l oleju na 1k mil - samochod serwisowany od samego poczatku w BMW.

 

Zrobilem 3x wymiany oleju w przedzialach okolo 6-8k mil - Plukanka AR2300 lub Liqui Moly i zalany Mobil1 0w-40 + AR9100.

 

Pozbylem sie nagaru w silniku, wyglada na to ze pierscienie puscily i zrewitalizowalo mi zbutwiale gumki popychaczow bo przez ostatnie 1k mil silnik nie spalil doslownie nic...

 

Moim zdaniem warto sprobowac

 

Dodane - Strona 4 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktos ma klopoty z silnikiem N52 powinien przeczytac to kompendium wiedzy, odpowiedz w nim jest na 99% pytan zazwyczaj zadawanych

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dokumentu doszedł dział dotyczący felg i opon - opisane o co chodzi z tymi wszystkimi parametrami, fabryczne wartości, sugerowane rozmiary opon itp. Nie są to informacje specyficzne dla N52 :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę wymienić akumulator, od dwóch lat z hakiem mam zwykły VARTA 80Ah.

Jak 15 minut pogra radio, zapala się żółta kontrolka, więc aku do bani.

 

Zastanawiam się nad VARTA EFB 80 Ah,

http://allegro.pl/akumulator-varta-start-stop-efb-80ah-f22-i6083437439.html

 

tylko pod co go zakodować?

1. jako zwykły 80 Ah

2. jako AGM 80 Ah

 

Tu można poczytać o aku EFB

http://www.skarbiec.biz/lifestyle/gadzety/01_03_2013.htm

 

Lub żelowy AGM -

przykładowo, tylko że nowy:

http://allegro.pl/akumulator-agm-varta-80ah-800a-bmw-zelowy-43-2013-i6035819087.html

 

Jak myślicie, co wybrać?

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę wymienić akumulator, od dwóch lat z hakiem mam zwykły VARTA 80Ah.

Jak 15 minut pogra radio, zapala się żółta kontrolka, więc aku do bani.

 

Zastanawiam się nad VARTA EFB 80 Ah,

http://allegro.pl/akumulator-varta-start-stop-efb-80ah-f22-i6083437439.html

 

tylko pod co go zakodować?

1. jako zwykły 80 Ah

2. jako AGM 80 Ah

 

Tu można poczytać o aku EFB

http://www.skarbiec.biz/lifestyle/gadzety/01_03_2013.htm

 

Lub żelowy AGM -

przykładowo, tylko że nowy:

http://allegro.pl/akumulator-agm-varta-80ah-800a-bmw-zelowy-43-2013-i6035819087.html

 

Jak myślicie, co wybrać?

Ja bym tego EFB zakodował jako zwykły jeżeli nie masz start/stop, szczególnie skoro

Sporą wadą akumulatorów EFB w porównaniu z ich konkurentami z testu jest fakt, że duże wyładowanie bardziej im szkodzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym jednak poszedl wyzej w 90 lub wyzej, orginalnie masz 90 i jest to wedlug mnie minimum, jak patrze ile jest w stanie utrzymac np kamere podczas parkowania, ja osobiscie przy zmianie pojde w 100 lub 110

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wniosek że kolega oryginalnie ma 90? Z tego co wiem jest to zależne od wyposażenia. U mnie na przykład fabrycznie było 72 Ah, wymieniłem na 80.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnajde technical bulletin jutro ale w benzynach N52 z poczatku przed liftem zalecano upgrade bateri bo tym jak bylo duzo skarg ze bateria sie wyladowuje dosyc szybko, zreszta u mnie przy sprawdzianie w ASO, dostalem info ze baterie ktora mialem na stanie 80AH trzeba wedlug zalecen wymienic na 90AH i przy zakupie sprzedajacy uwzglednil to w cenie bo w katowicach mu powiedziano to samo.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do odmy w N52 , to może warto dodać to:

http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/ENGINE-Crankcase_Breather_Valve_Replacement/ENGINE-Crankcase_Breather_Valve_Replacement.htm

 

 

Jeśli chodzi o akumulator, to moje BMW wyjechało z fabryki na zwykłym aku 70 Ah. Potem wymieniłem na zwykły Varta 80 Ah, plus oczywiście rejestracja przez kolegę dziqsek.

Wytrzymał niecałe 3 lata.

 

Teraz muszę zmienić, i zamierzam dać Varte żelowy AGM 80Ah. Mam ofertę za 650 pln

 

 

Kolego Rivasi, znalazłeś ten technical bulletin ?

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mialem czasu poszukac mam zagoniony ydzien ale moja wyjechala na 80, zmienili w ASO na 90 a po dolozeniuu kilku opcji za chwile wymienie na AGM 100 bo niektore urzedzenia w BMW WYMAGAJA AGM do poprawnego funkcjonowania (np kamera rejestrujacy BMW advanced intelieye chocby ale rownierz NSB z tego co wlasnie przeczytalem itd...) a np przy 90AH kemrka na parkingu trzyma 30/40 minut bez zasilania zanim komp ja odlaczy a przy 100 bedzie ponad 12 godzin...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.