Skocz do zawartości

marvel.marv - E90 325i Sparkling Graphite PreLCI


marvel.marv

Rekomendowane odpowiedzi

No, wypadałoby w końcu jakiś mały temat zrobić, już rozmowy o moim aucie mi się wylewają na różne tematy :)

 

Do rzeczy:

E90 sedan, kwiecień 2005, N52 2.5L 218 koni.

 

Przebieg przy zakupie 185 tyś. km, przebieg na dziś 192 tyś., wydaje się realny. Dowiedziałem się co tylko się da o aucie (ASO, firma która była poprzednio właścicielem itp.).

 

Auto miało szkodę przodem, maska, szyba, 10cm dachu malowane. Szyba wymieniana na nową w ASO w Niemczech przy 160k.

 

Ładnie wyposażona, z ciekawszych rzeczy:

[*] Fotele sport + grzane dupy + lędźwia

[*] Zawieszenie sportowe (oryginalne)

[*] Navi CCC Professional + Bluetooth + adapter iPod w schowku

[*] Fotochromowe lusterko + kompas

[*] Licznik high z paskiem tempomatu

[*] Xenon ori

[*] Czujnik światła i deszczu

[*] Fabrycznie przyciemniane szyby tył

 

Najważniejsze dotychczasowe naprawy:

[*] Amortyzatory Przód + odboje

[*] 2x olej, aktualnie 5W40 Millers + reszta płynów

[*] Nowy akumulator Varta 77Ah

[*] Termostat i świece

[*] Regeneracja alternatora i wymiana rolki napinacza

[*] Felgi lato V-Spoke 188 17" + nowe opony Goodyear F1 Asymmetric 2

[*] Gała zmiany biegów - oryginalny shortshifter

[*] Wymiana pokręteł klimy i świateł i przycisku start/stop na poliftowe

[*] Wymiana kierownicy

[*] Wymiana parującego i porysowanego prawego ksenonu na fabrycznie nowy

[*] Listwy polakierowane w Piano Black

[*] I masa innych pierdołków, czujniki, silniczki, uszczelki itp.

 

Plany? Najpierw mechanika:

[*] Pozbycie się nadmiernego zużycia oleju (5-8L / 10 000 km): wymiana odmy i okolicznych rurek oraz uszczelniaczy zaworowych

[*] Poprawa niskiej temperatury roboczej silnika - ok 77 stopni, mimo wymiany termostatu :(

 

A potem reszta, w kolejności prawdopodobieństwa:

[*] Markery ledowe + dzienne w długich

[*] Otwierająca się automatycznie klapa bagażnika

[*] Naprawa lekko przetartego boczku fotela kierowcy

[*] Rurki wydechu

[*] Detailing karoserii

[*] M-pakiet

[*] Składane i ściemniane lusterka boczne

 

http://i.imgur.com/gT7ccYX.jpg

 

http://i.imgur.com/4jt0fev.jpg

 

http://i.imgur.com/Sv1HFHw.jpg

 

http://i.imgur.com/Rb2EjWF.jpg

 

Koła zimowe:

http://i.imgur.com/v1SxXGa.jpg

Edytowane przez marvel.marv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 201
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

I od razu odpowiedź na post z innego tematu:

U mnie Disy suche, ale w kolektorze olej i odma w środku zawalona.

Każdemu radze by wymienił.

 

Jak ci kolego poszło z wężami, uratowałeś których?

 

P.s.

Teraz spojrzałem, jeszcze nie zmieniałeś.

Jak takie ilości oleju masz pod kolektorem to wymieniaj jak najszybciej. Szkoda silnika i pewnie oleju Ci dużo łyka

No właśnie węże przede mną. Znalazłem dla 2 z 3 zamiennik i poważnie się zastanawiam bo jest sporo tańszy o to w końcu tylko kawałek węża... Myślę też nad odmą spoza ASO, Febi można kupić za 2/3 ceny ori...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wymieniałeś nerkę na "M" to wypadałoby wymienić też listwy boczne żeby nie było tego chromu, no i lampy tył, folia/black line albo smoke jak u mnie. Plus za kolor :cool2: i felgi, środek - kolor skóry kompletnie nie moja bajka. Brakuje też jakieś dobrej lotki, albo w kolor coś a'la ACS albo Performance (karbonowa). Nie myślałeś o jakimś dobrym zawiasie i dystansach ?

 

Bezawaryjności życzę i żeby jak najszybciej udało Ci się pozbyć problemu olejożerności 25i :P

http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie :)

 

Jak już wymieniałeś nerkę na "M" to wypadałoby wymienić też listwy boczne żeby nie było tego chromu, no i lampy tył, folia/black line albo smoke jak u mnie.

Nerka zrobiona samemu. Za dużo chromu było z przodu. Listwy boczne właśnie mi się podobają, nie jestem fanem chromu ale tutaj ładnie podkreślają linię szyb.

Plus za kolor :cool2: i felgi, środek - kolor skóry kompletnie nie moja bajka. Brakuje też jakieś dobrej lotki, albo w kolor coś a'la ACS albo Performance (karbonowa).

Raczej mało prawdopodobne ale pomyślimy :)

Nie myślałeś o jakimś dobrym zawiasie i dystansach ?

Zawias nie - sportfahrwerk i tak już jest dla mnie dość twardy (główny powód czemu koła są 17" na lato a nie 18") a auto ma bardziej jeździć niż tylko wyglądać. Dystanse na tył 15mm poważnie rozważam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawias nie - sportfahrwerk i tak już jest dla mnie dość twardy (główny powód czemu koła są 17" na lato a nie 18") a auto ma bardziej jeździć niż tylko wyglądać. Dystanse na tył 15mm poważnie rozważam :)

 

15mm może być jednak za dużo, u siebie mam na przykład zawias mpakietowy i jedyny słuszny dystans który wchodzi po ludzku to 12 mm. Przy większych będziesz potrzebował klipsy, szczególnie jeżeli mówisz że auto ma jeździć, nie tyle co wyglądać, a jeżeli na tył zapakujesz już kogoś lub coś to będzie przycierać :wink:

http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15mm może być jednak za dużo, u siebie mam na przykład zawias mpakietowy i jedyny słuszny dystans który wchodzi po ludzku to 12 mm. Przy większych będziesz potrzebował klipsy, szczególnie jeżeli mówisz że auto ma jeździć, nie tyle co wyglądać, a jeżeli na tył zapakujesz już kogoś lub coś to będzie przycierać :wink:

 

Jakie masz opony? u mniej jest 245/40 z tyłu więc opona o 1cm węższa - myślę że akurat żeby te 3mm dystansu wyrównać :) trochę czytałem i wyszło że przy ET37 20mm już jest za duże a 15mm w sam raz.

 

A z drugiej strony LCI jest szersze fabrycznie o 8-9mm więc czy dodasz 4 czy 7 to już nie robi takiej różnicy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano jak Ty masz et34 z tylu to wszystko sie zgadza bo ja mam ET37 8.5J na tył więc tu właśnie są te 3mm:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I od razu odpowiedź na post z innego tematu:
U mnie Disy suche, ale w kolektorze olej i odma w środku zawalona.

Każdemu radze by wymienił.

 

Jak ci kolego poszło z wężami, uratowałeś których?

 

P.s.

Teraz spojrzałem, jeszcze nie zmieniałeś.

Jak takie ilości oleju masz pod kolektorem to wymieniaj jak najszybciej. Szkoda silnika i pewnie oleju Ci dużo łyka

No właśnie węże przede mną. Znalazłem dla 2 z 3 zamiennik i poważnie się zastanawiam bo jest sporo tańszy o to w końcu tylko kawałek węża... Myślę też nad odmą spoza ASO, Febi można kupić za 2/3 ceny ori...

 

z wężami to nie do konca.

Ten od odprowadzania oleju z odmy do miski olejowej ma w środku zawór (przepuszacza tylko w jedną stronę).

Poza tym węże i odma mają grzałki.

Odma po rabatach 360 oryginał, DISA ( zespół regulacyjny)- 1040 sztuka ( są dwa - duży i mały) .

 

Jazda zdrowym autem- bezcenna :-)

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dzisiaj auto ze zniecierpliwienia przed serwisem postanowiło mnie nagrodzić zdechłą pompą wody. :)

 

Żółte ostrzeżenie o temperaturze, 122 stopnie Celsjusza.

 

W poniedziałek powinna być nowa, pytanie kiedy mechanik będzie miał termin. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pompa wymieniona. Auto ciągle zdecydowanie za często jedzie na 80 st. C :( jeszcze przemyślę temat, pompa wody i termostat nowe, może czujnik temperatury...

 

A z tematów innych. Miałem drobną przygodę - drzwi od garażu uderzyły w rant drzwi pasażera w aucie.

http://i.imgur.com/VgyfQs6.jpg

http://i.imgur.com/GAPPv1B.jpg

 

Jako że fuszerki nie akceptuję i nie będę tego naprawiał, wpadły całe drzwi - używane w kolor.

http://i.imgur.com/uT12hwS.jpg

 

Odwiedziłem ASO po jakieś pierdołki, zaczepki do kabli itd, a tam stało takie cudo :mrgreen:

http://i.imgur.com/wp9OQ1A.jpg

 

Wszystkie zaczepy instalacji drzwi wymienione na nowe:

http://i.imgur.com/eXrJCff.jpg

 

No i efekt końcowy - cały osprzęt łącznie z szybą przełożony ze starych drzwi.

http://i.imgur.com/B242Azd.jpg

 

Jakby ktoś potrzebował zamek, klamkę, podświetlenie klamki, wiązkę pod podświetlenie i lusterko 3pin, szybę, podnośnik, to zapraszam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest modzik - kiera M :)

 

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160505/6ebf5c3d13e511ed6d6d644d4244b94c.jpg

 

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160505/6a9b050ee0b30859d1cbb188818d5927.jpg

 

Blenda (znaczek w komplecie), stara blenda i stara kierownica jest na sprzedaż.

 

Całkiem inna jazda od razu :)

 

W poniedziałek serwis, uszczelniacze i odma z rurkami. Auto pali 6l oleju na 10 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gałka to oryginalny "short shifter" Z E90. Piszę w cudzysłowiu bo po prostu jest niższa niż standardowa, obleśna gała. Kupiłem na Allegro za 60zł idealną używkę.

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=30126&stc=1&d=1151625443

 

nr BMW 25 11 0 404 454

 

Uszczelniacze zaworów to trochę ponad tysiak, w tym robota. Odma Febi koło 200 zł, rurki odmy ~300-500.

 

Jedni mówią że te silniki tak mają, ale ja nie akceptuję takiej odpowiedzi. Dla mnie akceptowalny jest maks litr na 10000km. A powinien nie pić wcale!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że mechanik mi się połamał i jest wyłączony z obiegu na co najmniej miesiąc, zabrałem się za wymianę odmy:

 

http://i.imgur.com/0Vq6sXe.jpg

 

W kolektorze kieliszek oleju. Stara odma miała pękniętą membranę, ale nie mam 100% pewności czy to ja jej nie przerwałem przy rozwalaniu obudowy.

 

Czas: od 9:30 do 16:30, z przerwą na obiad. Robota upierdliwa. Nie raz musiałem się przewietrzyć bo mnie cholera brała.

Pozdrowienia dla designerów mocowań przewodów na kolektorze ssącym tuż przy ścianie grodziowej i tego "huba" na przewody podgrzewające odmę:

http://i.imgur.com/yTgCQU4.png

 

Oczywiście jedna p***ona śrubka musiała spaść na osłonę od spodu i musiałem ją odkręcać. Godzina w d***e... :evil:

 

:evil: :evil: :evil: :evil:

 

DISY sprawdzone, sztywne jak... No po prostu bardzo sztywne :mrgreen: następnym razem będzie trzeba jakiś sprytny oring skombinować bo uszczelka już się trochę ścisnęła :(

 

Na razie odnoszę wrażenie że auto chodzi ciszej, bardziej gładko, i możliwe że spalanie spadło. Ale w sumie to może przez to że dzisiaj niedziela :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
hahaha, ja u siebie w N47 wczoraj męczyłem się z wymianą kolektora,więc wiem dokładnie o czym piszesz.na szczęście żadna śrubka mi nigdzie nie wpadła. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahaha, ja u siebie w N47 wczoraj męczyłem się z wymianą kolektora,więc wiem dokładnie o czym piszesz.na szczęście żadna śrubka mi nigdzie nie wpadła. :cool2:

 

Jakby to chociaż była śrubka od czegoś ważnego, przepustnicy czy kolektora. Nie, wpadła śrubka od jakiegoś marnego wsporniczka który doskonale trzymał się na 2 pozostałych :mrgreen: a potem jak odzyskałem tą śrubkę (nakrętkę właściwie) to przy dokręcaniu odleciała razem z całym bolcem :mad2: więc i tak wspornik się trzyma na dwóch :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko umyte całym zestawem chemii, od szamponu Meguiars po wosk Soft99 Fusso Coat do ciemnych lakierów. :) Miłego oglądania.

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I drobny niedzielny modzik, ramka sterownika klimy polakierowana na czarno.

 

http://dl.dropbox.com/u/1232890/BMW/1.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadbane masz to BMW,widzę że dbasz, podobnie jak ja.

Mamy ten sam kolor, silnik i rok :-)

Ramkę czym robiłeś?

Nie myślałeś by zmienić pokrętła od klimy itd. od po lifta?

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadbane masz to BMW,widzę że dbasz, podobnie jak ja.

Mamy ten sam kolor, silnik i rok :-)

dokładnie, Twoja trójka bardzo mi się podoba :)

Ramkę czym robiłeś?

Najpierw zdarłem gumę rozpuszczalnikiem, potem papierek 1000 wodny i kilka warstw lakieru czarny mat w sprayu. Jak lubię Dupli Color Rallye Lack, do kupienia w Castoramie.

Nie myślałeś by zmienić pokrętła od klimy itd. od po lifta?

Tak mam plan na pokrętłą i włącznik świateł od polifta :) bo trochę się za czarno robiło.

Auto ładne ale kłują te lampy z tyłu strasznie... wrzuć folię, blackline albo smoke i wtedy będzie :cool2:

Folia mi się średnio widzi, ale kto wie... Lampy też wchodzą w grę ale trochę budżet na pierdoły nadszarpnąłem, jeszcze będzie jedna rzecz - fabrycznie nowa blenda kierownicy z X1 / 1er coupe. :)

 

577592_x800.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.