Produkcja
1978 – 1981
Pierwszy model stworzony przez BMW Motorsport – specjalną komórkę zajmującą się sportowymi BMW. Wyprodukowano zaledwie 457 aut, w tym 57 aut wyścigowych.
M1 to jedyne BMW z centralnym silnikiem zamocowanym wzdłużnie, przeznaczonym do ruchu po drogach publicznych. Sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 3453 cm³ z podwójnym wałkiem rozrządu i wtryskiem wielopunktowym umożliwiał uzyskanie prędkości maksymalnej wynoszącej 261 km/h oraz przyspieszenia do „setki” w czasie 5,6 s. Był to samochód niezwykle nowoczesny jak na swoje czasy. Jednostka napędzająca koła tylne miała 4 zawory na cylinder oraz moc 204 kW (277 KM). Silniki wersji wyścigowych uzyskiwały nawet do 634 kW (862 KM).
Nadwozie z ramą przestrzenną ze stali oraz elementami z włókien szklanych zaprojektował Gugiaro. Montaż samochodu miał odbywać się w fabryce Lamborghini w Sant’ Agata, lecz firma zbankrutowała po zbudowaniu kilku prototypów M1. Auto miało opony 205/55/16 z przodu oraz 225/50/16 z tyłu, oraz hamulce tarczowe wentylowane na wszystkich kołach.
Wymiary
Długość: 4346mm
Szerokość: 1823mm
Wysokość: 1140mm
Rozstaw osi: 2560mm
Waga: 1360kg
Stosunek masy do mocy: 4,91kg/KM
Opony: przód 205/55 ZR 16, tył 225/50 ZR 16
Silnik
R6 24v 3453 cm ³
204 kW (277 KM) przy 6500 obr/min.
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna
Osiągi
0-100km/h: 5,6 s
Prędkość maksymalna: 261 km/h