• Reklama

Momenty dokręcania śrub dla silnika M20B25

M20 (520i, 525i), M21 (524td), M30 (530i, 535i), M40 (518i), M43 (518g, 518i), M50 (520i, 525i, 525ix), M51 (525td, 525tds), M60/1 (530i), M60/2 (540i),S36, S38 (M5)

Moderator: Kruk

Momenty dokręcania śrub dla silnika M20B25

Postprzez Marcin E34 525i » 16 Maj 2007 21:15

Nie wiem czy ktoś już podejmował ten temat ale interesują mnie dane na ten temat i chciałbym to zebrać w jednym miejscu.
To co zdobyłem podaję:

panewki główne:
etap 1 29-32Nm
etap 2 58-63Nm
stopa korbowodu:
etap 1 20Nm
etap 2 70 stopni
Docisk sprzęgła do koła zamach:
M8 - 8,8 = 24Nm
M8 - 10,9 = 34Nm
Śruby miski olejowej:
M6 x 8,8 = 10Nm
M6 x 10,9 = 12Nm
Miska olejowa :
M12 = 25Nm
M18 = 30Nm
M22 = 60Nm
koło zamachowe / driveplate (wał korbowy+pierścień???):
100-110Nm
Wał korbowy koło rozrządu:
390-430Nm
koło wałka rozrządu:
60-65Nm
rolka napinacza rozrządu:
M6 = 10Nm
M7 = 15Nm
M8 = 20Nm
pokrywa zaworów:
10Nm
Świece:
20-30Nm
felgi kół:
90-110Nm
głowica cylindrów:
śruby szesciokątne 1) 40-45Nm
2) po 15 min 60-65Nm
3) po nagrzaniu silnika do norm.temp. 25-30stopni
śruby torx 1)30Nm
2) 90 stopni
3) 90 stopni
kolektor ssący do głowicy:
M8 = 22Nm
M7 = 15Nm
M6 = 10Nm
kolektor wydechowy:
M8 = 23Nm
M7 = 15Nm
M6 = 10Nm
czujnik spalania stukowego:
20Nm

Jeśli możecie nanieście poprawki. Jak coś wiecie to dopisujcie.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Marcin E34 525i
 
 
 
Posty: 611
Dołączenie: 11 Sty 2003 22:15
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Marcin E34 525i » 17 Maj 2007 21:49

ciąg dalszy

pompa wody:
M6 10Nm
M8 22Nm
Obudowa termostatu:
10Nm
Pokrywa uszczelniacza wału korbowego od strony skrzyni:
M6 9Nm
M8 22Nm
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Marcin E34 525i
 
 
 
Posty: 611
Dołączenie: 11 Sty 2003 22:15
Miejscowość: Warszawa


Powróć do E34

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości