Skocz do zawartości

E60 M54 & N52 rzekome usterki i problemy


DZWILU88

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć zebrałem kilka informacji w jedno miejsce odnośnie silnika 3.0 jeśli ktoś chce coś dodać to proszę bardzo ułatwi mi to wybór przy zakupie.

 

http://5series.net/forums/attachments/e60-discussion-2/29979d1174897260-questions-about-m54b30-vs-n52b30-engine-1.jpg

 

Silnik 3.0 – od 228 KM do 272 numer N52

produkcja 2005.3 -2010.03

nowsza konstrukcja mniej pali na bezpośrednim wtrysku nie lubi gazu

 

http://obrazki.elektroda.pl/6433425100_1482408883_thumb.jpg

 

- w 2008 wymieniono uszczelniacze zaworów w silnikach N52

- w 2009 zostało zmieniona wadliwa głowica w silnikach N52

- W 2010 zostały zmienione wadliwe tłoki w silnikach N52

 

http://www.xoutpost.com/attachments/x5-e70-forum/38545d1261255008-click-click-click-sound-when-engine-cold-sib-11-09-07.pdf

 

ogólnie bardzo dobry ale kupić od rocznika 2010 patrz wyżej lub rocznik 2005.

 

1. Jeśli auto w zimowy poranek zaczyna tykać lub po dłuższy postoju, to prawdopodobnie kanały olejowe w łożysku w którym siedzi wałek rozrządu są pozapychane osadem i zaczęło już go brać powoli na cylindrze

 

2. wadliwe mocowanie vanos, BMW deklaruje że wymiana śrub dotyczy okresu paru miesięcy 2010 roku. złej jakości śruby urywają się jak na zdjęciu

http://i42.tinypic.com/30wr2xi.jpg

http://www.e90post.com/forums/showpost.php?p=16659836&postcount=265

 

Wygląda na to że do 2009 roku była montowana część o numerze 11367522290 (ok), a od 2009 o numerze 11367583208 (wadliwe).

 

3. Wtryskiwacze w N53 są wrażliwe na jakość paliwa.

4.przy 200tyś problemy z valvetronikiem

 

Silnik 3.0 - 231 KM numer M54

produkcja 2003.7 -2010.03

 

http://obrazki.elektroda.pl/6433425100_1482408883_thumb.jpg

starszy model niż N52 więcej pali , lubi gaz bez wtrysku bezpośredniego

http://5series.net/forums/attachments/e60-discussion-2/29980d1174897309-questions-about-m54b30-vs-n52b30-engine-2.jpg

 

1. Bierze olej ,pomaga zmiana oleju na 5W40 i wymiana odmy na nową

2. Częsta awaria zaworu DISA i w sumie tyle co znalazłem o tym silniku negatywnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku e60/61 to silnik n52 na rynek europejski był montowany do wypuszczenia LCI. W LCI na europę weszły silniki z bezpośrednim wtryskiem. W e60/61 nie był montowany silnik n52 o mocy 272KM (był montowany w x5 3.0si na rynek US).

 

Natomiast w wersji na rynek US przez cały okres produkcji były montowane silniki m54, n52.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

należy dopomnieć, ze to co ma n53, nie ma n52 i odwrotnie (w kontekście wad)

Czyli n53 nie ma:

valvetronika

zrypanej głowicy

wadliwych tłoków

 

Za to ma notorycznie uszkadzajace się cewki, wtryski, pompy HPFP, czujniki NOX

 

Jesli chodzi o n52 należy wspomnieć, że problem tłoków dotyczy jednostek n52b25a (jednak nie wszystkie egz), w b30 tego problemu nie ma.

 

Zestawiajac do M54, w N52 rowniez lubi pić olej, lubią także posypać się DISy (których jest 2) czy elektrozawory vanosa (ale to taki szczegół).

Problem śrub vanosa w e60 nie dotyczy (to nie te lata wadliwych produkcji)

 

n53 jest na wtrysku bezposrednim,

n52 i m54 na pośrednim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W e60/61 nie był montowany silnik n52 o mocy 272KM (był montowany w x5 3.0si na rynek US).

 

Czy wiecie co powoduje wzrost mocy o 14KM w stosunku do N52B30 z E60?

 

Potwierdzam, że N52B30 nie ma problemów z nadmierną konsumpcją oleju. W odróżnieniu od M54 DISA nie ma metalowych elementów które mogą być zassane w razie awarii do silnika.

Z tego co czytałem ma też inne pierścienie tłokowe (Mahle) w odróżnieniu od N52B25, co powoduje że problem "brania" oleju nie występuje.

http://mywikimotors.com/n52b30/#Problems

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Silnik 3.0 – od 228 KM do 272 numer N52

produkcja 2005.3 -2010.03

nowsza konstrukcja mniej pali na bezpośrednim wtrysku nie lubi gazu

:nienie:

Coś tu chyba nie gra. N52 nie ma bezpośrednich wtrysków przez co podobno normalnie znosi instalację gazową.

W N53 zastąpiono Valvetronic bezpośrednimi wtryskami paliwa.

 

M54 w e60 w Europie od początku do 02.2005

N52 w e60 w Europie od 02.2005 do 03.2007

N53 w e60 w Europie od 03.2007 do końca

 

W USA oraz Australii, ze względu na zbyt duże zasiarczenie paliwa i niskie standardy jego czystości, nigdy nie wprowadzono N53, produkowano N52 do końca.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
W temacie usterek mam małe pytanko, od paru miesięcy posiadam e60 525i 2008 N53 160KW 218KM 3.0 benzyna stan licznika 149.000 km, przez ten czas zrobiłem jakieś 11.000 km na oleju 5w30 kupionym od delera z logo BMW (nie wiem jaki to olej) i co 4.000-5.000 km litr oleju trzeba dolać, oczywiście po kupnie autka olej wymieniłem i sprawdziłem autko w ASO, i teraz nie wiem to normalka czy usterka??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.