Skocz do zawartości

Remont silnika m54b22 320i


slazak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczow! :)

A więc jestem szczęśliwym posiadaczem BMW e46 320i (170km). Auto ekstra się sprawuje ale mam pewne podejrzenia że siada uszczelka pod głowica, autko ma najechane 217tys. Z LPG. Na LPG ma najechane ponad 100 tys. Wszystko potwierdzają książki auto jest z pewnej ręki więc przebieg też jest realny.

I teraz moje główne pytanie odnosi się jak juz zabiore się za ta uszczelka to co pasuje jeszcze porobic?

Wiadomo że:

-planowanie głowicy

-uszczelka

-olej +filtr

- płyn chłodniczy

-docieranie zaworów(wydaje mi się że przy takim przebiegu by już pasowało?)

-uszczelniacze zaworów (bierze olej ok. 2l na 8000km)

-pierścienie tłokowe

 

Czy to wszystko?

Dodam jeszcze że silnik nie kopci, nie faluja mu obroty chodzi ładnie równo, spalanie w normie.

Dzisiaj jadę na test CO2 w układzie chłodzenia i dowiem się czy to na pewno. Ale po prostu chciałem się dowiedzieć czy coś więcej przy okazji można wymienić jak już się rozbiorze pół silnika.

Pozdrawiam. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bardzo około..bo wychodzi 5l na 20000km. To nie jest dużo jak na m54. Zrób test, jak będzie negatywny to nie ruszałbym go.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo około..bo wychodzi 5l na 20000km.

Ja wiem kolego szanowny ile wyjdzie na 20000km bo zdawałem matematykę na maturze:

M54 2,2

pojemność układu smarowania: 6,5L

dolewki na 20000km: 5,0L

6,5+5,0=11,5L

11,5L/20000km.

To ile oleju będziesz potrzebował kolego maniek aby zrobić owe 20k km: ( przy założeniu dolewki 250ml/1000km )

a.) 5,0L

b.) 11,5L

 

Żeby można było coś dolać to najpierw trzeba to zalać.

 

Co do pytania Pacino20 - ten typ tak ma. Każde M54 bierze olej, kwestią jest tylko w jakich ilościach - czy akceptowalnych czy też nie. Poziom akceptowalności także zależy od "jednostki społecznej". Dla jednego 1L/15000km to dużo, drugi powie że dolewa niewiele bo tylko 2L/5000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Ślązak ; Jak byś musiał robić uszczelkę to to coś wymienił z wyjątkiem pierścieni dobrze by było zrobić , szczególnie że sporo było przejechane na gazie.Dobrać się do pierścieni to się wiąże z większym doświadczeniem mechanika i przy okazji mogą wyjść inne sprawy.

Inna sprawa że możesz ciągle myśleć ; jak już był cały silnik rozbebeszony to czemu nie zrobiłem pierścieni ? to tylko kilka stówek extra :-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bardzo około..bo wychodzi 5l na 20000km.

Ja wiem kolego szanowny ile wyjdzie na 20000km bo zdawałem matematykę na maturze:

M54 2,2

pojemność układu smarowania: 6,5L

dolewki na 20000km: 5,0L

6,5+5,0=11,5L

11,5L/20000km.

To ile oleju będziesz potrzebował kolego maniek aby zrobić owe 20k km: ( przy założeniu dolewki 250ml/1000km )

a.) 5,0L

b.) 11,5L

 

Żeby można było coś dolać to najpierw trzeba to zalać.

:jawdrop: człowiek uczy się całe życie jednak..musisz opatentować swoją metodę liczenia ilości spalonego oleju w m54 w ciągu 20k km.

 

ps. Mój bierze 5,5l na 14k km :cry:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie ja pisałem o ilości spalonego oleju :?: pisałem o zapotrzebowaniu a to w przypadku 20000km daje wynik 11,5L (6,5L pojemność układu + 5,0L dolewki).

Natomiast niech Ci będzie maniuś, że do pokonania dystansu 20k km będziesz potrzebował w M54 5,0L oleju - mi nic do tego.

Ja jako, iż jeść lubię - to dokarmiam także swój silnik w wysokości dolewki około 2,0L na dystans w/w - aby nie był głodny :norty:

 

Tylko kto normalny jeździ na oliwie 20 tysięcy?Co 10 zmieniać i już inaczej to wygląda.

Ja jeżdżę na jednej wymianie oleju około 20000km. Komputer w E46 ustawia się po wymianie na 25000km. Po to są oleje typu LL aby wykorzystywać ich możliwości wydłużenia częstotliwości wymiany.

Jak ktoś chce może wymieniać nawet co 1000km :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
(bierze olej ok. 2l na 8000km)

Jak Ty założyłbyś temat to moglibyśmy dociekać jakie jest zapotrzebowanie na olej, ale kolega napisał jak wyżej, tyle w tej kwestii. Jeśli ktoś sugeruje się tylko wskazaniami komputera to może wymieniać nawet co 30k km, bo jest to zależne od tylu jazdy a nie wprost z przejechanych km. Wymiany co 25k km ewidentnie wpłynęły na stan 95% m54.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(bierze olej ok. 2l na 8000km)

Jeśli ktoś sugeruje się tylko wskazaniami komputera to może wymieniać nawet co 30k km, bo jest to zależne od tylu jazdy a nie wprost z przejechanych km. Wymiany co 25k km ewidentnie wpłynęły na stan 95% m54.

Napisałem iż licznik po wymianie ustawia się na 25000km, co w rzeczywistości daje realne przebiegi od około 15 do około 20tys km w zależności gdzie i jak jeździsz. Doskonale wiesz, że 1000km wskazań przebiegu olejowego nie równa się 1000km rzeczywiście przejechanych km.

Niech będzie, że moje M54 to złom :cool2: ważne, że ja nie narzekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę temat zmienił się w prywatną wojnę argumentów i czepiania się słówek między dwoma użytkownikami :wink: Najważniejsze że każdy wie o co kaman i myślę że bez sensu są te kłótnie. Nie mniej jednak również odniosłem pierwsze wrażenie, że kolega pomylił się w obliczeniach bo temat w sumie dotyczył samej konsumpcji na olej

 

Do autora.

 

Jak masz możliwość to wrzuć zdjęcia z remontu. Jestem ciekaw jak będą wyglądać pierścienie po rozbiórce.

 

Mnie również interesowałoby to jak i również, czy po takim remoncie silnik przestał pobierać olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Żadna kłótnia..normalna dyskusja, jeden coś napisze, drugi skomentuje, nie widzę tu złośliwości, przynajmniej z mojej strony. Jeśli chodzi o problem założyciela to jak już pisałem, że jeśli test będzie ujemny to na jego miejscu ogarnąłbym jedynie uszczelniacze zaworowe, oczywiście bez zdejmowania głowicy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wyczyszczone m54 i wymienione zużyte elementy nie zjada oleju setkami tys km.

 

Tylko musisz dobrać się do pierścieni bo to one przyjęły ten nagar i pewnie są zapieczone.

Do tego uszczelka pokrywy zaworow

Uszczelki kolektorow

Należy się zobaczyć każdy gwint śrub głowicy. Najlepiej jest wszystko wymienić bo to Alu.

 

Nie wiadomo jak vanos też może wymaga regeneracji.

 

I potrzebujesz fachowca który wie jak złożyć ten silnik, ustawić rozrząd, vanos, a nawet jak fachowo odkręcić głowice by nie wyplulo uszczelki po tygodniu.

 

Widząc na forum co niektórzy mają problem nawet z wymianą uszczelki pod klawiatura a co dopiero upg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie wszystkich :D

A wiec zrobilem test na obecnosc CO2 w ukladzie chlodzenia i wyszedl negatywny. Wiec "bynajmniej" narazie nie nic nie bede ruszal..

I tak sie zastanawiam nad wymiana uszczelniaczy zaworow. Jest to trudny zabieg? wymaga duzych umiejetnosci?

Jezdze duzo autem i trzaskam troche tych KM i 2 dni temu rozszczelnil sie zbiorniczek plynu chlodniczego :duh: no ale czytalem ze to normalka byl oryginal BMW zalozylem z MEYLE.

A tak na marginesie bede zabieral sie za wymiane oleju mam 5w40 VALVOLINE i teraz nasuwa sie pytanie czy nie powinienm zalac 10w40 ? jakies propozcyje ? :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie wszystkich :D

A wiec zrobilem test na obecnosc CO2 w ukladzie chlodzenia i wyszedl negatywny. Wiec "bynajmniej" narazie nie nic nie bede ruszal..

I tak sie zastanawiam nad wymiana uszczelniaczy zaworow. Jest to trudny zabieg? wymaga duzych umiejetnosci?

Jezdze duzo autem i trzaskam troche tych KM i 2 dni temu rozszczelnil sie zbiorniczek plynu chlodniczego :duh: no ale czytalem ze to normalka byl oryginal BMW zalozylem z MEYLE.

A tak na marginesie bede zabieral sie za wymiane oleju mam 5w40 VALVOLINE i teraz nasuwa sie pytanie czy nie powinienm zalac 10w40 ? jakies propozcyje ? :norty:

 

Zastanawiam sie nad:

 

Motul 6100 SYNERGIE 10W40

VALVOLINE MAXLIFE 10W40

Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W40

 

Z tych 3-ch najlepiej wg mnie wypada Motul. Co myslicie ? :)

 

LOTOS SEMISYNTETIC 10W40 (tego tak na ost. poniewaz wydaje mi sie ze nie odbiega "specyfikacja" od tych ww.) co myslicie o takich olejach jak LOTOS :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.