Skocz do zawartości

Sterownik i czujniki ABS


MateuszCHUDY

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! od kupna bmw borykam sie z problemem uszkodzonego sterownika (standardowa gadka że to tylko czujnik przy kupnie auta...), przy starym sterowniku licznik zaczął świrować aż wkońcu przestał kompletnie działać, nadodatek (niespotkałem tego u nikogo kto miał problemy z ABS'em) mimo że licznik i wszystkie systemy nie działały zaczynał sam hamować przy pewnej predkości, tzn szarpał, a po odpięciu wtyczki od sterownika ABS'u problem ustał wiec doszedłem do wniosku że może świrujący sterownik w jakiś sposób uruchamiał hamulce, w zeszłym tygodniu kupiłem sterownik z pompą, założyłem i hurra licznik działa tylko kontrolki abs i asc zostały ale to kwestia tego że faktycznie któryś z czujników padł a zresztą konieczne jest dokodowanie i umówiłem sie na komputer na środę tę co będzie. Druga sprawa to z "nowym" sterownikiem wyszła podobna checa, otóż równiutko przy 120km/h samochód przestaje jechać, spalanie sie stabilizuje na niskim poziomie i samochód jakby miał blokade poprostu nie przyśpiesza 120 i koniec(samochody VAG tak sie zachowują w trybie awaryjnym ale one wogóle nawet z dołu nie chcą przyśpieszać i 120 to maks u mnie jednak do 120 leci normalnie do 4.5000rpm), a pod odpięciu wtyczki jest ok :| Wczoraj moje zadowolenie ustało gdyż licznik znów przestał działać, pomyślałem że albo i ten sterownik padł ale jakimś cudem jest jeszcze czujnik abs wadliwy... Mimo że licznik nie działa również przy tej samej predkości samochód blokuje na 120km/h... odpiecie wtyczki od sterownika niweluje problem... Znalazłem wiele postów jak sprawdzić czujniki i sterownik ale żaden nie jest odpowiednio zrozumiały... Próbowałem mierzyć zasilanie na pinach wychodzących ze sterownika lecz tam nic sie nie zmienia... Posiadam oscyloskop elektroniczny z funkcją sprawdzania czujników jednak nie wiem czy do wtyczki od sterownika mam przykładać zasilanie z zewnątrz czy wyłącznie wsadzić odpowiednio końcówki oscyloskopu i zakrecić kołem.... Czy jest ktoś kto mi z tym pomoże bo ja już mam dość? samochód to BMW e39 530d 99r...oczywiscie ABS to 265 900 001 czy 5.7 jak tam kto to nazywa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego troche gmerałem w podobnym temacie.Jeżeli chodzi o to wychamowanie silnika przy 120km/h to jest to zasługa nie ABS ale ASC/DSC http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=34_1047&hg=34&fg=20 -mały schemacik.W 3er kolega też miał podobny problem jak ty i pomogło sprawdzenie czujnika predkości o ile się nie myle było to w lewym tylnym kole.Miał identycznie włączał się kontrolka asc kiedy jej pasiło.Pomagało wyłączanie ASC,ale jak się okazało to ten czujnik głupiał.Jeżeli chodzi o poszczególne czujniki w kołach to on miał na wyłaczonym silniku w lewym przednim 750ohm,a w trzech pozostałych 730ohm,napięcie 11.7V a jak odpalił 13V,powinno być max 9V(DIS dla 530d podaje 7.8-8.4V) POCZYTAJ TEŻ TO-super http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.bimmerfest.com%2Fforums%2Fshowpost.php%3Fp%3D4205801%26postcount%3D48&sl=en&tl=pl&hl=pl&ie=UTF-8 -ZARĄBISTY OPIS

Witam!!

NIKT NIE MUSI KUPOWAĆ NOWEGO STEROWNIKA!! Możesz dać do naprawy stary.. Wymiana sterownika z takim samym nr a z auta z innym silnikiem wiąże się z adaptacją sterownika w samochodzie..tak jak w przypadku nowego sterownika..Inaczej i profesjonalnie nazywa się to KODOWANIE WARIANTOWE..

Bez adaptacji system ASC,DSC nie będzie dalej działał a tylko ABS.. Jest to spowodowane brakiem komunikacji sterownika ABS,ASC,DSC ze sterownikiem silnika.. A działa to tak że w przypadku poślizgu któregoś z kół zadziała system ASC,DSC i ABS przyhamowuje to koło jednocześnie podając sygnał do sterownika silnika który można powiedzieć "spuszcza z gazu" Very Happy. Więc jak nie ma tej komunikacji to system nie działa. Pali się kontrolka a przycisk nie reaguje tak na włączenie czy wyłączenie..

 

Może komuś się przyda info co do ABS,ASC,DSC w e39.. Info jest do ABSu wersja 5.7 montowanego po wrześniu 1998..Zacznę od tego że w przypadku uszkodzonego któregokolwiek czujnika i zamontowaniu nie oryginalnego to można zapomnieć że ABS/ASC będzie działał (za wszystko odpowiedzialny jeden sterownik). W ABSie typu 5,7 i żadne podróbki czujników kupione np na allegro nie będą poprawnie działać. Po podłączeniu czujnika i włączeniu zapłonu kontrolki oczywiście pogasną ale po przejechaniu około kilku kilkunastu kilometrów zapalają się i ABS nie działa.. W tych typach absu często uszkodzeniu ulega też sterownik ABS który znajduje się pod maską samochodu i jest dokręcony do pompy ABS.. Uszkodzenie jest jednak takie (prawie zawsze) że na zimnym silniku wszystko jest ok a na ciepłym zapala się abs a po podpięciu pod komputer sygnalizuje usterkę któregoś z czujników..(w przypadku braku komunikacji ze sterownikiem na 99% jest uszkodzony). Dlatego nie ma sie co sugerować do końca tym co pokazuje nam komputer a należy jeszcze sprawdzić kilka rzeczy..

Uszkodzenie polega na przerywaniu się drucików łączących płytkę elektroniki z pinami biegnącymi do gniazda obudowy.. PRZYCZYNA..WYSOKA TEMPERATURA POD MASKĄ SAMOCHODU..

Usterka oczywiście do naprawienia ale nie jest prosta dla kogoś kto nie ma czym tego zrobić.. Nie obejdzie się bez rozcinania obudowy i specjalnego kleju ze srebra bo lutowanie odpada a przynajmniej ja tego nie uznaje bo sterownik może się nadawać tylko do wymiany....

 

 

Ja sprawdzam przejścia i opór czujników ale od wtyczki ABSu

Tu podaję rozpiskę i przypominam że jest ona do ABSu 5.7

 

koło lewe przednie - 12 / 28

koło prawe przednie - 13 / 29

koło lewe tylne - 15 /16

koło prawe tylne - 30 /31 ( czasem bywa że jest to 14 i 31) można to sprawdzić po kabelkach biegnących od wtyczki do czujników. jest po 2 kabelki biegnące do każdego z czujników i są one skręcone..

 

Sygnał do prędkościomierza i ekonomizera brany jest z tylnego lewego koła (za kierowcą)

 

Jeszcze proponuje sprawdzić na oczywiście wpiętej wtyczce i włączonym zapłonie jakie są napięcia biegnące do każdego z czujników a powinno ono wynosić około 9,5V. w Przypadku braku napięcia prawie na 100% jest uszkodzony sterownik a przy napięciach odbiegających jest prawie na 100% uszkodzony czujnik choć na pomiarach oporu tego nie wykazuje .. Jak wiadomo w środku jest elektronika..

Po włączeniu zapłonu na odpiętej wtyczce absu autko zarejestruje na 100% usterkę w silniku "brak komunikacji z ABS/ASC" i należy to później wykasować.. :hyhy:

 

Ja jeszcze dokonuje kilku pomiarów samego sterownika by ewentualnie wykluczyć jego uszkodzenie..

Czujniki jednak jak już to tylko oryginał siemens a jak ktoś wymienia na nie oryginały to muszę powiedzieć że to katastrofa.. W tym przypadku taniej wychodzi drożej..

Po podpięciu pod komputer sprawdzić który czujnik sterownik pokazuje jako uszkodzony, naprawdę rzadko zdarza się by były to 2..

Po takim badaniu sprawdzamy wszystko jeszcze dokładnie..

 

Zawsze, powtarzam zawsze wcześniej kasuje wszystkie błędy związane z ABSem bo jak wiadomo mogły one pozostać z wcześniejszych napraw lub nie zostały wykasowane np po odpięciu czujnika przy pracach jakich ktoś mógł dokonywać.. A najlepszym sposobem jest podpięcie komputera i przejechanie sie samochodem obserwując każdy z czujników ( jego prace i mierzoną prędkość w kilometrach.. Jakiekolwiek różnice wskazują niestety na to że czujnik nadaje sie do wymiany..

 

I jeszcze jedna sprawa.. Nie ma co szukać winy w piaście.. w modelach z ABSem 5.7 nie ma żadnej koronki a jedynie jest łożysko z pierścieniem magnetycznym i naprawę rzadko zdarza sie by to była jego wina.. Ja osobiście takiego przypadku nie miałem ale jak jest w tanich piastach to nie wiem.. Miałem już jednak przypadek w którym łożysko było już tak uszkodzone że koło miało bicia góra dół ale abs działał jeszcze ok.. Wina zawsze w 90% to uszkodzony czujnik lub niewłaściwy czujnik (podróba za około 100zł)i niestety 10% to sterownik abs ale tak prawdę mówiąc jak sie wie co i jak zrobić to naprawa o wiele taniej wychodzi.. Jak sie robi samemu rzecz jasna :hyhy:

Naprawa sterownika przez kogoś to koszt około 300zł a oryginalny czujnik w serwisie około 300 - 350zł

 

I jeszcze info co do ABSu montowanego przed wrześniem 1998roku.. W przypadku nie działania systemu na 99% uległ uszkodzeniu czujnik.. Który to już wyjdzie po podpięciu pod kompa lub jak ktoś wie co i jak to sprawdzi to nawet miernikiem.. W tym typie absu nie spotkałem sie jeszcze z uszkodzonym sterownikiem..

 

Dla zainteresowanych wymianą sterownika w absie typu 5.7

wszyscy którzy mają jakieś problemy ze sterownikiem i nie wiedzą czy inny używany będzie działał poprawnie to odpowiedz brzmi że będzie działał.. Sterownik musi być tylko odpowiedni do pompy ale z jakiej wersji silnikowej to już nie ma znaczenia.. W każdym ze sterowników da sie dokonać adaptacji w aucie a dokładnie to kodowania wariantowego chodzi o komunikacje ze sterownikiem silnika.. Ja montowałem sterownik np z 520d do 520i po dokonaniu adaptacji wszystko działa ok a trwa to do 10min..Nie ma więc problemu jak sterownik jest odpowiedni do pompy..

Dodam jednak że nawet nowy sterownik nie będzie działał bez adaptacji w aucie..

Pozdrawiam i jak coś to oczywiście postaram się pomóc.. :D

Ten koles rozkumał problem

Mam nadzieje ze teraz rozwalisz problem.POzdr

Edytowane przez dani3011

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sie grzebie pół dnia przy tym i powiem tak - ani na żadnym czujniku mi nie pokazuje oporu (w pewnym momencie pomyślałem, że to ja źle mierze no ale tego poprostu nie da sie źle zmierzyć... na multimetrze zwykła żarówka ma 1.5om a gdy podłącze do czujnika nic sie nie zmienia), ani na włączonym zapłonie nie pokazuje mi napięć wychodzących ze sterownika... jedyne wartości jakie sie zmieniały na czujnikach to gdy ustawiłem multimetr na mV to widać było jakiekolwiek odchyłki tylko nie wiem jakim cudem mogłoby tam być jakiekolwiek napięcie przy rozłączonym akumulatorze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem tylne lewe koło okazało sie że czujnik nie jest oryginalny, przy próbie wyjęcia go niestety śruba była zapieczona i sie ukręciła... dlatego temat odstawiony do następnego piatku gdyż trzeba rozebrać całą piaste i rozwiercić śrube
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie kupuj już zamiennika, ale oryginał lub VDO Siemens. Z zamiennikami jest loteria i zazwyczaj nie działają. Czujnik w lewym tylnym kole odpowiada też za wskazania licznika, więc wygląda na to że znalazłeś winowajcę. Co do hamowania przy określonej prędkości, to też tak miałem gdy czujnik padał, ale u mnie to było przy ok. 35 km/h - odłączenie ASC rozwiązywało problem. Pomogła oczywiście wymiana czujnika na nowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem wiem dlatego go wyjąłem i naczytałem sie już o tych zamiennikach, doszedłem do wniosku że poprzedni właściciel miał właśnie problemy z licznikiem i kupił zamiennik a problem leżał w sterowniku co nie rozwiązało problemu i tak mi go sprzedał... Tylko że mimo wyjęcia tego czujnika samochód dalej hamuje... w środe jade na komputer może ten cos wykaże
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jasne że będzie wariował dalej bo czujnika jako tako nie ma :norty: Dopiero jak założysz sprawny głupoty sie skończą.Troche ten czujnik cie szarpnie z tego co koledzy pisali w innych forach +/- 500zł(ten do lewego koła),ale będzie po problemie.Daj znać potem co i jak,ale ja dalej obstawiam jak w poprzednim poście na niego :cool2: POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jasne że będzie wariował dalej bo czujnika jako tako nie ma :norty: Dopiero jak założysz sprawny głupoty sie skończą.Troche ten czujnik cie szarpnie z tego co koledzy pisali w innych forach +/- 500zł(ten do lewego koła),ale będzie po problemie.Daj znać potem co i jak,ale ja dalej obstawiam jak w poprzednim poście na niego :cool2: POzdr

Aż sprawdziłem na mojej fakturze: dokładnie rok temu w Inchcape Motor w Warszawie dałem za lewy tył (nr: 34526756376) 363,00 zł. Więc nieco taniej :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Troche późno ale kupiłem owy czujnik oryginalny i wszystko zaczęło grać! Sprawy przedłużyły się bo w czasie wykrecania starego urwała sie zapieczona stara śruba i trzeba było rozwiercać. Dla potomnych z Białegostoku polecam sklep na ul. Zwycięstwa. Mała budka z częściami do Forda i BMW (dziwne powiązanie :) ) ale za oryginalny czujnik zapłaciłem 290zł. Na allegro nawet za tyle nie mają...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.