Skocz do zawartości

Odwrotnie podlaczony akumulator ...


j0hnny2007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Na wstepie zycze wszystkim Wesolych Swiat ...

... dla mnie juz napewno nie beda wesole...

 

Autko stalo ponad 2 tygodnie nie uzywane bo bylem chory...

Akumulator sie rozladowal, naladowalem, i poszedlem z tata podlaczyc.

Nie pamietalem w 100% gdzie +, ale dalem od strony zewnetrznej.

Znaki na klemach i kablach sie roznia, wiec nie mozna rozpoznac...

Tato koniecznie sie upieral ze inaczej, przelozyl, i dal odwrotnie...

 

:duh: :mad2:

 

Iskra, dym spod maski, z okolic plastikowej rury co jest skierowana tak w gore, chyba alternator?

 

Pytanie co teraz...

 

Nie odpalalismy, tylko sam zaplon, bez uzywania rozrusznika (oswietlenie kabiny, zegary dzialaly)

W momencie gdy przelozylismy bieguny, rowniez sie dymilo, tylko i wylacznie w momencie gdy byl podlaczony aku, niewazne w jaki sposob.

 

Potem aku sie rozladowal i meczylem sie z zamknieciem auta, bo centralny sie zblokowal... ale to juz mniejsza, w koncu sie udalo i wychodzilem, drzwiamy pasazera, zamykajac od srodka...

 

Wiem, ze mogla pojsc cala instalacja, komp, sterowniki, alternator... ale w jakim stopniu jest to prawdopodobne, ze tak wlasnie sie stalo, czy ktos mial lub zna taki przypadek?

 

Co w tym momencie najlepiej zrobic, zeby sprawdzic co jest uszkodzone.

 

HELP :mrgreen:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

on Ci akurat odłączy alternator jak akumulator żle podłącza kabel plus i minus ewidętnie się różnią ale spoko oby tak dalej to bmki będą w coraz lepszych stanach i wtedy aż sie będzie roiło od tematów negatywnych na forum dotyczących tej marki!!!!!!!!!!!!!SORRY ale taka jest prawda

WESOŁEGO ALLELUJA

Obecnie E36 325 touring

Kiedyś E36 325 coupe

E39 535

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, nie zabardzo rozumiem ostatnia wypowiedz ;)

 

TSA55, czyli wnioskowac mozna, ze komp padl i nie odcial alternatora i alternator sie tez spalil? Dobry tok rozumowania ? :)

Jaki koszt naprawy w najgorszym i najlepszym przypadku? (orientacyjnie)

We wtorek zaraz sie za to zabieram ze znajomym i posprawdzamy pokolei...

Po czym poznac, ze komp padl lub jakies poszczegolne sterowniki?

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alternator jest podłączony na bezpośrednio do + aku i komputerowi nic do niego

 

ps. odkręć koniecznie kabel od alternatora, gruby + i sterowanie (cieńsze też)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo Johny!

 

Wytłumacz mi tylko po co włączałeś zapłon? :mad2:

Lepiej odstaw auto do elektryka, który Ci to sprawdzi i podłączy aku.

Pamiętaj że masz prawie wszystkie żarówki nowe :norty:

 

A wracając do tematu to sądzę że nie obejdzie się bez wyumiany sterownika silnika i absu.

 

Regenerowany alternator: http://www.allegro.pl/item326534302_alternator_bmw_z_gwarancja.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeszcze radyjko do śmieci.

Bałagan raczej nie mały.

Jak można pomylić klemy?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Johnny 2007 zasadnicze pytanie brzmi :czy przy odwrotnym podłączeniu akumulatora włączyłeś zapłon ? jeśli nie to naprawy wymaga jedynie alternator .

 

Tak, ale bez odpalania (krecenia rozrusznikiem), tylko na 2pozycje kluczyka.

 

Pamiętaj że masz prawie wszystkie żarówki nowe

 

O dziwo zarowki chyba dzialaja, przynajmniej kabina i kierunki... reszty nie sprawdzalem...

 

A wracając do tematu to sądzę że nie obejdzie się bez wyumiany sterownika silnika i absu.

 

ABSu nie mam to jeden problem mniej, a sterownik silnika skad i za ile?

Lepiej regenerowac ten swoj wlasny alternator czy kupic z allegro?

 

Jeszcze radyjko do śmieci.

 

Na szczescie nie bylo :)

Ale i tak balagan nie maly to fakt...

 

Jak można pomylić klemy?

 

Spytaj mojego starszego :D

Sam sie popukal (a mial juz ponad 10 aut...)

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się kiedyś z takim przypadkiem: facio wykiprował leasingowym Jeepem Cherokee do rowu i dachował. Nie spieszyło mu się do naprawy, a jak się wreszcie zdecydował po kilku m-cach to sie okazało, że akku jest rozładowany. Podłączył do ładowania, ale pomylił klemy - w co nie wierzyłem, ale co potwierdzili spece od akku - i naładował się "odwrotnie". Zamontował do auta i po przekręceniu kluczyka narobił niezłego bigosu na kilkanaście tys. PLN (poszły się rąbać prawie wszystkie sterowniki w tym m.in. silnika i ABS).

Życzę Koledze, aby go to nie spotkało i oby się skończyło na alternatorze...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy zrobił podobnie, podłączył odwrotnie, tyle , że w Omedze B 2.5 TD. Diody w alternatorze odleciały, ale po za tym nic wiecej sie nie stało
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja myśle ze nie ma co dołować tylko brać sie za sprawdzanie wszystkiego po kolei. Że komuś tam posżło kilkanaście tys to nie znaczy ze i w tym przypadku jest tak żle. Zarówki popaliły??? Ciekawe jakim prawem ktoś kto to napisąl nie wie co to elektryka jeśli tak pisze. Od kiedy żarówka ma polaryzację jeśli wogóle wiesz co to jest? Nie ważne. Odłacz cały alternator jak wyżej pisali koledzy. Dym idzie prawdopodobnie z alternatora bo mostek w nim dostał zwarcia (diody) Sprawdz wszystkie bezpieczniki te pod maską jak i te pod tylną kanapą (tam masz moduł od centralnego elektrycznych szyb jeśli takowe masz i bezpieczniki od jego zasilania. Sprawdz je dobrze bo czasem bezpiecznik tak sie uszkadza ze nie widać tego wizualnie. Jak to posprawdzasz to bierz się za próbę odpalenia. Przed rozruchem po włączeniu zapłony sprawdz kontrolki i to co powinno działać po stacyjce w aucie. Cały czas obserwuj czy nic się złego nie dzieje. No i w końcu startuj. Jak odpali jesteś w domu. Jak nie to moze być żle. Wtedy to już tylko diagnostyka kompem co padło i podmianka sterownika silnika z innego auta. Sterowniki masz pod maską przy prawym nadkolu pod czarną osłoną. Powodzenia i głowa do góry. Na pocieszenie dodam że radio ma bezpiecznik i nie wierzę ze padło. Sprawdz bezpiecznik. Wesołych Świąt i powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówki popaliły??? Ciekawe jakim prawem ktoś kto to napisąl nie wie co to elektryka jeśli tak pisze. Od kiedy żarówka ma polaryzację jeśli wogóle wiesz co to jest?

 

Umiesz czytać ze zrozumieniem?

Gdzie Ci ktoś napisał o przepalonych żarówkach, że od tego mogą się przepalić? :duh:

 

Nie zrozumiałeś ironi to siedź cicho a nie sapiesz jak stara lokomotywa. :mad2:

Poza tym nie wymagajcie od kogoś kto nie potrafi dobrze aku podłączyć by jeszcze alternator odkręcał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie koniecznie. W każdym radiu jest dioda przepięciowa która podczas odwrotnego podłączenia robi zwarcie. Jak już zrobi to zwarcie to walnie bezpiecznik bo to on jest pierwszy. Jestem zawodowym elektronikiem i niestety muszę sie przyznać że często nie pada ale mówi się klijętowi że padło :lol: No cóz jakoś trzeba żyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie koniecznie. W każdym radiu jest dioda przepięciowa która podczas odwrotnego podłączenia robi zwarcie. Jak już zrobi to zwarcie to walnie bezpiecznik bo to on jest pierwszy. Jestem zawodowym elektronikiem i niestety muszę sie przyznać że często nie pada ale mówi się klijętowi że padło :lol: No cóz jakoś trzeba żyć.

 

Chłopie! RADIA nie było w aucie!

 

Cytat:

Jeszcze radyjko do śmieci.

 

 

Na szczescie nie bylo

Ale i tak balagan nie maly to fakt...

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj tato w (swoim aucie naszczescie) to samo zrobil.

Mazda 626 -naszczescie efektem bylo tylko ospalony duzy bezpiecznik 80A- radio i alternator nie uszkodzil sie - chodzi do dzis wszystko.Zaloz dobrze akumulator i posprawdzaj jak auto zapali to najgorsze za toba.

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie koniecznie. W każdym radiu jest dioda przepięciowa która podczas odwrotnego podłączenia robi zwarcie. Jak już zrobi to zwarcie to walnie bezpiecznik bo to on jest pierwszy. Jestem zawodowym elektronikiem i niestety muszę sie przyznać że często nie pada ale mówi się klijętowi że padło :lol: No cóz jakoś trzeba żyć.

 

Wydaje mi się , że jednak nie w każdym radiu jest taka dioda. Żeby wywaliła bezpiecznik to by musiała być sporych rozmiarów. Raczej nie do przeoczenia.

Możliwe , że nowsze radia maja takową diodę ale starsze nie koniecznie.

Wiem to od czasu gdy koleś dał mi do naprawy radyjko po odwrotnym podłączeniu zasilania.

Końcówki mocy miały powyrywane dziury. A diody tam nie widziałem.

W moim radyjku Jest dioda na wejściu. Jednak nigdy nie było okazji sprawdzić czy to zadziała

Proszę nie pisać , że drążę temat radia , którego nie było w aucie. Tak przy okazji o tym wspominam.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umiesz czytać ze zrozumieniem?

Gdzie Ci ktoś napisał o przepalonych żarówkach, że od tego mogą się przepalić? :duh:

 

Nie zrozumiałeś ironi to siedź cicho a nie sapiesz jak stara lokomotywa. :mad2:

Poza tym nie wymagajcie od kogoś kto nie potrafi dobrze aku podłączyć by jeszcze alternator odkręcał

 

To jest forum a nie ironiczny lokal więc po co ironi urzywasz? A jeli chodzi o sapanie to sam sie zsapałeś i prubujesz docinać w stosunku do kogoś kto kulturalnie napisał o swoich poglądach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.