Skocz do zawartości

Momenty dokręcania śrub dla silnika M20B25


Marcin E34 525i

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy ktoś już podejmował ten temat ale interesują mnie dane na ten temat i chciałbym to zebrać w jednym miejscu.

To co zdobyłem podaję:

 

panewki główne:

etap 1 29-32Nm

etap 2 58-63Nm

stopa korbowodu:

etap 1 20Nm

etap 2 70 stopni

Docisk sprzęgła do koła zamach:

M8 - 8,8 = 24Nm

M8 - 10,9 = 34Nm

Śruby miski olejowej:

M6 x 8,8 = 10Nm

M6 x 10,9 = 12Nm

Miska olejowa :

M12 = 25Nm

M18 = 30Nm

M22 = 60Nm

koło zamachowe / driveplate (wał korbowy+pierścień???):

100-110Nm

Wał korbowy koło rozrządu:

390-430Nm

koło wałka rozrządu:

60-65Nm

rolka napinacza rozrządu:

M6 = 10Nm

M7 = 15Nm

M8 = 20Nm

pokrywa zaworów:

10Nm

Świece:

20-30Nm

felgi kół:

90-110Nm

głowica cylindrów:

śruby szesciokątne 1) 40-45Nm

2) po 15 min 60-65Nm

3) po nagrzaniu silnika do norm.temp. 25-30stopni

śruby torx 1)30Nm

2) 90 stopni

3) 90 stopni

kolektor ssący do głowicy:

M8 = 22Nm

M7 = 15Nm

M6 = 10Nm

kolektor wydechowy:

M8 = 23Nm

M7 = 15Nm

M6 = 10Nm

czujnik spalania stukowego:

20Nm

 

Jeśli możecie nanieście poprawki. Jak coś wiecie to dopisujcie.

Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.