Skocz do zawartości

Nagłośnienie w BMW G30


WASI

Rekomendowane odpowiedzi

Chcąc robić upgrade systemu HiFi w G20 , wszystkie firmy zajmujące się car audio proponowały wymianę wzmacniacza a nie głośników

 

Dla firm to pewnie lepszy interes.

Z pewnością najlepiej byłoby wymienić i to i to, ale niestety robi się drogo.


No i tu też pojawia się pytanie - czy Match up7 będzie można zastosować w nowszych autach już z RAM , tak jak w Puzu x6800s, że wystarczy inna wiązka i po zmianie auta można sprzęt zabrać ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chcąc robić upgrade systemu HiFi w G20 , wszystkie firmy zajmujące się car audio proponowały wymianę wzmacniacza a nie głośników

 

Dla firm to pewnie lepszy interes.

Z pewnością najlepiej byłoby wymienić i to i to, ale niestety robi się drogo.


No i tu też pojawia się pytanie - czy Match up7 będzie można zastosować w nowszych autach już z RAM , tak jak w Puzu x6800s, że wystarczy inna wiązka i po zmianie auta można sprzęt zabrać ze sobą.

Wg schematów, wzmacniacz jest wbudowany w RAM, a nie osobno jak to było przy starszych typach nawigacji.

Problem w tym, że RAM to też tuner radiowy, więc nie można go od tak usunąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Jestem zaskoczony :shock: Ze znajomymi wpadliśmy na pomysł żeby nagrać ten sam kawałek naszej ulubionej piosenki każdy w swoim aucie i wysłać do siebie na Insta - jestem najbiedniejszy z nich , z najtańszym autem i smartfonwm- i tu zaskoczenie że wszyscy pytają co za system audio w tej biedocie , wiecie co najbardziej robi wrażenie ? Wyrazistość, słychać każdy szczegół w porównaniu do innych systemów, możemy być dumni z tego HK , przynajmniej na Insta :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcąc robić upgrade systemu HiFi w G20 , wszystkie firmy zajmujące się car audio proponowały wymianę wzmacniacza a nie głośników

 

Dla firm to pewnie lepszy interes.

Z pewnością najlepiej byłoby wymienić i to i to, ale niestety robi się drogo.


No i tu też pojawia się pytanie - czy Match up7 będzie można zastosować w nowszych autach już z RAM , tak jak w Puzu x6800s, że wystarczy inna wiązka i po zmianie auta można sprzęt zabrać ze sobą.

Wg schematów, wzmacniacz jest wbudowany w RAM, a nie osobno jak to było przy starszych typach nawigacji.

Problem w tym, że RAM to też tuner radiowy, więc nie można go od tak usunąć

 

Chyba nie ma potrzeby usuwania amp om



10883086111005891877.md.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ja uważam, że nie przystoi taki plastik w samochodach, które często kosztują ponad pół bańki. Maskownice Bowers & Wilkins robią tutaj zdecydowanie lepsze wrażenie, nie ma tandety.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ja uważam, że nie przystoi taki plastik w samochodach, które często kosztują ponad pół bańki..

Najwidoczniej BMW nie zgadza się z Twoją interpretacją i definicją posiadania drogiego/luksusowego modelu BMW , dla nich 5er nie jest luksusowym modelem który może być wyposażony w luksusowe opcje , ponieważ :

1- od początku roku chyba - na pewno do XI.2021 jeszcze było- już nie ma zestawu B&W w 5er , natomiast jest w X5 i wyżej - nie dla nas ananas :wink:

2- również nie jest dostępna kierownica Individual z obłędna skórą ,wyglądem i ceną za którą można kupić 2,5 kierownicy M

dla mnie tylko oznacza jedno, 5er nie jest produktem super premium w skali BMW , i może mają rację , bo jak to może być jak cena modelu podstawowego to około 215tyś zł , czyli każdy Sołtys może takiego kupić :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To, że chwilowo czegoś nie ma w konfiguratorze o niczym jeszcze nie świadczy. Np. takie Night Vision bez którego nie wyobrażam sobie auta premium - teraz go nie ma, a było. Tak jak było do niedawna w niemieckim konfiguratorze (w momencie jak w polskim już nie widniało). Poprostu G30 powoli odchodzi do lamusa, bo za chwilę wjedzie nowa generacja i wtedy możemy dyskutować...albo zmienić model/markę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko - z tego co pamiętam w E60 były dwa rodzaje hifi, S676 i S676A. Różniły się chyba wzmacniaczem i ilością głośników.


Jak to jest w serii G ? W bimmer work widnieje 676 bez A. Czy w G też występują dwa rodzaje hifi ?

Pytam bo chcę zamówić wzmacniacz z dsp , a na stronie producenta wisi, że tylko do 676A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pytanko - z tego co pamiętam w E60 były dwa rodzaje hifi, S676 i S676A. Różniły się chyba wzmacniaczem i ilością głośników.


Jak to jest w serii G ? W bimmer work widnieje 676 bez A. Czy w G też występują dwa rodzaje hifi ?

Pytam bo chcę zamówić wzmacniacz z dsp , a na stronie producenta wisi, że tylko do 676A.

S676 i S676A to ta sama opcja wyposażenia. Litery przed i po nie mają znaczenia


W E60 różnica wynikała z rocznika i multimediów(w parze z CIC pojawiło się nowe hifi, gdzie wszystkie głośniki podłączone są do wzmacniacza jak w logic7)


Podobnie zmiany były w G30. Wraz z pojawieniem się MGU, nastąpiły zmiany, bo jednostka MGU nie ma wbudowanego wzmacniacza i tunera radiowego, tę rolę przejął zewnętrzny moduł RAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja słucham muzyki klasycznej i w większości Waszych wypowiedzi i sugestii ustawień korektora styl słuchania bardzo zniekształca oryginał. To bardzo indywidualna sprawa odczuć odsłuchu i zdolności lub chęci odtwarzania muzyki porównywalnej z oryginałem ( rzeczywistością). Proszę nie odbierajcie mnie jako osoby która krytykuje kogoś za preferencje w odsłuchu - krótko mówiąc o gustach się nie dyskutuje - jedni podbijają dolne i wysokie częstotliwości inni ( choć w mniejszości ) uwypuklają średnie ( a tam znajduje się wiele niedostrzeganych brzmień). A podsumowanie - jak w życiu - każdy słucha tego lub kogo chce i tak to pozostawmy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja słucham muzyki klasycznej i w większości Waszych wypowiedzi i sugestii ustawień korektora styl słuchania bardzo zniekształca oryginał. To bardzo indywidualna sprawa odczuć odsłuchu i zdolności lub chęci odtwarzania muzyki porównywalnej z oryginałem ( rzeczywistością). Proszę nie odbierajcie mnie jako osoby która krytykuje kogoś za preferencje w odsłuchu - krótko mówiąc o gustach się nie dyskutuje - jedni podbijają dolne i wysokie częstotliwości inni ( choć w mniejszości ) uwypuklają średnie ( a tam znajduje się wiele niedostrzeganych brzmień). A podsumowanie - jak w życiu - każdy słucha tego lub kogo chce i tak to pozostawmy.

Czy to jest odpowiedź na moje pytanie ? :worried:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Podobnie zmiany były w G30, tę rolę przejął zewnętrzny moduł RAM

Jakie są plusy I minusy takiego rozwiązania z tym RAM ?

Musisz zapytać producenta, dlaczego przy jednostce MGU zdecydował się przenieść wzmacniacz i tuner radiowy do modułu RAM, zamiast pozostawić go w jednostce nawigacji jak wcześniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam nędzne podstawowe audio w G30 - bez tweeterów w trójkątach :lol: w PRO -AUDIO - Tychy zaproponowano mi "ich wzmak z DSP" + wymiana wszystkich głośników + strojenie za ~10-11kPLN.

Pytanie - robić pierwszą opcję, czy może iść w zakup całego fabrycznego zestawu HK (głosniki wzmacniacze) za jakies 5500PLN i montować samemu? Warta skóra wyprawki?

Ból przemija, chwała pozostaje kobiety lubią blizny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moim zdaniem każda customowa solucja będzie lepsza niż ten cały Harman karton. Niestety, ale w marce premium goły standard powinien się zaczynać właśnie od HK, bo to jest naprawdę podstawowy zestaw, a tutaj zrobiono z tego trzecią opcję od dołu i przedostatnią w ogóle :duh: Kilka dni temu miałem podobną rozkminkę tyle że z Bowers & Wilkins. Tutaj też mając do dyspozycji 20100zł (tyle wynosi dopłata do tej opcji audio) można się pokusić o lepiej grający zestaw. Okazało się jednak, że w przypadku B&W samochód jest jakoś dodatkowo wyciszony, więc nie dopłacam za same głośniki czy wzmacniacz. Zdecydowałem się na Bowersa, bo raz, że się do niego przyzwyczaiłem w przedliftowym aucie, a dwa - gra nieźle i do tego wygląda. Gdybym miał wybierać między HK, a customem to decyzja byłaby prosta, bo HK ani nie gra ani nie wygląda ani samochód nie jest dzięki niemu lepiej wygłuszony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nędzne podstawowe audio w G30 - bez tweeterów w trójkątach :lol: w PRO -AUDIO - Tychy zaproponowano mi "ich wzmak z DSP" + wymiana wszystkich głośników + strojenie za ~10-11kPLN.

Pytanie - robić pierwszą opcję, czy może iść w zakup całego fabrycznego zestawu HK (głosniki wzmacniacze) za jakies 5500PLN i montować samemu? Warta skóra wyprawki?

Jeżeli możesz samemu, to najlepiej jakiś aftermarketowy wzmak z dsp + glosniki. Jest spory wybór. Najprościej chyba Match up7 bmw , a co do głośników, to jest tego mnóstwo. Rainbow, Focal, Eton , Audison i jeszcze sporo innych . Wszystko plug and play.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ktoś wie jakie końcówki mocy siedzą w Boosterze alev 3 (harman kardon)?

Czy mozna booster z bowersa przelozyc do harmana ? wtyczki pasuja.


Jaka impedancje maja glosniki HK w drzwiach i pod fotelami w G30 z MGU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja mam natomiast inne pytanie, czy dla zestawu hi-fi są dostępne jakieś warte uwagi zestawy głośniki+wzmacniacz, ale na zasadzie P&P?

Możecie coś polecić?

Szczerze mówiąc nie chce pchać się w wygłuszenie auta, darcie nowych wiązek, jakieś kompletnie customowe instalacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa posty wcześniej o tym wspominałem. Jest sporo możliwości . Z tym, że przynajmniej boczki drzwi, fotele przednie i lewy boczek bagażnika przydało by się do tego zdemontować, a jak już będzie na wierzchu to można by i trochę zainwestować w jakieś maty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ktoś wie jakie końcówki mocy siedzą w Boosterze alev 3 (harman kardon)?

Czy mozna booster z bowersa przelozyc do harmana ? wtyczki pasuja.


Jaka impedancje maja glosniki HK w drzwiach i pod fotelami w G30 z MGU?

 


Robiłeś upgrade do HK (ale chyba w pre-LCI bo pisałeś o braku MOST w MGU) ?


Końcówek chyba nie sprawdzisz bez rozbierania jednego i drugiego.



Jaką masz datę produkcji samochodu? Ja mam 12/2021 opcja 676 HFI, siedzi tam RAM 21 (już nie ma oznaczenia MID lub HIGH). Z ciekawostek to w nowym X6 z opcją HK też siedzi RAM 21.


Dodam że po aktualizacji softu w ASO (miało być łącznie ze sterownikami) audio gra lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ktoś wie jakie końcówki mocy siedzą w Boosterze alev 3 (harman kardon)?

Czy mozna booster z bowersa przelozyc do harmana ? wtyczki pasuja.


Jaka impedancje maja glosniki HK w drzwiach i pod fotelami w G30 z MGU?

 


Robiłeś upgrade do HK (ale chyba w pre-LCI bo pisałeś o braku MOST w MGU) ?


Końcówek chyba nie sprawdzisz bez rozbierania jednego i drugiego.



Jaką masz datę produkcji samochodu? Ja mam 12/2021 opcja 676 HFI, siedzi tam RAM 21 (już nie ma oznaczenia MID lub HIGH). Z ciekawostek to w nowym X6 z opcją HK też siedzi RAM 21.


Dodam że po aktualizacji softu w ASO (miało być łącznie ze sterownikami) audio gra lepiej.

Ja mam 2020, i G20. Nie robiłem upgrade do HK - mam fabryczny. Chce niskim kosztem poprawić efektywność. Myślę o zmianie subów na coś o niższej impedancji ew. poprawie wzmaka. Nie chce aftermarketu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniałem podstawę na HK. Nie mam wielkiej wprawy ale pomagał mi znajomy obeznany z tematem właściwie odwrotnie. Zestaw kompletny kupiłem za 5k i roboty ( rozbieranie i składanie 2 dni.)Na sam koniec kompletne kodowanie i ruszyło. Było kilka wpadek ( radio bez wyjścia optycznego, brak instalacji w tylnych drzwiach, po założeniu wzmacniacza za szeroki schowek w bagażniku po lewej stronie ale udało się i gra: Teraz szykuję się do ambiente ale wydaje się nie mniej skomplikowanym tematem

Tez sie zdziwilem jak kupilem komplet do HK, rozbieram a tam brak optyki w HU.


To ze nie ma wiazki w drzwiach czy gdziekolwiek indziej to norma i wiadomo.

 


Chodziło mi o ten wpis:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.