Skocz do zawartości

Łódzkie


AdminOld

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukam warsztatu do serwisowania E90 i F30 oraz Forda Kuga. Obecnie nie mam nic konkretnego do zrobienia, szukam na przyszłość. Najlepiej w okolicach Skierniewic/Rawy Maz.


Przy okazji chciałbym ostrzec przed Panem Arkiem, który ma warsztat w Starych Rowiskach koło Skierniewic. Może i ma pojęcie ale ilość aut jakie naprawia w jednym momencie chyba źle wpływa na zorganizowanie czasu pracy. Większe sprawy to miesiąc/dwa (uszczelnienie xdriva i wymiana rozrządu w n52 2 miesiące, wymiana śrub od dołu silnika - pozrywane po strzale oraz wymiana pokrywy zaworów plus serwis olejowy również prawie 2 miesiące). Do tego trzeba go "cisnąć" jeśli np auto pracuje nie równo bo sam z siebie raczej nie pomyśli o tym. Także ostrzegam forumowiczów przed nim :x


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 722
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...

Witam. Szukam kogoś z umiejętnościami kodowania, wykodowywania z dme, wraz z dojazdem do domu.


Pacjent e39 M5 - trzeba wykodować czujnik temperatury spalin. Nowy jest już nie dokupienia, a mojego nie da się już zlutować. Instrukcja w takim wypadku nakazuje go wykodować z dme.


Technical Service


The same information can be found in Service Information Bulletin B11 02 01 dated November 2006.


SUBJECT

Exhaust Gas Temperature Sensor Discontinued


MODEL

E39, E52 with S62 engine produced up to 09/00


Situation

The exhaust gas temperature sensor, part number 11 78 1 407 264, located in the left side (cylinder bank 5 – 8) catalytic converter has been deleted in production on M5 and Z8 models since 9/2000 and will no longer be offered as a spare part when stock is depleted.



The engine control module (ECM / DME) has been reprogrammed in production to reflect this change.




The following are situations that may be encountered on M5 or Z8 vehicles produced prior to 9/2000:




A. The "check engine" lamp is illuminated and:



Fault code 079 (4F hex) "Signal exhaust – gas temperature sensor" is set in the Engine Control Module (ECM/DME) indicating a defective exhaust gas temperature sensor.



B. Removing a defective exhaust gas temperature sensor due to a sensor leak (exhaust leak).




C. Replacing the left side catalytic converter (cylinder bank 5-8).




D. Replacing an engine wire harness.



correction

A. The "check engine" lamp is illuminated.



If an M5 or Z8 vehicle produced prior to 9/2000 has the "check engine" lamp illuminated and:



Fault code 079 (4F hex) "Signal exhaust – gas temperature sensor" is set in the Engine Control Module (ECM/DME) indicating a defective exhaust gas temperature sensor, the sensor should remain in the catalytic converter and the engine control module must be reprogrammed (software to eliminate this fault was introduced since DIS/GT1 version P24.0, or higher).



Note: Reprogramming the DME will prevent future faults from setting due to a defective exhaust gas temperature sensor.




B. Removing a defective exhaust gas temperature sensor.




If it is necessary to remove a defective exhaust gas temperature sensor due to a sensor leak (exhaust leak) it must be replaced with a cap nut, BMW part number 82 11 0 419 247, and the Engine Control Module (ECM/DME) must be reprogrammed as described above in correction A.




Repair procedure for replacing the exhaust gas temperature sensor with a cap nut:





Cut wire harness for the exhaust gas temperature sensor as close as possible to the connector housing / cover (1) and remove the sensor with harness (2) from the catalytic converter.




Install cap nut (1) on catalytic converter.

Nut torque specification 30Nm (22lb.ft.)




C. Replacing the left side catalytic converter.




If it is necessary to replace the left side catalytic converter (cylinder bank 5 – 8) on a vehicle produced up to 9/2000 the new replacement catalytic converter no longer incorporates the threaded mounting nipple for the exhaust gas temperature sensor.




The correct repair procedure in this case is to remove the exhaust gas temperature sensor with harness and reprogram the Engine Control Module (ECM/DME) as described above in correction A.




D. Replacing an engine wire harness.




If an engine wire harness replacement becomes necessary, remove the exhaust gas temperature sensor with harness, replace the sensor with a cap nut and reprogram the Engine Control Module (ECM/DME) as described above in correction A.




Note: The new engine harness will no longer include the wiring for the exhaust gas temperature sensor.



PARTS INFORMATION

Part Number

Description

Quantity


82 11 0 419 247

Cap nut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć, podejrzewam że mocowanie tylnego wózka w moim 328i pomimo tego, że było podobno wzmocnione przez poprzedniego właściciela zaczyna siadać - przy powolnym przyspieszaniu na 1 i 2 biegu słychać delikatne zgrzyty, a przy przyspieszaniu na maxa minimalnie ściąga samochód na lewo, a przy odpuszczeniu gazu wraca na prawo.


Gdzie w województwie łódzkim, najlepiej w Łodzi polecacie sprawdzić czy to rzeczywiście to? Na olx jest ogłoszenie kogoś z Łodzi, polecacie? https://www.olx.pl/d/oferta/naprawa-wyrwanego-mocowania-sanek-wzmocnienie-podlogi-wozka-bmw-e46-36-CID619-IDcFDNB.html?reason=observed_ad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Czy ktoś poleci dobry warsztat w okolicy Bełchatów-Kamieńsk- Kleszczów - ewentualnie Radomsko?


BMW 1 e87 118d


Na autostradzie wyskoczyło charging fault. Powoli zaczęło brakować prądu az padła. Może alternator a może jakaś pierdoła. Auto stoi u znajomych na placu i jest to kwestia wzięcia lawety do najbliższego dobrego warsztatu.


Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Cześć

Kogo polecicie do kodowania F20 (problem z xenonami nie przestawia klap długie/krótkie oraz nie działają spryski xenonów - usterka elektryczna/elektroniczna), możliwe że problem leży w FEMie bo był wymieniany i mógł być nieprawidłowo zakodowany.

Oraz ewentualny chip 116i 136KM

Najchętniej Łódź i okolice.

Musi być znawca bmw, spec w 100%.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
A jaki to przebieg? Wiesz, te skrzynie generalnie sa bardzo trwale. Poza tym przebieg przebiegowi nierowny. Jak ktos go zrobil na trasach to skrzynia odpoczywala. Za naprawe zaplacisz majatek a po niej nasz duza szanse ze bedzie chodzila slabo. Jakbys ostatecznie jednak zdecydowal sie na uzywke, to pamietaj zeby przerzucic elektronike ze starej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mmw mówiąc cała elektronikę masz na myśli mechatronika czy coś innego. Nie wiem czy to właśnie on nie robi całego problemu a dokładnie chodzi mi o elektrozawory sterujące hydrauliką "selenoidy " jeśli się nie mylę. Problem jest u mnie taki że przy dohamowywaniu auto wpada w wibracje, podczas manewrowania kiedy używam w krótkim odstępie czasu D i Rlub jak jadę na wstecznym pod górę. Objawy które opisuje znikają po zatrzymaniu. Dzięki będę miał to na uwadze albo będę czekał do całkowitej śmierci skrzyni i wtedy może znajdzie się skrzynia która będzie miała mniej kilometrów. Ja w tej chwili mam nieco ponad 200tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam na mysli sama plyte sterujaca. Bez mechatroniki. Po prostu jak tego nie przelozysz, to nie ruszy Ci to. Dopisanie uzywanej plyty sterujacej do auta nie jest proste, wiec i nietanie. Malo kto potrafi to zrobic. Mozna przelozyc stara bez problemu wiec po co sobie generowac koszty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Część panowie. Możecie polecić mechanika do BMW E90 co ogarnie temat valvetronic wywala błędy 2A59, 2A67, 2A6B

Jestem z Tomaszowa mazowieckiego im bliżej tym lepiej.

Jest tu klinika BMW ale ma nieciekawe opinie.

Pacjent BMW E90 318i N46 129km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie,

Szukam warsztatu, któremu nie obce są poważniejsze naprawy silnikowe. Posiadam X5 F15 i problem w postaci oleju silnikowego dostającego się do układu chłodzenia. Pierwsze diagnozy i naprawy (chłodnica oleju, głowica) nie przyniosły skutku. Będę wdzięczny za polecenie solidnego warsztatu najlepiej specjalizującego się w silnikach, miejsce w Polsce w sumie bez znaczenia.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I już koniec Twojej wypowiedzi? :) Ja nie mam żadnego interesu w polecaniu ich. Po prostu korzystalem z ich uskug jak jeszcze mieszkalem w Polsce. Znam właściciela, mega uczciwa osoba i wysokiej klasy fachowiec. Poniewaz od wielu kat zajmuję się BMW, to ludzie pytają się mnie o solidny warsztat, bo ciezko o takie w obecnych czasach. Wysyłam tam mnóstwo klientów i każdy jest bardzo zadowolony. Dla mnie to jest najważniejsze, że nie muszę się potem wstydzić i wysłuchiwać od znajomych, że są niezadowoleni, czuja sie oszukani, naciagnieci itd. A tak było często w przypadku innych miejsc, zanim poznałem Konrada. Jeden minus jest taki, że terminy ma odległe, ale tak jest wszędzie, gdzie firma ma dobrą opinię i mnóstwo klientów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jechałem tam ponad 100km na wymianę dwóch nowych wtryskiwaczy, po wymianie nawet ima nie zmienili, jestem pewny że nawet gniazd nie wyczyścili, o złożeniu plastików podszybia już nie wspomnę, koła mieli wyważyć, bo lekkie bicie było, czego nie zrobili, wiem bo nowych odważników brak a i stare wszystkie były, a dodatkowo 100zł za wyważenie wzięli. Liczy się ilość aut z tego co zauważyłem, nie wiem może ja tylko pecha miałem.Wiem co piszę, więcej tam nie pojadę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No a czy zadzwoniłeś potem do właściciela przedyskutować Twoje uwagi? Tam też pracują ludzie nie roboty, a Konrad pewnie nie jest w stanie stac nad kazdym i pilnowac. Twoje zle doświadczenia pomogłyby polepszyć jakość usług.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Oczywiście ciężko mieć pretensje do właściciela że nie upilnował pracowników bo wiadomo że nie będzie nad nimi stał cały dzień ale z drugiej strony jak ktoś kreuje się na warsztat premium i ceny też ma premium to klient ma prawo oczekiwać rzetelnych usług na wysokim poziomie :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie....polecicie w Łodzi kogos kto naprawi (zapewne modul) hamulec reczny elektryczny w mojej x5 E70?


Wyswietla blad (na szczescie pomaranczowa ikonka) na wyswietlaczu.


Da sie jechac ale hamulec z klawisza nie dziala.


Ktos to zrobic w Łodzi w rozsadnych pieniadzach czy zostaje tylko wysylka calego modulu ?


Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.