Skocz do zawartości

BMW E90 JAKIE OPONY?


andrew55

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 325
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jeździ ktoś na Michelin Primacy 4? Pod koniec sezonu będę się rozglądał za nowym kompletem letniego ogumienia. Obecnie mam Primacy 3 (ROF) i jestem z ich pracy zadowolony. Komplet Michelin Primacy 4 można kupić bez RunFlat za około 1300 zł z 2021 w rozmiarze R16 205/55 z indeksem V. Ktoś miał z nimi styczność? 170 KM benz tył napęd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Moderatorzy

Zmieszczą się bez problemu. Rozmiary OE opon na 19" w e9x to jakaś kpina. Mianowicie 225/35 R19 to naleśnik, tył to samo.

Przy 235/265 będzie troszkę więcej kapcia i minimalnie lepiej wypełni lukę w nadkolu.

BMW stosowało ten rozmiar np. w e46 CSL, chociaż tam 8,5 + 9,5.

Na bimmerpost na OE 19" z e9x zakładają nawet 245/275 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieszczą się bez problemu. Rozmiary OE opon na 19" w e9x to jakaś kpina. Mianowicie 225/35 R19 to naleśnik, tył to samo.

Przy 235/265 będzie troszkę więcej kapcia i minimalnie lepiej wypełni lukę w nadkolu.

BMW stosowało ten rozmiar np. w e46 CSL, chociaż tam 8,5 + 9,5.

Na bimmerpost na OE 19" z e9x zakładają nawet 245/275 :D

 

hej,

jasne, jestem po leturze bimmerposta i tego wątku na niemieckim forum, który dotyczy tuv dla tych felg:

https://www.e90-forum.de/thread/11579-235-35-19-und-265-30-19-auf-19er-performance-313/?pageNo=2&s=49962a199269f611d62066d4a0e38902e1c11a1a


widzialem zestawy 245 275, ale dotyczą felg 8,5 i 9,5 lub nawet 9 i 10 oraz są to wersje coupe.


nie boje się o tył, ale o przód od wewnętrznej strony z uwagi na duże et.


rozważam ten zestaw z uwagi na teortycznie lepszą ochronę felg, jednak zależy mi na opinii osób które jeździły na zarówno pierwszym jak i drugim czyli 225 255 i 235 265.

dzięki!

Edytowane przez Goldie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz felgi, które mają fabryczne parametry felg e9x. Jakie wysokie ET? Przecież to fabryka.

 

chodzi mi o to że fabryczny rozstaw jest dość mocno schowany w nadkolu.

nie boje sie ocierania z zewnatrz ale od srodka w przypadku 235 przy skreconym kole i to, że konieczny wtedy może być dystans.

dodatkowo trafilem na watek dotyczący faktycznych szerokości opon, który dodatkowo daje mi do myślenia, bo może 235 bridgesto bedzie faktycznie duzo szersza w rzeczywistosci, podobnie jak z michellinem poniżej.



Yokohama:


ADVAN Fleva V701 225/35ZR19 - 226mm

ADVAN Sport V105 225/35ZR19 - 231mm


ADVAN Fleva V701 255/30ZR19 - 254mm

ADVAN Sport V105 255/30ZR19 - 260mm


PirellI:


Pirelli P Zero 225/35ZR19 - 234mm

Pirelli P Zero 255/30ZR19 - 255mm


Michelin:


Pilot Sport 4S 225/35ZR19 - 239mm

Pilot Sport 4S 255/30ZR19 - 270mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

To jest prawda, sam mam obecnie Michały PS4 i w porównaniu do poprzednich GY Eagle F1 Asymmetric 3 mają one przejście niemalże 90 stopni z czoła na profil opony. Goodyeary to mają przejście łuk 45 stopni.

W każdym razie na bimmerpost wchodzą 235/35 na stock feldze 19".

Więc albo fabryczne rozmiary + opona Michelin, albo 235+265 na innej oponie :cool2:

Ja jestem zwolennikiem takiego wyglądu opony na feldze, żadnych naciągów i naleśników.

8ohlqguah8w21.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest prawda, sam mam obecnie Michały PS4 i w porównaniu do poprzednich GY Eagle F1 Asymmetric 3 mają one przejście niemalże 90 stopni z czoła na profil opony. Goodyeary to mają przejście łuk 45 stopni.

W każdym razie na bimmerpost wchodzą 235/35 na stock feldze 19".

Więc albo fabryczne rozmiary + opona Michelin, albo 235+265 na innej oponie :cool2:

Ja jestem zwolennikiem takiego wyglądu opony na feldze, żadnych naciągów i naleśników.

8ohlqguah8w21.jpg

 

dzięki za Twój wkład:)

również jestem fanem takiego koła


ciekawe czy na zdjęciu jest felga 8 czy 8.5


dodaje też info:

Hankook:


K107 S1 Evo 225/35ZR19 – 239mm

K117 S1 Evo² 225/35ZR19 – 238mm

K120 Ventus V12 225/35ZR19 – 239mm


auto kupiłem na za dużych mocno zużytych oponach 225/40/19 i 265/35/19 michelin, wczoraj mierzyłem przod i faktycznie miał prawie 240mm.


pozostaje mi chyba znaleźć sklep z oponami bridgeston we wro i zmierzyć te potenzy.

mam obawę że mix 235+bridgestone/ michelin może być za szeroki i wtedy faktycznie wystarczy fabryczny rozmiar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przeczytałem gdzieś opinie jakiegos forumowego speca, że GoodYear'y trzymają dobrze do pewnego momentu, a jak trocheś się zetrą, to rzekomo diametralnie pogarsza się ich przyczepność, co nie występuje w przypadku Miśków. Jest w tym trochę prawdy, czy nonsens?


Mogę do mojego E90 wziąć w dobrej cenie GY Eagle Asymmetric 5. Na Turanzach dużo ludzi wiesza psy, a nie chce mi się dopłacać do PilotSportów..

[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Zmieszczą się bez problemu. Rozmiary OE opon na 19" w e9x to jakaś kpina. Mianowicie 225/35 R19 to naleśnik, tył to samo.

Przy 235/265 będzie troszkę więcej kapcia i minimalnie lepiej wypełni lukę w nadkolu.

BMW stosowało ten rozmiar np. w e46 CSL, chociaż tam 8,5 + 9,5.

Na bimmerpost na OE 19" z e9x zakładają nawet 245/275 :D

 

INFO DLA POTOMNYCH Posiadam oponę Pilot Sport 4S 245/35R19 przód 275/30R19 tył na feldze 313 w e92 na fabrycznym obniżonym zawiasie (S226A) i wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Zmieszczą się bez problemu. Rozmiary OE opon na 19" w e9x to jakaś kpina. Mianowicie 225/35 R19 to naleśnik, tył to samo.

Przy 235/265 będzie troszkę więcej kapcia i minimalnie lepiej wypełni lukę w nadkolu.

BMW stosowało ten rozmiar np. w e46 CSL, chociaż tam 8,5 + 9,5.

Na bimmerpost na OE 19" z e9x zakładają nawet 245/275 :D

 

INFO DLA POTOMNYCH Posiadam oponę Pilot Sport 4S 245/35R19 przód 275/30R19 tył na feldze 313 w e92 na fabrycznym obniżonym zawiasie (S226A) i wszystko gra.

 

poniżej michał ps4s 225 35 19 i 255 30 19 czyli na fabrycznym rozmiarze



potySuIWj

8HosOv.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

jestem świeżym posiadaczem 2005 E90 BMW 325i. Auto wyszło fabrycznie na felgach styling 155 z oponami 205/55R16, teraz chcę dokupić drugi komplet felg i wybór padł na styling 194. Widzę jednak że 194 domyślnie sprzedawane są z myślą o stosowaniu szerszych opon na tylną oś niż na przednią. Zastanawiam się jak wpłynie to na prowadzenie mojego auta. Zawieszenie mam bazowe(nie mam sports ani M Driver's package). Zależy mi żeby auto prowadziło się pewnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest prawda, sam mam obecnie Michały PS4 i w porównaniu do poprzednich GY Eagle F1 Asymmetric 3 mają one przejście niemalże 90 stopni z czoła na profil opony. Goodyeary to mają przejście łuk 45 stopni.

W każdym razie na bimmerpost wchodzą 235/35 na stock feldze 19".

Więc albo fabryczne rozmiary + opona Michelin, albo 235+265 na innej oponie :cool2:

Ja jestem zwolennikiem takiego wyglądu opony na feldze, żadnych naciągów i naleśników.

8ohlqguah8w21.jpg

 

dzięki za Twój wkład:)

również jestem fanem takiego koła


ciekawe czy na zdjęciu jest felga 8 czy 8.5

 

Obstawiam 8,5 mama podobnie wyglądające koło w MB przy feldze właśnie 8,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie najlepszych opon "sportowych" najlepszy stosunek jakości do ceny to obecnie GY Eagle F1 Asymmetric 5 - nie pisze tego z własnych doświadczeń (jak bzdurnie wiele osób pisze o swoich oponach "miałem były świetne wiec polecam") ale wygrywały te opony wiele niezależnych światowych testów i porównań 2020/2021 w różnych rozmiarach. Dlatego sam planuje je kupić na sezon 2022.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Odnośnie najlepszych opon "sportowych" najlepszy stosunek jakości do ceny to obecnie GY Eagle F1 Asymmetric 5 - nie pisze tego z własnych doświadczeń (jak bzdurnie wiele osób pisze o swoich oponach "miałem były świetne wiec polecam") ale wygrywały te opony wiele niezależnych światowych testów i porównań 2020/2021 w różnych rozmiarach. Dlatego sam planuje je kupić na sezon 2022.

Przeczytaj co napisałeś jeszcze raz :mad2:

Nie masz a polecasz no chłopie. To po co ten temat, przecież można wejść na ranking i po zabawie, jakie to proste :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie najlepszych opon "sportowych" najlepszy stosunek jakości do ceny to obecnie GY Eagle F1 Asymmetric 5 - nie pisze tego z własnych doświadczeń (jak bzdurnie wiele osób pisze o swoich oponach "miałem były świetne wiec polecam") ale wygrywały te opony wiele niezależnych światowych testów i porównań 2020/2021 w różnych rozmiarach. Dlatego sam planuje je kupić na sezon 2022.

Przeczytaj co napisałeś jeszcze raz :mad2:

Nie masz a polecasz no chłopie. To po co ten temat, przecież można wejść na ranking i po zabawie, jakie to proste :roll:

 

Chłop ma racje obecnie najlepsze sportowe opony - nie do ścigania ale pewnej dynamicznej jazdy na co dzień w dodatku w przyzwoitej cenie to: Good Year Eagle F1 Asymmetric 5 oraz Bridgestone Turanza T005

A profesjonalne testy opon gdzie się sprawdza ich wszystkie parametry i zachowanie na drodze PROFESJONALNIE są robione po to, aby czyjeś błędne i subiektywne odczucia co do tego która opona jest dobra nie naraziły innych na rozczarowanie i starte kasy.

Oczywiście można posłuchać wujka Mariana, że jego zdaniem jakaś opona jest najlepsza, lub poczytać profesjonalne testy gdzie fachowcy się wypowiadają na temat tego która opona dobra na podstawie profesjonalnych pomiarów.

Wolny kraj każdy robi co chce :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatnie zwiększy to przyczepność tylnej osi, ale nic co być diametralnie odczuł.

W dużych koleinach auto może „uciekać".

Dzięki za info. Bałem się że może wpłynie to negatywnie na prowadzenie auta, a do tej pory nie jeździłem za dużo z tylnym napędem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...
Odnośnie najlepszych opon "sportowych" najlepszy stosunek jakości do ceny to obecnie GY Eagle F1 Asymmetric 5 (...)

 

Też doszedłem do tego wniosku na podstawie recenzji.

Komfortowo się jeździ, ale guma miękka, więc się szybciej zdzierają - coś za coś. 9000 km i bieżnik 5.5mm.

Pirelli PZeroNero dla porównania znacznie twardsze.


U żony w Golfie GTI po 8000km bieżnik 6.5mm+ na GY Efficient Grip.

[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Jeździ ktoś na Michelin Primacy 4? Pod koniec sezonu będę się rozglądał za nowym kompletem letniego ogumienia. Obecnie mam Primacy 3 (ROF) i jestem z ich pracy zadowolony. Komplet Michelin Primacy 4 można kupić bez RunFlat za około 1300 zł z 2021 w rozmiarze R16 205/55 z indeksem V. Ktoś miał z nimi styczność? 170 KM benz tył napęd.

 

Kupiłeś Primacy 4?

Jak było z głośnością z Primacy 3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podłączę się z pytaniem:

Do E93, 330i, około 260-270 KM, rozmiar 18"

Pirelli P Zero vs Michelin Pilot Sport ?

Która z nich będzie bardziej kleiła (miękka) ale i mocno będzie trzymała w zakrętach (mocne i twarde ranty ale NIE RUNFLAT)

Budżet 500-700 pln na koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.