Skocz do zawartości

N57D30A,B,C waly korbowe tureckie Genmot,Motus opinie


merc80

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

Mam autko z walnieta panewka korbowodowa i pytanie jak sprawuja sie waly tureckich producentow?

Dla ciekawych 192tys km przebiegu.

Ma ktos z Was jakies praktyczne doswiadczenie?

Mysle o zakupie walu z 4 wykorbieniami do wersji C ,pasuje do A i B a jest niby lepszy.

Koszt z nowymi panewkami kolbenschmidta i wysylka koszt 4500zl brutto.

Niby firma z Warszawy zalozyla wal genmota do E70 -Filmik na Youtube.

Najtanszy odpowiednik w necie nominal uzywany bez gwarancji 1300Eu na Litwie .


Dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic.

Wal z panewkami kupiony.

Rozebralem ostatecznie swoj silnik i patrzac od strony napedu osprzetu pierwsza glowna panewka rozklepana jakby mlotkiem , 1 korbowodowa zadziory , 2 glowna obrocona .reszta w idealnym stanie . Nawet ryski nie maja.

Co ciekawe wal z 4 wykorbieniami a jest to 258km a nie najmocniejsza wersja.


Teraz szukam warsztatu do osiowania bloku.


Ktos cos ....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No ale kupiles juz panewki wiec jak chcesz osiowac? Nie beda pasowaly, musisz miec nadwymiar. Sprawdziles czy sa dostepne takie? Kolben takich nie robi z tego co sprawdzalem.

..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na czym polega osiowanie bloku.

NIE MA TO NIC WSPOLNEGO Z NADWYMIAROWYMI PANEWKAMI.

Kolben robi wszystkie ,nominal pierwszy i drugi szlif tylko nie wszystkie dostepne w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli co, chcesz mi powiedziec ze na wybitym bloku, po okreceniu panewki, zrobisz osiowanie? Jak? Tam juz jest na minusie. Kolben robi nadwymiar do szlifowanego walu, nie bloku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.sprawka.pl/zakres-uslug/naprawa/kadlub-naprawa-siedlisk-panewek-glownych/


To minimum wiedzy nt osiowania.

Jesli nie wyda bo jajo jest zbyt duze a tloki beda zbyt mocno wystawaly nad blok to jeszcze mozna napawac stopy i potem wytaczac .


Niestety opinie nt tego warsztatu skrajnie różne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podchodzilbym z dystansem do osiowania, zbyt wiele mozna zrobic zle. Robilem ostatnio m550d, wal tak wygiety ze stanal w miejscu, bez mozliwosci jego szlifu, po montazu nowego, ori, krecil sie idealnie po skreceniu, blok i stopy nic nie ruszone.

Ps. Zaryzykowalem i skusilem sie na nowy Motus, w x3 ktora robie, tez bylem zdziwiony, mial 4ry przeciwwagi, dokladnie taka sama budowa jak ten od n57c, zobaczymy jak to bedzie chodzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzales na plastelinie ile bylo luzu ?

Czy w jakikolwiek sposob sprawdzales blok?chociaz sredbicowka owalnosc stop glownych?

Rozmawialem dzis z jednym warsztatem i mowil ze jeden z ich klientow chcial zalozyc Motusa i po sprawdzeniu twardosci biezni wyszlo 40HRC ,oryginal ma 60.

Mam mozliwosc bezinwazyjnego sprawdzenia twardosci.

Zobaczymy co wyjdzie.


Ile masz przejechane na tym silniku w X3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nigdy nie sprawdzam, nie okrecila sie na bloku, nie ma sily aby blok byl krzywy. Okrecila sie, blok idzie na smieci. Nigdy nie osiowalem, zadnej benzyny, zadnego diesla. Takie mam podejscie. Zrobione cala masa n47/n57, wszystkie jezdza od wielu lat. W x3 jest chyba 240tys, jakos tak. Motusa zakladam pierwszy raz. A ci panowie sprawdzali kiedys ori wal po drugim szlifie? Ciekawe jaka ma twardosc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Zastanawiam sie kim jest uzytkownik 1rrrrr1?

Jeden jedyny post , wyglada jak reklama.

Ja swoj wal zwróciłem ostatecznie bo mam tez obróconą główną i blok do wymiany.

Zastanawiam sie co zrobic bo wyglada ze nie ma alternatywy na oryginal.


P.s.

Przyjęli reklamację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pewnie reklama bo nie ma sily aby to g... o wytrzymalo w silniku diesla. Historia jest jeszcze gorsza, juz nie chcialem tego tu rozwijac, pierwszy wal Motusa przyszedl krzywy :duh: Wyslalem do reklamacji, dali upust na drugi, abym nie czekal az uznaja, sam zdecydowalem ze jeszcze dam mu szanse. Drugi przyszedl prosty i zrobilem na nim dokladnie 55km i panewka korbowa go zjadla....przygotowany do wysylki. Jestem prawie 10tys do tylu. Tylko ori. Ponoc Genmot jest lepszy ale ja juz mam tej plasteliny dosc. Jak to sie wszystko zakonczy, nie wiem. Bede informowal.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ten warsztat o ktorym pisalem wczesniej to Korczynski z Baranowa.

Chcialem do nich oddac silnik ale na dzień dobry gosc mi podsunal do podpisania rezygnacje z gwarancji :-/ ,kiedy odbieralem swoje graty bo i ja i oni zrezygnowalismy ze współpracy zauwazylem ze i Motusa i Genmota walow leżało na kupce kilkanascie .

Motusa pod logiem Ipsy mozna kupic w De z przesylka za 3000 PLN. I dosc duzo tego znajomy sprzedaje bez zwrotów.


Juz sam nie wiem co o tym sadzic .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pierwszy wal, ten krzywy, reklamacja uznana. Korekta faktury wyslana, Czekam na zwrot pieniedzy. Drugi wal, wyslany do producenta, czekam na ocene. Zalozony ori, na razie zrobione ponad tysiac km i problemow nie ma. Jak dla mnie, nie ma szans aby nie ori, w mocnym dieslu, wytrzymalo wiecej niz pare km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszedł w sobote wal z DE o oznaczeniu CK005704 IPSA ,w srodku Motus MTS1301 ten sam ktory wczesniej w PL kupilem o oznaczeniu Motus d3598.


Waga w porownaniu z walem fabrycznym nizsza o 2 kg.

Fabryczny wazy 18.3kg.


Wizualnie gołym okiem widac wady odlewnicze rowniez na czopach. Szczegolnie korbowych.

Nie wiem jak zalaczyc fotki na tym forum bo to zgroza jak mozna cos takiego z fabryki wypuścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

ostatecznie silnik złozony na Genmocie-4 przeciwwagi .

nowa pompa oleju , blok po regeneracji tzn nadwymiarowe panewki king od strony bloku(+0,5mm ) i nowe tuleje .

nowy rozrzad , gowica po regeneracji .

na biegu jałowym na zimnym 4 ,5 bara cisnienia oleju na rozgrzanym 1bar .

za tą robote 10000zł z wałem , pompa moja .złozony dół , reszta sam skladałem .

zalany ravenolem

narazie zrobione ok 200 km i jedyne co mnie martwi to ze dość długo sie nagrzewa .

tzn przy -1 /-3 trzeba przejechac ok 15 km az wskazówka zatryma sie na 100 , termostat nie puszcza na chłodnice .


a dzis stałem sie posiadaczem x3 f25 z silnikiem n52T i szukam co to za twór bo oczywiscie uszkodzony ;-). tak dla zabicia czasu w długie wieczory .


pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jednak Genmot. No ciekawe jak dlugo pochodzi. Sprawdzaj korekty wtryskow, jak zaczna sie rozjezdzac to po wszystkim. Mam nadzieje ze nie bedzie tak jak u mnie. Za drugi wal nadal kasy nie oddali. Ja zabralem x3 na ostatnia dluga przejazdzke, do uk/pl, razem 3tys km, bez problemu wrocila wiec teraz spokojnie moge ja sprzedac. N52, no coz....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

n52 b30 e61 zrobiłem ponad 300tys km(kupiona przy 195) i poszła dalej .co prawda 2005 rok .

zobaczymy jak przyjedzie z USA , fajna wersja sie trafiła bo nawet w DE takiego wypasy nie widziałem .

ksenon czujniki kamera panorama keyless sportowe fotele xline grzana kiera grzany przod i tył duza navi itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 11 miesięcy temu...
Odgrzewam kotleta, czy jest więcej opinii na temat wału Genmota ? pozytywne lub negatywne opinie ?

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.