Skocz do zawartości

Termostat


Rosa

Rekomendowane odpowiedzi

Objawów jest dużo, np gorący silnik a chłodnica zimna. Jak myśliszm że masz uszkodzony termostat to lepiej go wymień, nie jest to droga część a nie warto ryzykować przegrzania silnika !

Po zakupie auta zawsze warto wymienić olej, termostat i filtry, nawet jak sprzedający zapewniał że wszystko jest nówka, nikt nie wymienia w samochodzie takich rzeczy poto zeby go sprzedać, a do termostatu ludzie zaglądają najczęściej tylko wtedy jak auto się już przegrzewa !

Mam dużo części do BMW E21 E23 E24 E28 E30 E32 E34

Atrakcyjne ceny nr tel 501 869 036

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij termostat zagotuj wodę nalej do szklanki, wrzuć termostat i zobacz czy się otwiera. Z tego co pamiętam to u nas jest termostat 85 stopni(na Afrykę i Australię były chyba 67 albo 75). Sprawdź, będziesz wiedział co masz.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca mnie zrozumiałeś ;), Termostat działa, tylko, że nie zawsze ;). Przycina się, a tego nie sprawdzisz w szklance, chyba, ze będziesz miał wyjątkowo szczęście i akurat zatnie się wtedy kiedy będziesz go wodował. Ja nie mam czasu na takie eksperymenty, po prostu go wymieniłem na nowy :). Obserwuje układ chłodzenia, na razie jest wszystko ok, z drugiej strony nie wiem, czy nie jest coś takiego jak "w normie" jak np wskazówka wychyli się tylko o jedną kreskę w prawo, bo u mnie się tak działo, jedna kreska maks i za chwilę wracał do pionu, jednak mnie się to nie podobało więc termostat adios ;).
Rosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupiłeś nowy, to problem z głowy, najwyżej dowiesz się, że to coś innego. Z moich obserwacji wynika, że wychylanie się wskazówki za połowę to powszechne zjawisko(nie wiem czym spowodowane), wg mnie termostat nie ma z tym nic wspólnego. Gwarantuje Ci, że jeżeli by się zatrzymał w pozycji zamkniętej to byś przegrzał samochód, chyba że sobie teoretyzujemy i zakładamy, że się zacina na częściowym otwarciu, ale raczej nie. Co do wychylania się wskazówki, to jak wspomniałem zjawisko typowe, aczkolwiek chyba raczej nieprawidłowe. Chłodzenie w tych samochodach jest bardzo, ale to bardzo narażone na różnego rodzaju niesprawności, ale zobaczymy co będzie po wymianie termostatu.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem to tak, walczyłem w E38 z chłodzeniem, zakończyłem na tym, że mam nową chłodnicę, wszystkie nowe węże gumowe, termostaty (wszystkie trzy sztuki), nową pompę wody, nowe elektrozawory :). Powiem to tak, może być 40 stopni w cieniu a ja będę stał sobie na środku parkingu z włączoną klimatyzacją na 16 stopni i nie ma prawa się wychylić nawet o milimetr, a test pokazuje 108 stopni i nie drgnie. W e31 także do tego dążę i wiem już jak i co szukać. W tym przypadku był to termostat na 99% i faktycznie zacinał się w różnych pozycjach, co powodowało delikatne wychylenie. Wymieniłem i jest super, dziś było mega gorąco, stałem w korkach na włączonej klimie i nic, wskazówka stała jak ta lala na sztorc :). Jeżeli przez najbliższe dwa tygodnie się to nie zmieni, uznam, że to było to :). Pozdrawiam.PS. Silnik M73 mam w małym palcu, teraz uczę się M70.
Rosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę,że przy tak wielkiej pojemności silnika benzynowego pomyłka konstrukcyjna tego typu byłaby dziwna.Wniosek ten to obserwacja mojej - stała długo nagrzana z gazowaniem włącznie o nigdy wskaźnik nie pojechał za połowę,nigdy nie zauważyłem wzrostu temperatury ponad połowę.Różnice o której tu mowa uważam za efekt indywidualnego traktowania egzemplarza każdej 8em-od wyjazdu z salonu do stanu obecnego. :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja napisze tak. Silniki V12 M70 oraz M73 są bardzo wrażliwe na uszkodzenia układu chłodzenia. Jeżeli każdy element jest sprawny nie ma prawa nic dziać się z temperaturą, jednak wystarczy, że jeden z elementów układu będzie niedomagał, posypie się cały układ ;(. Niestety, taki urok moich ukochanych silników ;).
Rosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja napisze tak. Silniki V12 M70 oraz M73 są bardzo wrażliwe na uszkodzenia układu chłodzenia. Jeżeli każdy element jest sprawny nie ma prawa nic dziać się z temperaturą, jednak wystarczy, że jeden z elementów układu będzie niedomagał, posypie się cały układ ;(. Niestety, taki urok moich ukochanych silników ;).

 

To dosyć logiczne tak samo jak to,że odkręcisz koło i nie pojedzie cały samochód...chyba,ze na lawecie :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiałeś mnie. W m60, m62 można jechać bez wiska, można mieć uwalony termostat, czy zapchaną chłodnicę. Masz zapas w układzie. Silniki V12 są wyliczone na styk, wystarczy, że jeden element masz na 90% sprawności i walni ci cały układ :(.
Rosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 12 lat później...

Witam bardzo. Mam e90 320i 150ps 2006 n46.

W trakcie jazdy samochód ma temperaturę w okolicach 102stopni.

Jednak na postoju sięga 105stopni i wywala mi górny gruby wąż który idzie z chlodnicy do bloku silnika (zbyt wysokie ciśnienie w ukladzie) zaraz po wywaleniu tego węża sprawdziłem dolny gruby który idzie od termostatu i jest zimny. Czy to sugeruje ze termostat uszkodzony?

Dodam że wentylator został założony nowy wraz z modułem który działa bo czasami wlacza sie przy 105stopniach i wcale się nic nie gotuje.

Jednak pod czas trasy z DE do PL zauważyłem że samochód dochodził do 105 spadł do 100 chwilę trzymał i pod górkę doszło do 105 i powoli spadł aż na 76stopni po czym znowu powoli rosło. Dodam że wtedy na postoju nic nie gotowało i było słychać że wentylator idzie. Co myślicie.panowie?

Jeszcze nie miałem z tym samochodem takich problemów a nie dawno prawie 6h w korku stałem i nic. Pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.