Skocz do zawartości

2021 BMW M3 G80


Rekomendowane odpowiedzi

Nie zmienili sposobu liczenia wagi, po prostu ten samochód waży jak łódź. Dodatkowo - jest to waga dla RWD, jak pojawi się wersja M xDrive, to będzie jeszcze cięższy.


W całej tej wielkiej premierze widzę osobiście tylko dwa plusy. Opcjonalne fotele i gama kolorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wertowałem teraz dlaczego nowe M3 mimo 50KM i 100NM więcej ma takie same osiągi jak stare F80 i już wiem. G80 waży zależnie od wersji między 170 a 200kg więcej niż F80!! Porażka całkowita moje F80 waży 1630kg jej odpowiednik G80 1810KG przy silniku R6 to jest mega nadwaga i porażka wg mnie. Pierwszy model M3 którego nie chce na dzień dzisiejszy kupić a miałem wszystkie pokolei po kilka sztuk poza E30. Nie podoba mi się ten kierunek waga tragiczna, przód brzydki i jeszcze te koła przód 19" tył 20" czy 20 i 21 wygląda to komicznie zwłaszcza prześwit w nadkolu z przodu. Po G20 M340i które mi się bardzo podoba liczyłem że M3 będzie petarda a jest pokemon.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Średnica 20" z laczkiem 285/30 - 679 mm

średnica 21" z laczkiem 295/25 - 680,9 mm

Więc o jakim prześwicie tu mowa, jak koła są identyczne?

Na tyle jest plastikowa wstawka „poszerzająca" nadkola, więc pewnie myślisz, że niżej siedzi tył. Złudzenie.

(18"/19" na zdjęciu nizej)

aXQpvWy.png

1cVUwa0.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie chodzi mi o to że koła mają inną średnice i stąd prześwit on po prostu jest duży z przodu a prawie żaden z tyłu. Na tym filmie doskonale to widać.


Koła za to wyglądają komicznie bo poprostu widać że przednie kółko jest małe a tylne ogromne i dodatkowo dysproporcje w oponach gdzie przód wysoki tył niski wygląda beznadziejnie. W f80 tylna opona i jej średnica jest wyższa od przedniej ale to jeszcze wygląda a odwrotnie nie bardzo.

Jeszcze zacisk z tyłu dali jeden tłok jak w e46 316i porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Mi się widzi to samo.

F80 czy E92 M3 też mają jednotłoczkowe. Mi się to zawsze w BMW podobało, że nie daje zacisków jak w Lambo, bo to nie lambo i te w zupełności wystarczą. Klasyczny zacisk.

Te fancy brembo też są fajne, żeby nie było :D

TXeFC4d.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mi się widzi to samo.

F80 czy E92 M3 też mają jednotłoczkowe. Mi się to zawsze w BMW podobało, że nie daje zacisków jak w Lambo, bo to nie lambo i te w zupełności wystarczą. Klasyczny zacisk.

Te fancy brembo też są fajne, żeby nie było :D

TXeFC4d.png

F80 ma dwa tłoki tył i ładny zacisk więc downgrade.

DUznoQW.jpg?1

I gówno działają dobrze bo w amg w204 mialem dużo większe zaciski (tył nawet 4 tłoki)i powierzchnie klocka x2 od F80 i hamulce są rewelacja bo zacisk łapie pół tarczy na raz jest dużo wydajniejszy i tak się nie grzeje. Tutaj w G80 z hamulcem od 316i to porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dziwna sytuacja, osiagami odstaje mocno od M5, w poprzednich seriach nie bylo takiej roznicy.


Cena wg mnie poraza, to auto nie jest warte ponad pol banki i nie jest az tak bardzo do przodu z osiagami/technologia w porownaninu do np. M340i ktore jest imho zdecydowanie lepszym value.


Wiem ze to nie do konca fair porownanie ale za 0,5M mozna miec 2 letnie 911GTS z Porsche Approved z mikro przebiegiem, na gwarancji.

W sumie to mozna sie nawet za Turbo juz w tych pieniadzach rozgladac z PA.

Co prawda stara buda ale w 911 to jakos w oczy nie razi za bardzo ;)

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze to nie do konca fair porownanie ale za 0,5M mozna miec 2 letnie 911GTS z Porsche Approved z mikro przebiegiem, na gwarancji.

W sumie to mozna sie nawet za Turbo juz w tych pieniadzach rozgladac z PA.

Co prawda stara buda ale w 911 to jakos w oczy nie razi za bardzo ;)

Ja po zobaczeniu tego, to gdybym celował jeszcze w BMW, to bym brał na pewno M2CS widząc te dane. Dużo mniejsza strata wartości i dużo pewniejsze auto, oczywiście w stosunku do M4. Przy M3 lepszym wyborem będzie mocno rabatowane M5... Ale raczej w przyszłym roku będę chciał spróbować jakiegoś Spagetti :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mały powinni dać osobny zacisk mały elektryczny do ręcznego skoro chcieli ręczny na przycisk, tak zrobiła Alfa ale tutaj podejrzewam że księgowi ucięli pomysł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmienili sposobu liczenia wagi, po prostu ten samochód waży jak łódź.

 

Coś się w ostatnich latach pozmieniało. Kiedyś producent mógł podać wagę dowolnej konfiguracji (czyli najlżejszej, z ceramiką itp). Teraz musi podać wagę konfiguracji standardowej. Wyjaśniał to gość z Porsche przy okazji premiery 718 Spyder, który też wg katalogu utył. Przy okazji - sprawdźcie czy na pewno porównujecie wagi DIN lub EU obu wersji - one się różnią o 80 lub 85kg bo jedna uwzględnia przeciętnego kierowcę :)


Mnie w tym aucie martwi jeszcze jedno. Silnik S58 ma niższą kompresję niż S55 (9.3 vs 10.2) aby pozwolić na wyższe doładowanie. Nie wiem czy to jest powód ale w X3M miałem wrażenie, że turbo lag jest dużo dużo większy niż w M2C. Jeśli tutaj będzie podobnie to IMHO będzie to spory minus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się chyba starzeję, bo po pół roku przymierzania sie do M850i GC, zastanawiam sie mocno nad M3. Jeździłem testowo M340i i dla mnie (po 560 konnym 650xi) to auto "nie jedzie", nie zapewnia frajdy, jakiej oczekiwałem, znacznie downgradując komfort jazdy. Design M3 dla mnie jest genialny, do tego zawsze podchodziłem z uśmiechem (politowania) do wszystkich "carbon-dodatków", teraz w M3 nie wyobrażam sobie środka bez carbonu i na zewnatrz podobnie. Dyfuzor seryjny wygląda, jakby chcieli sprzedawać nagle 316d i zaprojektowali go pod ten właśnie model :D


Mam spory dylemat, M3 wyjdzie z jednej strony mniej niz 10% taniej od doposazonego mocno M850i, oferując gorszy komfort jazdy (jako platforma, generalnie), ale z drugiej strony szukam auta, które da mi właśnie fun z jazdy, bo do komfortowego turlania się mam 7mkę.


Jazdy testowe według informacji od dealera dopiero w okolicy grudnia. No i jak żyć? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mocno wzrosły wymiary, dł x szer. 4794 x 1903. Pamiętam jak weszło M2 to ludzie w USA sprzedawali M3, żeby kupić M2,bo było lżejsze, mniejsze, lepiej się prowadziło. M2 najlepsze M :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się zgadza, z mojego doświadczenia (zakładam, że Sławomir jako user M2 potwierdzi/zaprzeczy) M2 to auto "dzikie", świetne na tor i do jazdy dla kierowcy, który chce poczuć emocje "walki" z autem na drodze. Jeśli dla kogoś to kwintesencja samochodów spod znaku M, to po jazdach M3 (poprzednia generacja) i M5 rozumiem, dlaczego nazywają je "ostatnim prawdziwym M".


Ja chcę "zabawkę", do której mogę wpakować rodzinę, mieć trochę radości z jazdy, ale na tor się nie wybieram. Stąd dla mnie decyzja zapadła, 8mki niestety nie będzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja byłem jednym z tych co planował M4, a kupił M2 :D I nigdy nie żałowałem, bo fun z jazdy jest mega, a M2 wcale takie małe nie jest - tzn 4 osoby wejdą wygodniej niż do 911 :P


Po wyjściu nowego M4 moje pierwsze pytanie było - jakie będą rabaty na M2CS? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam takie doświadczenia, że M2 i generalnie auto sportowe to auto dla kierowcy i rodzina nie kwapi się do jazdy jako pasażerowie. Najnowsze M3 z tymi wymiarami i z tą masą nie jest autem sportowym. Nie oznacza to jednak nic złego, ale już nie spełnia założeń jakim M-ka była od początku. Tylko czekać, aż M2 zacznie drożeć :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe M3 będzie idealnym komfortowym daily. Do tego bardzo szybkim już w serii. Takie M5 dla tych, dla których gabaryt M5 jest za duży. Mi się mega podoba, ale raczej do 2-3 letniego wynajmu niż do zakupu i przejmowania się/przesadnego dbania.

Będzie też szybsze od poprzednich generacji za sprawą wspomagaczy.

M2 raczej nie będzie drożeć. M2 Competition też. A już na pewno nie w perspektywie kilku/kilkunastu lat. M2 CS - pewnie tak, podobnie jak 1M. Problem tych dwóch pierwszych to ilości naprodukowanych aut, w dużej mierze z przeszłością w leasingach i wypożyczalniach. Dopiero po odsiewie „śmieci” za kilkanaście lat, to co zostanie w dobrym stanie będzie miało szansę na jakąś stabilizacje i wzrost wartości.

Jak ktoś szuka czystych mechanicznych wrażeń, to M2 też już miało „zakłócenia” w tej kwestii. Chociaż auto bardzo fajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się dziwie ale ten spec mi się podoba :shock:

Moim zdaniem wizualnie M3/M4 się opatrzy i będzie git. A kolory też sporo dają, ewidentnie jedne są lepsze od innych.


Mi się głupio przyznać, po reakcjach na forum, ale wydech m-performace mi się bardziej podoba niż seryjny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się głupio przyznać, po reakcjach na forum, ale wydech m-performace mi się bardziej podoba niż seryjny :D

 

Mnie się jednak ciagle chyba musi jeszcze ten wydech "opatrzyć" :wink:


Z wstydliwych wyznań :D mega podoba mi się "skrzydło" m-performance z tyłu, ale jestem juz za stary na takie dodatki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.