Skocz do zawartości

[E60/1] Regeneracja mechatronika skrzyni biegów 6HP26


Mateos

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 524
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No niestety wizyty w serwisie nie wspominam dobrze. Wycena zrobiona na spora sumkę i w sumie po ustaleniu że wszystkie usterki zostaną w tej kwocie zniwelowane zgodziłem się. Głównie zależało mi żeby problem niezmieniania biegu przy kickdown był załatwiony a w trakcie prac już wyszło że coś nie pykło. W końcu zrezygnowałem i po przepychankach w 1/3 tej kwoty wymieniono mi olej zregenerowano skrzynie i sprzeglo. Po kiepskim kontakcie nie zdecydowałem się na regenerację mechatroniki bo wolałem żeby mi to ogarnął zaprzyjaźniony mechanik. Samo przełączanie biegu i pracę skrzyni ma załatwić mechatronika i w szczególności elektrozawory. Powiedziano mi że skrzynie mam w dobrym stanie.

A ty wymieniłeś sama skrzynie czy komplet? Wymieniałeś olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie kupiłem komplet, ale konwerter z kupionej skrzyni leży w garażu. Mój z samochodu regenerowałem w maju więc stwierdziłem że założe regenerowany mimo że na ten kupiony ze skrzynią też jest gwarancja. Skrzynie kupiłem "suchą" więc olej został w niej zmieniony, sucha to ona była naprawde. weszło 7.5l gdzie oddzielnie jeszcze z litra była w moim konwerterze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pacjent: 6HP19 (benzyna 525i)

Przebieg: 190k


Miał tutaj ktoś problem z błędem 5088 (L1 - L4)? Czy to na 100% problem ze sterownikiem, czyli tym shitem doczepionym do mechatroniki?

Ostatnim razem wystąpił mi ponad 1000km temu, aktualnie status "błąd aktualnie nie występuje", jeżeli to ma znaczenie to 30km wcześniej wystąpił jakiś błąd też chyba związany ze skrzynią - 5F2F, aktualny status "błąd chwilowo nie obecny".


Historia:

Błąd 5088 wystąpił na początku sporadycznie ze 2 razy, raz po prostu po włączeniu auta na "P", potem przy kickdownie (ale olej był raczej zimny, głupota :P), potem oddałem do mechaniora i podczas testów (jazdy) mu często ten błąd wypluwało - oczywiście towarzyszy temu mocne kopnięcie w dupę auta ;D


Co zostało zrobione:

- Wymiana oleju + filtra

- Regeneracja całej mechatroniki, czyli te tłoczki, wszystkie zawory (7szt czy ile tam w zestawie jest), płyta itd. nawet konwerter (on w midpartsach)


Po tych operacjach auto po iluś km (mało) od odebrania od mechanika znowu wyrzuciło ten sam błąd (podczas jazdy), potem przejechane około 700km, cisza, potem nagle przy ruszaniu z P na D znowu błąd, teraz przejechanie ponad 1000km, brak błędu.


- Kilka dni temu Zapobiegawczo wgranie najnowszego softu (był stary, z 2003 roku...)


Póki co błędu wciąż nie ma.


Ale mam obiekcje co do działania skrzyni i nie wiem czy słuszne, bo nigdy nie jeździłem takim "starym" automatem i mam pytanie:

- czy te automaty zmieniają te biegi w taki sposób, że to czuć? Nie mówię, że szarpie całym autem jakoś mocno czy coś ale po prostu wiem kiedy zmienia biegi bo to czuję i już sam nie wiem... Czy faktycznie coś jest dalej spie**olone?


- Przy dojazdach do świateł z większej prędkości (przy powolnej typu 20-40km/h to nie występuje) i hamowaniu wrzuca np. 1000 obrotów, za pół sekundy znowu 1500 i znowu dopiero leci w dół - to też normalne zachowanie konwertera?

Firma regenerująca konwerter robiła to dodatkowo z moją mechatroniką (która już była po regeneracji) aby przetestować właśnie ten lock-up itd. i niby było git...


Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem okazje jechać paroma e60 i czuć te zmiany trzeba powiedzieć to otwarcie. Paradoksem jest to ze te zmiany czuć podczas spokojnej jazdy, przy bucie te zmiany sa prawie niewyczuwalne. Jeżeli nie towarzyszą temu jakieś uderzenia ze skrzyni lub już takie szarpnięcia chamskie, to nie walczyłbym z tym. Jak tylko czuć ten moment zapięcia i załączenia kolejnego biegu to jest to normalne, skrzynia nie jest skrzynią bezstopniową i też nie jest skrzynią nową
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem okazje jechać paroma e60 i czuć te zmiany trzeba powiedzieć to otwarcie. Paradoksem jest to ze te zmiany czuć podczas spokojnej jazdy, przy bucie te zmiany sa prawie niewyczuwalne. Jeżeli nie towarzyszą temu jakieś uderzenia ze skrzyni lub już takie szarpnięcia chamskie, to nie walczyłbym z tym. Jak tylko czuć ten moment zapięcia i załączenia kolejnego biegu to jest to normalne, skrzynia nie jest skrzynią bezstopniową i też nie jest skrzynią nową

 

Wielkie dzięki za odpowiedź, w sumie mechanik to samo mi mówił - póki nie ma je*nięcia, że człowiek aż się wystraszy,czyli tak jak przy tym błędzie 5088 :D to jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Posiadam podobny problem jak opisany w temacie. Biegi z 1 na 2 oraz z 2 na 3 potrafią być przeciągane, zmiana biegów jest odczuwalna jak w półautomacie. Olej zmieniany 5kkm temu, adaptacja zrobiona. Niestety bez zmian. Możecie kogoś polecić w okolicach Wrocławia kto by się podjął regeneracji mechatroniki w rozsądnych pieniądzach?

Pozdrawiam,

Wojciech Małecki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie chciałbys spróbować samemu tego zrobić? Na youtubie są filmiki, taki zabieg po spuszczeniu oleju i zdjęciu miski to niecała godzina, poradniki na forum pokazują krok po kroku którą śrubkę odkręcić. Jeżeli nie bawisz się w ogóle w mechanikę i nawet płyn do spryskiwaczy dolewasz u mechanika to wybacz, ale nie jestem z tych okolic więc nie pomogę kto to zrobi dobrze. Pisze to dlatego że od pewnego czasu zachęcam wiele osób wkoło do pracy przy tych samochodach ponieważ wcale nie są one skomplikowane. Wbrew pozorom dostęp do wielu elementów jest bardzo dobry i praca jest przyjemna. Ale po co to wszystko mówię? A po to że jakoś tak sie przyjęło ze robocizna w tych modelach jest bardzo droga. Nie mam zamiaru płacić równowartości mojej tygodniowej pensji komuś za coś co mu zajmie pare godzin. Jeżeli by chodziło o wyjęcie skrzyni lub jakieś poważniejsze "remonty" to wiadomo że lepiej na to mieć gwarancje. Po to działamy tu na forum żeby zachęcić i pokazać wielu osobom ze te auta wcale nie są skomplikowane. Lepiej stracić jeden wieczór i mieć satysfakcję z tego że zrobiliśmy to sami i zaoszczędziliśmy pareset złotych mając wszystko podane jak na tacy, poradniki krok po kroku, filmiki na youtube z regeneracji mechatroniki. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety problemem nie jest brak chęci/zdolności manualnych tylko brak miejsca gdzie mógłbym to wykonać. Mieszkam w bloku, ciężko sie podjąć takiego zadania na dworze gdzie 60cm obok mojego samochodu stoi kolejne auto :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Panowie. Jestem około 600-700km po wymianie oleju w ZF6hp26 plus wymiana mechatroniki. Skrzynia pracuje wyśmienicie. Nie mam żadnych uwag. Nie szarpie, nie przeciąga itd. Dodam, że tak samo było przed wymiana. Wymieniłem olej, gdyż tak wskazywał interwał. Natomiast dwa razy zdarzył mi się błąd skrzyni na komputerze. Pojawił się w momencie wrzucenia na Parking. Auto zablokowało możliwość zmiany biegu. Dwa razy było to na nierozgrzanym silniku. W sensie odpalam auto rano. Robię kilka kilometrów, wrzucam na P i (raz zgasiłem na 5 minut / drugi raz zostawiłem na postoju na 5 minut). Po kilkukrotnym wyłączeniu i włączeniu zaplonu błąd znika. Tak jak wspominałem nie ma objawów złej pracy skrzyni. Błędy zostały usunięte. Komputer nie ujawnił żadnych niepokojących zjawisk. Dzisiaj zrobiłem ponad 200km i obyło się bez błędów...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam wszystkich... Panowie mam taki problem ze swoją skrzyni,a co prawda w x5 e70 tam siedzi 6HP28X ale to bardzo podobne konstrukcje. Po przeczytaniu tego tematu stwierdziłem ze mam do czyszczenia mechatronikę plus wymiana tłoczków, bo objawem u mnie było takie dosć twarde wchodzenie 3 biegu. Poza tym żadnych innych objawów. 80 tys km temu wymianany był olej więc akurat wszystko można zrobić za jednym razem. Pech chciał, że ostatnio pobawiłem sie troszke w trybie tiptronic i w pewnym momencie przy wciśnietym pedale gazu na 40-50% i zmianie na 5 bieg jest uderzenie, widze ze obroty spadaja jak do 5 biegu i zaraz wracają spowrotem jak na 4 bieg. na wyswietlaczu jest M5. Przerzucam na 6 bieg wchodzi na ekranie M6 ale nic sie nie dzieje do momentu jak nie odpuszczę gazu. Wtedy przerzuca na 5 później na 6.Najśmieszniejsze jest to ze dzieje sie tak tylko i wyłącznie w trybie tiptronica. Na D i DS tego nie ma. Podpowiedzcie mi, czego to może być objaw. Jest szansa na to ze ogarniecie mechatroniki, oleju i adaptacja naprawi to??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!

Co prawda mój samochód to E65 ale również ze skrzynią 6HP26. Przeczytałem cały temat i wiele innych na różnych stronach. Mam dość dziwny problem z którym nie spotkałem się nigdzie indziej. Mianowicie mój problem polega na tym że samochód po włączeniu D lub R od razu ciągnie mimo że trzymam nogę na hamulcu (nie tak jak każdy automat i nie tak jak było wcześniej) do tego stopnia że aż przygasa a nawet potrafi zgasnąć. Problemem jest też ruszenie pod duże wzniesienie po wrzuceniu biegu z nogą na hamulcu zaczyna ciągnąć a po puszczeniu albo zgaśnie albo nie ma siły ruszyć z miejsca. Teraz w zimie na śniegu to nawet jak wcisnę hamulec do oporu i wrzucę bieg to przednie koła będą zablokowane a tylne się powoli kręcą i samochód jedzie. Po za tym problemem nic innego nie dzieje się ze skrzynią, zmiany biegów są płynne nie ma żadnych szarpnięć czy falujących obrotów. Czy ktoś spotkał się z takim problemem i wie co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór lockup znajduje się w konwerterze zaś solenoid odpowiedzialny za lockup steruje nim. W kontekście awarii najczęściej chodzi o ten w konwerterze. Były poszlaki że można dokupić pojedyńczo solenoid z jakiejś hurtowni z częściami, ja nigdy takiego czegoś się nie doszukałem więc raczej trzeba wymienić wszystkie solenoidy na płycie mechatroniki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

I ja podłączę się do tematu. Auto to E65 730d '06. Objawy wystąpiły nagle, wcześniej nic takiego się nie działo. Po odpaleniu wrzuceniu biegu D lub R skrzynia po kilku sekundach wraca na P. Po kilku próbach wrzucenia biegu i dodania trochę gazu auto szarpnie i ruszy do przodu jednak skrzynia wchodzi w tryb awaryjny i łapie błędy:


0507B Parksperrensensoren unplausibel

0507C Parksperre fehlerhaft eingelegt

04F81 Ubersetzungsueberwachung Kupplung A


Po wykasowaniu tych błędów skrzynia działa normalnie, nie szarpie, zmienia biegi płynnie do momentu aż nie wrzucę P lub R. Wtedy znów problem wraca. Dodatkowo mam wrażenie że po dłuższym postoju jeśli silnik jest zimny problem jest mniejszy. Po rozgrzaniu błąd pojawia się częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam,


Panowie potrzebuję pomocy bo już się poddaje, opiszę swój problem krok po kroku:


Jest to E61 LCI 2007r. skrzynia 6hp28 od zakupu samochodu skrzynia dzialala dosc lipnie, przeciagala biegi itp, mowie stare auto ok moze byc, ale po pewnym czasie juz przestala zmieniac i zawieszala sie niekiedy na odcieciu silnika, po czym nagle zmienila, co utrudnialo juz znacznie jazde, w miedzy czasie mialem niekiedy problemy z wbiciem biegu D czy R musialem parokrotnie sprobowac, na kompie byl blad 3 cewki, finalnie postanowilem zajac sie mechatronika wymienic wszystko co jest w duzym zestawie zf razem z cewkami. Poszukalem instrukcji zdjec z kuleczkami w razie jakby sie rozsypaly, na szczescie nic sie nie wysypalo przy rozpolawianiu mechatroniki, dodatkowo robilem sobie pomocnicze zdjecia, sprawdzilem wszystkie sprezynki z suwakow, wszystko wyczyscilem, szczesliwy poskladalem w calosc zalalem olejem, ok 6-7 L. No i ok odpalamy mielimy biegami D i R potem 1 2 3, sprawdzamy olej dolewamy, wycieka zakrecamy koreczek i wyjezdzam z garazu, no i wiadomo zmieniala dziwnie biegi jakby nie miala mocy, ale to bylo przed wyjazdem na urlop mowie skasuje adaptacje na szybko i sie przejade, i tu moje zdziwienie nastapilo po wrzuceniu R lekko szarplo ale auto nie ruszylo z miejsca dodalem gazu i nic, pojechalem na urlop. Wrociłem pomyslalem na chlopski rozum moze musi sie ten olej rozprowadzic, wypchalem samochod wrzucilem D i w droge jakies 30 km babcinej jazdy biegi sie zmienialy juz coraz lepiej, zjechalem na parking wrzucam R dalej nic, przed domem dodalem troche wiecej gazu wybilo bieg D i scenariusz taki ze ani D ani R nie dziala. Podlaczam pod iste i tu moje zdziwienie, lewarek LCI w pozycji D w iscie Actual Gear 1st gear, Transmission position D, w pozycji N w iscie Actual Gear 1st gear, Transmission position D, w pozycji R w iscie Actual Gear Reverse gear, Transmission position N , w pozycji P w iscie Actual Gear 1st gear, Transmission position R, czy zbieg okolicznosci chcial ze na ten moment padl lewarek dzwigni zmiany biegow lci , czy moze czujnik polozenia w skrzyni, a moze przeprowadza sie jeszcze jakas kalibracje za pomoca isty? bo ja tylko skasowalem adaptacje, prosze o pomoc Panowie, bo nie usmiecha mi sie auta targac po niepewnych warsztatach wiec dlatego wiekszosc rzeczy staram sie zrobic sam. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam e61 3l 218km z skrzynia 6hp26 powoli zdarza sie ,że falują obroty przy stałej prędkości ale występuje jeszcze jeden objaw i szczerze mówiąc nie wiem od czego czasami przy jeżdzie pod górę występuje dziwny dźwięk charczenia buczenia z okolic skrzyni i przy tym falowanie obrotów czy miał ktoś taki przypadek żeby uszkodzony konwerter wydawał dziwne odgłosy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Wszystkie stare zdjęcia w wątku wygasły :(


1. Czy ma ktoś zdjęcia rozebranej mechatroniki z widokiem tych kulek, sprężynek i tłoczków?

2. Czy któryś z serwisów we Wrocławiu lub okolicach podejmuje się usługi wymiany tłoczków, uszczelniaczy, okulara, olej i filtry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.