Skocz do zawartości

TYPOWE USTERKI I NAPRAWY TRAPIĄCE NASZE E-39


Krzysiek BMW Jabłonna

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 miesiące temu...

Cześć,


1. Dzisiaj nasze E39 2000 3.0D zgasło podczas jazdy na S8/S2 w Warszawie. Prąd jest, diesel zalany jak trzeba i nie wiadomo, dlaczego zgasło. Jakieś wskazówki?


2. Nawiew : dziwne zjawisko, przy skręcie kierownicą w lewo załącza się mocniej dmuchawa. I tutaj też nie mamy pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Pozatykane otwory w drzwiach, to często spotykany problem, przez który gromadzi się woda w środku. Jeżeli ktoś nie udrażnia otworów, to zalecam sprawdzić i zacząć to robić :P U mnie w piątce ciężko było to wysuszyć, a co dopiero pozbyć się nieprzyjemnego zapachu :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rurka jest wciskana, dodatkowo jest przykręcona na jedna śrubę.

Może oring zrobił się plastikowy i nie spełnia swojego przeznaczenia.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wymiana łożyska tył prawy

https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/e39-limousine/523i-ece-manual/tylna-os/wspornik-tylnej-osi-zawiesz-kol-33_0519

Jestem amatorem napraw mechaniki samochodowej, ale wydaje mi się, że posiadam odpowiednią wiedzę jako automatyk przemysłowy.

Rysunki lewy tył, ale to chyba mało ważne.


Nie miałem ściągaczy. Miałem zaznajomiony warsztat z prasą. I ta opcja dla mnie jest najlepsza niż babranie się w ściągacze dla amatorów.

Nakrętka wału (4rys2) odkręcałem z kołem na piaście.

Odkręcenie wszystkich elementów zawieszenia górnego i dolnego od wspornika koła. + Łącznik stabilizatora, którego nie ma na tym rysunku

Nie trzeba odkręcać wachacza dolnego dwuramiennego od wózka (śruby 11 i 9 rys1). Chyba, że chcemy cały i tak zdemontować, ale zalecane zrobienie zbieżności po zmontowaniu wszystkiego. (pozdrowienia dla "zrób punktakiem znak a potem skręć tak samo")

W moim przypadku i tak tuleja stanowi już całość z śrubą :D Wiec nie ruszam i za 20 k zrobię całe zawieszenie i kątówka pójdzie w ruch. Pewnie z lewej będzie to samo.

Wyjęcie półosi - Cofnąć cały wspornik koła, najpierw wycofać z mostu i dać troszkę na bok półoś (kombinować), potem wysunąć z piasty, następnie wyjąć półoś od strony mostu, metodą kombinowaną.

B0044802.png B0007084.png

Odkręcić 4 śruby łożyska (3rys2), do których mamy ułatwiony dostęp. Kilka "puknięć" :wink: w łożysko (nie w piastę!)i wypadło z piastą. Wydaje mi się, że od dołu jest miejsce do podważenia.

Następnie cierpliwe czyszczenie i...czytaj info

Wyjazd do innego warsztatu na prasę hydrauliczną. Oczywiście był tam jakiś problem przy wypychaniu starego, ale "poza mną". 15 min nowe łożysko na piaście.

Włożyć, poskręcać i testować.


INFO DODATKOWE.

Nikt tego nie pisał /pokazywał na filmach przy wymianie łożyska, a dla niektórych może nie być to oczywiste:

1

Gniazdo łożyska może mieć dużo utlenionego syfu do usunięcia, szczególnie przy czujniku ABS. A wyciągniecie czujnika wręcz niemożliwe bez zniszczenia.

https://1drv.ms/u/s!AvmaIyQdJML_lDkjq5cq9KZ5fHQ8?e=YEI6gt

Niestety po moich zabiegach czyszczących czujnik ABS w tym kole zaniemógł. Może tylko kabel. Musze sprawdzić. W każdym razie trzeba uważać, a najlepiej sprawdzić po złożeniu i być przygotowanym na ponowne zdjęci koła i próbę jego zdemontowania.

W razie czego koszt czujnika niewielki.

2

Wręcz mogę "zalecić" wymianę osłony tarczy (15rys3)(niewiele więcej roboty), której nie odkręcimy bez wyjmowanie znowu piasty z łożyskiem jeżeli zostawimy jak już totalnie skoroduje . Kosztuje niewiele, a po "majtaniu" całym wspornikiem z osłoną - na 100% zamontujecie tarcze i coś będzie obcierać jak zostawicie starą. Nawet jak ponaginacie i wam się wydaje ok, to podczas jazdy i tak może nagle obcierać przy np. skręcaniu w lewo.

Zresztą nowa też troszkę obcierała :D, ale chodzi o sam fakt dostępu do niej i wymiany "przy okazji". Ale to moja opinia. Niefachowa.

B0023776.png


Tyle z mojego pierwszego mechanicznego doświadczenia z tym samochodem. :)

Następne będzie wspomaganie i usuwanie nieszczelności.

Postaram się zrobić więcej dokumentacji zdjęciowej.


Jak nie tutaj to proszę przenieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam


Od kilku dni mam problem z moją e39 525i.

Mianowicie chodzi o lekkie szarpnięcie(tak jakby miał czkawkę), które występuje w granicach 1500 2000 obrotów.Na pierwszym biegu nie, tylko na pozostałych.

Dodam, że niedawno założyłem nowe świece irydowe.


Bardzo Proszę osoby chętne o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam wszystkich po długiej przerwie. Na powitanie zacznę od problemu z nawiewem. Im szybciej jadę tym mocniej dmucha mi z nawiewów, mimo ustawionej siły dmuchania na minimum. Czasem samo ustępuje na chwilę i zawsze pomaga włączenie obiegu zamkniętego. Dmucha wtedy z taką 
siłą jak ma ustawione. Ktoś ma pomysł co jest przyczyną takiego stanu rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.