Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Patrząc na auta poleasingowe to jednak jest więcej 318d niż 320d

Nie ma znaczenia.

Trzy letnie 318d są od 11 tys euro a 318i od 16 tys euro.


Dlatego z uwagi na cenę sprowadzane są :

Poflotowe 318d i 320d, a 330i rozbitki z USA.

To bardzo obniża ceny używek w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przy wyborze kierowałbym się raczej sposobem użytkowania (w większości miasto czy trasa) oraz rocznymi przebiegami.. jak wiadomo miasto zabija diesla , jak ktoś ma się kręcić głównie w koło komina i/lub niewielkimi przebiegami - niech bierze 330i, jak latamy dużo to diesel.

Sam planuję bmw do 15k rocznie, mam drugiego 200KM diesla, więc wziąłem 330i.. chciałem rwd ze szperą, ale żona zaczęła płakać, że nie ogarnie (kilka razy jechała moimi byłymi nissanami, 200sx 300KM i skyline ~350KM rwd i była przerażona), więc ze względu na małżonkę wziąłem xdrive... ze szperą :twisted:

przez chwilę zastanawiałem się czy nie poczekać na m340i , niestety kwestie podatkowe nie pozwoliły czekać, a różnica w cenie między 330 and 340 pozwala na zakup/budowę czegoś do zabawy, także jak będę mniał ochotę się bawić to coś sobie zbuduję..

po kilku miesiącach mogę powiedzieć, że 330i nawet bez szpery jest wystarczająco szybka do codziennej jazdy, a najsłabszym punktem wcale nie jest moc silnika a hamulce (tak mam mpakiet) czy seryjne opony (turanzy).. żeby w pełni wykorzystać to auto to trzeba zapodać ps4s i conajmniej jakiś lepszy klocek do mpakietowych zacisków..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

No ale po co? Napisał, że ekonomia nie gra roli, to w jakim wypadku 320d góruje nad 330i?

Przegrywa tylko na stacji podczas tankowania, a tego nie bierze się pod uwagę. Wybór zatem prosty. Kopciuch mu do sedana potrzebny jak świni siodło, to nie suv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Wiadomo, teraz sie juz wszystko pomieszalo przez ogrom opcji dodatkowych i ceny doposazonej serii 3-er z R4 potrafia orbitowac w okolice cen transakcyjnych serii 7er :norty:

 

330i do pełna to ca. 300 na starcie.

Przy kasie jakieś ~200


Pokaż mi 7 (nowe) za te pieniądze.

:roll:

 

Katalogowo 330ix dobrze doposazona to 300-310 tys PLN, rabat bedzie spory ale bez przesady, za 200k nia nie odjedziesz.

Bazowa seria 7er transakcyjnie to okolice 350-370 tys PLN (rabaty sa wieksze niz na 3er).

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-7-okazja-rabat-28-serwis-5-lat-ID6D281j.html#b61ae34155


PS. Jak wezmiesz do porownania 330d to katalogowo dojdziesz do 360-370k PLN w PL?

Imho cuda na kiju, pamietaj ze 330i/730d to porownywanie auta z akcyza 3% i 18%.


U konkurencji np w takim Perfect Lease, gdzie nie ma znizek, doposazona A4 R4 to bez problemu okolice 350k PLN.


Natomiast przyznaje Ci oczywiscie racje, to nie do konca uczciwe porownywanie, uwypuklam odrobine niedorzecznosc.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam niestety uzywasz argumentow takie jak Ci pasuja.

330ix drive w msport kosztuje 215k

Za 100k w opcjach masz wszystkie pakiety z listy

Szyberdach, harman kardon, fele 19, lakier dravit.

Innymi slowy zamykasz konfig.

Ile by kosztowalo bmw 7 przy porownywalnym wyposazeniu??

Kupujac bmw 3 za 315k mozesz transakcyjnie je zamknac za 240-245k

A bmw 7 kupisz transakcyjnie za 380, ale taka ze chetnie bys pare gadzetow dla auta tej klasy dolozyl.

Edytowane przez Alinho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Wiadomo, teraz sie juz wszystko pomieszalo przez ogrom opcji dodatkowych i ceny doposazonej serii 3-er z R4 potrafia orbitowac w okolice cen transakcyjnych serii 7er :norty:

 

330i do pełna to ca. 300 na starcie.

Przy kasie jakieś ~200


Pokaż mi 7 (nowe) za te pieniądze.

:roll:

 

Katalogowo 330ix dobrze doposazona to 300-310 tys PLN, rabat bedzie spory ale bez przesady, za 200k nia nie odjedziesz.

Bazowa seria 7er transakcyjnie to okolice 350-370 tys PLN (rabaty sa wieksze niz na 3er).

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-7-okazja-rabat-28-serwis-5-lat-ID6D281j.html#b61ae34155


PS. Jak wezmiesz do porownania 330d to katalogowo dojdziesz do 360-370k PLN w PL?

Imho cuda na kiju, pamietaj ze 330i/730d to porownywanie auta z akcyza 3% i 18%.


U konkurencji np w takim Perfect Lease, gdzie nie ma znizek, doposazona A4 R4 to bez problemu okolice 350k PLN.


Natomiast przyznaje Ci oczywiscie racje, to nie do konca uczciwe porownywanie, uwypuklam odrobine niedorzecznosc.

 

Z pogranicza 1/2 z przodu mam ofertę na fulla 330i.

Ze zdecydowaną jedynką ex A.G. z tego roku.


Nie klikałem na ogrzewanie postojowe ale na szyber i hak oraz pakiety gwarancyjne i serwisowe.

:wink:


7 ka z linku to golas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Jeżeli za paliwo płaci firma, to ja nie czaje o co ta dyskusja. Gdyby jeszcze B48 chlał jak smok, ale to jest całkiem oszczędne auto jak na te osiągi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale po co? Napisał, że ekonomia nie gra roli, to w jakim wypadku 320d góruje nad 330i?

Przegrywa tylko na stacji podczas tankowania, a tego nie bierze się pod uwagę. Wybór zatem prosty. Kopciuch mu do sedana potrzebny jak świni siodło, to nie suv.

 

to jak ekonomia nie gra roli to w ogóle nie brałbym pod uwagę diesla ;)

 

Dodam że 330i rwd pali nieprzyzwoicie mało paliwa :)

 

co fakt to fakt, ostatnio skoczyłem w tatry na jeden dzień i przy okazji zrobiłem test.

Droga Kraków - Zakopane, grzejąc dość mocno, piąta rano, pusta droga, średnie spalanie 13l/km. Powrót po 17:00, z umiarkowanym ruchem, jazda delikatna (na dwóch pasach do 140), średnie spalanie 6.1 , czyli poziom diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
grzejąc dość mocno, piąta rano, pusta droga, średnie spalanie 13l/km. Powrót po 17:00, z umiarkowanym ruchem, jazda delikatna (na dwóch pasach do 140), średnie spalanie 6.1 , czyli poziom diesla.

o toż to , pamiętacie lata temu jak Clarkson w Top Gear robił test porównawczy spalania M3 i jakieś miejskie auto jadąc po torze ze stałą prędkością miejską , i wyszło ze M3 palił odrobinę mniej ? , czyli to kwestia stylu jazdy i do czego dane auto prowokuje kierowcy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale po co? Napisał, że ekonomia nie gra roli, to w jakim wypadku 320d góruje nad 330i?

Przegrywa tylko na stacji podczas tankowania, a tego nie bierze się pod uwagę. Wybór zatem prosty. Kopciuch mu do sedana potrzebny jak świni siodło, to nie suv.

 

to jak ekonomia nie gra roli to w ogóle nie brałbym pod uwagę diesla ;)

 

Dodam że 330i rwd pali nieprzyzwoicie mało paliwa :)

 

co fakt to fakt, ostatnio skoczyłem w tatry na jeden dzień i przy okazji zrobiłem test.

Droga Kraków - Zakopane, grzejąc dość mocno, piąta rano, pusta droga, średnie spalanie 13l/km. Powrót po 17:00, z umiarkowanym ruchem, jazda delikatna (na dwóch pasach do 140), średnie spalanie 6.1 , czyli poziom diesla.

 

styl ma znaczenie ale też to, że cały czas z górki :) - [powiedzmy 800->200m n.p.m. ]

Sprzedam Alufelgi BMW M791 Double Spoke '19 5x112 https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=383676
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Oczywiście, w benzynie można uzyskać 2 x większe skrajności niż w dieslu. Ale porównuję te same drogi i przejazdy które robiłem f30 328ix.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o toż to , pamiętacie lata temu jak Clarkson w Top Gear robił test porównawczy spalania M3 i jakieś miejskie auto jadąc po torze ze stałą prędkością miejską , i wyszło ze M3 palił odrobinę mniej ? , czyli to kwestia stylu jazdy i do czego dane auto prowokuje kierowcy .

 

Trochę nie tak... Test był M3 vs Prius :) Priusa cisnęli ile się dało, a M3 po prostu toczyło się za nim :lol: Wyszło im 16,4l/100 w Toyocie i 14,5l/100 w BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Btw dziś wyskoczył mi na instagramie post jakiegoś rosyjskiego tunera.

320i xdrive stage 1 324KM@508nm. 0-100 km/h 4,7 :shock: Nawet filmik jest: https://www.instagram.com/p/CA5rDLloaJt/?igshid=ni4ubrmb0x1e

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Btw dziś wyskoczył mi na instagramie post jakiegoś rosyjskiego tunera.

320i xdrive stage 1 324KM@508nm. 0-100 km/h 4,7 :shock: Nawet filmik jest: https://www.instagram.com/p/CA5rDLloaJt/?igshid=ni4ubrmb0x1e

Ty, i to chyba na mokrym z tego co widać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

dzbpl dzięki, osiągi chyba mierzone po liczniku, ale jakiś tam obraz jest.

318i i 320i to ten sam osprzęt silnika ? Bo chyba w 330i było kilka zmian i po chipie wyszło by tu więcej.


W tym 320ix niesamowite osiągi, ale przyrost mocy +75% na stage 1 to chyba tylko u ruskich takie cuda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.