Skocz do zawartości

E60 530D - sposób na MOC - opis


mnichu

Rekomendowane odpowiedzi

Mocy nigdy nie zawiele :D Te dmuchawki wystarczą na 500ps+ ale o cene musisz zapytać Łukasza (lukbmw). Moge tylko powiedzieć ze tanio nie jest. Jak chcesz to na PW moge Ci wysłać nr tel do niego ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Single turbo tez spoko juz chłopaki ogarneli bo klepią po 450 koni i ja sie kiedyś zastanawialem po co mi to biturbo ;D Ale w codziennej jeździe biturbo ma sporą przewagę z uwagi na obecność małego turbo i jestem mega zadowolony z tego modu.


Za single turbo myślę ze musisz policzyć z 2k za opcje na fulla ;) Moge sie tez dowiedzieć dokladnie jesli chcesz.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mała aktualizacja. 306D4 prawdopodobnie wszedłby ale trzeba robić obie łapy silnika. Jako ze jestem dosyć leniwą osobą..... odpuściłem :lol:


W aucie pojawił sie natomiast inny 306D3 (szkoda ze nie 306D5 no ale trudno). Jednostka która jezdzila w E66 (anglik) - swoją drogą.... jezdzilem tym olbrzymem i byłem zachwycony jak cicho w tym aucie. Latanie po dziurach.... poezja. Moja E60 to taka taczka bez resorów przy 7er -.-


No to tak.... w nowym silniku wykonałem rewizje oprócz ściągania głowicy. Panewki OK... nowy rozrząd OEM BMW. W starym moim silniku mialem rozrzad swaga po okolo 30k km i nie uwierzycie ale byl wyciagniety tak samo jak z "nowego" silnika po 250k km :| W rozrządzie Swaga byly lancuchy IWISa jednak barwa tego lancucha jest jasna. Łańcuchy OEM BMW tez są IWISa ale ich barwa to taki ciemny fiolet.... chyba dodatkowo hartowany ?? Zdjecia nie zrobilem wiec musicie mi uwierzyc na słowo :/ Ogólnie zdjęć nie mam za wiele bo ciagle łapy w smarze i oleju wiec wiecie jak to jest.


Silnik poskladany. Hybrydy założone... dolot do puchy ogarnięty i jest napraaaawde wielki. Pompa CR troche wieksza niz seryjna.... reszta układu CR przygotowana pod wysokie ciśnienia. Wydech początek 3.5 cala i reszta 3 cale (cichy wydech.... zaden darciuch). IC zrobiony juz dawno... custom dolot po obu stronach IC.


W planach jeszcze montaz sondy EGT bo juz żartów nie bedzie ;) Narazie wystrojone na około 360ps - totalnie bezdymne. Reszta za jakis czas. Mysle o jakimś sofcie "dla ludzi" bez nie wiadomo jakiego dymu.... 450ps mnie zaspokoi :mrgreen:


Pozdro Wariaty :8)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Ktoś się orientuje czy taki intercooler wejdzie przy skrzyni automatycznej?


Borg Wagner (a to chyba odpowiednik made in PL) mówi, że nie. Ale czy da się tą chłodnicę podnieść, żeby sie zmieścił?


pol_pm_Intercooler-TurboWorks-BMW-E60-535I-525D-530D-635D-140-230mm-46605_1.jpg


https://turboworks.pl/product-pol-46605-Intercooler-TurboWorks-BMW-E60-535I-525D-530D-635D-140-230mm.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pytam, bo wgląda mi to na dokładną kopię Borga (o połowę tańszą :D ), a oni piszą, że przez chłodnicę do automatów się to nie nadaje na plug&play, chodzi o tą górną część.


Stąd też drugie pytanie - czy da radę chłodnicę od automatu podnieść w razie czego? Napisałem do producenta, ale wolę się dowiedzieć u Ciebie naprzykład, bo więcej tam grzebałeś przy swojej furze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica od ASB to w zasadzie wymiennik ciepła przymocowany do bloku silnika oraz dwa węże zaopatrujące go w plyn chlodniczy. Jeden wąż idzie do głównej chłodnicy przed turbosprezarką a drugi wąż jest lączony z trojnikiem koło pompy wspomagania. Nie znam dokładnych rozmiarow tego IC ale jesli piszą ze pasuje do 535d a tam zawsze jest automat to chyba wiedzą co sprzedają :)


Ja mam wielkiego turboworksa od kilku lat i juz nie pamietam co tam miedzy nim a chlodnicą wody sie znajduje ;) Napewno klima i chlodnica płynu wspomagania ? W kazdym razie nie sądze ze ta część wystająca z przodu tego IC bedzie jakimś problemem. Swoją drogą... czemu chcesz ten IC ? Moze rdzeń bedzie ok ale ori węże nadal bedą sporą restrykcją i ten IC pomoże tylko w połowie :?

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie chcę za dużo kombinować, a ten IC wpasowałby się chyba najlepiej na ORI orurowaniu. A jak uciągnie pod 300KM to nic więcej mi nie trzeba.


Ale w sumie to i tak lipa, bo z PERUNa mi nie odpisali, a Turobowrks napisał, że miesiąc jak nie więcej czekania.


Za tydzień fura idzie do rzeźnika, więc jak nie da rady ogarnąć hybrydy we własnym zakresie to będzie tylko regeneracja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam dobrych wspomnień z Perunem. Raz ze żadnego rachunku ani dowodu na zrobioną hybryde to jeszcze rozleciała sie u nowego właściciela. Czyli po okolo 30k km.


IC jak sie uparles to rob te kopie Wagnera ale pamiętaj ze przy kolejnym stage bedzie po prostu za maly.

Edytowane przez mnichu

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IC Wagner ( jak i wierna kopia wagnera) wchodzi p&p do automatu w 530d ale tylko po roku 2004

Montowałem taki u brata w jego e60 530d Automat z 2004r

Jedyne co rzeźbiłem to wycinałem plastikową podstawkę intercoolera, zostawiając tylko boczne ściany, gdyż mają one gotowe odlane otwory na mocowanie dolnej osłony w wersjach 535d, która jest tam po prostu przykręcana

Ten duży Intercooler mocuje się na 4 śruby od dołu i nie ma problemów ani kolizji z chłodnicą oleju skrzyni, wszystko pasuje bez problemu i jest miejsce.

Montowałem go na śruby a nie na wkręty, gdyż bałem się, że wkręt się wyrwie z tego małego otworu pod wpływem drgań na dołach, więc zastosowałem śruby plus podkładki i nakrętki małe.


I dlaczego pasuje p&p od 2004r ? a dlatego, że w modelach z samego początku produkcji jak 2003 530d ten dolny plastik na bokach nie ma odlanych otworów więc jeszcze większa rzeźba by była aby zrobić jakieś sensowe uchwyty aby IC się dobrze trzymał i pasował w otwór starego IC bez dolnej półki.



Dla tych którzy chcą zamontować taki intercooler i nie chcą się bawić w cięcie dolnej podstawy orginalnego intercoolera powinni zaopatrzyć się w ramkę chłodnić od wersji 535d, tam montaż tego IC sprowadza się do odkręcenia dolnej ramki, wstawienia nowego IC i przykręcenie go 4 śrubami / wkrętami (jak kto woli)


PS Bardzo ubolewam nad rozwiązaniem umocowania filtra powietrza w 530d gdzie jego wymiana jest beznadziejna i długa a w dodatku jest to miejsce, które bucha żarem gdy silnik jest gorący i auto zasysa gorące powietrze bez sensu..

Idealnym rozwiązanie jest właśnie w wersjach 535d gdzie airbox jest z boku i tylko na klipsy, gdzie najbardziej pracochłonną czynnością jest chyba tylko podniesienie maski do wymiany wkładu..


Chciałbym zamontować taki airbox w swoim 530d, głównie ze względu na bardzo szybki i łatwy proces wymiany filtra powietrza, ale nie mam pomysłu jak to zrobić, aby nie przekładać pompy ABS na drugą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeniesienie pompy ABS na drugą stronę nie jest takie trudne. Trzeba sie zaopatrzyć w przewody hamulcowe, uchwyt pompy ABS no i na końcu przedłużyć instalację. Przy single turbo mocno mi wtedy spadlo zadymienie za autem przy tym boxie powietrza z 535d/520d lci.


Duże przekroje naprawde sie liczą :cool2:


426ccd573ba8be8fmed.jpg

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W sumie to lipa po całości. Perun odpisał, że mogę wysłąć swoją do regeneracji i hybrydy, ale czekanie kilka dni mnie blokuje.


Idzie na normalną regenerację i zobaczymy co przy okazji wyjdzie. Intercoolera teżnie udało się nigdzie dostać tego co chciałem.


Za późno się zabrałem do przygotowania. Może przy innej okazji coś będę dłubał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie kupisz czegoś "na sztuke" i nie wyslesz im jej ?


I tak ze starej turbosprężarki wezmą tylko korpusy i zmienną geometrię. Wirnik... lozyska... uszczelniacze i kompresor tak czy tak idzie nowy.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak napisałem - za późno się zabrałem za to najwidoczniej. Fura umówiona na poniedziałek - ferie itp. a czas najwyższy, żeby to turbo doprowadzić do ładu. Zona w 90% korzysta z samochodu więc dla mnie to i tak tylko weekendowa zabawka, nie mam aż takiego ciśnienia, teraz to już tym bardziej jak napisałeś, że po 30k km się rozleciało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Ładnie leci, coś mi się zdaje że nie wciskaleś gazu do końca, przynajmniej tak brzmi :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ;) Gaz był w podłogę tylko jedną ręką kierowałem i trzymałem telefon a druga zmieniałem biegi :mrgreen: Na początku przyhamowałem troche hamulcem żeby mieć lepszy start ale tak mnie wcisnęło w fotel ze ręka pociągnąłem za lewarek biegów i weszła 2ka :lol: Myśle.... katastrofa xD Ale ze wyszło i tak ~5 sekund 0-100 i około 10s 100-200 to już nie robiłem drugiego przejazdu. Raz stopiłem tłoki i jestem trochę przewrażliwiony pod kątem długiego katowania. BTW... słychać na filmie > "beep" >>> to czujnik EGT gdzie ostrzeżenie mam ustawione na 700*C i staram się tej granicy nie przekraczać.


ps. Myślę o sprzedaży swapa... silnik plus skrzynia, DDE, wiązka etc. Całość przygotowana pod ~450ps+

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Dzięki ;) Gaz był w podłogę tylko jedną ręką kierowałem i trzymałem telefon a druga zmieniałem biegi :mrgreen: Na początku przyhamowałem troche hamulcem żeby mieć lepszy start ale tak mnie wcisnęło w fotel ze ręka pociągnąłem za lewarek biegów i weszła 2ka :lol: Myśle.... katastrofa xD Ale ze wyszło i tak ~5 sekund 0-100 i około 10s 100-200 to już nie robiłem drugiego przejazdu. Raz stopiłem tłoki i jestem trochę przewrażliwiony pod kątem długiego katowania. BTW... słychać na filmie > "beep" >>> to czujnik EGT gdzie ostrzeżenie mam ustawione na 700*C i staram się tej granicy nie przekraczać.


ps. Myślę o sprzedaży swapa... silnik plus skrzynia, DDE, wiązka etc. Całość przygotowana pod ~450ps+

 


Hej, gdzie wpiąłeś się czujnikiem EGT ? oraz jak to zrobiłeś, że masz ostrzeżenie ?

Chciałbym u siebie zamontować czujnik EGT ale moja 530d jest fabrycznie bez tego czujnika

Mam również xhp ale stage 3 i u mnie jak jadę z pedałem w podłodze na M to nie mogę zmienić biegu, auto ciągnie na obecnym biegu do odciny i jedzie na odcinie dopiero jak popuszczę pedał gazu mogę zmienić lewarkiem bieg, lub przyspieszać bez kick downa aby móc zmieniać biegi do góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondę EGT mam między 5 a 6 cylindrem. Ostrzeżenie dźwiękiem to funkcja tego czujnika. Spoko rzecz ogólnie bo przynajmniej wiem kiedy turbo się schłodzi po szybszej jeździe. Nie jest to oczywiście fabryczne wyposażenie więc trzeba wiercić kolektor.


Co do xhp... U mnie raczej normalnie to działało. Może masz coś w programie przestawione?

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.