• Reklama

F06 640d GC jako daily?

N55 (640i, 640iX), N57Z (640d, 640dX), N63 (650i, 650iX), N63N (650i, 650iX)
S63N (M6)

Moderator: BMK

F06 640d GC jako daily?

Postprzez s2power » 06 Lis 2019 16:40

Wiem, wiem, diesel ale poważniej... Wiem, że jest tu sporo posiadaczy. Pytanie, jak to znosi długoterminowo chip tuning i ile można z tego silnika wycisnąć by nie zastanawiać się nad tym, kiedy zdechnie. Czy 400 KM to już proszenie się o kłopoty? Samochód ma być użytkowany praktycznie codziennie jako tzw. dupowóz.
Pytanie dodatkowe, czy warto szukać xDrive czy to zbędne bądź wręcz awaryjne? I nie chodzi mi o użyteczność auta zimą (kilkanaście lat jeżdżę 650i z tylnym napędem) tylko o trwałość itp.
Pytanie bardzo dodatkowe, ile to wciąga przy normalnej, codziennej jeździe? Tak ma być ekonomicznie przy przelotach wakacyjnych rzędu 5 tys. km.
No Limits With S2 Power
Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)
Awatar użytkownika
s2power
 
 
 
Posty: 268
Dołączenie: 11 Sty 2008 16:52
Miejscowość: Silesia

Re: F06 640d GC jako daily?

Postprzez Dasonen » 11 Gru 2019 14:49

Nikt jeszcze nie odpowiedział :)
Kolega ma takie i czasem tym autem jeżdżę - więc powiem kilka słów:
moc: przy 440KM (z IC Wagnera) nie ma problemów od ponad roku. Silniki tyle wytrzymują, tylko trzeba zmieniać olej co 10 tys. km.
xDrive: diesel ma taaaki moment (po chipie ok. 800Nm), więc tył potrafi być nerwowy dużo bardziej niż w benzynie. Mimo xDrive - na mokrym z rond wychodzi się bokami i nawet na wyższych biegach i prędkościach tył potrafi zasygnalizować, że jest :) Tutaj polecam xDrive. Jednak z pewnością wymaga on regularnych zmian oleju i daje szansę zepsucia większą niż auto bez xDrive
ile pali: po chipie ok. 13-18l w mieście (Wrocław) i ok. 12 w trasie (dynamicznie). Jazda "na emeryta" w trasie daje jakieś szanse na 8/100
Najbardziej na plus zaskakuje trakcja auta w zakrętach - ze względu na wstępne, elektryczne napięcie stabilizatorów auto potrafi niemal nie przechylać się w zakrętach i jedzie jak przyklejone. Przy tej masie to robi wrażenie. :cool2:
Awatar użytkownika
Dasonen
 
 
 
Posty: 505
Dołączenie: 31 Lip 2012 10:22
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: C7 Quattro 450KM
C43 AMG 370 KM

Re: F06 640d GC jako daily?

Postprzez krzynio20052 » 07 Sty 2020 19:42

Mam 640D GC, chip na 350 km + podniesiony moment obrotowy w Sportmile - 2 wymienione słupki (czyt. silniki). Pozbywam się jej bo już nie mam siły. :evil: :evil:


Chętnie kupie drugą z ostatniej produkcji ale nie będę w niej nic robił w kwestii mocy.
krzynio20052
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 18
Dołączenie: 26 Lis 2016 17:31
Moje BMW: nie powiem

Re: F06 640d GC jako daily?

Postprzez machu » 03 Lut 2020 17:52

Przy 50tys Km dodałem IC Wagnera i mapę robiona w Łodzi - znany tuner BMW. Przez około 2 lata jeździłem na 410KM (760Nm). Mialem ciągłe problemy z xDrive. Co 5 tysięcy km zaczynało sie szarpanie (wymiany i regeneracje xdrive nie pomagały). Po wgraniu najnowszego oryginalnego softu wszystko wróciło do normy. Mam teraz tylko 313KM ale spokój z xDrivem. Jeżeli mam byc kompletnie szczery to wykorzystywałem pełną moc niezbyt często więc wolę mieć święty spokój i minimalnie wolniejsze auto.
machu
 
 
 
Posty: 27
Dołączenie: 11 Gru 2012 19:33
Moje BMW: :
2016 F06 640d M
2016 F25 X3 2.8i
Były:
2010 F10 520d M
2006 E83 X3 3.0i

Re: F06 640d GC jako daily?

Postprzez machu » 06 Lut 2020 15:08

Pytanie bardzo dodatkowe, ile to wciąga przy normalnej, codziennej jeździe? Tak ma być ekonomicznie przy przelotach wakacyjnych rzędu 5 tys. km


Średnie spalanie około 9/100km

Pytanie dodatkowe, czy warto szukać xDrive czy to zbędne bądź wręcz awaryjne? I nie chodzi mi o użyteczność auta zimą (kilkanaście lat jeżdżę 650i z tylnym napędem) tylko o trwałość itp.

No to jest skomplikowne pytanie. Czy xDrive jest awaryjny? Jest. W tym aucie po 50tys km rozdzielacz jest do wymiany (16 tys PLN) lub regeneracji czyli wymiany tarcz sprzęgieł (3 tys PLN). Ja regenerowałem w zakładzie, który żyje z regeneracji tych reduktorów w beemkach... Jak już wczesniej napisałem wszelkie tuningi potęgują możliwość awarii reduktorów (w 2 lata miałem to 4 razy) Po powrocie do regularnego softu jest spokój - mam nadzieje że na 50 tys km.

Ja wcześniej miałem F10 z napędem na tył i powiem tak: mimo kłopotów z reduktorem nigdy nie wrócę do tylnego napędu. Auto jest o wiele bardziej stabilne a przez to bezpieczniejsze. Poza tym wierzę że xDrive (może z małą pomocą Adaptive Drive) uratowało mi życie kiedy pod Szczecinem skończyła mi się S3 (zakręt w prawo 90stopni) a ja sie zagapiłem jadąc ponad 200.... przy bardzo mocnym hamowaniu (w zakręcie) auto wyrzuciło na zewnątrz ale nie straciłem panowania na autem (tył nie uciekł) - przy napędzie na tył to by było absolutnie niemożliwe.
machu
 
 
 
Posty: 27
Dołączenie: 11 Gru 2012 19:33
Moje BMW: :
2016 F06 640d M
2016 F25 X3 2.8i
Były:
2010 F10 520d M
2006 E83 X3 3.0i

Re: F06 640d GC jako daily?

Postprzez machu » 14 Lut 2020 11:27

Poprawka do średniego spalania. Po całej zimie kiedy robiłem tylo krótkie trasy w mieście: 11.9 l/100
machu
 
 
 
Posty: 27
Dołączenie: 11 Gru 2012 19:33
Moje BMW: :
2016 F06 640d M
2016 F25 X3 2.8i
Były:
2010 F10 520d M
2006 E83 X3 3.0i

Re: F06 640d GC jako daily?

Postprzez adventure » 20 Maj 2020 23:16

Ale o co chodzi w pytaniu czy "jako daily" ??? Przecież to nie jest supercar tylko zwykłe BMW, które jest stworzone jako daily samochód. Chyba, że jak coś pali więcej niż 12/100 nie jest już daily?
Awatar użytkownika
adventure
 
 
 
Posty: 522
Dołączenie: 13 Lut 2013 22:58
Moje BMW: bmw


Powróć do F06, F12, F13

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości