Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

No to prawda. To tak samo jak nie patrzy się tylko na parametry oleju z karty technicznej, bo to wciąż tylko cyferki.


Patrząc na parametry laboratoryjne można jedynie szacować, jak dobry jest dany olej. Ale nie jest to jedyny wyznacznik, bo moim zdaniem producenci maja takie technologie, które się nam nie sniły. I potrafią zastąpić molibden czymś tam, a wapń czymś tam i patrząc na wyniki pierwiastków wcale nie musimy być świadomi tego. Gdyby chcieli zdradzać wszystko o swoim oleju to takie dane mielibyśmy w kartach technicznych ;)



Ten wątek obserwuję już od kilku lat i niegdyś ludzie pisali. Noo mi tam marka XxxXXxxx jest lepsza bo nie hałasuje mi rozrząd i mniej pobiera oleju, a drugi pisał a mi z kolei głośno chodzi na tym silni więc nie polecam. I to były wiarygodne opinie, bo pokazywały jak olej sprawuje się fizycznie w silniku. Bo laboratorium jednak nigdy nie jest w stanie odwzorować warunków w silniku to raz. A po drugie jak już pisałem oleje mają z pewnością wiele związków o których nie mamy pojecia i których nigdy nie zbadamy w laboratoriach bo nawet nikt nie wie gdzie tego szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jedno ale. W laboratorium mamy obiektywne dane, które możemy porównywać. Natomiast nasze odczucia są subiektywne. Jeden pisał, że X to super olej, a drugi, że więcej tego chłamu nie zaleję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to prawda, dlatego nigdy nie mozna się kierować opinią z jednego silnika. Bo może być coś nie tak z silnikiem i wtedy nasza opinia jest zaburzona. Ale porównujac ileś tam opinii można wyciągnać fajne wnioski :)



Ja jestem za tym aby na wszystko patrzeć po trochę. Bo olej świetny parametrami może sprwadzić się gorzej niż inny olej, który na papierze wygląda mniej imponująco.



Subiektywne odczucia to jedno, ale takie odczucia jak zmniejszenie pobierania oleju, czy czystośc silnika po jego rozebraniu to są już fakty :D Subiektywna może być jakość pracy silnika, bo każdy słyszy inaczej, i to cięzko porównac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


.......".Wiwc pisanie że to nie jest dobry olej jest absurdem z Twojej strony MADO. Na pewno są lepsze oleje na świecie, to normalne. Ale zakładanie że jest to przeciętniak typu motul jest trochę głupie"



A gdzie ja napisałem, że PMO to nie jest dobry olej?????? :shock: i gdzie porównałem go do motula ??????? :shock: Napisałem tylko ,że na razie nie ma konkretnych podstaw i danych, aby wydać o nim definitywną ocenę ,a analiza świeżego oleju (dostarczona zresztą przez producenta ) niczym szczególnym go nie wyróżnia spośród wielu innych produktów. Odczucia subiektywne to jeszcze nie wszystko (zalej sobie minerała np. 15 w40 a będziesz miał tak cicho jak nigdy do tej pory). Każdy producent ma lepsze i gorsze produkty i jest prawdą również to,że dobre HC jest lepsze od kiepskiego PAO. Dużo wątpliwości wyjaśnia analiza przepracowanego oleju (na którą czekamy!!!) i jestem "ZA" oby wypadła na + ,bo każdy dobry produkt i w dobrej cenie cieszy :D . Jeśli o mnie chodzi, to już pisałem,że jestem realistą i nie kupuje "kota w worku".Chcę mieć czarno na białym i wtedy jest OK :cool2: Uważam też ,że po to jest takie forum aby móc się podzielić swoim punktem widzenia bo może ktoś dorzuci coś konkretnego i wszyscy będą HAPPY :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Proszę o pomoc w wybraniu najbadziej odpowiedniego oleju z firmy Ravenol do silnika.

Auto:

e90 330d silnik M57N2

Głównie użytkowane w mieście, aktualnie brak DPF, trzymane pod chmurką.

Olej zalany 5w30 Valvoline Synpower LL01 zrobione na nim ok. 5tys. i mam wrażenie że po tym przebiegu na tym oleju silnik zmienił kulturę pracy na głośniejsza. Możliwe że olej już traci lub stracił swoje właściwości. Dlatego chce zalać coś lepszego jak nie najlepszego to tego motoru. Co było wcześniej lane, tego nie wiem.


Chciałbym zalać olej dalej z normą raczej LL01 z racji braku dpf-u, moje typy to:

Ravenol VST 5w40 USVO

Ravenol SSL 0W40 USVO


Nie wiem który będzie odpowiedni, czy 0W40 nie jest za rzadki i czy będzie chronił dobrze silnik w wysokich temperaturach? W niskich przez parametr 0W napewno. W żadnym aucie nigdy nie stosowałem 0W wiec się obawiam, zawsze było 5W.

Jak jest z 5w40 czy nie będzie znów za gesty przy zimnym starcie?

Jakie jest spasowanie tego silnika, pod jakie lepkości oleju? Wiem, w instrukcji dopuszczenie jest 0w30-40 i 5w30-40, (instrukcja wszystko przyjmie tak jak chore wymiany oleju co 30tys. km), ale co będzie najlepszym rozwiązaniem do ochrony dokładnie tego silnika w każdych warunkach?

Jak dla mnie 0w30 jest już kpl. za rzadki a 5w30 za bardzo uniwersalny i raczej większość do aut z dpf i ciężko o dobre parametry z LL01.


Proszę o konstruktywne odpowiedzi z wyjaśnieniem różnic pomiędzy tymi olejami i lepkościami które w tym silniku sprawdziłby się idealnie. A może ktoś jeździ na którymś z tych oleji zalanych do takiego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

........

Chciałbym zalać olej dalej z normą raczej LL01 z racji braku dpf-u, moje typy to:

Ravenol VST 5w40 USVO

Ravenol SSL 0W40 USVO

.

 

Proponowałbym rozważyć jeszcze ; EXTREME AMG 5w40 http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=80&t=211 lub 0w40 https://www.oil-club.ru/forum/topic/34675-extreme-amg-vr2-0w-40-gtr-svezhee/

-EUROL SYNERGY 0w40 https://www.oil-club.ru/forum/topic/21994-eurol-synergy-0w-40-svezhee/

-NESTE CITY PRO 0w40 https://www.oil-club.ru/forum/topic/26667-neste-pro-0w-40-byvshee-city-pro-a3b4-sncf-vw-5020050500-mb-2295-bmw-ll-01-rn-07000710/

-MEGUIN SUPER LEICHTLAUF DRIVER 0w40 http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=38&t=132&hilit=meguin+super+driver+0w40


Lepkość w 40 określona jest normą SAE ;12,5 do 16,3 http://lotosoil.pl/pl/home/baza/baza-szczegoly,3,356,article-show,lepko-oleju-rozkodowana-tabela,115

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

........

Chciałbym zalać olej dalej z normą raczej LL01 z racji braku dpf-u, moje typy to:

Ravenol VST 5w40 USVO

Ravenol SSL 0W40 USVO

.

 

Proponowałbym rozważyć jeszcze ; EXTREME AMG 5w40 http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=80&t=211 lub 0w40 https://www.oil-club.ru/forum/topic/34675-extreme-amg-vr2-0w-40-gtr-svezhee/

-EUROL SYNERGY 0w40 https://www.oil-club.ru/forum/topic/21994-eurol-synergy-0w-40-svezhee/

-NESTE CITY PRO 0w40 https://www.oil-club.ru/forum/topic/26667-neste-pro-0w-40-byvshee-city-pro-a3b4-sncf-vw-5020050500-mb-2295-bmw-ll-01-rn-07000710/

-MEGUIN SUPER LEICHTLAUF DRIVER 0w40 http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=38&t=132&hilit=meguin+super+driver+0w40


Lepkość w 40 określona jest normą SAE ;12,5 do 16,3 http://lotosoil.pl/pl/home/baza/baza-szczegoly,3,356,article-show,lepko-oleju-rozkodowana-tabela,115

 

Dzięki za podanie konkretnych olei, które mogę zastosować równie dobrze jak Ravenol. Czytałem kartę Extreme naprawdę powala parametrami, ciężko jednak na niego postawić gdyż nie znam nikogo kto taki olej używał dłużej w takim silniku jak mój z reszta myślę że lepiej zaufać marce która jest już dobrze przetestowana przez użytkowników i ma bdb opinie.


Pomijając już producentów, chciałbym abyś doradził co będzie lepsze do tego silnika 0w40 czy 5w40, uwzględniając to co napisałem wyżej odnośnie braku dpf, parkowanie na dworze, jazda po mieście 80% i czasami trasy po 500km, czy wakacje np 1500km ciągiem w jedną stronę, autostrada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,


Na dniach chciałbym zmienić olej w swojej 5-tce F10. Co rekomendujecie?


Model: F10 520xd

Silnik: 2.0d, rok 2015

Przebieg: 88 000 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: normalne, większość odcinków to trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: nie odnotowałem, jestem świeżo po zakupie

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: olej oryginalny


Polecacie od razu jakieś dodatki ? Archoil ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam wszystkich,


Na dniach chciałbym zmienić olej w swojej 5-tce F10. Co rekomendujecie?


Model: F10 520xd

Silnik: 2.0d, rok 2015

Przebieg: 88 000 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: normalne, większość odcinków to trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: nie odnotowałem, jestem świeżo po zakupie

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: olej oryginalny


Polecacie od razu jakieś dodatki ? Archoil ?

Z specyfikacją BMW LL-04. Priorytet to interwał oleju max. 15tys.km.

Nie ma jednego faworyta. Po to jest założony ten temat przeczytaj chociaż kilka kilkanaście ostatnich stron i sam zdecyduj.

Dodatek Archoil w zdecydowanej większości olei spowoduje jeszcze lepszą ochronę silnika. Szczegóły były już wyjaśnione w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

520d xdrive 184KM, DPF, Adblue, przebieg 150 tyś. km

Krótkie odcinki po mieście, dłuższe podczas urlopów (Włochy, Hiszpania)


1. Co się zalewa do silnika w 2018/2019 r? Chodzi mi o zwykłą wymianę (bez żadnych płukanek) obecnego Castrola.

Podczas eksploatacji poprzedniego auta z tym samym silnikiem lałem zawsze Liqui Moly Top Tec 4200 i był OK.

2. Jak filtr oleju?

3. Czy polecacie sklep oryginalneoleje.pl? Będę robił grubsze zakupy w czescidobmw.pl, może tam trafię dobry olej?

/to nie jest reklama!/

4. Przy przebiegu 150 tyś km pasuje chyba myśleć o wymianie oleju w skrzyni i dyfrach? Który warsztat w Warszawie wymienia metodą dynamiczną?


pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał diesla zalałbym do siebie olej Ravenol vmp 5w30, ma ciekawe parametry i ma sporą zawartość PAO. Filtr polecam Knechta, z tego co wiem BMW stosuje go w serwisach. Sklep oryginalneoleje.pl jest oficjalnym dystrybutorem Ravenol, więc na pewno są to oryginalne oleje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
520d xdrive 184KM, DPF, Adblue, przebieg 150 tyś. km

Krótkie odcinki po mieście, dłuższe podczas urlopów (Włochy, Hiszpania)


1. Co się zalewa do silnika w 2018/2019 r? Chodzi mi o zwykłą wymianę (bez żadnych płukanek) obecnego Castrola.

Podczas eksploatacji poprzedniego auta z tym samym silnikiem lałem zawsze Liqui Moly Top Tec 4200 i był OK.

2. Jak filtr oleju?

3. Czy polecacie sklep oryginalneoleje.pl? Będę robił grubsze zakupy w czescidobmw.pl, może tam trafię dobry olej?

/to nie jest reklama!/

4. Przy przebiegu 150 tyś km pasuje chyba myśleć o wymianie oleju w skrzyni i dyfrach? Który warsztat w Warszawie wymienia metodą dynamiczną?


pozdrawiam

 

Olej i filtr tak jak kolega adriano napisał, jeśli chodzi o dynamiczną wymianę oleju w skrzyni to zrobisz to u naszego forumowego kolegi "gorik79" https://en-gb.facebook.com/mautoczesci/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam silnik B470.

Ravenol lepszy od PMO?

 

Oba są dobre i trudno wskazać faworyta. Ja jeździłem na obu i dłużej zostałem przy PMO. To czym się różnią to z pewnością ceną, PMO tańsze, ale Ravenol ma więcej PAO. Parametry porównywalne z lekką przewagą PMO (nie licząc takiego parametru jak temperatura płynięcia, bo tutaj wiadomo, wiecej PAO to będzie sporo niższa ta temperatura płynięcia)



P.S I oczywiście porównujemy tę najdroższą wersję Ravenola VMP, bo te tańsze wersje to już takie średniaki na poziomie Motula czy Valvo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.