• Reklama

Usprawniony 20d trafił do G01

B47 (20d), B57 (30d), B48 (20i, 30i), B58 (40i), S58 (X3M)

Moderatorzy: Kruk, trzastek

Usprawniony 20d trafił do G01

Postprzez jarek_kanarek » 10 Kwi 2019 11:05

Od 04/2019 20d montowany w G01 to B47TU1, czyli B47D, czyli B47 po poprawkach / modyfikacjach.

Wcześniej dostępny był już w X1/X2, nowym 3er i 5er.

Nadal ma 140kW/190hp/400Nm i 8s do 100km/h.

Przy czym teraz jest bi-turbo, ma być bardziej responsywny - ze zredukowanym efektem turbo-dziury, ma mniej palić, być bardziej eko (teraz Euro-6d-Temp), do tego bardziej kulturalny, cichszy.
jarek_kanarek
 
 
 
Posty: 22
Dołączenie: 08 Lis 2018 10:09
Moje BMW: 2020 G01 xDrive20d xLine (w produkcji)

Re: Usprawniony 20d trafił do G01

Postprzez wodzik2 » 10 Kwi 2019 15:30

Dwie turbosprężarki, większe prawdopodobieństwo uszkodzenia = większe przyszłe koszty. Nie ma róży bez kolców.
Będziesz Miał Wydatki

Image
Awatar użytkownika
wodzik2
 
 
 
Posty: 1289
Dołączenie: 25 Cze 2011 21:10
Moje BMW: nie powiem

Usprawniony 20d trafił do G01

Postprzez aro121 » 10 Kwi 2019 16:12

Czyli zmodyfikowany 20D wypycha 25D :) Dlatego 25D wycofują od kwietnia.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
aro121
 
 
 
Posty: 117
Dołączenie: 03 Lis 2018 21:22
Moje BMW: X3 2018 25D - w trakcie decyzji

Re: Usprawniony 20d trafił do G01

Postprzez jarek_kanarek » 10 Cze 2019 13:10

wodzik2 napisał:Dwie turbosprężarki, większe prawdopodobieństwo uszkodzenia = większe przyszłe koszty. Nie ma róży bez kolców.


Zaryzykuję, tzn. zaryzykowałem :8) Auto zamówione, z produkcji sierpniowej, rok modelowy 2020. Teraz tylko cierpliwie czekać...

Brałem pod uwagę tylko silniki 2-litrowe. 30i mi się nie spodobało. 20i nie znalazłem do jazdy próbnej w X3/4, ale pewnie byłoby tylko gorzej niż 30i. 25d było ok na jazdach (btw, ten od początku ma dwie turbosprężarki), ale w międzyczasie zniknął z oferty. A 20d bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. Wziąłem wydłużoną gwarancję (ze względu na silnik jak i na sporą ilość elektronicznych bajerów) i zamierzam się cieszyć i nie przejmować :D
jarek_kanarek
 
 
 
Posty: 22
Dołączenie: 08 Lis 2018 10:09
Moje BMW: 2020 G01 xDrive20d xLine (w produkcji)

Re: Usprawniony 20d trafił do G01

Postprzez tomek777477 » 10 Cze 2019 22:25

Witam, a czy moge wiedziec co Ci sie nie spodobalo w 30i...bo wlasnie chciałem ten motor wrzucic do konfiguracji.
tomek777477
 
 
 
Posty: 36
Dołączenie: 10 Cze 2019 22:20
Miejscowość: Gdańsk
Moje BMW: BMW X5 G05 X25d

Re: Usprawniony 20d trafił do G01

Postprzez koko666 » 10 Cze 2019 23:41

tomek777477 napisał:Witam, a czy moge wiedziec co Ci sie nie spodobalo w 30i...bo wlasnie chciałem ten motor wrzucic do konfiguracji.


Przy konfiguracji mojej pierwsze co powiedziałem w salonie to to, że nie chce diesla. Przejechałem się więc benzyną 2x, jeździłem też innymi suvami konkurencji (xc60, macan, oba benzynowe 250KM), po czym zrozumiałem, że do suva najlepiej pasuje diesel. W benzynie każde mocniejsze wciśniecie gazu skutkuje wyciem (wysokie obroty), "kopnięcia" w plecy też nie czuć, a dochodzi jeszcze połowę wyższe spalanie. Wziąłęm diesla 20d i jestem mega zadowolony - x3 jest tak wyciszone, że przez 95% czasu nie słyszę silnika wcale, spalanie średnie 6,3l/100km (ponad 4kkm), a dodatkowo auto było sporo tańsze.
koko666
 
 
 
Posty: 160
Dołączenie: 16 Sty 2014 21:22
Moje BMW: G01 20d X-line

Re: Usprawniony 20d trafił do G01

Postprzez jarek_kanarek » 11 Cze 2019 10:09

koko666 napisał:
tomek777477 napisał:Witam, a czy moge wiedziec co Ci sie nie spodobalo w 30i...bo wlasnie chciałem ten motor wrzucic do konfiguracji.


Przy konfiguracji mojej pierwsze co powiedziałem w salonie to to, że nie chce diesla. Przejechałem się więc benzyną 2x, jeździłem też innymi suvami konkurencji (xc60, macan, oba benzynowe 250KM), po czym zrozumiałem, że do suva najlepiej pasuje diesel. W benzynie każde mocniejsze wciśniecie gazu skutkuje wyciem (wysokie obroty), "kopnięcia" w plecy też nie czuć, a dochodzi jeszcze połowę wyższe spalanie. Wziąłęm diesla 20d i jestem mega zadowolony - x3 jest tak wyciszone, że przez 95% czasu nie słyszę silnika wcale, spalanie średnie 6,3l/100km (ponad 4kkm), a dodatkowo auto było sporo tańsze.


No właśnie przeszedłem podobną drogę :) Przy wyborze nowego auta wyszło mi, że będę brał średniej wielkości suva z 2-litrowym silnikiem. I na starcie powiedziałem sobie, że nie chcę diesla - dawno nie jeździłem dieslem, nową konstrukcją nie miałem nawet okazji, ale z tego co pamiętam to głośno chodzi, daje wibracje, no i teraz ma słabą prasę, Porsche zrezygnowało, sprzedaż w Europie spada, TDI czy podobne to się psują na potęgę, i w ogóle. A benzyny teraz takie fajne - duża moc, dobre osiągi, niskie spalanie, wysoka kultura, etc. Do tego sam teraz mam turbo-benzynę i jestem zadowolony,

Odbyłem kilka jazd próbnych benzynami, m.in X3 30i i GLC 250. I się mocno rozczarowałem :shock: Moc czuć, przyspieszenie jest, ale próba dynamicznej jazdy tymi silnikami w tych autach (ok. 2 tony z kierowcą, paliwem, ew. też pasażerem) nie ma nic wspólnego z płynnością i komfortem. Każda próba przyspieszania - mocniejsze wciśnięcie gazu, to redukcja, chwila zastanowienia, wkręcenie na obroty, sporo hałasu, i tak od 4000 rpm wzwyż mocniejszy zryw. Jak dla mnie to wszystko odbywa się zbyt nerwowo i męcząco. Do tego spalanie ok. 12 litrów po mieście. Czuje się, że te silniki muszą się mocno wysilać żeby ruszać takie klockowate auta. W mniejszych i lżejszych na pewno wrażenie są lepsze, np. 330i.

W takim X3 diesel typu 20d (400Nm/190 KM) radzi sobie lepiej, nie wysila się tak żeby przyspieszać. Do tego byłem pozytywnie zaskoczony jak cicho i kulturalnie pracuje :shock: Ogólne wrażenie komfortu i płynności przy dynamicznej jeździe są tu lepsze.

Ja sporo jeżdżę po mieście i pod miastem.

Na trasie obydwa - 30i jak i 20d - są ok.

20d i w mieście i na trasie pali mniej i ma dłuższe zasięgi na jednym tankowaniu.
jarek_kanarek
 
 
 
Posty: 22
Dołączenie: 08 Lis 2018 10:09
Moje BMW: 2020 G01 xDrive20d xLine (w produkcji)

Re: Usprawniony 20d trafił do G01

Postprzez Fino » 11 Cze 2019 10:40

A ja z kolei uwazam za lepszy wybor 30i , podobnie jak koledzy potestowalem 20d i 25d i mi o wiele bardziej podeszla benzyna 30i.
Takze najlepiej samemu dokladnie potestowac i wybrac , cudze preferencje i odczucia moga nijak sie miec do naszych...
Były :
F86 X6M 575km
F15 X5 25d - Zony :)
E71 X6 40d M-Performance 366km/718Nm
E70 X5 4.8i
E61 535d 325km/665Nm
E31 850ci cudo:)
E53 X5 4.4i
E46 328ia
E39 540ia
E39 535i
E39 528i
i sporo innych ale już nie BMW :)
Fino
 
 
 
Posty: 347
Dołączenie: 30 Wrz 2012 22:47
Miejscowość: W-wa
Moje BMW: G05 M50d & G01 30i

Re: Usprawniony 20d trafił do G01

Postprzez conner001 » 11 Cze 2019 14:15

Mnie również bardziej podeszło 30i. Do tej pory jeździłem 20d (5lat) i jak dla mnie benzyna o wiele lepsza no oczywiście poza spalaniem
conner001
 
 
 
Posty: 251
Dołączenie: 26 Cze 2012 21:11
Moje BMW: F25 2.0d LCI
F87 :)
G01 30i

Re: Usprawniony 20d trafił do G01

Postprzez jarek_kanarek » 11 Cze 2019 14:45

conner001 napisał:Mnie również bardziej podeszło 30i. Do tej pory jeździłem 20d (5lat) i jak dla mnie benzyna o wiele lepsza no oczywiście poza spalaniem


Wszystko fanie. Jedna uwaga tylko, że 20d sprzed 5+ lat to inna starsza konstrukcja (N47). Aktualna wersja to inna bajka (B47).
jarek_kanarek
 
 
 
Posty: 22
Dołączenie: 08 Lis 2018 10:09
Moje BMW: 2020 G01 xDrive20d xLine (w produkcji)

Re: Usprawniony 20d trafił do G01

Postprzez słonik40 » 12 Cze 2019 21:28

Nie wiem co masz na myśli pisząc inna bajka ale ja kupując 30i jeździłem 20d i 30i jednym po drugim im20d w porównaniu do 30i było zauważalnie słabsze a powyżej 100 różnica była jeszcze większa. W trybie comfort benzyna oczywiście przyspiesza słabo zanim się na obroty zbierze, diesel kopnie w plecy przez sekundę ale później nie dzieje się kompletnie nic. Przełączenie w sport powoduje banan na twarzy w benzynie w dieslu, nie dzieje się nic. Oczywiście ten banan swoje kosztuje przy dystrybutorze No ale za zabawę trzeba zapłacić.
słonik40
 
 
 
Posty: 571
Dołączenie: 12 Mar 2018 11:12
Moje BMW: g30 530i xdrive

Re: Usprawniony 20d trafił do G01

Postprzez koko666 » 12 Cze 2019 23:34

Oczywiście każdy wybiera to co mu pasuje najbardziej, i dyskusja który lepszy, diesel czy benzyna nie ma większego sensu, każdy ma zalety i wady. Prawdopodobnie gdybym kupował G20 lub G30 wybrałbym 30i, ale X3 (moim zdaniem) jest bardziej komfortowa niż "sportowa", więc skoro mam już jeździć spokojnie to przynajmniej niech będzie ekonomicznie i cicho.
koko666
 
 
 
Posty: 160
Dołączenie: 16 Sty 2014 21:22
Moje BMW: G01 20d X-line

Re: Usprawniony 20d trafił do G01

Postprzez Fino » 13 Cze 2019 10:16

koko666 napisał:Oczywiście każdy wybiera to co mu pasuje najbardziej, i dyskusja który lepszy, diesel czy benzyna nie ma większego sensu, każdy ma zalety i wady. Prawdopodobnie gdybym kupował G20 lub G30 wybrałbym 30i, ale X3 (moim zdaniem) jest bardziej komfortowa niż "sportowa", więc skoro mam już jeździć spokojnie to przynajmniej niech będzie ekonomicznie i cicho.

Ekonomicznie bedzie napewno bardziej w dieslu ale napewno nie ciszej niz beznzynie, akurat 30i przy kazdej predkosci obrotowej jest o wiele cichsze
od 20d
Były :
F86 X6M 575km
F15 X5 25d - Zony :)
E71 X6 40d M-Performance 366km/718Nm
E70 X5 4.8i
E61 535d 325km/665Nm
E31 850ci cudo:)
E53 X5 4.4i
E46 328ia
E39 540ia
E39 535i
E39 528i
i sporo innych ale już nie BMW :)
Fino
 
 
 
Posty: 347
Dołączenie: 30 Wrz 2012 22:47
Miejscowość: W-wa
Moje BMW: G05 M50d & G01 30i

Re: Usprawniony 20d trafił do G01

Postprzez jarek_kanarek » 13 Cze 2019 12:59

Fino napisał:
koko666 napisał:Oczywiście każdy wybiera to co mu pasuje najbardziej, i dyskusja który lepszy, diesel czy benzyna nie ma większego sensu, każdy ma zalety i wady. Prawdopodobnie gdybym kupował G20 lub G30 wybrałbym 30i, ale X3 (moim zdaniem) jest bardziej komfortowa niż "sportowa", więc skoro mam już jeździć spokojnie to przynajmniej niech będzie ekonomicznie i cicho.

Ekonomicznie bedzie napewno bardziej w dieslu ale napewno nie ciszej niz beznzynie, akurat 30i przy kazdej predkosci obrotowej jest o wiele cichsze
od 20d


20d nie trzeba kręcić tak samo wysoko jak 30i żeby podobnie jechał. Maksymalny moment i moc ma niżej.

Moje subiektywne odczucie w 20d jest takie, że wewnątrz jest bardzo cicho, niezależnie od prędkości. Zaskakująco cicho, nie tylko jak na diesla. Pomimo tego, że na jazdach próbnych auto było bez akustycznych szyb bocznych. Dla siebie wziąłem tę opcję. Zakładam, że będzie jeszcze ciut lepiej.
jarek_kanarek
 
 
 
Posty: 22
Dołączenie: 08 Lis 2018 10:09
Moje BMW: 2020 G01 xDrive20d xLine (w produkcji)

Re: Usprawniony 20d trafił do G01

Postprzez conner001 » 13 Cze 2019 13:20

jarek_kanarek napisał:
conner001 napisał:Mnie również bardziej podeszło 30i. Do tej pory jeździłem 20d (5lat) i jak dla mnie benzyna o wiele lepsza no oczywiście poza spalaniem


Wszystko fanie. Jedna uwaga tylko, że 20d sprzed 5+ lat to inna starsza konstrukcja (N47). Aktualna wersja to inna bajka (B47).

No własnie ja już miałem B47. jakbyś doczytam mój opis to by było bez uwag :roll:
conner001
 
 
 
Posty: 251
Dołączenie: 26 Cze 2012 21:11
Moje BMW: F25 2.0d LCI
F87 :)
G01 30i

Następna

Powróć do X3 (G01, F97)

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości