Skocz do zawartości

E92 n53 330i se szarpie I wskakuje blad


Thuger

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Co znaczy za niskie? Ile dokładnie? Jedyny błąd o którym narazie napisałeś nie dotyczył pompy i w ogóle nie napisałeś nic o błędach z ISTA/INPA. Rzucasz ogólniki i żadnych konkretów. :duh: Jest duża szansa, że wymieniasz nieprawidłową cześć. Układ paliwowy w N53 to nie zabawa, jeżdżenie na niesprawnym zwykle kończy się wymianą silnika. Albo robisz to porządnie, albo kup Dacię. Biorąc pod uwagę twoje modyfikacje z niewłaściwymi, ocierającymi kołami w innych tematach wnioskuję, że niebawem na Dacii się skończy.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzial cos 7 ze jest i ze to jest za nisko.. nie moge ogarnac tego inpa i ispa, mam kabel ale mi nie dziala to. nie wiem czy komputer za nowy czy o co chodzi, na win 10 to probowalem zrobic i wyskakuje ze sie nie moze polaczyc.

koles mi wysle raport zxa 2 godziny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem pompe w zbiorniku i dalej to samo, bylem dzisiaj na badaniu w zakladzie ktory sie zajmuje tylko niemieckimi samochodami i powiedzieli ze to jednak pompa wysokiego cisnienia oraz oba czujniki wysokiego i niskiego cisnienia. Zastanawiam sie teraz czy mnie roluja i wystarczy czujniki tylko wymienic. kupilem czujniki i bede wyminial, jak cos to kupie pompe wysokiego cisnienia..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcesz słuchać co tu wyżej napisano. Zaproś kolejnego amatora z laptopem i wymień jeszcze polowe samochodu, może wtedy więcej szału dostaniesz i będzie git. Tragedia i tyle :duh:

Dlatego wlasnie pojechalem do profesjonalistow bo koles z laptopem postawil zla diagnoze. Jak by mi sie udalo zaistalowac to ispa to byla by inna gadka ale nie bede kupowal specjalnie laptopa bo mi sie po prostu to nie oplaca. nie mam komputera z win 7 albo xp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jedyny błąd o którym narazie napisałeś nie dotyczył pompy i w ogóle nie napisałeś nic o błędach z ISTA/INPA. Rzucasz ogólniki i żadnych konkretów. :duh: Jest duża szansa, że wymieniasz nieprawidłową cześć. Układ paliwowy w N53 to nie zabawa, jeżdżenie na niesprawnym zwykle kończy się wymianą silnika.

Część "przepowiedni" już się sprawdziła :8) i czekamy na kontynuację! :cool2:


Może jak zapłaci za nowy silnik, nauczy się czytać co do niego piszą i zacznie wklejać tu konkrety z przeprowadzonych diagnostyk...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dlatego wlasnie pojechalem do profesjonalistow bo koles z laptopem postawil zla diagnoze. Jak by mi sie udalo zaistalowac to ispa to byla by inna gadka ale nie bede kupowal specjalnie laptopa bo mi sie po prostu to nie oplaca. nie mam komputera z win 7 albo xp.

 

Wystarczy INPA, z tego co piszą działa na Win10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem pompe wysokiegfo cisnienia, oba sensory wysokiego i nieskiego cisnienia paliwa i bylo dobrze do poki sie nie rozgrzal. Albo do poki troche mu nie nadepnalem. wszystko pieknie ladnie zero bledow, samochod palil od strzala. pojezdzilem i juz bylo 90stopni na skali to troche mu nadepnalem z minute i zaczal gasnac. I zaden blad nie wychodzi tylko gasnie i dlawi sie ponizej 2tys obrotow, powyzej 2tys obrotow wszystko dziala ladnie. :mad2: :mad2: :mad2:


Wyskoczyl znow blad pompy I p2629.. P2629 wczesniej nie bylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był opisywany podobny przypadek na stronie bimmerprofs, trzeba by było zrobić wnikliwą analizę wartości w Inpie. Możesz zauważyć za duże korekty na co najmniej jednym wtryskiwaczu, ale to wcale nie musi oznaczać, że coś z nim jest nie tak. Przyczyną mogą być również źle ustawione adaptacje, takie coś naprawdę nie jest łatwe do wykrycia, ludzie potrafią sporo dobrych części wymienić zanim do tego dojdą, potem wymienią 3cią część, skasują adaptację i nagle magicznie stwierdzają, że to ta trzecia część pomogła (mimo, iż to mogło być skasowanie adaptacji). Krótko mówiąc: nie zawsze jak wyskoczy Ci błąd to on oznacza, że coś jest uszkodzone, czasami zła praca silnika będąca efektem innego problemu może dawać takie objawy/błędy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:( wydalem teraz majatek na te wszystkie czesci i inne. Pompe kupilem nie z bmw moze to dlatego? za pompe dalem 1500zl z ebay..

mozecie mi pomoc z ta ista co tam posprawdzac? mam juz wszystko dziala. Prosze jezeli ktos by mogl mi pomoc przez telefon to moge zaplacic. Mieszkam w Londynie i jestem uziemiony a mialem tydzien temu do polski wracac, zona z corka czekaja a ja nie mam sie jak ruszyc :(

mam zrzuty z isty jak cos


ff8Bdey.png

EUXRv3u.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był opisywany podobny przypadek na stronie bimmerprofs, trzeba by było zrobić wnikliwą analizę wartości w Inpie. Możesz zauważyć za duże korekty na co najmniej jednym wtryskiwaczu, ale to wcale nie musi oznaczać, że coś z nim jest nie tak. Przyczyną mogą być również źle ustawione adaptacje, takie coś naprawdę nie jest łatwe do wykrycia, ludzie potrafią sporo dobrych części wymienić zanim do tego dojdą, potem wymienią 3cią część, skasują adaptację i nagle magicznie stwierdzają, że to ta trzecia część pomogła (mimo, iż to mogło być skasowanie adaptacji). Krótko mówiąc: nie zawsze jak wyskoczy Ci błąd to on oznacza, że coś jest uszkodzone, czasami zła praca silnika będąca efektem innego problemu może dawać takie objawy/błędy.

 

Jak skasowac te adaptacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasowanie adaptacji to nie żarty i trzeba później odpowiednio je stworzyć na nowo, a bez sensu byłoby to robić, gdyby coś faktycznie okazałoby się niesprawne. Jak coś to podaję link do tego artykułu, tam jest pełno odczytów:

https://bimmerprofs.com/n53b30-adaptations-failed/


Tutaj opis błędu 29F2 na tej samej stronie, podpunkt 3. Ten błąd do modułu KOMBI jest pokłosiem tego błędu.

https://bimmerprofs.com/hpfp/


Tu też coś jest wspomniane, w kontekście wtryskiwaczy:

https://bimmerprofs.com/nightmare-next-level/


2C3E - błąd sondy lambdy, ale poczekaj z nim zanim wymienisz sondę, gdyż...

2D0F - sprawdź czy nie bierze lewego powietrza, czy nie ma gdzieś dziury w okolicach przepływomierza


Według tego co wyczytałem, błąd sondy lambdy może być spowodowany przez przepływomierz / lewe powietrze. Zatem od tego zacznij, być może rozwiążesz kilka problemów na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skasowalem bledy i pojezdzilem troche. samochod zachowouje sie teraz zaupelnie jak zanim wymienilem pompe i sensory, zupelnie jakbym nic nie zrobil.. ale jest inny blad, bynajmniej w ista tym razem0029F2 i nic poza tym nie wychodzi.. samochod przechodzi w tryb awaryjny zaraz po odpaleniu tak jak poprzednio..


update: w inpa pokazuje

dme/dde - 29f2

kombi - a559

mostgw - e18c,e18f

;

nie wiem jak uzywac tych programow.. przesrane miec narzedzia i nie umiec ich uzywac : )

ale powiem wam,tu w angli kiedys szukalem jak dach naprawic od astra h cabrio i Znalazlem strone gdzie oferowali pomoc przez telefon. zaplacilem £50 i koles mi godzine moze wytlumaczyl co i jak z oprogramowaniem mam sprawdzic, wtedy to byl opcom i ogarnalem sam..Zastanawiam sie dlaczego nikt nie jest chetny pomoc jak bym zaplacil przez telefon tak ogarnac..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co tu można wiele powiedzieć przez telefon bez oglądania auta na żywo? Masz błąd z przepływomierzem, to trzeba sprawdzić czy nie bierze lewego powietrza (lub też czy sam przepływomierz jest sprawny), inaczej będzie zła dawka paliwa i będziesz miał misfire - jak widać do tego stopnia, że aż silnik przychodzi w tryb awaryjny. Sorki, ale to nie wygląda na robotę typu: kliknij tu, skasuj tamto i voila - możesz jechać. Zresztą podałem Ci link do strony, gdzie ten problem jest szerzej opisany - jest lista rzeczy, które trzeba sprawdzić, a które mogą skutkować wywaleniem takiego błędu. Trzeba to wszystko po kolei wyeliminować, a sprawdzenie live data to trzeba naprawdę wiedzieć o co chodzi i trzeba to widzieć na żywo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kasowanie adaptacji to nie żarty i trzeba później odpowiednio je stworzyć na nowo, a bez sensu byłoby to robić, gdyby coś faktycznie okazałoby się niesprawne. Jak coś to podaję link do tego artykułu, tam jest pełno odczytów:

https://bimmerprofs.com/n53b30-adaptations-failed/


Tutaj opis błędu 29F2 na tej samej stronie, podpunkt 3. Ten błąd do modułu KOMBI jest pokłosiem tego błędu.

https://bimmerprofs.com/hpfp/


Tu też coś jest wspomniane, w kontekście wtryskiwaczy:

https://bimmerprofs.com/nightmare-next-level/


2C3E - błąd sondy lambdy, ale poczekaj z nim zanim wymienisz sondę, gdyż...

2D0F - sprawdź czy nie bierze lewego powietrza, czy nie ma gdzieś dziury w okolicach przepływomierza


Według tego co wyczytałem, błąd sondy lambdy może być spowodowany przez przepływomierz / lewe powietrze. Zatem od tego zacznij, być może rozwiążesz kilka problemów na raz.

Dzięki za te materiały Kolego, przepiękne!

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciekawe jest to, że właściciel absolutnie nie napisał jaką pompę kupił ))) - nowa lub używana, poniewaz uzywane prawie kazda taka sama zatarta ))) Po co wymieniAć czujniki , jeśli pokazuja one ,że z ciśnieniem coś jest nie tak ? Odkręć zawór na pompie i zobacz czy nie ma tam opiłek .

Tam niema nic skomplikowanego - pompa w baku => pompa wysokiego cisnenia z zaworem, listwa, wtryski. Nad czym tam siedziec powiedz mi ? Klasyka polskich napraw - tragedia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem że kupiłem pompe z ebay za 1500zl, był to nowy zamiennik.. https://www.ebay.co.uk/itm/High-Pressure-Fuel-Pump-For-Genuine-BMW-N54-N55-Engine335i-535i-535i-New-/232639047603. Co ciekawe napisałem im że pompa padła po godzinie i mi oddali kasę a pompy nie chcieli. Wynika z tego że to jakiś chiński tani zamiennik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napisałem że kupiłem pompe z ebay za 1500zl i pytałem cz to nie powód że padła szybko czy, nie byla za tania..

Ebay to jest plac nowych i uzywanych czesci , czyli nic z tego nie wynika co napisales , sądzić wedlug ceny --hmmm zajęcia wątpliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej wszystkim! pozwole dołączyć się do tematu. E91 n53b30. szarpie na niskich obrotach do 2,5tyś, rano po odpaleniu przez 10sekund kopci na czarno i śmierdzi paliwem z wydechu. komp pokazał padniete grzałki na sondach przed katem wiec wymienione i chodzą w przedziale 1v natomiast odczyt z jednwj sondy za katem to 280v wiec jest już zamówiona choć nie sądze zeby to rozwiązało sprawe. cały czas wywala błąd składu mieszanki. raz jest to 2a2b innym razem 29e1. dodam ze problem z sondami trwał dość długo ale auto jezdzilo notmalnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

no sorry, jak widzę taki adres firmy -


OUTONG AUTO SPARE PARTS., LTD

RuiFang Dai

Dai Ancestral temple,Baoyi Town, Tangxia,Ruian

325000 WenZhou

中國



to spier*alalbym z takiej aukcji jak najprędzej.. ty chciałeś oszczędzić, przyjanuszować i teraz módl się, czy pompa się nie zatarła i nie puściła opiłków i syfu do układu....

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są obiawy zatarcia i czemu miałaby się zatrzeć? Czyli gdzie najlepiej kupić pompe? Ta miała 3 lata gwarancji wiec nie było powodu żeby nie kupować. Są takie pompy po 350zl z Chin i takich nie chciałem.. Nic samochod jezdzie na lawecie do polski, daje do mechanika i będę się zastanawiał..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.