Skocz do zawartości

Re: [E87] LCI 118d+ | SecondLife | STAGE2 - 220KM/460Nm


Kuudlaty

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!


Powracam do marki po dwóch latach przerwy od niemieckiej motoryzacji :arrow: Poprzednie samochody


Długo szukałem następcy dla IS200, znalezienie małego i praktycznego samochodu głównie do jeżdżenia po mieście nie jest proste. Istotnym aspektem było też niskie spalanie, w grę wchodziły tylko auta z napędem na tył (co wykluczyło m.in. Lexusa CT).

Wybór padł na E87 (celowałem w model 123d).


Po wcześniejszych doświadczeniach z "porzeźbionymi" samochodami przez różnych handlarzy stwierdziłem, że najlepiej będzie kupić niegroźnie rozbity egzemplarz i samemu krok po kroku odbudować go w 100% zgodnie ze sztuką.

Po długich poszukiwaniach i kilkunastu obejrzanych egzemplarzach znalazłem idealną bazę do działania:


BMW E87 LCI 118d 2009 rok w kolorze Alpinweiss


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/galeria_1/myE87-1.jpg


Trafił się świeży i dość mocno wyposażony egzemplarz, który posiadał wszystko to czego wymagałem od tego modelu (M-Pak, Szyber, CIC + Logic). Postanowiłem przywrócić go do żywych i odbudować na igiełkę. :) Zapadła decyzja, że auto zostaje w rodzinie.


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_1.jpg


:arrow: Informacje o pojeździe

 

  • Data produkcji: 06.03.2009
  • Typ: 118D UL (EUR)
  • Seria: E87 (Seria 1)
  • Typ nadwozia: SH
  • Sterowanie: LHD
  • Silnik: N47
  • Pojemność: 2.00
  • Moc: 105kw / 143hp
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Kolor: ALPINWEISS 3 (300)
  • Tapicerka: STOFFSENSATEC FLASHPOINTSCHWARZ (GCSW)

 

:arrow: Opcje wyposażenia

 

  • S1CAA Selection Of COP Relevant Vehicles
  • S1CBA CO2 Package
  • S1CCA Auto Startstop Function
  • S1CDA Brake Energy Regeneration
  • S216A Hydro Steeringservotronic
  • S230A Extra Package EUspecific
  • S249A Multifunction F Steering Wheel
  • S258A Tire With Runflat Functionality
  • S2MGA BMW Alloy Wheel M Double Spoke 207
  • S2PAA Wheel Bolt Retainer
  • S313A Foldin Outside Mirror
  • S321A Exterior Parts In Vehicle Color
  • P337A M Sports Package
  • S339A ShadowLine
  • S403A Glass Roof Electrical
  • S428A Warning Triangle And First Aid Kit
  • S441A Smoker Package
  • S473A Armrest Front
  • S481A Sports Seat
  • S494A Seat Heating Driverpassenger
  • S4MGA Int Mouldings Aluminium Glaciersilver
  • S502A Headlight Cleaning System
  • S520A Fog Lights
  • S521A Rain Sensor
  • S522A Xenon Light
  • S534A Automatic Air Conditioning
  • S540A Cruise Control
  • S609A Navigation System Professional
  • S620A Voice Control
  • S644A Preparation F Mobile Phone W Bluetooth
  • S677A HiFi System Professional DSP
  • S698A AreaCode 2 For DVD
  • S6AAA BMW TeleServices
  • S6ABA Control For Teleservices
  • S6FLA USBAudio Interface
  • S704A M Sports Suspension
  • S710A M Leather Steering Wheel
  • S715A M Aerodynamics Package
  • S775A Headlining Anthracite
  • S854A Language Version French
  • S863A Retailer Directory Europe
  • S881A Onboard Vehicle Literature French
  • S8S3A Automatic Locking When Driving Off
  • S8SCA Telematics Access Requestcountryspec
  • S8SPA Control Unit COP

 

:arrow: Wyposażenie standardowe

 

  • S411A Window Liftselectricfrontrear
  • S548A Kilometercalibrated Speedometer

 

:arrow: Modyfikacje

 

  • Reflektory przednie bixenon bez AHL z E82/E88 (z brewkami LED)
  • Park Distance Control (PDC) - przód i tył (S508A)
  • Aktywny system przepustnicy chłodnicy - górny (roleta)
  • Hotel Package (P7SHA) - przełącznik blokowania bagażnika w schowku, przycisk otwierania bagażnika na lewym słupku
  • Zderzak przedni E82/E88 M-Pakiet
  • Antena "rekin" z E91 (6 972 573)
  • Podstawka pod zegary w miejsce popielniczki Macht Schnell z USA (European Auto Source)
  • Lotka RDX Tuning
  • Zawieszenie gwintowane - MTS Gold / Eibach
  • Camberplates - SWAGIER
  • Szerokie 18" na lato :D - AXE CS 8,5"/9,5" Matt Black
  • Combox (Telematics)
  • Asystent świateł długich (FLA) i lusterko fotochromatyczne
  • Kierownica Z4 E89 z AirBag'iem
  • Przycisk Start/Stop z Z4 E89
  • Licznik E90 HIGH z aktywnym tempomatem
  • Usunięcie wycieraczki z klapy tylnej
  • Rozpórka kielichów przód
  • DPF OUT
  • EGR OUT
  • Pełny przelot na bazie oryginalnego wydechu z 123d
  • Soft by BMW CHECK
  • BMW SnapIn wraz z kompletnym Baseplate i instalacją
  • BMW Apps (Spotify, M-Laptimer itd...)
  • Dyfuzor tylnego zderzaka Performance
  • Oryginalna gałka zmiany biegów Performance wraz z mieszkiem alcantara Performance
  • Kamera cofania z dynamicznymi liniami

 

:?: W planach

 


  •  
  • Daszek alcantara 1M
  • Uchwyt ręcznego z mieszkiem Performance
  • Nakładki na pedały Performance
  • Podświetlane klamki
  • Moduł haka + mocowanie
     

 

:arrow: Galeria


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/galeria_1/myE87-1.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/galeria_1/myE87-2.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/galeria_1/myE87-3.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/galeria_1/myE87-4.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/galeria_1/myE87-5.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/galeria_1/myE87-6.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/galeria_1/myE87-7.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/galeria_1/myE87-8.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/galeria_1/myE87-9.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/galeria_1/myE87-10.jpg



W kolejnych postach opiszę przebieg napraw i modyfikacji.

Edytowane przez Kuudlaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Rozbiórka, demontaż silnika

Po zdjęciu błotników, maski i pasa przedniego (a raczej tego co z niego zostało) niestety okazało się, że zniszczenia się nieco większe niż się spodziewałem. Nie zraziłem się a wręcz dało to tylko większą motywację do działania. Auto pojechało do najbardziej zaufanego blacharza. Wymienione zostały wszystkie zniszczone elementy blacharskie na nowe.


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_2.jpg


Lakierowanie komory

Niestety komora w Alpinweiss jest matowa co w połączeniu z średnio czystym dieslem skutkuje ogromnym syfem nie do wyczyszczenia. Postanowiłem odświeżyć całą komorę i przy okazji dodać coś od siebie. Nie wszystkim się znając życie spodoba ale robię samochód dla siebie a nie dla innych. Spróbujcie to zrozumieć.

2x baza PPG + klar z dodatkiem brokatu Metal Flake Opaque Silver + 2x klar PPG. Na zdjęciach mało to będzie widać, później jak zrobię galerię to machnę kilka ujęć. :)


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_3.jpg


Odbudowa elektryki i walka z brewkami, remoncik N47

Po wypadku zmasakrowane zostało kilka kostek w przedniej części instalacji. Wymianiłem przewody, kostki i urwane piny. Co do podłączenia 3 segmentowych ledów, które występują w E82/E88 można to rozwiązać na dwa sposoby. Fabryczny - ciągnięcie dwóch przewodów od modułu FRM lub na skróty - podpięcie pod fabryczne ringi. Po przetestowaniu możliwości fabrycznego podłączenia (po wcześniejszym kodowaniu modułu pod ledy) stwierdziłem, że nie warto pruć całego auta dla dwóch kabli. Podłączyłem brewki pod ringi. Ledy ściemniają się po włączeniu świateł mijania.

Silnik na wierzchu, co prawda rozrządu nie było słychać ani nie było żadnych problemów ze sprzęgłęm, lecz stwierdziłem, że wypada to od razu zrobić. Przy okazji czyszczenie, piaskowanie lub wymiana na nowe wszystkiego co zużyte lub zniszczone.


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_4.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_8.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_9.jpg


Czyszczenie silnika

Co ja tu więcej mam napisać... kochany EGR. :) Na pokrywę zaworów musiała się lać woda przez co m.in uchwyty wtryskiwaczy zardzewiały.


Przed:

http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_5.jpg


Po:

http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_6.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie znajdzie się fala pseudofachowcow którzy będą narzekać że to że tamto że bity itd, ale jedno jest pewne że przynajmniej jak zrobisz sam to jesteś pewny tego co zrobiłeś i nie spotka cię zaskoczenie. Projekt zapowiada się fajnie trzymam kciuki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Lubie takie projekty. Czekam na opisy z fotami. Jak mi brakuje garażu:( nikt nie będzie marudził że bity, bo 80 procent fur na tym forum miało jakieś przygody. Bardzo fajne wyposażenie. Ja jestem z tych co bitych się nie boi i woli lepiej wyposażony po przygodach w dobrej cenie niż golasa bez przygód:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć :)


Rzadko się ostatnio udzielam na forum, ale twój opis jest świetny. Lubię takie podejście. Ja jestem na podobnym etapie z ta różnica , ze musze poprawić naprawę po nieudolnych blacharzach którzy próbowali naprawić moje auto po wypadku.


Życzę powodzenia i zdecydowanie będę obserwował temat , bo pamietam i twoje e36 i is'a :)

BMW e87 120d - 198,3 KM / 442 NM


FreeaksPC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi! Cieszę się, że ktoś czyta moje wypociny. :) Opinii pseudofachowców się nie obawiam, nie kupiłem też rozbitka żeby było taniej bo naprawa już pochłonęła więcej niż sprawny samochód (z tym, że może nie koniecznie z takim wyposażeniem). Koszty tutaj nie grają roli, chodzi o pewne auto w jak najlepszym stanie dlatego co tylko mogę i nie kosztuje milionów monet kupuję nowe w ASO. Gdybym robił jak przeciętny Janusz na handel można by było spokojnie zmniejszyć koszty o połowę.


Składanie przodu

Po remoncie N47 może już wjechać na swoje miejsce. Wyczyszczony i wyglądający jak nowy motor dostał nowy komplet chłodnic (wody, klimy i IC). Planowałem duży IC, lecz priorytetem jest jak najszybsze uruchomienie samochodu a spawanie dolotu trochę by zajęło. Zrobię to w przyszłości. :)


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_10.jpg


Puk puk, to ja E82

Udało mi się dostać w okolicy zderzak przedni do E82 w całkiem przyzwoitym stanie. Niestety goła skorupa, nie znalazłem kompletnego na dolnym śląsku a nie kupuję części w ciemno więc wyjazd na drugi koniec Polski odpadał. Dziury po rejestracji zaspawane, wlecą magnesy. Kratki, mocowania halogenów i inne pierdoły będą nowe z ASO, już zamówiłem . :8)


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_11.jpg


Walka z PDC

Jako, że i tak miałem do zmiany zderzak przedni zdecydowałem się dołożyć kompletne PDC. Nie miałem go nawet z tyłu a w dużym mieście się przydaje. Skompletowanie wszystkiego zajęło dużo czasu. Moduł, wiązki, kostki, przewody, czujniki... trochę tego jest. Najgorsze, że przez cały samochód trzeba położyć 6 przewodów. Niestety nie mam zdjęć wiązki wewnątrz auta. Moduł trafił na swoje miejsce, wpięty w zakodowane wcześniej CIC. Wszystko działa jak fabryka. :)


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_12.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mały update:


Rarytasowy panel i nowa oryginalna maska

Dokładając PDC trzeba pamiętać o zmianie przycisków w konsoli centralnej. W moim przypadku auto jest wyposażone w grzane fotele i system start/stop więc musiałem znaleźć przyciski z tymi funkcjami oraz dodatkowo PDC. Nie znalazłem takowego u nas w kraju do momentu aż nagle ktoś wystawił źle opisany i szybko kliknąłem Kup teraz. Liczyłem się już z kupnem uniwersalnego zestawu z ASO... całe szczęście 1700zł w kieszeni. Długo zastanawiałem się co robić z blachami, czy kupić nowe zamienniki czy oryginalne używki... wybór padł na nową oryginalną maskę (nielakierowaną) oraz używane błotniki w stanie idealnym. Próba kupna w kolorze okazała się niepowodzeniem, gdyż dostałem jeden błotnik oryginalny a drugi chiński zamiennik (ehh Ci uczciwi sprzedawcy :mad2: ). Nowy rygiel maski, oraz dwie długości uszu do zamka (bo nie wiedziałem które będzie pasowało). Dla potomnych napiszę, że maska jest różna w zależności od pasa przedniego - gdyby ktoś potrzebował pomocy w doborze to piszcie. :)


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_13.jpg


Tylny zderzak pod PDC, dodatkowe wygłuszenie maski

Jak już męczymy temat PDC to zakończmy go zmianą tylnego zderzaka. Nie chciałem wiercić dziur i kupować mocowań bo na pewno nie wyszłoby tak jak oryginał - a o to przecież chodzi.

Pierwotnie maska miała zostać polakierowana przez lakiernika z dwóch stron, lecz zdecydowałem się na samodzielne lakierowanie od spodu - w taki kolor jak komora czyli biały brokat. Nie chciałem zakładać fabrycznego wygłuszenia z dwóch powodów - 1) jest brzydkie, 2) za moment się zniszczy albo coś je zje... Wybrałem wygłuszenie matami. Jak się później okazało nie da się tego dobrze polakierować więc tak czy siak oryginalne wygłuszenie założę... będzie podwójnie. Niestety zapomniałem zrobić zdjęć po lakierowaniu.


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_14.jpg


Kratki zderzaka E82 M-Pakiet i inne zakupy w ASO

Temat jest równie niedostępny jak i przycisk do PDC. Skompletowanie całości w idealnym stanie z używek nie ma sensu, ceny na aukcjach są kosmicznie zawyżone.

Zamówiłem:

- kratkę środkową

- kratki boczne pod przeciwmgielne z wlotami na tarcze L+P

- mocowania reflektorów przeciwmgielnych L+P

- mocowania spryskiwaczy do ślizgów L+P

- uchwyty reflektorów L+P

- linkę zamka maski (przednią część)

- blachowkręty, spinki, nity...

Całe zamówienie po rabacie w Inchcape Wrocław - 833zł z groszami.

Gdybym chciał kupić kompletny M-Pakie musiałbym wydać praktycznie te same pieniądze a tu przynajmniej wszystko jest nowe i niepołamane.


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_15.jpg


Lotka RDX Tuning

Długo zastanawiałem się na którą lotkę się zdecydować, wybór między Aero a RDX był trudy lecz koniec końców dotarł RDX. Wydaje mi się, że dłuższy lepiej spasuje nawet i w białym kolorze.


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_16.jpg


Aktualnie samochód stoi u lakiernika 3 tydzień, po małych przebojach z doborem koloru jutro odbieram (mam nadzieję, że odbiorę...). Kolejny update wkrótce. :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Auto wyjechało! Dostało drugie życie, nie poszło na żyletki. Mam dużo do opisania na forum, jak tylko znajdę chwilę czasu między egzaminami w sesji to zaktualizuję post.

W skrócie:

- uzbrojone wnętrze

- zmienione tarcze, klocki tył

- zmieniony tylny zderzak

- uzbrojony przedni zderzak, nowe przeciwmgielne, nowe nerki, nowy znaczek

- wpadł gwint, cambery

- zrobiona geometria


Szukam felg na lato, biję się z myślami co wybrać... :duh:

Jakie byście widzieli tu koło? Warunek 18" i dwie szerokości 8,5"/9,5" lub coś w okolicy.

Z oryginalnych podchodzi mi Styling 322, z aftermarketu: JR29, AXE CS, Stuttgart ST3, CB BM10... Jakieś inne propozycje?


Jak wkrótce pogoda dopisze to wlecą fotki. :mrgreen:


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_17.jpg


Co nieco pojawia się również na moim Instagramie: @kuudlaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na IG poszedł już follow!

Z wypisanych przez Ciebie felg, najbardziej widziałbym CB BM10!


Ale widziałem co wybrałeś, więc nie spoileruje! :D

 

Dokładnie, felgi już kupione i niektórzy mogli zobaczyć na moim story na IG. Dzisiaj dotarły opony, wiec wszystko wskazuje na to że jutro montaż! :norty:


 

Podoba mi się Twoje podejście do odbudowy auta.

Nie poruszyłeś tematu airbagów, pasów bezpieczeństwa, deski rozdzielczej. Jak te tematy rozwiązałeś? Używki z neta? Jaki masz przebieg? Kiedy planujesz je sprzedać? :P

 

Co do Airbagow to tak: wystrzeliły prawie wszystkie poduchy, zarówno kierowcy i pasażera jak i kurtyny. Ocalały fotele. Obstawiam, że kurtyny zostały wysadzone celowo co z automatu kwalifikuje auto na szkodę całkowitą. Pasażer nie miał zapiętego pasa (stąd była wybita przednia szyba, zbite jest też lusterko w daszku pasażera).

Wymieniłem kurtyny na używki z 2010r. Poduszka pasażera została wymieniona na używkę, trafiła się z 2009r. Napinacz kierowcy również zadziałał, wymieniony na używkę z 2009r. Pas sprawdziłem, nic mu nie jest więc został oryginalny. Mata w fotelu pasażera cała, napinacz również. Deska zostaje, podkleiłem ją i czeka na flok/obszycie alkantarą - ale to plan na dalsze mody więc chwilowo to zbędny wydatek. Wykodowałem poduszkę kierowcy i jeżdżę bez ponieważ poluję na kierownicę z Z4M i tam chce kupić również używanego AirBaga. Jakoś nie przekonują mnie te regenerację. Wolę kupić używane i wiem ile ma lat a nie regeneracja, która jest nie wiadomego pochodzenia. Szukałem jak najmłodszych i osobiście demontowałem je z jednego auta (oprócz poduchy pasażera, która okazała się zła i kupiłem z grupy na FB). Teoretycznie powinniśmy wymieniać poduszki co 10-15 lat a w praktyce wszyscy wiemy, że nikt tego nie robi...


A tak z innej beczki. Zrobiłem pierwsze 500km samochodem, jest mega. Nie spodziewałem się, że 118d będzie aż tak dynamiczne. Tak czy siak będziemy krzesać z tego silnika więcej mocy, a ile to się okaże mam nadzieje, że jeszcze w tym roku. Chwilowo chciałbym poskładać samochód w 100% i wyeliminować różne pierdoły, które teraz wychodzą (np. brak napięcia w zapalniczkach - jutro muszę zajrzeć do bezpieczników).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Obiecałem zdjęcia... no i są!


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/galeria_1/myE87-1.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/galeria_1/myE87-2.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/galeria_1/myE87-3.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/galeria_1/myE87-4.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/galeria_1/myE87-5.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/galeria_1/myE87-6.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/galeria_1/myE87-7.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/galeria_1/myE87-8.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/galeria_1/myE87-9.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/galeria_1/myE87-10.jpg


Jak widać wybrałem znany model felg w tej budzie - AXE CS w rozmiarach 8,5" ET35 przód oraz 9,5 ET40 tył. Opony to NEXEN N'Ferra SU1 215/40/18 z przodu oraz 225/40/18 z tyłu. Przy takim zestawieniu wszystko schowało się w nadkolach bez rolki, aczkolwiek przód mógłby być z nieco większym naciągiem.


Plany na najbliższe modyfikacje to:

- magnesy w zderzak pod tablice

- zmiana MULF na COMBOX Telematik

- licznik E9X HIGH

- kamera cofania w CIC

- dodatkowe zegary w tunelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mega fajne podejście do tematu jak również fajny opis z fotorelacją i jak widzisz nie ma "pseudo fachowców" , o których wspomniałeś :wink:

Wklej jeszcze fotki z wnętrza mogą być z kocurkiem Brytyjskim :roll2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wszystko fajnie, a najbardziej podobają mi sie twoje plany:)

Szczególnie

- zmiana MULF na COMBOX Telematik

- kamera cofania w CIC

Jak rozkminisz wszystko i będziesz składał zrób porządny DIY. Też mam to w planach, ale strasznie nie chce mi się zgłębiać tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej , bardzo podoba mi się Twoje podejście do tego samochodu , ja też wolę lekko uszkodzony ale taki jak sobie "wymarzyłem" :D

Jeśli będziesz potrzebował pomocy do wykrzesania kilkudziesięciu koni więcej ze 118d to służę pomocą , układ paliwowy i modyfikacje N47 to mój konik :D

Galeria i zdjęcia bardzo mi się podobają :cool2:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będziesz potrzebował pomocy do wykrzesania kilkudziesięciu koni więcej ze 118d to służę pomocą , układ paliwowy i modyfikacje N47 to mój konik :D

Ja namawiam Kubę, żeby skręcił gwint, to Sławek będzie chciał tu robić 300 koni :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej , bardzo podoba mi się Twoje podejście do tego samochodu , ja też wolę lekko uszkodzony ale taki jak sobie "wymarzyłem" :D

Jeśli będziesz potrzebował pomocy do wykrzesania kilkudziesięciu koni więcej ze 118d to służę pomocą , układ paliwowy i modyfikacje N47 to mój konik :D

Galeria i zdjęcia bardzo mi się podobają :cool2:

 

Pisałem już do Ciebie, plany na moc są. Chciałbym dużo podziałać w tym temacie ale wiąże się to na początek ze zmianą skrzyni i dyfra... dlaczego wsadzali Getraga do 118d... :duh: Mam czasem problem z wrzuceniem jedynki także za dużo chyba nie zniesie.

Czy sprzęgło będzie pasowało do ZF'a z 120d/123d? Nie chciałbym kupować kolejnego.


Przez chwilę przeszedł mi przez myśl swap manuala na automat bo jazda po Wrocławiu w godzinach szczytu to katorga :duh:


Chciałbym zrobić z tego 123d, które tak mi się marzyło. Nie wiem jakich gratów musiał bym szukać... kolektor, turbiny, dolot, IC, orurowanie do IC... do tego wtryski razem z ECU pod piezo :shock:


@lts77 Jaka byłaby najrozsądniejsza modyfikacja w 118d? Hybryda?

 

Ja namawiam Kubę, żeby skręcił gwint, to Sławek będzie chciał tu robić 300 koni :twisted:

 

Może skręcę z 2cm przód żeby było równo :)


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_18.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_19.jpg


PS. Walczę z Comboxem, podłączenie już ogarnąłem. Pojawił się problem z kodowaniem. Pomimo zmiany VO oraz daty produkcji (#0311) nie mogę połączyć się z telefonem po BT. Pojawia się komunikat o łączeniu i tak w nieskończoność. Prawdopodobnie to przez starą wersję softu w CIC (C08 - auto z 03/09). Jest ktoś tutaj kto mógłby to potwierdzić? Fora zagraniczne mówią coś o aktualizacji do C1A.


Ktoś z dolnośląskiego z interfejsem ICOM podjąłby się aktualizacji i nie skasuje biednego studenta milionów monet? :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rozwiń temat COMBOXA. Jaki kupiłeś? Widze ze masz przekreślone SOS, więc chyba Telematica. Mam nadzieje ze kupiłeś BN2000 do serii E a nie BN2010 do serii F. Na jakim tutorialu bazujesz?

Masz dokładnie takie samo wyposażenie co ja dotyczące navi. Co dokodowałeś oprócz daty? 6VC i coś jeszcze zmieniałeś?

Co do problemu z BT to czytałem, że na tak starym sofcie navi, nie pójdzie COMBOX, bo był wsadzany dopiero od 2010, więc teraz on nawet nie wie co to COMBOX. Zrób update to będziesz mógł mapy wgrywać przez pendriva a nie przez DVD. Mnie to kosztowało 300 zł od razu ze zrobieniem Polskiego ponad dwa lata temu. Sam nie robiłem bo niezbędny jest ICOM.

Widzę że piny przepinasz. Ja zrobiłem przejściówkę z 54 PIN na 26 PIN. Szukam teraz COMBOX MEDIA w okolicy.

Czytałem też że trzeba zakodować CIC i COMBOX pustym plikiem MAN, żeby zaczytał od nowa wyposażenie.

Prosze cię żebys notował wszystko co kodujesz. Ogólnie chciałbym zrobić działający NET, czyli dokodować 614, 615 lub 616. Nie wiem co dokładnie za to odpowiada. Szukam też Ruskuego VINU, gdzie net jest dla wszystkich za free.

Czy długość reszty kabli jest wystarczająca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiń temat COMBOXA. Jaki kupiłeś? Widze ze masz przekreślone SOS, więc chyba Telematica. Mam nadzieje ze kupiłeś BN2000 do serii E a nie BN2010 do serii F. Na jakim tutorialu bazujesz?

Masz dokładnie takie samo wyposażenie co ja dotyczące navi. Co dokodowałeś oprócz daty? 6VC i coś jeszcze zmieniałeś?

Co do problemu z BT to czytałem, że na tak starym sofcie navi, nie pójdzie COMBOX, bo był wsadzany dopiero od 2010, więc teraz on nawet nie wie co to COMBOX. Zrób update to będziesz mógł mapy wgrywać przez pendriva a nie przez DVD. Mnie to kosztowało 300 zł od razu ze zrobieniem Polskiego ponad dwa lata temu. Sam nie robiłem bo niezbędny jest ICOM.

Widzę że piny przepinasz. Ja zrobiłem przejściówkę z 54 PIN na 26 PIN. Szukam teraz COMBOX MEDIA w okolicy.

Czytałem też że trzeba zakodować CIC i COMBOX pustym plikiem MAN, żeby zaczytał od nowa wyposażenie.

Prosze cię żebys notował wszystko co kodujesz. Ogólnie chciałbym zrobić działający NET, czyli dokodować 614, 615 lub 616. Nie wiem co dokładnie za to odpowiada. Szukam też Ruskuego VINU, gdzie net jest dla wszystkich za free.

Czy długość reszty kabli jest wystarczająca?

 

Dokładnie, kupiłem Comboxa w wersji Telematic (nr. fabryczny 9257161), jest to model BN2000 ale nie wiem z którego konkretnie modelu pochodzi. Bazuję na wszystkim co można znaleźć w internecie głównie na zagranicznych forach. Co do kodowania to dodałem wiele różnych opcji od VO ($614, $615, $644 - już miałem, $6AL, $6FL, $6NF, $6VC), zmieniłem datę na #0311.

Zbieram kasę i będę podnosił i-level całego auta do najnowszego jaki jest. Dopiero wtedy Combox zacznie współpracować. Aktualnie nie działa telefon oraz piosenki z USB się zawieszają.

Też chciałbym mieć Internet ale z tego co wiem to wszystkie VINy są już zbanowane. :cry2: Może ktoś z tutejszych użytkowników zna jakiś inny sposób na to?

Co do kabli to przy odwrotnym montażu niż fabrycznie (czyli tak jak widać na zdjęciu, które wrzucałem kilka dni temu) to wszystko sięga oprócz anteny od Bluetooth. Czekam na końcówki i przewód i będę robił przedłużkę. Co dziwne, nawet bez podłączonej anteny Combox czasem łączy mi się z telefonem.


Przy okazji mały update tematu mocy:


Odwiedziłem wczoraj hamownię, żeby zmierzyć serię i trochę jestem zaskoczony.


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_20.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_21.jpg


Ładny gifcik wyszedł. Prawie 10KM więcej od serii, niut fabryka. Bardzo podoba mi się kreska momentu :8)

Jeżdżę na Vervie z Orlenu i leję dodatek Millersa, lecz to ma chyba znikome znaczenie co do mocy. Silnik pracuje jedynie dużo ciszej.


Plan na moc w przyszłości jest taki:

- wtryski 120d (lub od 3.0d jeśli ECU pociągnie je)

- turbo 120d

- skrzynia 120d

- wydech przelot (DPF off, EGR off)

- program

Chciałbym zobaczyć dwójkę z przodu, a taki setup chyba na to pozwoli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mały update:


W dalszym ciągu nie udało mi się zrobić aktualizacji softu gdyż stwierdziłem, że najpierw wpakuję wszystkie dodatkowe bajery a aktualizacja pójdzie na sam koniec.

Tak wiec udało się wyrwać tanio lusterko fotochromatyczne z kamerą asystenta świateł długich (FLA). Szukałem z otwieraniem bramy i kompasem (USA) ale dedykowane z anteną radiową do E8X jest nie do dostania (z E90 nie pasuje).

Dołożenie tego do samochodu to kwestia 4 przewodów do FZD (modułu dachu) do sterowania fotochromem oraz 2 przewodów do CANu dla kamery FLA.

Kodowanie modułów z dodaniem opcji $5AC i aktywacja fotochromu w FZD to też chwila. Do FLA trzeba też zakodować NRFM (nie przekodował się sam) oraz licznik KOMBI (zmieni się układ na liczniku).


Całość działa bardzo fajnie, jeśli ktoś jeździ dużo w nocne trasy to polecam. Działa to przy określonych warunkach naświetlenia, prędkości i oczywiście tego co się dzieje na drodze.


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_22.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_23.jpg


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_24.jpg


Co następne? Planuje licznik z E90 High ale co z tego wyjdzie to zobaczymy.

Marzy mi się też środek z F20 M-Pakiet w alkantarze ale chyba nie jest to P&P z seria E....


Są jakieś ciekawe moduły które można dołożyć? Może o czymś nie wiem :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.