Skocz do zawartości

[N47] Wymiana sterownika świec żarowych


0okm

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Witam przy wymianie sterownika świec należy zwrócić uwagę jakiej marki macie zamontowane świece żarowe Bosch lub Beru

(niestety bez demontażu nie da się sprawdzić)

bmw nie zezwala na mieszany montaż https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E91/Tou/BMW+318d+N47/ECE/12_1416

świece żarowe bosch są 7V

świece żarowe Beru 5.6V

dla świeć żarowych beru pewnie oryginalny sterownik BMW (bosch ) przegrzeje dość szybko świece

więcej o wymianie https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=136209&p=2552565#p2552565

a dla tych co chcą naprawiać sami sterownik to ostrożne ,

ja chciałem pójść sobie na łatwiznę i kupić używany sterownik oryginalny , miałem błąd sterownika i błąd dwóch świeć

myśląc zę może tylko sterownik , znając jego budowę można wywnioskować że przy uszkodzeniu sterownika mogą być błędy świec,

kupiłem, ale uszkodzony błąd magistrali lin (sterownik nie diagnozowany ),

same sterownik ma mikroprocesor do sterowania bramkami tranzystorów jak również do auto diagnozy ,

przysłał mi drugi niestety też uszkodzony ,

błąd sterownika i już wszystkich świeć , ponieważ było dość późno to postanowiłem że jutro zdemontuję ten sterownik i założę stary,

na drugi dzień chcąc wyjechać samochodem padł mi akumulator (pierwszy raz mimo że mój AGM 90ah nie jest nowy )

naładowałem aku (6 godzin prądem 20A) i oczywiście wymieniłem sterownik na stary ,

już po podłączeniu komputera był błąd sterownika i 3 świeć żarowych ,

mniemam że jedna świeca cały czas grzała dlatego rozładował się akumulator

naprawa takiego sterownika jest bez sensu ,

sterowaniem prądem (zróżnicowanym ) w nim jest poprzez tranzystor dla każdej świecy osobny ,

jeśli jest uszkodzony j to może maksymalny prąd puszczać na świecę

i nie ma sterowania aby się wyłączył lub ograniczył grzanie, dopiero przepalenie świecy przerwie ten proces

zakładanie tak grubych przewodów przy naprawie jak to niektórzy robią przy regeneracji to też nie jest dobry pomysł

wszystko z głową radzę .

ostatecznie musiałem kupić nowy sterownik BERU i wszystkie świece :D

sterownik był uszkodzony ale świece też i to 3szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Din spokojnie da się stwierdzić. Silnik N47 to świece BOSCH i tu jest sterownik BERU GSE105. Silnik M47 to świece BERU i sterownik BERU GSE101. niestety większość sklepów sprzedaje to jak popadnie. Nawet patrząc na opisy, to dla nich jest wszystko jedno. A ludzie kupują najczęsciej GSE101 bo są tańsze. Sterowniki oczywiście nie są zamienne i powodują pojawienie się błędu komunikacji ze sterownikiem. Jak jest ten błąd to sterownik nie grzeje świec.

Co do naprawy, to jak już pisałem nie jestem hurtownikiem, ale rozbierałem koło 10 sterowników GSE101 i zawsze uszkodzone są kable łączące wtyczkę z płytką. Elektronoka na tych płytkach nie pada. Tak samo jest ze sterownikami do N47.

Napisze jeszcze raz,że jeżeli w sterowniku jest uszkodzone połączenie z pojedynczą wtyczką to masz błąd wszystkich świec. Jesłi masz błąd konkretnej świecy to uszkodzone są łaczenia na konkretnym pinie do świec. Pin 1 to świeca 1 i tak do 4 Pinu. Są jeszcze trzy piny do komunikacji i wtedy masz błąd komunikacji ze sterownikiem. Świece nie grzeja. Teoria, że zamiana sterownika rozwali cokolwiek jest błedna, bo będzie błąd komunikacji i sterownik nie odpali świec.

Nie powinno się stosować do naprawy takich grubych kabli, bo od wibracji wyrywają pola z płytki, zamiast urywać się przy złączu. Grubość kabla nic tu nie wnosi do czasu jego działania. Po naprawie i tak padnie jak każdy.

Sterowników N47 do tej pory robiłem dwa i oba mają się świetnie.

Faktem jest też to że świece żarowe producent zaleca wymieniać co 60 tysi z tego co pamiętam.

P.S. Tu mnie zaskoczyłeś że wsadziłeś do N47 BERU, to jaki teraz tam sterownik masz i czy wywala błąd komunikacji?

Poczytałem jeszcze i rzeczywiście moźna wsadzić świece BERU do N47. Strasznie to zamerdane. Silnik M47 ma świece na 5V a N47 ma albo na 5,7 od BERU albo 7.0 od BOSCHA i innych firm. Chyba tylko BERU robi na 5,7V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

przed wymianą miałem świece Bosch i oryginalny sterownik bmw dedykowany do N47 OEM 12 21 7 798 000

po zabiegach opisanych wyżej miałem 3 błędy sterownika i 3 błędy świeć żarowych ,

sprawdzanie ista (ABL) dla sterownika pokazało błędy 4A4F i 4A5F, 4A6F , i dla świec 2 błędy 4A4E, 4A5E,

(nie było błędu magistrali lin 4A74 i 4A79 dla auto diagnozy sterownika świeć)

po wymianie na nowy sterownik BERU BERU GSE105 miałem tylko błąd 3 świec żarowych i już żadnego błędu sterownika

(i faktycznie sprawdzałem rezystancje wszystkich świec i 3 były uszkodzone )

po wymianie świec żarowych na nowe BERU nie mam już żadnego błędu w DDE 7 N47

Co do naprawy to zgadzam się w większości wypadków jest uszkodzone złącza prądowe ,

ale należy zwrócić uwagę że jest możliwe inne uszkodzenie , tranzystory mogą też się uszkodzić,

, nie tylko złącza prądowe , (też go rozebrałem i miałem naprawić , ale ostatecznie postawiłem na nowy )

Co do oszczędności to sterownik BERU jest tańszy ale za to świece żarowe droższe ponad 100zł za szt.

bosch droższy sterownik OEM ale za to świece tańsze wychodzi prawie na to samo .

ja zdecydowałem się na wszystko BERU czy lepiej czy gorzej to się okaże na razie wszystko ok , a zdania są podzielone .


Nadmienię też że to już kolejna wymiana sterownika świec, kupując samochód 3-lata wstecz też miałem błąd sterownika

kupiłem oryginalny sterownik BMW OEM 12 21 7 798 000 i błędy zniknęły bez wymiany świec .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przestrzegam przed "fachowcami" oferującymi naprawy na Allegro. Oto "profesjonalnie" naprawiony sterownik w Krakowie, kupiony na Allegro. Zalewa "profeska" do elektroniki.

sterownik-s-wiec-z-arowych-BMW-e87-b.jpg

W rzeczywistości smród octu (kwas octwowy wydzielający się z silikonu sanitarnego), a tego żadna zalewa do elektroniki nie ma! Jest neutralna, a nie z odczynem kwaśnym jak silikon sanitarny i bezapachowa. Widoczne nieszczelności w zalewaniu elektroniki. Gęsty silikon nie rozpływa się, więc ten wysokiej klasy specjalista ugniatał silikon palcem. Nieszczelności są widoczne i to duże. Dlatego po 2-3 tygodniach, zapewne zaczęła wytrącać się wewnątrz rosa, powstawały jakieś zwarcia i auto zaczęło szarpać po odpaleniu. Na carly BMW błąd komunikacji sterownika, 4 świece spalone, świeca 2 jakiś dodatkowy błąd.

Masakra. Powiedziałem, że takiego kombinatorstwa i oszustwa nie odpuszczę. To już nie chodzi o te 145 zł w plecy, ale o zwykłe bezczelne oszustwo, a takowego z zasady nie toleruję.


Pani sprzedajaca z Allegro po założeniu sporu i materiału zdjęciowego upiera się, że to nie jest silikon sanitarny, a profesjonalna zalewa do elektroniki, ale w drodze okazanej łaski pieniądze zwróciła bez konieczności odsyłania tego gó....na.

Teraz będzie oszukiwać innych do czasu aż komuś uszkodzi auto (Ktoś tu pisał, że mu świecę upaliło i wpadła do cylindra przez geniusza z Allegro i skończyło się na rozbieraniu silnika).

Jak kupujecie naprawiany sterownik to domagajcie się, żeby obudowa nie była zaklejona. Nawet możecie prosić bez zalewy to smodzielnie każdy jest w stanie zalać to dokładnie zalewą (np TermoPasty 031), która sama się idealnie rozprowadza po wszelkich zakamarkach i nie ugniata się jej "palcyma". Wtedy przynajmniej jest pewność, że hermetyzacja jest porządnie zrobiona, a nie pomazane silikonem do zlewu. Obudowa zalaminowana klejem do spawania na zimno wysokotemperaturowy do 300 st. CX-80.




Wcześniej nie chciało mi się z tym wszystkim grzebać i dlatego szybciej było mi kupic na Allegro naprawiany. Nowy sterownik? 9 miesięcy temu kupiłem nowy i długo nie wytrzymał. W końcu zmusiłem się, drut srebrzanka, lutwonica i poszło. Zalewa 031, klej do plastiku CX-80, trochę zabawy z ciekawości i zrobione. Po skasowaniu błedów odpala równo i nie ma trzęsawki.


Ile wytrzyma? Nie wiadomo. Jak padnie, będzie znowu nowy i tak do .... końca świata i 1 dzień dłużej :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mam pytanie po podłączeniu pod kompa błąd świec i sterownika 700km temu.

Pytanie czy trzeba wymienić też sterownik?

Zapaliła mi się również kontrolka DPF z tym że 18.12 plukany w prof. Firmie i od tego czasu zrobiłem Max 700km przegapiłem błąd świec jak myślicie DPF zapchany czy po wymianie swiec komputer wypali sam bo ma zezwolenie na start procedury wypalania.

Wątpię żeby się zapchał bo nie jeździłem prawie pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

przy błędzie sterownika może być błąd 4 świec ,

więc napewno do wymiany sterownik świec , ten sterownik ma kilka błędów i zależy jaki dokładnie ,

można mniemać że jak błąd 4 świec to tylko sterownik ale jak błąd np 1, 2 czy 3 świec to pewnie do wymiany sterownik i świece

przy dobrym sterowniku jak świece padnięte, to błąd tylko świec żarowe

dość dobrze się ten sterownik wymienia, wystarczy tylko rurę od dolotu zdemontować i sterownik można wymontować ,

przy 700km dpf oczywiście może się zapchać sadzą , sterownik świec może blokować wypalanie dpf

tak samo jak błąd , czujnika ciśnienia dpf i błąd czujnika temperatury dpf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Btool pokazuje mi błędy 494A-System świec żarowych oraz 49FF-system świec żarowych, napięcie zasilania.

Rozumiem że sterownik do wymiany?

 

Po wymianie sterownika na nowy Btool pokazał:

49A6 Nieznany kod błędu

4A74 Sterownik świec żarowych komunikacja

4A79 Sterownik świec żarowych komunikacja


Jakieś sugestie?

Edytowane przez bogaczykk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dziwne, bo masz inne błędy niż przed wymianą, ale skoro jesteś pewnien że kupiłeś BERU GSE 105, to jest jakaś inna przyczyna. Masz błędy komunikacji ze sterownikiem. Wtyczki dobrze podopinałeś? Nie wiem co to może być jeszcze:(

49A6 LIN bus : Communication fault

4A74 LIN / BSD, message; preheating control unit: Missing

4A79 LIN / BSD, message; preheating control unit: Missing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, bo masz inne błędy niż przed wymianą, ale skoro jesteś pewnien że kupiłeś BERU GSE 105, to jest jakaś inna przyczyna. Masz błędy komunikacji ze sterownikiem. Wtyczki dobrze podopinałeś? Nie wiem co to może być jeszcze:(

49A6 LIN bus : Communication fault

4A74 LIN / BSD, message; preheating control unit: Missing

4A79 LIN / BSD, message; preheating control unit: Missing

 

Problem rozwiązany - zaśniedziała wtyczka, potraktowana "kontakt'em" i po złożeniu zero błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dziwne, bo masz inne błędy niż przed wymianą, ale skoro jesteś pewnien że kupiłeś BERU GSE 105, to jest jakaś inna przyczyna. Masz błędy komunikacji ze sterownikiem. Wtyczki dobrze podopinałeś? Nie wiem co to może być jeszcze:(

49A6 LIN bus : Communication fault

4A74 LIN / BSD, message; preheating control unit: Missing

4A79 LIN / BSD, message; preheating control unit: Missing

 

Problem rozwiązany - zaśniedziała wtyczka, potraktowana "kontakt'em" i po złożeniu zero błędów.

a przeczytałeś moją odpowiedz z postu

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=335362&start=15#p2552571

do sterownika BERU GSE 105

powinny być dedykowane świece żarowe BERU które jako jedyna mają napięcie pracy 5.6V

a wszystkie inne są na 7V :idea:

f9227ee824b2.jpg

przeczytaj tekst z etk dla N47 na siwym tle .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Panowie niestety mój nowy sterownik świec Beru padł https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=335362&start=15#p2552571

a byłem dwa tygodnie taki zadowolony , żadnych drgawek , dymienia przy zapalaniu , i tu nagle ....

początkowo zapisywał się sporadyczny błąd jednej świecy , kasowalny ,

szczerze to nie przypuszczałem że może być to wina nowego sterownika świec BERU

myślałem że to jakiś zaśniedziały styk, potem błąd drugiej świecy aż w końcu padł całkowicie ,

przeczyściłem styki, sprawdziłem świece , wymieniłem część instalacji nawet i nic nie pomogło ,

poprzedni oryginalny bmw wytrzymał 2 lata, a ten nawet dwóch tygodni , :D :D :D

kupiłem na allegro w sklepie , odesłałem do sprzedawcy ,czekam decyzję , naprawy, a raczej na wymianę ,

dobrze że to nie zima jazda bez sterownika świec jest w tej temperaturze możliwa ,ale w zimie czekając na decyzje sprzedawcy ,naprawę, wymianę ,pewnie musiałbym kupić drugi , może w innym sklepie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Straszna porażka te sterowniki:( Mój naprawiony przeze mnie od ponad dwóch lat śmiga bez zarzutu w N47, czyli spisałem się lepiej niż BERU:) Mam nadzieje, że pośmiga długo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam, Po raz pierwszy piszę na tym forum i chciałbym podzielić się z Państwem pewnymi uwagami gdyż z wykształcenia jestem elektronikiem, ale również interesują mnie samochody, ich układy elektroniczne itp. Wydaje mi się, że nie dostrzegacie Państwo niebezpieczeństwa zastosowania innego (wg. Państwa lepszego) sposobu połączenia w zamian uszkodzonych "drucików aluminiowych". Chciałbym zauważyć, że świece żarowe w tym modelu mają nominalną wartość napięcia zasilania = 5V! Dlaczego?, otóż najprawdopodobniej dlatego, żeby sterując ich rozgrzewaniem w sposób impulsowy poprzez tranzystory mocy (najprawdopodobniej MOSFET-y) uzyskać bardzo krótkie czasy rozgrzewania świecy. Co do tego mają druciki - zapytacie Państwo, otóż bardzo wiele. W przypadku uszkodzenia tranzystora sterującego (na zwarcie) drucik ten działa jak bezpiecznik przepalając się właśnie w najcieńszym miejscu, czyli w pobliżu zgrzewu. Co by było gdyby się nie przepalił (bo byłby zrobiony z innego dużo grubszego drutu, bądź identycznego miedzianego), otóż na świecę o nominalnym zasilaniu 5V zostałoby podane pełne napięcie 12V powodując takie niekontrolowane jej rozgrzanie, które mogłoby doprowadzić do stopienia się jej końcówki i jej odpadnięcia bądź samoistnie, bądź podczas odkręcania. Nie twierdzę, że połączenia te są wykonane idealnie i nie urywają się również samoistnie z powodu (np. wibracji) gdzie naprawa tych połączeń przynosi pożądany efekt - ale proszę nie zapomnieć o ewentualnych możliwych skutkach w przypadku, o którym napisałem powyżej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Widze, że zubrncjusz, żadnego sterownika w życiu nie rozebrał. Wszystko co piszesz w szczególnych wypadkach może mieć miejsce, ale we wszystkich sterownikach które rozbierałem drucik się nie przepalał. Jedyna jego usterka to urywanie sie przy wtyczce, według mnie spowodowane wibracjami diesla. Nie padają tu żadne tranzystory ani inne elementy, nie podejrzewam, aby BMW stosowało takie bezpieczniki, żeby zabezpieczyć układ grzania świec. Jedyny powód stosowania tak cienkiej srebrzanki to jej elastyczność. Przy grubych drutach sterownik pada momentalnie od wibracji (sprawdzone na własnym aucie). Pytanie tylko czy oderwie się od płytki, czy wyrwie całą ścieżkę. Spotkałem oba przypadki. Nie ma czegoś takiego jak naprawa tego sterownika na zawsze, kwestia czasu kiedy padnie. Może miałem szczęście, ale w żadnym sterowniku nigdy nie był uszkodzony żaden tranzystor, a poprawiałem już po innych, jak i robiłem znajomym. Nie zajmuje się tym zawodowo, znaczy naprawą sterowników.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jack79, ja nie napisałem, że takie przypadki są najczęstszą przyczyną uszkodzeń sterowników oraz prawdą jest, że nie rozebrałem tysięcy takich sterowników, nie rozebrałem nawet dziesięciu!...- ale widziałem jeden z kolegi samochodu, w którym taki tranzystor sfajczył się jak papieros a "drucik" stopił się blisko zgrzewu (teoretycznie powinien bardziej na środku połączenia bo tam odprowadzenie ciepła jest najmniejsze). Jeżeli uważa Pan, że przyczyną stosowania cienkich drucików jest zwiększenie elastyczności - to dlaczego nie zastosować "drucika" średnicy włosa ludzkiego (będzie jeszcze bardziej giętki)!...- powie Pan bo się przepali w normalnych warunkach pracy - RACJA! W takim razie dlaczego producent nie zastosował cienkiej plecionki miedzianej, która w dużo większych rozmiarach z powodzeniem stosowana jest również w samochodach (np do połączenia masy silnika z korpusem)? Ano dlatego że to rozwiązanie załatwia dwie sprawy: księgową i techniczną. Stosując "drucik" ze specjalnego stopu o określonej rezystancji otrzymujemy zarówno zabezpieczenie świec przed stopieniem jak i (choć "kulawą") odporność na wibracje. Gdzieś w internecie sporo czasu temu widziałem zdjęcie takiego sterownika z ufajczonym tranzystorem (nawet chyba nie jednym) i przepalonymi połączeniami - teraz nie mogę znaleźć, jak jeszcze będzie to wstawię je w posta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Według mnie spalił sie przy płytce, bo ktoś dał grubego druta, ktory po czasie puścil i iskrzył, przez słabe połączenie, dlatego w tym miejscu się upalił. Dlatego też nikt nie chce naprawiać rozbieranych. Co do usterki tego sterownikia, to powtórze w żadnym ze sterowników otwieranych przeze mnie nie było ani ślady jakiegokolwiek upalania drucików. Wszystkie odpadają od złącza, nie na płytce i nie w połowie, gdzie było by logiczne że tu spłoną. Co do stosowania plecionki, jestem przekonany, że nie zastosowali tego patentu ze względu na to iskrzenie. Poza tym przy takim lucie odpadało by to momentalnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co do zastosowania cienkich aluminiowych drutów to zgodzę się z kolegą to rodzaj zabezpieczenia na wypadek uszkodzenia mosfeta ,

ten mosfet może puścić dość duży prąd , na pewno to skrajność ale jak wiadomo może zaistnieć taka sytuacja ,

co mogli by zrobić to wyprowadzić sterownik poza obszar drgań czyli na karoserie samochodu ,

sam żel mimo tłumienia drgań tworzy jednolitą masę która też pewnie wibruje i wyłamuje połączenia przy pinach ...

co do naprawy sam się zastanawiam , kupiłem nowy BERU i od razu się zepsuł , odesłałem do sprzedawcy , po miesiącu mi przysłał

z dziwnym objawem , sterownik dobry bez błędu, a mam błąd wszystkich świec pobór prądu 3W , a świece nowe , i sprawne ...

Ostrzegam kupujcie części w dobrych sklepach :idea:


Sam mosfet dokładnie jest to 6143D , nota katalogowa (oryginał bmw ) w obudowie TO 220 SMD, 5 wyprowadzeń ,

wejście prądowe jest dość duże sięga połowy mosfeta

wyjście prądowe dwa wyprowadzenia i co dziwne sterowanie mosfetem dwie niezależne nóżki

, specjalnie zaprojektowany do takich zastosowań

https://www.infineon.com/dgdl/Infineon-BTS6143D-DS-v01_00-EN.pdf?fileId=5546d4625a888733015aa3da10821022

wlutowałem dzisiaj dla zbadania , powiem wam , żel dobrze odprowadza ciepło, musiałem całkowicie oczyścić mosfeta inaczej

hot air ustawiona na 500 stC nie dała rady , płytka pcb jest przymocowana do podłoża i to też dobry radiator dla odprowadzenia ciepła

a to specyfikacja mosfeta (jednego z 4 sztuk )

Product Summary

Operating voltage Vbb(on) 5.5 ...38 V

On-state resistance RON 10 mΩ

Nominal current IL(nom) 8A

Load current (ISO) IL(ISO) 33 A

Current limitation IL12(SC) 75 A

Napięcie robocze Vbb (on) 5,5 ... 38 V

Rezystancja w stanie włączenia RON 10 mΩ

Prąd znamionowy IL (nom) 8A

Prąd obciążenia (ISO) IL (ISO) 33 A

Ograniczenie prądu IL12 (SC) 75 A


opis produktu z noty katalogowej

Smart Highside Power Switch

Reversave • Reverse battery protection by self turn on of

power MOSFET

Features

• Short circuit protection with latch

• Current limitation

• Overload protection

• Thermal shutdown with restart

• Overvoltage protection (including load dump)

• Loss of ground protection

• Loss of Vbb protection (with external diode for

charged inductive loads)

• Very low standby current

• Fast demagnetisation of inductive loads

• Electrostatic discharge (ESD) protection

• Optimized static electromagnetic compatibility

(EMC)

• Green Product (RoHS compliant)

• AEC qualified

Diagnostic Function

• Proportional load current sense (with defined fault signal in case of overload operation, overtemperature

shutdown and/or short circuit shutdown)

Application

• Power switch with current sense diagnostic feedback for 12V and 24 V DC grounded loads

• All types of resistive, inductive and capacitive loads

• Replaces electromechanical relays, fuses and discrete circuits

General Description

N channel vertical power FET with charge pump, current controlled input and diagnostic feedback with load

current sense, integrated in Smart SIPMOS chip on chip technology. Providing embedded protective functions

Inteligentny przełącznik zasilania Highside

Odwracanie • Odwrotna ochrona akumulatora przez samoczynne włączenie

MOSFET mocy

funkcje

• Zabezpieczenie przed zwarciem z zatrzaskiem

• Ograniczenie prądu

• Ochrona przed przeładowaniem

• Wyłączenie termiczne po ponownym uruchomieniu

• Ochrona przed przepięciem (w tym zrzut obciążenia)

• Utrata ochrony gruntu

• Utrata ochrony Vbb (z zewnętrzną diodą dla

naładowane obciążenia indukcyjne)

• Bardzo niski prąd czuwania

• Szybkie rozmagnesowanie obciążeń indukcyjnych

• Ochrona przed wyładowaniami elektrostatycznymi (ESD)

• Zoptymalizowana statyczna kompatybilność elektromagnetyczna

(EMC)

• Zielony produkt (zgodny z RoHS)

• Wykwalifikowany AEC

Funkcja diagnostyczna

• Sens prądu obciążenia proporcjonalnego (ze zdefiniowanym sygnałem błędu w przypadku operacji przeciążenia, nadmierna temperatura)

wyłączenie i / lub wyłączenie zwarcia)

Podanie

• Przełącznik zasilania z prądowym sygnałem diagnostycznym sprzężenia zwrotnego dla obciążeń uziemionych 12 V i 24 V DC

• Wszystkie rodzaje obciążeń rezystancyjnych, indukcyjnych i pojemnościowych

• Zastępuje przekaźniki elektromechaniczne, bezpieczniki i obwody dyskretne

Ogólny opis

FET pionowego zasilania FET z pompą ładującą, sterowanym prądem wejściem i diagnostycznym sprzężeniem zwrotnym z obciążeniem

czujnik prądu, zintegrowany w chipie Smart SIPMOS w technologii chipowej. Zapewnienie wbudowanych funkcji ochronnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jack 79, jeśli za wszelką cenę chce Pan przekonać Wszystkich, że proponowane przez Pana naprawianie sterowników jest "super profesjonalne" - to Pańska sprawa i ewentualnie Tych, którzy z tego skorzystają. W "tajemnicy" powiem, że ja też w pierwszym rzucie w sterowniku kolegi chciałem wymienić padniętego MOSFET-a i połączyć styki właśnie cieniutką plecionką - ale się zastanowiłem nad ewentualnymi przyszłymi skutkami takiej naprawy i został zakupiony nowy sterownik! Powiem tak - wielu ludzi mieszka w pobliżu czynnych wulkanów i nie czują strachu przed ewentualną erupcją (zdarzającą się bardzo rzadko). Od potencjalnych chętnych do naprawy będzie zależało czy im to nie przeszkadza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zubencjusz, myślałem że coś konstruktywnego jeszcze rzucisz, a tu widze tylko nie sluszny atak. Nie oferuje żadnej usługi naprawy. Chyba tylko raz tu komuś z forum naprawiłem i tyle. Naprawiam tylko po znajomych w moim miescie. Z tego powodu otwierałem tego koło 20. Nie zarabiam na tym i nie mam zamiaru. Twoja wiedza widze, że pochodzi z elektrody, bo tam koleś napisał dokładnie to co ty. Szczerze to nigdy nie zastanawiałem się czy ten cieńiutki drucik jest tam jako bezpiecznik, przed twoimi wywodami. Po prostu po 3 pierwszych naprawach swojego, doszedłem do wniosku, że nie można tam dawać takiego grubasa, bo po kilku miesiącach kable odpadają. Nie spinaj się tak, bo ci żyłka puści :D

Co do wywodu DIN76 nie mam zastrzerzeń, chociaż ten MOSFET jest już tak zabezpieczony, że nadal uważam, że nie pozwoli puścić takiego prądu na świeczki, ale to jest tylko moje zdanie. I jak DIN napisał płytka jest przymocowana do takiego radiatora, że ciężko rozgrzać. Pewnie nie przenosili tego na karoserię, bo cała obudowa to masa, więc biorą ją z silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Może komuś przyda się moje doświadczenie... U mnie (520d n47) były cztery błędy: 4d03 - czujnik wstecznego ciśnienia wydechu i błàd świec 1,2 i 3. Wymiana sterownika na nowy Beru GSE105 i sprawa została rozwiązana - błędy po skasowaniu nie pojawiły się ponownie. Dodam że przed wymianą błędów nie można było skasować, natomiast w samej pracy silnika nie było problemów (zero drgań w zime przy odpalaniu czy wahań wskazówki obrotomierza, dynamika ok).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.