Skocz do zawartości

Podgrzewanie lusterek E87


Wioletowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam kłopot(w dzisiejszej aurze to był kłopot) nie działa mi grzanie lusterek, po podpięciu inpy faktycznie występują 2 błędy w FRM na lustro lewe i prawe. Poza ogrzewaniem wszystko działa tj. składanie i regulacja. bezpiecznik f21 i f27 sprawdzone i wygląda na to że są dobre. Jakies rady ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ktoś coś dokładał czy wyjechał tak w oryginale? Skoro masz składane lusterka i działają to znaczy, że do lusterek idzie sygnał LIN i zasilanie. Reszta jest realizowana przez moduł w lusterkach. To on załącza grzanie. W przypadku zwykłych lusterek granie idzie osobnym kablem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Aby zrobić składane lusterka trzeba kupić lusterka z opcją składania, dodatkowo panel. Drzwi kierowcy działają od razu po odpowiednim zakodowaniu. Do drzwi pasażera trzeba dociągnąć dwa kable. Poszukaj tutaj lub w dziale e90. Jest wszystko opisane, to te same auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Panowie odgrzeję temat, bo nie daje mi to spokoju. Niestety nie udało się ustalić co to, jednak myślę ,że skoro składanie, sterowanie lusterkami działa to problem nie leży w frm, mam rację ? Po zdjęciu obudowy lusterka widać moduł z którego wychodzą kable do mat grzejnych, na których nie mam napięcia.. Tylko dziwi mnie kwestia jednego, że nie działają po jednej i po drugiej stronie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Uszkodzenie Frm bym odpuścił w pierwszej kolejności. Po pierwsze to jakie masz te lusterka? Fotochrom czy zwykłe? Do fotochromów jest inna wtyczka niż do zwykłych. Jak i w którym miejscu mierzysz napięcie? Te lusterka grzeją w zależności od temperatury lub od tego jak masz ustawiony przełącznik od wycieraczek AUTO. Z tego co pamiętam to grzanie tylnej szyby nie odpala grzania lusterek. Włącz AUTO od wycieraczek to grzane lusterka powinny się uruchomić. Skoro masz błąd grzania to znaczy że system zdiagnozował taką usterkę, więc albo maty padły, albo kabelki lub ten sterownik z tyłu lusterek skoro masz składane. Obstawiam maty lub że ktoś już tam był i coś kombinował, bo aż dziwne że nie działają oba lusterka. Jakie masz opcje w VIN S313 czy S430?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle z kodem wyposażenia $313 rozumiem ze grzeją podczas jakiejś określonej temperatury, mierzę na końcu styków lustra ale robię sterowanie istą także raczej powinno coś się dziać :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem jak w e87.

ale u mnie jest tak że stopień grzania zależy od temp.

może być 30, 50, 70 %

zależnie od zakresu temp.

żeby "oszukać" system, najlepiej znaleźć czujnik temp zewnętrznej i np obłożyć go lodem.

wtedy masz pewność że komp dostanie odpowiedni sygnał.

napięcie na końcach kostki u siebie mierzyłem miernikiem.

grzanie lusterek odbywa się za pomocą przerywanych sygnałów napięcia. komp podaje i wyłącza. na zmianę.

to nie jest tak że na stałe znajdziesz tam 12v.

Tak jest w x5 e53 na 100%, robiłem u siebie. maty niby fizycznie ok ale już nie przewodziły.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w e87.

ale u mnie jest tak że stopień grzania zależy od temp.

może być 30, 50, 70 %

zależnie od zakresu temp.

żeby "oszukać" system, najlepiej znaleźć czujnik temp zewnętrznej i np obłożyć go lodem.

wtedy masz pewność że komp dostanie odpowiedni sygnał.

napięcie na końcach kostki u siebie mierzyłem miernikiem.

grzanie lusterek odbywa się za pomocą przerywanych sygnałów napięcia. komp podaje i wyłącza. na zmianę.

to nie jest tak że na stałe znajdziesz tam 12v.

Tak jest w x5 e53 na 100%, robiłem u siebie. maty niby fizycznie ok ale już nie przewodziły.

A mierzyłeś może oporność starej maty ? U mnie wygąda na to że maty są w dobre bo mierząc uzyskuję wynik ok 10 ohm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak mierzyłem.

była lipa. nawet 1 ohma nie miały.

w takiej sytuacji zawsze można na krótko spróbować prąd podpiąć.

jak grzeją. i w kostkach jest napięcie to już przykro mi ale nie mam pomysłów.


Edit:

looknij tu

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=140&t=346796&start=15

na żarówkę też można sprawdzić czy wogóle przewodzą.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.