Skocz do zawartości

E53 Check Engine LPG - ECT


Nealithic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakiś czas temu kupiłem fajnego X5 w bogatej wersji wnętrza i mam trochę problemów. Z pewnymi rzeczami sobie poradziłem, jednak wiele pozostało.

Auto jest z 2001 r, silnik 4.4 m62, LPG Zenit, KME GOLD i Herculesy.

Obecnie najbardziej drażniący mnie problem to migający check engine, którego mój gazownik nie może ogarnąć. Auto przy przełączaniu się na lpg po rozgrzaniu silnika zaczyna szarpać, nierówno pracować. Zauważyłem taki parametr w TESCIE DANYCH RZECZYWISTYCH jak ECT. Jest tam podana wartość w stopniach Farenheita i co ciekawe.


Auto szarpie jeśli jest ta wartość podświetlona na komputerze na niebiesko, jeśli wartość nabierze koloru białego jak reszta parametrów wszystko pracuje idealnie. Zauważyłem, że na biało pojawia się w okolicach 240 stopni Farenheita co daje jakieś 115 stopni Celsjusza. Często wystarczyło po prostu przełączyć z powrotem na benzynę i dłużej pojeździć lub przeczekać szarpanie. Jednak dziś podczas świątecznej 1,5h podróży auto cały czas szarpało, prykało, gasło a parametr ten miał wartości do 223 F i spadało do 211 F i z powrotem max 223 F. Myślę, że ten parametr jest odpowiedzialny za moje problemy, jednak nie wiem czy można go kalibrować i jak sterownik auta zachowuje się przy tych 220 F bo to około 105 C. Na moje to jest on w trybie ssania, a z powodu braku komunikacji komputera LPG z sterownikiem silnika, następuje próba korekt paliwa i dochodzi do wypadania zapłonu. Komputer wywala błąd Wypadanie cylindra 1,2,3,4 oraz bank 2 ( lambda). Lambdy przed katami wymienione na nowe. Nie wiem w którym miejscu jest czujnik ECT oraz co komputer próbuje robić. Świece wymienione na nowe cewki podmieniane z używkami, gazownicy rozkładają ręce.



Błąd drugi, którego nie wyświetla komputer


Brak ciepłego nadmuchu w środkowej strefie kratek. Tzn klimatronic źle się zachowuje bo zarówno lewa jak i prawa strona dmucha ciepłem w nogi oraz na szybę jednak kratki równoległe do pasażera dmuchają mrozem. Wykluczam nagrzewnicę (nie wiem czy jest jedna czy dwie) bo bardziej prawdopodbne wydaję mi się że jakaś klapa się zawiesiła albo czujnik padł?



Walczę również z zepsutą klamką kierowcy (otwierać trzeba od środka) :D , padniętym aku w kluczyku, skrzypiącą kierownicą ( wspomaganie chodzi tylko coś skrzypi ), nie składającymi się lusterkami ( blaszkę podginałem jak cię mogę jednak nie zostają w pozycji, lewe lusterko trochę lata bo ktoś próbował wyrwać fotochroma na parkingu..), ze skrzynią biegów która rzekomo jest na gwarancji sprawana, dobra lecz sprzęgło do dupy? Koszt diagnozy 500 zł... Oraz innymi detalami.


Ogólnie chcę auto doprowadzić do stanu kiedy będe w stanie na bieżąco naprawiać usterki bo jest tego warte. Nie jest zlepem po jakimś karambolu tylko pod koniec już nie bylo inwestycji ze strony sprzedającego co jest normalne.



Pomocy panowie, najbardziej zależy mi na rozwiązaniu błędu nr 1. Pozdro :D :mad2:

Edytowane przez Nealithic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmien tytul tematu na ,,E53 ...... '' bo zaraz admin ci temat zamknie


A pytalem sie poprzedniego wlasciciela kiedy pojawil sie problem z LPG ? moze po tym bedzie mozna dojsc ?


-problem z klamkami to normalka , prawie kazdemu sie to przytrafia . Kup mechanizm klamki na allegro , roboty jest na 20 min z wymiana , koszt mechanizmu chinczyk jakies 60 zl


- jaka masz pewnosc ze to konwerter padl a nie skrzynia pada ? co sie dzieje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzialem kiedys przypadek 4.6is w ktorym zalozyli lpg i caly czas byly problemy , nikt nie wiedzial jak sobie z tym poradzic , chyba tez check engine sie palil i trzepalo silnikiem , wkoncu po kilku miesiacach gosc zdecydowal sie sprzedac auto bo go to przeroslo :D Mam nadzieje ze u ciebie nei bedzie takiego problemu ;) wez pod uwage ze moze bedziesz musial nowe lpg zakladac bo porzedni gazownik dal ciala. Osobiscie bym nie kupil auta z lpg ktore na starcie ma z tym problemy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę założyć. Faktem jest że trzeba zrozumieć jak się zachowuje sterownik bo same podzespoły LPG są dobrej jakości, wykonanie mogło być lepsze. Dla mnie to wygląda jakby szedł na ssaniu przez ten czujnik. Może charakterystykę zgubił, lub coś do końca nie styka i gubi OMy. Lecz czujnik jest od silnika nie od sterownika LPG. Byłem i u mechanika i u gaziarza jeden zwala na LPG drugi na zapłon/lambda i to takie gównianie jest. Druga sprawa że gaziarz prawie zawsze trafi że silnik chodzi idealnie bo jest spełniony warunek tych 240 stopni farenhaita. Pytanie czy dobrze myślę, gdzie jest czujnik i jak to sprawdzić... W ogóle dziwi mnie to że przy 220 stopniach czyli około 105 stopni C jest ssanie? Natomiast przy 115 już go nie ma? Jedna i druga wartość jest dość wysoka. Mocno mnie to dziwi jednak tak jak mówie gdy podepnę kompa i jest na niebiesko to jest lipa, jak przeskoczy na biało to jest igła...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ect to nie jest aby czujnik temp plynu?


A z opisanych problemow to s p i e rdooona instalacja lpg. Mialem to samo, wymienilem lpg na nowe (reduktor plus wtryski) i regulacja u kogos kto ma pojecie i temat ogarniety


Moze masz lpg bez sensu podpoete pod lambdy i to kaszani sygnal i dlateo komp ich nie widzi i daje z doopy moeszanke i wywala check

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się czujnik płynu. Masz jakieś sugestie dlaczego właśnie w ten sposób zachowuje się sterownik? Gdy będzie 240 F to wszystko hula więc może nie trzeba całej instalacji wymieniać :D . Gazownik pewnie ogarnie tylko trzeba mu coś podpowiedzieć bo już parę podejść było i sam nie widzi błędu. Może ktoś okolic Wrocka jest i chętnie pomoże nowemu użytkownikowi :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam forum https://lpg-forum.pl/


Moje M62 gazowane w Auto-Flesz - Lubicz, z gazem nigdy nie było problemów , niedomagania wynikały z innych przyczyn https://lpg-forum.pl/e39-540-by-auto-flesz-t64155-15.html oraz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=165590


Moim zdaniem KME GOLD nie obrobi prawidłowo tego silnika , IS'a mamy 2x AC-R01 Red, E39 KME Extreame, sterowniki to Stag 300-8/Q-Max Plus --> budżetowe rozwiązania nie sprawdzają się przy v8


warto też wyrzucić termostat z charakterystyką i zainstalować plug and play od m67 88C


20180421_190317.jpg 20180421_190325.jpg 20180421_190331.jpg


20180421_191916.jpg 20180421_193102.jpg 20180421_195943.jpg


20180421_195946.jpg


Przeprowadziłby również proces diagnozowania ale narzędziami dedykowanymi do bmw ista, dis, tam są zawarte informacje o możliwych przyczynach problemu ( i to się sprawdza)

Jak wyglądają mapy benzyny i gazu? Czy się prawidłowo pokrywają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mapy były testowane gdy się pokrywały oraz z korektami. W tej chwili gazownik wyciągnął dysze i dalej walczę. Może rzeczywiście szybciej i taniej będzie mi wymienić podzespoły lpg niz szukać przyczyny. Co ciekawe bo wgrałem sobie aktualizację na urządzenie diagnostyczne do sprawdzania sond. I co Ciekawe wartości na poszczególnych stronach mocno odbiegają... Może katalizator? Jak to spr?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyli mi obd do LPG i zmienili dysze, ustawiono reset mapy lpg za każdym zgaszeniem silnika żeby tworzyła się od nowa i od 2 dni check się nie zapalił. Gaziarz powiedział że podejrzewa uszczelkę pod głowicą ze względu na to że komputer silnika wprowadza wielkie korekty i na różne strony. Wielkie tzn wiekszę niż +/-5%, raz na lewą stronę raz na prawą. Pytanie czy to może być prawda? Dodam, że silnik naprawdę ładnie pracuje..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V8 powinno byc w ogole bez dusz w wtryskach od lpg


Uszczelke sprawdzisz mierzac cisnienie na tlokach

Plynu ubywa albo rozsadza weze?


Ja bym zaczal od odlaczenia sond od instalacji gazowej bo to jest niepotrzebne a wprowadza zamet w ECU silnika


Druga rzecz kasowanie adaptacji silnika o pojezdzenie tydzien na benzynie


Potem mozna sprawdzic czy ta instalacja w ogole trybi


KME GOLD GT obrobi 4.4 m62



Co to znaczy ze codziennie od nowa? Czyli zrobil autoafaptacje i narazie?


Zmien gazownika


Ja dalej obstawiam ze z j e bana instalacja gazowa

Bo rozumiem ze na benzynie czek sie nie zapala? Jezdziles w ogole na benzynie dluzej niz 3 km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy jest co2 w ukladzie i bedziesz wiedzial choc to tez nie jest na 100% pewna metoda bo jak mialem walnieta valley pan gdzie cieklo po 1 litr na kilka km to w tescie na uszczelke odczynik bardzo powoli sie zabarwial ale jednak ;) po zrobieniu valley pan wszystko wrocilo do normy ;) tak jak messix , tez mysle ze lpg bedziesz musial wymienic. Gosc wiedzial co ci sprzedaje , pewnie tez sie meczyl z ta instalacja i mial dosc ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test wykonany. Trochę chaotycznie bo facet się spieszył i na świeżo po trasie odkręcił korek po czym ubyło trochę płynu w teście wyszło że jest CO2. Dodam że kilka dni wcześniej płukałem układ chłodniczy i odkamienialem A preparat ten reaguje z wodą tworząc co2. Jednak wyplukalem i zalalem świeży płyn więc nie powinno go tam być. Czy to wyrok? Po tej ostatniej regulacji lpg nie mam problemów A za głowicę wołają 3k w zwyż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


KME GOLD GT obrobi 4.4 m62

 

 

a zainstalowany jest GT?

 

Test wykonany. Trochę chaotycznie bo facet się spieszył i na świeżo po trasie odkręcił korek po czym ubyło trochę płynu w teście wyszło że jest CO2. Dodam że kilka dni wcześniej płukałem układ chłodniczy i odkamienialem A preparat ten reaguje z wodą tworząc co2. Jednak wyplukalem i zalalem świeży płyn więc nie powinno go tam być. Czy to wyrok? Po tej ostatniej regulacji lpg nie mam problemów A za głowicę wołają 3k w zwyż

 

Napisałeś na forum https://lpg-forum.pl/ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem test i pomierzyłem sam. Mi nie wyszło CO2. Jedyne co zauważyłem to że jak płyn chłodniczy się przeleje do bańki to zmienia kolor. Sam gaz z chłodnicy nie zmienia. Zostaje niebieski. Może rzeczywiście zmienię gaziarza. Z tym ze facet ktory mi mierzył miał zmienić mi instalacje gazową w pierwszej fazie. Na lpg pisałem ale temat zginął w gąszczu. Same dobrodziejstwa mnie spotykają z tym BMW. Namiary na kogoś do z wrocka lpg/zenit/bmw chętnie przygarnę. Jest co prawda pelno serwisów we Wro ale tam każdy patrzy na to żeby kasę wziąść. Wypisać protokół z wymysloną diagnozą i parę stów. Tu jest zwykły zmodyfikowany gold.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem test i pomierzyłem sam. Mi nie wyszło CO2. Jedyne co zauważyłem to że jak płyn chłodniczy się przeleje do bańki to zmienia kolor. Sam gaz z chłodnicy nie zmienia. Zostaje niebieski. Może rzeczywiście zmienię gaziarza. Z tym ze facet ktory mi mierzył miał zmienić mi instalacje gazową w pierwszej fazie. Na lpg pisałem ale temat zginął w gąszczu. Same dobrodziejstwa mnie spotykają z tym BMW. Namiary na kogoś do z wrocka lpg/zenit/bmw chętnie przygarnę. Jest co prawda pelno serwisów we Wro ale tam każdy patrzy na to żeby kasę wziąść. Wypisać protokół z wymysloną diagnozą i parę stów. Tu jest zwykły zmodyfikowany gold.

 

kolego wystarczy jeden wątek lub kontynuacja jakiegoś na https://lpg-forum.pl/, sprawdzonego gazownika od bmw ktoś poleci w twojej okolicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Po długich mękach w tym wizytach u właściciela. Wymieniłem wszystkie cewki, poprzedni właściciel z ojcem wpieli mi się pod kompa i pod gaz, zdiagnozowano uwalony katalizator. Po przyłożeniu ręki do rury wydechowej kierowcy i pasażera, spaliny od strony kierowcy są drastycznie gorące natomiast od pasażera letnie. Wymieniłem dzisiaj kata od strony kierowcy... nic się nie zmieniło. Ratunku. Czy jest ktoś z okolic wrocka/dolnośląska kto mi to ogarnie? Auto w tej chwili nie ma zebrania i dalej jest lipa. Nie ma zebrania na gazie i benzynie. Już zostaje mi tylko serwis bmw?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.