Skocz do zawartości

BMW F10 - dwa błędy


Paul666

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś odczytałem dwa błędy, których nie można usunąć:

244800 - Filtr cząstek stałych

28CE00 - LIN, sterownik świec żarowych

Ktoś wie jakie mogą być przyczyny występowania tych błędów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do tego sterownik świec do wymiany/naprawy, bo będzie problem z odpaleniem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko wymiana, nie trzeba programować, nie wiem kto na Śląsku to robi, jakby co to można wysłać, z tym, że jest słaby moment na przesyłki :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zamówiłem w BMW nowy sterownik, przy okazji sprawdzę świece. Dziś spróbuję wgrać nowego DPF, zobaczymy czy błąd zniknie. Dzięki!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dobra zamówiłem w BMW nowy sterownik, przy okazji sprawdzę świece. Dziś spróbuję wgrać nowego DPF, zobaczymy czy błąd zniknie. Dzięki!

zrobienie wymiany programowaej jest tylko na krótką metę , może jeszcze ze 20tyś wytrzyma

trzeba wiedzieć że na dnie filtra po każdym wypalaniu pozostaje popiół po 200tyś km jest już go tak duzo że sprawność filtra jest tak mała że wystarczy

przejechać po mieście pare kilometrów i już zapchany i nastepne wypalanie,

żadne magiczne środki wypalające nie pomoge ponieważ popiół jest nie palny, tylko sadza się wypala i jeśli wszystkie elementu ok to bedzie co chwile wypalał

a i tak nie osiągnie sprawności niezbędnej do prawidłowego działania , jeśli zostanie przekroczona ilość wypaleń to zostaje zapisany błąd

sprawdzaj olej silnikowy przy końcówce filtra dochodzi do podwyższenia z powodu częstych wypaleń

beda też pojawiać się tez sporadyczne błędy sondy lamda , czujnika ciśnienia i czyjnika temperatury spalin

zrób test sprawności filtra , ale 250tyś to czas na wymiane mechaniczną filtra DPF szkoda samochodu aby jeździł z astmą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Jak tam po tej grudniowej sobocie? :lol: czy jeszcze nie nastąpiła? :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Kilka dni temu po odpaleniu zimnego silnika zaczął on delikatnie się "kolebać" przez niedługi czas. W Delphi pokazał się błąd:

28CE00 - moduł sterujący świec żarowych: szyna LIN, komunikacja

- ciągły


Ponieważ jakieś 3 tys. km wstecz wymieniłem wszystkie świece żarowe, bo przy przebiegu 176 tys. km wypadało już to zrobić to wniosek sam się nasuwał, że dogorywa sterownik i należy go wymienić.

Po wymianie sterownika, w czasie której zapłon nie był włączany po podłączeniu Delphi pojawiło się:

28CE00 co jest naturalne i

241D00 - błąd komunikacji (status błędu 0X17), odbiór DME/DDE (szyna LIN), nadawanie GSG (szyna LIN)

- stały


W Delphi błędy te nie dały się usunąć. Udało mi się je usunąć dopiero skanerem dedykowanym do BMW. Za kilka dni sprawdzę, czy nie powróciły.

O co tu może chodzić????????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Hej, orientuje się ktoś przy jakim przebiegu zaczyna wywalać błąd informacyjny 244800? Mam przejechane 250000km i błąd jest zapisany, ale przy przebiegu 85000 miałem wymieniany DPF oraz obie turbosprężarki intercooler, itd. Po wymianie serwis powinien wpisać wymianę DPFa w DDE, ale chyba tego nie zrobił bo na filtrze przejechane jest 165000km a błąd już jest. wynika z tego że przewidują czas życia filtra na 200000km.

Zastanawiam się czy wyciągać filtr i oddać do pralni a potem "zaprogramować" wymianę filtra. Patrząc na ciśnienie wsteczne i częstotliwość skutecznych regeneracji to chyba jeszcze nie pora, ale z opisu 244800 wynika że błąd nie zależy tylko od przebiegu, ale i innych danych pracy.

Jest jakaś procedura dokładnego testu filtra DPF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Co do popiołu to tylko wycięcie filtra i czyszczenie chemiczne poza pojazdem,

należy sprawdzić oczywiście ile pozostało dystansu do wymiany filtra dpf , jak jest 0 to należny przeprowadzić wymianę programową filtra DpF,

był u mnie na kodowaniu i zauważyłem błędy DPF , a status trasy był 0 , było już zatrzymane wypalanie, po wymianie programowej przyjechał do mnie jeszcze raz po tygodniu na sprawdzenie i filtr podjął pracę mimo przebiegu 270tyś km,

sam dystans nie jest liczony 1km do 1km ale podobnie jak olej zależy od stylu jazdy i wielu czynników, pewnie między innymi od ilości wypaleń wymuszonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.