Skocz do zawartości

NCs Expert


Rekomendowane odpowiedzi

Witaj. Pojazd 2004r E60 moduł LMA. Zainstalowałem według receptury nerwusa inpe na dysku wirtualnym DAEMON TOOLS LITE na systemie Windows Xp instalke z chomika od mlodzik1 INPA_EA-90X. Z INP brak broblemu śmiga, NCS Expert również lecz.... Po aktywacji świateł dziennych, swiatla sie włączyły lecz standardowo zaswiecila sie czerwony komunikat(auto na podnośniku). W INP błąd 9CCO. Rozumiem że brak aktualnych SP Daten. Pobralem SP Daten 49.0 e60 zaktualizowalem programem BMW CODING TOOL V240
i lipa dochodzę do Read ECU i nie chce pobrać konfiguracji wyrzuca błąd Error in CABD! at CABI.ERR and ERROR.LOG! COAPI-1043: error during processing CBD-file LM_E60.COE. Zainstalowałem SP Daten 49.0 lite e60 i to samo. Postanowiłem więc usunąć aktualizację i wgrałem wcześniej skopiowane stare foldery ECU, DATEN ,SGDAT po tym zabiegu NCS działa poprawnie tak jak przed aktualizacją. Co zrobić z tym komunikatem w iDrive. Mam za stara wersję NCS już nie wiem co mam kombinować...proszę o pomoc na PW lub na meila maniek_8809@interia.eu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ponieważ ja jestem autorem tego filmu a aktualizacji NCS przez Coding tool to trochę czuje się zobligowany do napisania postu.

1 to nigdy nie robiłem aktualizacji sp-daten w starszej wersji NCSEXPER i to dodatkowo na wirtualnej maszynie , ten film był robiony na win 64bit NCS 4.0.1

i wiele osób robiło tak aktualizacje w e60 i wszystko działało więc zrób tak

Zainstaluj Standard tools 2.12 jest tam inpa 5.0.6 i NCS 4.0.1 i na tym był robiony film

pobierz standard tools 2.12

http://chomikuj.pl/mlodzik1/BMW+Standard+Tools+2.12

pobierz profile do NCS http://chomikuj.pl/mlodzik1/BMW+Standard+Tools+2.12/Profiles+-+Ncs+expert

(jak chcesz mieć cały pakiet z inpą to pobierz http://chomikuj.pl/mlodzik1/INPA/INPA+-+for+Fxx+and+Exx+(Pe*c5*82na+aktualizacja)

 

1 zainstaluj na win 64bit/32bit (windows dowolny nawet 10) Standard tools 2.12 przed uruchomieniem kliknij na właściwości i zakładka Zgodność,

zaznacz ze zgodnością ze starszą wersją windows XPSP3 i uruchom jak administrator > zastosuj > OK uruchom instalator

po instalacji

2 skopiuj folder INPA z paczki rozpakowanej INPA_with_Fxx do folderu C:\EC-APPS\ wcześniej usuń lub zmień nazwe tej co instalowałeś poprostu zastąp cały folder INPA

3. z rozpakowanej paczki INPA_with_fxx z folderu EDIABAS/ skopuj cały folder ECU i wklej do nowego EDIABAS\ jaki masz w C:\EDIABAS\ zastępując tam istniejący ECU

4 . wklej profile do (trzy pliki) do folderu C:\NCSEXPERT\PFL\

- zapisz folder NCSEXPER.ini do folderu C:\NCSEXPER\CFGDAT \ zastępując tam istniejący aby dolne przyciski były po angielsku

i jak masz bmw coding tool ro zrób aktualizacje z Sp-daten e60 tak jak na filmie w windows 64bit bmw coding tool nie działa więc Właściwości > zakładka zgodność > i tak samo uruchom ze zgodnością z windows sXP SP3 i odznacz uruchom jako administrator odznacz pozycje NCSEXPER EDIABAS i NFS/WINKFPT

koduje się lepiej za pomocą NCSDUMY światła do jazdy dziennej w E60

Teraz aby cofnąc kodowanie sprowadz oba modułu do serii z FA LM

 

Czyli profil expertmodus (bez manipulacji plikiem fsw_psw.man) F1 > F3 > E60>CAS> OK > F6> F4>LMA> Ok >F4 zamknij nettodata > F2> zmień na SG_Codiren>OK

F3 sprowadziłeś moduł do serii z Fa pewnie kodowałeś coding tool i pewnie wybrałeś zły LMA (wpisuje się ten co pisze w NCS po zczytaniu )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Dziękuje za odpowiedź wiem że już masz tych pytań po dziurki w nosie, lecz próbuje od dłuższego czasu błąd poduszki skasowałem, i zachciało mi się świateł dziennych, a że jestem uparty to muszę to zrobić.

w punkcie 1 zrobiłem wszytko tak jak piszesz lecz ja mam Windows XP Professional wersja 2002 Service Pack 2 i we właściwościach wyskoczyły mi tylko takie opcje do wyboru "Uruchom ten program w trybie zgodności z:Windows 95, Windows 98/Windows Me, Windows NT 4.0(service pack 5), Windows 2000. Wybrałem opcję Windows NT 4.0 (service pack 5) i zaznaczyłem uruchom ten program w trybie zgodności Tylko nigdzie nie ma zaznaczenia uruchom jako administrator. Nie wiem czy to ma jakieś większe znaczenie. Przeszedłem do podpunktu 2 wszytko OK, punkt 3 OK, punkt 4 OK ( piszesz o folderze NCSEXPERT.ini a w Profiles po ściągnięciu jest NCSEXPERT.txt więc zastąpiłem go w CFGDAT jako NCSEXPERT.txt) Coding Tool otworzył się bez problemu, lecz dla pewności zaznaczyłem tak jak w punkcie 1 uruchom ten program w trybie zgodności z -Windows NT 4.0 j.w. Kurcze ale nie kumam tego co piszesz: Teraz aby cofnąc kodowanie sprowadź oba moduły do serii z FA LM oraz sprowadziłeś moduł do serii z Fa pewnie kodowałeś coding tool i pewnie wybrałeś zły LMA (wpisuje się ten co pisze w NCS po zczytaniu ) Po otwarciu programu na dole pola były w jezyku angielskim więc OK. Zrobiłem tak jak piszesz czerwony komunikat znikł, a światła dzienne się wyłączyły. Wykonałem kodowanie krok po kroku jak w większości instrukcjach czyli: SORKI ZE TAK TO WSZYSTKO OPATOLOGICZNIE PISZĘ ALE DOPROWADZA MNIE TO DO :mad2: WIĘC: tworze pusty dokument w C/NCSEXPER/WORK/ o nazwie FSW_PSW.MAN dalej

1)Datei>Profil Laden>Expertenmodus>OK

2)Profil Editieren> hasło repxet>OK

3) F1, F3, E60, LMA(mam tu wybrać CAS????), F6, F4, LMA, komunikat Enter SGET data OK, wyskakuje okienko NETTodat.trc nie zamykam, przechodzę do C/NCSEXPERT/WORK otwieram dokument FSW_PSW.TRC zamieniam na DRL_V_GEDIMMT wert_02, DRL_WERT_DIMMUNG wert_01, TAGFAHRLICHT_ECE aktiv. Zapisz jako FSW-PSW.MAN zastąp istaniejącu OK. Następnie F2, SG_Codiren> OK> F3> Coding Ened. Zapalają się na 3 s światła mijania i nic więcej..... :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: We wcześniejszym kodowaniu po zainstalowaniu INPY bez Standard Tool i aktualizacji Coding Tool i kodowaniu krok po kroku w/w formuły światła dzienne odpalają lecz sieci się czerwony komunikat. Czemu teraz nic się nie dzieje?????? Pomożesz??? Będę wdzięczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wszystko OK ale profil expertmodus jest tylko do kodowania FA\ZCS i sprowadzania z Fa a do kodowania przez plik man n=jest profil Revtor`s NCS Expert profile i zrób to co robiłeś i zastąp tylko profil, ale powiem ci ze ja wole światła dzienne w e60 i e90 kodować przez ncsdummy (pamiętaj aby za każdym razem usuwać z work wszystko i dopiero nowy man)

czyli profil Revtor`s NCS Expert profile

F1 >F3 > E60>CAS>OK>F6>F4 > LMA>OK>F4> zamknij nettodata moduł zczytany w lewym dolnym rogu pisze jaki to moduł LMA może to byc LM_E60C0C lub LM_AHL.C20 jest ich zawsze kilka i do ncsdumy lub coding tool trzeba wybrać ten co widnieje po zczytaniu w NCS>

otwierasz NCSDUMMY

Chasis wybierasz E60

Module wybierasz ten co widnieje LM w ncs po zczytaniu szukasz na liście i zaznaczasz

FSW/PSW or Nettodata trace 1 wybierasz plik w NCSEXPER/Work/ FSW_PSW_TRC i masz zczytany TRC teraz dokonujesz zmian

klikasz na lupe po prawej stronie wyskakuje okienko FIND i w okienko Find what wpisujesz wartość której szukasz klikasz Find next i samo znajduje , odznaczasz pożądaną wartość i zmowu klikasz na lupkę i szukasz drugiej wartości i jak zmienisz odznaczysz pożądaną wartość to trzecia i tak samo jak zakończysz to i

klikasz niżej Export FSW/PSW znowu export fsw man potwierdź i nie zamykaj ncsdumy ponieważ wtedy czyści work z man pliku

przejedz do NCS i F2 > SG_codiren > OK > F3

a dlaczego wole ncsdummy dlatego że nawt najmniejsza zmiana jak spacja nie potrzebna powoduje to ze jest nie udane kodowanie

jak nie masz NCSDUMMY odpowiedniego to napisz to Ci podeśle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Din76 masz u mnie Mistrza :) :) :) :) :) Nie mogłem się powstrzymać pomimo wielkiego zmęczenia udałem się jeszcze do garażu i dzięki Twojej pomocy jest Suuuuukces. Udało mi się zaadaptować Światła dzienne w BMW E 60 2004r. a błąd nie bije po oczach. Mam nadzieję że temat będzie przydatny dla potomnych, jest napisane wszystko czarno na białym, krok po kroku jak to wykonać. Udało mi się to programem NCSEXPER. Moduł jaki mi wyświetliło po pobrani przez program to LM_E60COE. Wypróbuje jeszcze według instrukcji NCSDummy. Mam jeszcze jedno pytanko :P :P Za pomocą NCSEXPERT da radę włączyć cyfrowe wyświetlanie prędkości, oraz mrugające światła STOP podczas nagłego hamowania???? Jeżeli tak to w jakich modułach mszę to zrobić????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!Widzę że jest często podawana metoda kodowania poprzez F5 Basic functions.W tym punkcie wybieram F2 Job anderen-,,Codierdaten lesen" i F3.Po zmianach w pliku wybieramF2 ,-SG codiren i F3.Obie metody działają choć zdarzyło mi się że pierwsza sypnie błędami(index kodowania).Czym różnią się te metody?Jak dla mnie to ta druga lepsza ,ale czekam na Wasze opinie.Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Zakodowałem światła do jazdy dziennej w e60 pre-lift. Wszystko działa okej, tylko nurtuje mnie jedna kwestia.

Czy da sie zrobić tak, by na załączonych DRL poza ściemnionymi do 20% długimi, świeciły sie ringi i brewki ?

Obecnie mam tak:

0 - świecą sie długie na 20%

1 - świecą sie ksenony(mijania), brewki, ringi

AUTO - świecą sie długie na 20% (w dzień), ksenony, brewki, ringi (w nocy)

postojówki - długie na 20%, brewki, ringi (ten efekt chciałbym uzyskać na AUTO w dzień)

 

I czy da sie jakoś zmienić czułość czujnika zmierzchu? Wystarczy, że słońce zajdzie za chmure i już wyłacza mi dzienne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

Witam,

 

Podpinam się pod ten temat, ponieważ nie wiem za bardzo gdzie umieścić mój post, jeżeli umieściłem go nie w tym dziale co potrzeba, proszę moderatora o przeniesienie.

 

Mianowice, zacząłem swoją zabawę z NCS i pojawiło się mnóstwo pytań :

Samochód to BMW E39 polift 525td ( ringi + Xenony )

 

Na tą chwilę udało mi się zakodować mruganie kierunkowskazów przy zamykaniu/otwieraniu samochodu - radocha była niesamowita :lol: .

Chciałbym pobawić się dalej, ale nie chcę czegoś zepsuć.

Wszystkie instrukcje i podpowiedzi któe przeglądałem nie do końca odnoszą się do tego co pojawia mi się do wyboru w NCS

 

Poniżej zamieszczę screeny co mi się pojawia w programie, ale najpierw moje pytania :

 

Podstawowe to gdzie w programie INPA odczytam jaki mam moduł ?

 

Chciałbym uruchomić na początek parę opcji :

 

Światła "Follow me home" ale na halogenach, co muszę odznaczyć jako active ?

Światła do jazdy dziennej na ringach ?

Mam Webasto które dogrzewa silnik, da się je uruchomić aby podgrzewało wnętrze, jak tak to w jaki sposób (nie mam oryginalnego radia) ?

Wycieraczki w stanie spoczynku przy włączonych wycieraczkach i wyłączonym zapłonie ?

Jednokrotne użycie migacza a miga trzy razy ?

Mrugające światła stop podczas ostrego hamowania ?

 

Wszędzie piszą że większość znajduje się w GM5, a ja mam tylko GM3, nie mam ECU tylko EWS ( które opcje w MENU wybierać ) ?

 

Czy dysponuje ktoś listą co w E39 można jeszcze uruchomić za pomocą NCS'a ?

 

H2TGcvn0dvBxUWlL8p9s9mp0BSqPIgK11rHRBkVZwKZ--eqsHJgh8ZxIIAs1q65nUomNtep1rc5Ukst-2EwfifYIDq9PktOP7l82VWI33_I38hr9BFAGsY8IQzZhEg86o1-H0uboPo-dDU88O6uavNwyg1Xjln_D0jAYQ910G-13u7OTl11y-OBWh_kLfVMEAR82qQO7YZGuLb0XoSGDwJANHYTzcsZAZthNBaAh-PubujITgAJuEMPnVIfjXVp6N9s9IjWFwd8_s7_f6glnIw61iGze38hcEqEZO1jirRDkLm_fp0nKE31Yf9DusEn1anDLs9j3OSud2FwGkPWAtmSk0rTStwehn-sJjX37ADylmp63-MJwC4yjJWSSShTLyGIkX3prOB1JBvMysVuZu_ZRH0kpHitYSrf3eYNrei8lEa_dtNbK72Ov3ONzYToZQbUlIDD3jj5rEcX6jH3oVWwl7NswyQTgsRV6hLGqKUbHayZzMUKDSqH616O2i9N_sU14H9e0Qe4ehyi4irVADwUtK8L90IORjhf18YGQzRoyuHhFSquiVai3U_SavoHhE3JF=w1280-h800-no

56vsVFncdmPiPcgqvN3u1jQZBNvaDzlEnO9r3Fcy8mGCABRfUOMY613SpatuoOkaFRJW0Phm1wgMUxGDExUFoi1dlwBRgtkcMq4CrnDYfq5zlJ1pwLYsHWk9lUBmsZuke5bJeX9b5wKg-g4fFWbHyX6c0nkcYWRoWAFSHDMP9yUB0q3X4DMuMXc7-jlq2ZPhFfDYkOkufSkDEWJZAXbVypFdjPcVUGkASXLl6_50KyGjhdWbc5OYBajbd3RDl5hj8J-u0kTls2HqaTysfg_iuvXH6efvcfZhQ7a9Rx0VDQpcOOS3OtcvXiEC7wYderXBAGfASt9o-w6yzjQZJkq8YTRmS7GGGK_GrsqyiAFCUIYSHFP4syrkdh38qvKOOVwUvxiAjzkcfxtD-HPZmeiSPsB5ewoVvxFydeEuu3TEsnkmqXojF7bLlizxJanPfa9HHXjxcKMOmmHez3g_udt8l0Z9V4J9kQW3941_jgNGnB2-Rj53KfWHVEUOvhd0mh1NPD03fHUPzORKPIxma8QOiEQi4Daps6FORYsDegGAvOyz90HSQKf_Oj5R8J8TPfl3W9GY=w1280-h800-no

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam taki błąd może ktoś wie o co chodzi ;/

 

http://zapodaj.net/e4d3176c52193.png.html taki błąd mi wyskakuje przy zapisywaniu LMA a jak zapisywalem w CAS to było ok. zapisywałem $534 czyli klimatyzacje high.

 

czyli w CAS zapisuje się bez problemu zaś w LMA już nie chce ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.Odkopię temat bo również mam problem z zapisaniem pliku LMA,CAS zapisuje i mogę na nim działać ale wiele tam nie ma a chciałbym światła do jazdy dziennej aktywować.Gdy chcę zapisać plik LMA to daje taki błąd.Help.

http://i.imgur.com/LnpyeLp.jpg

 

EDIT.

Udało mi się wyciągnąć ten plik do DRL ale nie ma w nim tych ustawień żeby z długich zrobić,ktoś pomoże?

PWM_ANST_FL_BIXENON
wert_04
KALTUEBERWACHUNG_FL_L
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_FL_R
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_SL_V_L
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_SL_V_R
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_NSW_L
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_NSW_R
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_BLK_V_L
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_BLK_V_R
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_BLK_H_L
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_BLK_H_R
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_BLK_Z_L
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_BLK_Z_R
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_BL_M_1
nicht_aktiv
HEIMLEUCHTEN_FUNKSCHL
nicht_aktiv
SICHERHEITS_FZG_LM
nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG_KZL_L
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_KZL_R
aktiv
ALC_FAILSAVE
nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG_RFS_L
aktiv
MIND_ANZ_ZYKL_TIPP_BLK
wert_02
ALC_ZUSTANDS_AUTOM
wert_02
DEF_HEIMLEUCHTEN_CKM
wert_02
DEF_ZYKL_TIPP_BLK_CKM
wert_02
KALTUEBERWACHUNG_RFS_R
aktiv
SL_PARKL_UNTERSP_ABSCHALT
aktiv
COMFORT_ACCESS_SL_ABSCH
wert_04
KALTUEBERWACHUNG_ZU_1
nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG_ZU_2
nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG_ZU_3
nicht_aktiv
WARMUEBERWACHUNG_FL_L
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_FL_R
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_AL_L
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_AL_R
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_SL_V_L
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_SL_V_R
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_NSW_L
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_NSW_R
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_BLK_V_L
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_BLK_V_R
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_BLK_H_L
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_BLK_H_R
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_BLK_Z_L
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_BLK_Z_R
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_BL_M_1
nicht_aktiv
WARMUEBERWACHUNG_KZL_L
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_KZL_R
aktiv
CBD_ZEICHN_INDEX
wert_01
wert_02
wert_03
WARMUEBERWACHUNG_RFS_L
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_RFS_R
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_ZU_1
nicht_aktiv
TASTVERH_KL_58G_MIN
wert_01
ZUWACHS_TASTVERH_KL_58G
wert_01
WARMUEBERWACHUNG_ZU_2
nicht_aktiv
WARMUEBERWACHUNG_ZU_3
nicht_aktiv
VERHALTEN_UEBERWACHUNG
wert_01
FEHLERMELDUNG_CC_FL_L
aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_FL_R
aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_AL_L
aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_AL_R
aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_SL_V_L
aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_SL_V_R
aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_NSW_L
aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_NSW_R
aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_BLK_V_L
aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_BLK_V_R
aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_BLK_H_L
aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_BLK_H_R
aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_BLK_Z_L
nicht_aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_BLK_Z_R
nicht_aktiv
ALC_ERR_NSW_ZUSCHALTEN
aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_BL_M_1
aktiv
ALC_CC_127_ZUST_5_OFF
nicht_aktiv
ALC_CC_AL_OFF
nicht_aktiv
FEHLERMELD_CC_RL_BL_2_L
nicht_aktiv
FEHLERMELD_CC_RL_BL_2_R
nicht_aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_KZL_L
aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_KZL_R
aktiv
WARNBLK_ENERGY_SAVE_MODE
aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_RFS_L
aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_RFS_R
aktiv
XENON_WIEDER_Z_AUS_PHASE
wert_01
FEHLERMELDUNG_CC_ZU_1
nicht_aktiv
LEUCHTDICHTE_EXPO
nicht_aktiv
PWM_ANSTEUERUNG_ZU_1
wert_01
FEHLERMELDUNG_CC_ZU_2
nicht_aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_ZU_3
nicht_aktiv
LENKWINKEL_UEBERSCHREITEN
wert_01
LENKWINKEL_UNTERSCHREITEN
wert_01
LENKSTOCK_UMSCHALT_VERZ
wert_01
U_POTI_DIMM_MIN
wert_02
U_POTI_DIMM_DELTA
wert_02
MELDUNG_AENDERUNG_DIMMER
wert_01
POTI_DIMM_INVERS
aktiv
POTI_LWR_INVERS
nicht_aktiv
HEIMLEUCHTEN_VERLAENG
nicht_aktiv
CRASH_58G_EIN
aktiv
DRL_WERT_DIMMUNG
wert_01
BLINKIMPULS_WARNBLK
wert_01
BLINKIMPULS_CRASHBLK
wert_01
WERT_CRASHVERHALTEN
wert_01
CRASH_WARNBLINKEN
aktiv
BFD_1_RL_BL_1_ERSCH_BILD
wert_01
BFD_1_RL_BL_2_ERSCH_BILD
nicht_aktiv
PWM_ANSTEUERUNG_BL_M_1
wert_01
ALC_ENPRELL_AL_OK
wert_01
SL_V_PARKL_FKT
aktiv
ALC_ENPRELL_AL_NIO
wert_01
RL_BL_1_PO_RL_FKT
aktiv
AUTOM_LICHT_KONTROLLE
aktiv
BI_XENON_FL_ABSCHALT_OPT
wert_02
ALC_DEFEKT_TIMER
wert_01
ALC_EIN_DAEMMERUNGSSTUFE
wert_01
PWM_ANSTEUERUNG_ZU_2
wert_01
PWM_ANSTEUERUNG_ZU_3
wert_01
WERT_SPANNUNG_0
wert_01
WERT_SPANNUNG_1
wert_01
WERT_SPANNUNG_2
wert_01
WERT_SPANNUNG_3
wert_01
WERT_SPANNUNG_4
wert_01
WERT_SPANNUNG_5
wert_01
ALC_REF_LAUF_AL_AUS
wert_01
LWR_TREIBER_CODIERUNG_2
wert_01
SIDEMARKER_US
aktiv
ALC_CC_127_ZUST_4_OFF
nicht_aktiv
AUTOM_LICHT_ABSCHALTUNG
nicht_aktiv
MITTELUNGSINTERV_VZ_WECHS
wert_01
BI_XENON_BEI_LH
nicht_aktiv
TIPP_BLK_LOESCHT_IMMER
aktiv
HEIMLEUCHTEN_ABBRUCH
nicht_aktiv
MAX_BETAETIGUNG_FOMEHO
wert_01
LWR_TESTBETRIEB
nicht_aktiv
LWR_FEHLER_BEWERTUNG
wert_01
LWR_SCHRITTABSTAND_GRENZE
wert_01
LWR_TEMPERATUR_GRENZE
grad_-20
SCHRITTABSTAND_STARTPHASE
wert_01
LICHT_AN_LED
nicht_aktiv
KEINE_PARKLICHT_FUNKT
nicht_aktiv
SP_NACHREG_LANGSAM
nicht_aktiv
PRE_SLEEP_ZEIT
wert_01
FTW_MODE_DEAKTIVIERUNG
wert_01
HERSTELLER_PARAMETER_0
wert_02
FL_ABSCHALT_OPT
nicht_aktiv
HALB/VOLLSCHRITT
halbschritt
U_LWR_POTI_STELLUNG_0
wert_01
STANDVERBRAUCHER_ANMELDEN
aktiv
U_LWR_POTI_STELLUNG_1
wert_01
U_LWR_POTI_STELLUNG_2
wert_01
LWR_SCHRITTE_STELLUNG_0
wert_01
LWR_SCHRITTE_STELLUNG_1
wert_02
QUITT_BLK_ZU_CHECK
aktiv
SL_V_PO_RL_FKT
aktiv
ANHEBUNG_175_KM/H
wert_01
ABSENKUNG_10_KM/H
wert_02
VMAX_BESCHLEUNIGUNG
wert_01
VMIN_BESCHLEUNIGUNG
wert_01
VMAX_BREMSEN
wert_01
VMIN_BREMSEN
wert_02
SCHW_GRAD_BESCHLEUNIGUNG
wert_01
wert_02
wert_03
SCHW_GRAD_BREMSEN
wert_01
wert_02
wert_03
wert_04
SCHW_PROP_ABWEICHUNG
wert_01
wert_03
wert_04
DIFFERENZ_MSP_DYN_STAT
wert_01
DAUER_DYN_NACHFUEHRUNG
wert_01
ABTASTRATE_DYN
wert_01
MITTELUNGSINTERV_DYN
wert_01
MIN_STEIGUNG_VZ_WECHSEL
wert_01
MINDESTANZAHL_VZ_WECHSEL
wert_01
HOEHENWEG
wert_01
ABTASTRATE_TREND
wert_01
MITTELUNGSINTERV_TREND
wert_01
SCHW_TREND
wert_01
ABWEICHUNG_TREND
wert_01
GRADIENT_SCHLECHTWEG
nicht_aktiv
NACHLAUF_SCHLECHTWEG
wert_01
SAETT_TIMER_SCHLECHTWEG
aktiv
SCHW_GRADIENT_SCHLECHTWEG
wert_01
LENKWINKEL_BEI_KLR
aktiv
NOTLAUF_FKT_GESCHW
wert_01
NOTLAUF_FKT_TIMER
wert_01
WARNBLK_TASTE_KL58G
nicht_aktiv
LOAD_DUMP_SCHUTZ_AKTIV
aktiv
NOTLAUF_FKT_SCHALTERSTELL
aktiv
LOAD_DUMP_SCHUTZ_RFS
aktiv
LOAD_DUMP_SCHUTZ_FL
aktiv
LOAD_DUMP_SCHUTZ_RL_BL_2
aktiv
LOAD_DUMP_SCHUTZ_NSW
aktiv
LOAD_DUMP_SCHUTZ_NSL
aktiv
LOAD_DUMP_SCHUTZ_KZL
aktiv
LOAD_DUMP_SCHUTZ_SL_V
aktiv
LOAD_DUMP_SCHUTZ_BLK_Z
aktiv
LOAD_DUMP_MAX_TIME
wert_01
LOAD_DUMP_PRELL
wert_03
LOAD_DUMP_SCHUTZ_KL58G
aktiv
LOAD_DUMP_DIMM_WERL_BLK
wert_01
BFD_1_BL_M_ERSCH_BILD
wert_01
AL_KL50_SCHUTZ
nicht_aktiv
BFD_1_RL_BL_ERSCH_BILD
wert_01
BFD_1_WEGFALL
nicht_aktiv
HEIMLEUCHTEN_KL58G
nicht_aktiv
BFD_1_MIN_GESCHW
wert_01
BFD_1_THERM_TIMEOUT
wert_01
BFD_1_WERT_AX_RUCK
wert_01
BFD_1_STUFE_DELAY
wert_01
BFD_1_BLINK_FREQ_AUS
wert_01
BFD_1_BLINK_FREQ_EIN
wert_01
BFD_1_ENTPRELL_ABS
wert_01
BFD_1_ENTPRELL_AX
wert_01
BFD_2_THERM_TIMEOUT
wert_01
BFD_2_ALGORITHMUS
nicht_aktiv
BFD_2_RL_BL_1_ERSCH_BILD
wert_01
BFD_2_RL_BL_2_ERSCH_BILD
nicht_aktiv
BFD_2_RL_BL_ERSCH_BILD
wert_01
BFD_2_NSL_ERSCH_BILD
nicht_aktiv
BFD_2_WEGFALL
nicht_aktiv
BFD_2_MIN_GESCHW
wert_01
BFD_2_WERT_AX_RUCK
wert_01
BFD_2_STUFE_DELAY
wert_01
BFD_2_BLINK_FREQ_AUS
wert_03
BFD_2_BLINK_FREQ_EIN
wert_03
BFD_2_ENTPRELL_ABS
wert_01
BFD_2_ENTPRELL_AX
wert_01
LICHT_AN_WARNUNG
aktiv
LICHT_AN_WARN_CA_OPT
aktiv
RL_BL_BREMSL_FKT
aktiv
STANDKLIMA
nicht_aktiv
RL_BL_2_BREMSL_FKT
nicht_aktiv
ALC_ERR_BLK_FREQ
wert_01
LICHT_AUS_TUER_AUF
aktiv
ALC_CC_ALC_ERR_OFF
aktiv
TASTVERH_BEL_WBL_MIN
wert_01
KALTUEBERWACHUNG_BL_L
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_BL_R
aktiv
KALTUEBERW_RL_BL_1_L
aktiv
KALTUEBERW_RL_BL_1_R
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_BL_L
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_BL_R
aktiv
WARMUEBERW_RL_BL_1_L
aktiv
WARMUEBERW_RL_BL_1_R
aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_BL_L
aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_BL_R
aktiv
FEHLERMELD_CC_RL_BL_1_L
aktiv
FEHLERMELD_CC_RL_BL_1_R
aktiv
ZUWACHS_TASTVERH_WBL_BEL
wert_02
RL_BL_PARKL_FKT
aktiv
PWM_ANSTEUERUNG_NSL_SL
wert_02
RL_BL_PO_RL_FKT
aktiv
RL_BL_1_PARKL_FKT
nicht_aktiv
PWM_ANST_RL_BL_2_BL
wert_01
PWM_ANST_RL_BL_BL
wert_01
PWM_ANST_RL_BL_1_BL
wert_01
PWM_ANSTEUERUNG_SL_V_AL
wert_03
PWM_ANSTEUERUNG_SL_V_FL
wert_03
PWM_ANST_RL_BL_2_AL
wert_03
PWM_ANST_RL_BL_2_FL
wert_03
RL_BL_2_PO_RL_FKT
nicht_aktiv
BFD_1_ALGORITHMUS
nicht_aktiv
RL_BL_1_BREMSL_FKT
nicht_aktiv
TAGFAHRLICHT_ECE
aktiv
DEF_TAGFAHRLICHT_ECE_CKM
nicht_aktiv
KENNLINIE_LWR_SENSOR_VO
wert_03
wert_04
wert_05
KENNLINIE_LWR_SENSOR_HI
wert_02
wert_03
wert_04
wert_05
DEF_LWR_SENSOR_HI
wert_03
wert_04
LWR_NEIGUNG_KONSTANTE
wert_03
wert_04
OFFSET_LWR
wert_03
wert_04
EPSILON_DELTA_AV
wert_02
wert_03
wert_04
EPSILON_DELTA_A
wert_03
wert_04
DRL_V_GEDIMMT
nicht_aktiv
KALTUEBERW_BLK_V_L_2
nicht_aktiv
KALTUEBERW_BLK_V_R_2
nicht_aktiv
WARMUEBERW_BLK_V_L_2
nicht_aktiv
WARMUEBERW_BLK_V_R_2
nicht_aktiv
FEHLERMELD_CC_BLK_V_L_2
nicht_aktiv
FEHLERMELD_CC_BLK_V_R_2
nicht_aktiv
RL_BL_2_ALS_SL_VORNE
nicht_aktiv
LWR_ANSTEUERN
nicht_aktiv
ALC_FAHRZEUG
aktiv
UMSCHALTOPT_LICHTSCHALTER
aktiv
XENON_AL_VERBAUT
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_AL_L
nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG_AL_R
nicht_aktiv
LWR_SCHRITTE_STELLUNG_2
wert_02
LWR_ABS_MIN_STELLUNG_2
wert_02
LWR_HYSTERESE_START
wert_02
LWR_VORBESTROMUNG
wert_02
XENON_LI
wert_01
wert_02
XENON_WIEDER_ZUEND
aktiv
AUSWERT_PROP_ABWEICHUNG
aktiv
AUSWERT_GRADIENT
aktiv
KALTUEBERW_RL_BL_2_L
nicht_aktiv
KALTUEBERW_RL_BL_2_R
nicht_aktiv
WARMUEBERW_RL_BL_2_L
nicht_aktiv
WARMUEBERW_RL_BL_2_R
nicht_aktiv
BI_XENON_VERBAUT
aktiv
RL_BL_2_PARKL_FKT
nicht_aktiv
QUITT_BLK_SICHERN
aktiv
QUITT_BLK_ENTSICHERN
aktiv
DEF_QUITT_BLK_ENTSI_CKM
aktiv
DEF_QUITT_BLK_SICH_CKM
aktiv
FL_UND_NSW_NICHT_GLEICHZ
nicht_aktiv
ABSCHALTUNG_RFS
aktiv
BFD_1_WERT_AX_EIN
wert_02
wert_03
KALTUEBERWACHUNG_NSL_L
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_NSL_R
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_NSL_L
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_NSL_R
aktiv
BFD_2_BL_M_ERSCH_BILD
wert_02
FEHLERMELDUNG_CC_NSL_L
aktiv
FEHLERMELDUNG_CC_NSL_R
aktiv
BFD_2_WERT_AX_EIN
wert_01
BFD_1_NSL_ERSCH_BILD
nicht_aktiv
ALC_LWR_VORZEICHEN
aktiv
ERSATZFKT_BL1_BL
wert_02
R_GANG_VON_LM
aktiv
COMFORT_ACCESS_LICHT
aktiv
KURZSCHLUSS_KL30_ENABLE
aktiv
PROGRAMMPARAMETER_LM_2
wert_01
wert_02
PROGRAMMPARAMETER_LM_3
wert_01
wert_02
PROGRAMMPARAMETER_LM_4
wert_01
wert_02
PROGRAMMPARAMETER_LM_5
wert_01
wert_02
LM_IM_E65_VERBAUT
nicht_aktiv
FAILSAVE_OPTION
wert_01
PROGRAMMPARAMETER_LM_1
wert_01
wert_02
BFD_1_DEAKTIV_BEI_NSL
nicht_aktiv
BEHOERDEN_FZG
nicht_aktiv
BEHRD_FZG_ASYNCHRON_BLK
nicht_aktiv
DUAL_SP__AL_L
nicht_aktiv
DUAL_SP__AL_R
nicht_aktiv
DUAL_SP__FL_L
aktiv
DUAL_SP__FL_R
aktiv
DUAL_SP__KZL_L
aktiv
DUAL_SP__KZL_R
aktiv
DUAL_SP__NSL_L
aktiv
DUAL_SP__NSL_R
aktiv
DUAL_SP__NSW_L
aktiv
DUAL_SP__NSW_R
aktiv
DUAL_SP__SL_V_L
aktiv
DUAL_SP__SL_V_R
aktiv
DUAL_SP_PARAMETER
wert_01
GESCHW_DOWN
wert_01
GESCHW_UP
wert_01
PROZENT_EE
wert_01
PWM_ANSTEUERUNG_AL
wert_01
PWM_ANSTEUERUNG_BLK_H
wert_02
PWM_ANSTEUERUNG_BLK_V
wert_02
PWM_ANSTEUERUNG_BLK_V_2
wert_01
PWM_ANSTEUERUNG_FL
wert_02
PWM_ANSTEUERUNG_NSL
wert_01
PWM_ANSTEUERUNG_NSW
wert_01
PWM_ANSTEUERUNG_RFS
wert_02
PWM_ANSTEUERUNG_RL_BL
wert_03
PWM_ANSTEUERUNG_RL_BL_1
wert_03
PWM_ANSTEUERUNG_RL_BL_2
wert_02
PWM_ANSTEUERUNG_SL_V
wert_03
QUITT_BLK_IGNORE_MOTORH
aktiv
ALC_SCHWENK_BEI_S_FLC
nicht_aktiv
FLC_OHNE_RLS
nicht_aktiv
HEIMLEUCHTEN_SEND_OPT
wert_01
UNTERDRUECK_BL_BLITZEN
aktiv
TIPP_BLK_ABBRUCH
nicht_aktiv
TIPP_BLK_ABBRUCH_IMMER
nicht_aktiv
DELAY_KEY_PLUG
wert_01
SMART_BEAM
nicht_aktiv
BFD_US_CC_MELD
nicht_aktiv
SMART_BEAM_ZUSTAND
nicht_aktiv
FL_ASSIST_FUNKTIONS_ANZ
nicht_aktiv
LWR_DIAG_PARAM
wert_01
LWR_HEBEL
wert_02
LWR_TERMO_MODEL_EIN
aktiv
HECKKLAPPE_RL_BL_OPT
nicht_aktiv
PWM_ANSTEUERUNG_NSL_BL
wert_01
HECKD_REV_BLK_DOPPELB
aktiv
HECKDECK_REVERS_BLK
wert_00
CC_MELD_SW_CI_NOT_AKTIV
nicht_aktiv
CI_KODIERDATEN
wert_01
FL_ASSIST_CC_NOT_AKTIV
aktiv
FL_ASSIST_ZUST_22_32
nicht_aktiv
NSL_VORHEIZ_BEI_BL
wert_01
FL_AUS_BEI_BIX_IN_S_FLC
nicht_aktiv
FSP_ISP_SPERREN
wert_01
FSP_MASKIERUNG
wert_01
ISP_MASKIERUNG
wert_01
LS_UMSCHALT_FEHLER_ZEIT
wert_01
HW_NOTLAUF_CHECK_COUNTER
wert_02
LEUCHTWEITENREG_AUTOM_0E
aktiv
LEUCHTWEITENREG_DYNAM_0E
aktiv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam. Potrzebuje pomocy wydaje mi się, że zrobiłem już wszystko co możliwe otóż postanowiłem wymienić u siebie w e39 fotele na grzane, wszystko zrobione na cacy prócz kodowania. Podczas próby dodawania nowego modułu NCS nie odczytuje wyposażenia mojego auta, jest czysto, również w miejscu nazwy seri auta. Nie wywala błędu i nic nie da się dodać bo po dodaniu $494 i wcisnięciu ok, wywala komunikat "keine baureihe eingegeben!". Zaktualizowałem standard tools na 2.12 skopiowałem pliki sp daten 50.2 oraz pfl od mlodzik1. Nie czyta Fa z zadnego modułu CAS, IKE, KMB. Proszę o pomoc nigdzie w sieci nie znalazłem podobnej sytuacji, może ktoś ma jakieś pomysł.

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Potrzebuje pomocy wydaje mi się, że zrobiłem już wszystko co możliwe otóż postanowiłem wymienić u siebie w e39 fotele na grzane, wszystko zrobione na cacy prócz kodowania. Podczas próby dodawania nowego modułu NCS nie odczytuje wyposażenia mojego auta, jest czysto, również w miejscu nazwy seri auta. Nie wywala błędu i nic nie da się dodać bo po dodaniu $494 i wcisnięciu ok, wywala komunikat "keine baureihe eingegeben!". Zaktualizowałem standard tools na 2.12 skopiowałem pliki sp daten 50.2 oraz pfl od mlodzik1. Nie czyta Fa z zadnego modułu CAS, IKE, KMB. Proszę o pomoc nigdzie w sieci nie znalazłem podobnej sytuacji, może ktoś ma jakieś pomysł.

Dzięki!

Od kiedy to E39 ma CAS i FA , zanim się zaczyna kodować trzeba poznac swoje auto

starsze modele do E53 (wyjątek e46 po 2001 roku) nie miały FA tylko ZCS

kody GM , SA , VN

wyposażenie to przeważnie kod SA i nie ma tam opsu wyposażenie tak jak w FA po kolei $xxx$xxx

tylko wyposażenie jest zakodowane to jest ciąg liter i cyfr można ręcznie dodać

lub mieć decoder ZCS odkodować swój ZCS (bez ostatniej litery lub cyfry)

dodać wyposażenie $494 i zakodować w swoich modułach komunikacyjnych

dla E39 to KMB/IKE zależnie który rok i EWS

opcją ZCS_schreiben obydwa moduły komunikacyjne dopiero kodowanie do serii

0494 00000000 0000000000000000 0000000000 0 //Sitzheizung Fahrer/Beifahrer

jak by było co dla opcji 494 nie ma żadnych zmian w SA (pierwsze 8 zer to GM ,drugie 15 zer to SA , trzecie zera to GM jak widzisz nie ma nic do dodania w ZCS dla e39 (dane z SP-daten dla kodowania e39)

więc nie musisz nic zmieniać w ZCS (nowsza wersja to FA)

nie pamiętam, poszukaj info może trzeba bezpośrednio w module , e39 to nie to sam co E60 gdzie w zasadzie wszystko jest zapisane w FA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Witam, mam taki problem posiadam kabelek k+d can, Inpa ver. 5.0.0, ncs expert v 4.0.1 wszystko działa łącznie z kodowaniem na mojej E90 320d m47n2 2006 r. Problem pojawił się przy samochodzie kumpla BMW E90 320d N47 2008 r. Inpa śmiga natomiast w NCS Expert po wciśnięciu ZCS/FA f. ECU wyskakuje error:

Fallowin features is invalid for FA: #0908. Mój komp windows 7 64 bity. Czy ktoś wie w czym problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.