Skocz do zawartości

[E46] Swap N42 na M54


darek K

Rekomendowane odpowiedzi

Witam opiszę jak najprościej wykonać swap z N42 na M54 do takiej operacji potrzebujemy żurawia warsztatowego oczywiście odpowiednie narzędzia.

Do swapu potrzebujemy

SILNIK m54

Skrzynia pasuje z N42

Wał napędowy z M54 z n42 nie pasuje

Łapa skrzyni z m54 z n42 nie pasuje

Drążki zmiany biegów z n42 nie pasują

Stabilizator 6cyl.

Przewody wspomagania 6cyl.

Przód samochodu podnosimy na wysokość ok 30cm można wykorzystać najazdy albo podkładać deski pod koła lub kobyłki co kto lubi i tyle wystarczy żeby dostać się do wszystkich śrub chyba że mamy kanał

Najłatwiej silnik wyciągamy razem ze skrzynią kolektory dolotowe zostają i tak samo montujemy ściągamy cały przedni pas razem z chłodnicą opróżniamy układ chłodzenia i wspomagania

 

http://images83.fotosik.pl/82/0640d47fee19a7f9med.jpg

 

http://images82.fotosik.pl/82/0f90421cd08be0b1med.jpg

 

http://images83.fotosik.pl/82/428c8ad3b37979a8med.jpg

 

Silnik wyciągnięty

http://images81.fotosik.pl/82/4902c5016db53001med.jpg

Silnik m54 wkładamy razem ze skrzynią żeby było prościej odkręcamy maglownicę i opuszczamy trochę i tyle wystarczy przy wkładaniu niezbędny jest BALANCER do żurawia.

Dawca silnika

2f7a4523b2db9747.jpg

Silnik wyciągnięty i gotowy do swapu

http://images81.fotosik.pl/249/f194b806a103642c.jpg

Silnik na miejscu

http://images81.fotosik.pl/82/def3ea61218521a2med.jpg

 

http://images81.fotosik.pl/82/912c5f4643e416b6med.jpg

Teraz Elektyka najłatwiejsza wiązkę silnika podłączamy bardzo prosto pasują tylko w jedno miejsce i nie można się pomylić wszystko podłączamy w skrzynce jedynie kabel od kompresora klimy musimy pociągnąć osobno bo w N42 jest w wiązce silnika,wystarczy ze starej wiąski n42 wyciągnąć niebieski kabel razem z pinem i pociągnąć go od kompresora do skrzynki DME

Czarna kostka wiązki M54 8 pin w m54 to miejsce jest puste i w to miejsce wciskamy pin i klima działa

http://images84.fotosik.pl/82/8f98c6f37f0aa6fb.jpg

 

Swap zakończony

http://images83.fotosik.pl/82/6a2421fc5be53aa0.jpg

 

http://images83.fotosik.pl/82/4d97a38e268e4acd.jpg

 

Jak po swapie nie będzie ładowania i kontrolka akumulatora zapala się i gaśnie to trzeba dorobić dwa przewody

Zielono brązowy -- wzbudzenie akumulatora

Niebieski -- kontrolka ładowania

W wiązce silnika M54 czarna wtyczka 8 pin te przewody już są wystarczy w wiązce nadwozia czarna wtyczka 8pin dołożyć brakujące przewody

Czarna wtyczka nadwozia 8pin

Pin 2 do skrzynki bezpieczników Plus po zapłonie

Pin 4 do czarnej wtyczki licznika pin 2

http://images82.fotosik.pl/100/90cee96b5e075b76.jpg

 

http://images82.fotosik.pl/100/542331ac9205db75.jpg

 

http://images82.fotosik.pl/100/d975f0a1ee085571.jpg

Teraz żeby kontrolka ładowania działała prawidłowo trzeba zakodować licznik

Z czytujemy dane licznika NCS EXPERT i za pomocą NCSDUMMY odnajdujemy wpis i zmieniamy jak na obrazku kodujemy licznik i tyle ładowanie i kontrolka działają prawidłowo

http://images83.fotosik.pl/281/d40fc5c20ddbccd4.jpg

Edytowane przez darek K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie po przejechaniu kilku set kilometrów testowych Swap został ukończony pomyślnie Compact ma się dobrze jeździ wyśmienicie w międzyczasie doszły zaciski hamulcowe po kompletnej regeneracji nowe tarcze przewód wspomagania hamulca z M54 i oryginalny cały kompletny układ wydechowy z 325ti do montażu czeka jeszcze tylny dyferencjał o przełożeniu 3.23 na dużej głowie wraz z półosiami.

Jak by ktoś miał jakieś pytania to chętnie odpowiem na temat Swapu

Tarcze i zaciski 300mm przód 294mm tył

http://images83.fotosik.pl/139/484f741849bf834c.jpg

przewód wspomagania hamulca nr.części BMW 34 33 6 751 108

http://images83.fotosik.pl/139/782c873ea4fd84a2.jpg

Kompletny układ wydechowy z 325ti

http://images83.fotosik.pl/139/0a1c58a9d670cdc3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bmw jeździ i ma się dobrze zostało tylko jeszcze akumulator przenieść do tyłu

Ostatnia jazda przed zimą

http://images81.fotosik.pl/168/08cd1140af85972d.jpg

http://images83.fotosik.pl/168/f6e29eab0e6b085b.jpg

Edytowane przez darek K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
No koledzy to mozna powedziec ze ja pobile rekord. Swap zajal mi 1,5 dnia. Garaz z kanalem i bloczkiem przy suficie. Troszke kombinacji ale efekt super. W sumie skonczyl bym to w 1 dzien gdybym ial wszystkie czesci. Brak bylo 2 przewodow wodnych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...

Witaj.

Jestem w trakcie swapu N42/M54 i stanąłem na elektryce, a dokładnie wzbudzeniu alternatora. W opisanym przez Ciebie temacie nie ma już zdjęć które wiele by mi pomogły. Czy mogę liczyć na jakieś wsparcie z Twojej strony? Czy mógłbyś podesłać fotki z tego tematu? Z góry wielkie dzięki :)

 

 

BTW czy nie wiecie czemu nie można wysłać PW? Spłodziłem wiadomość, ale przez pare dni wisi w "DO WYSŁANIA" i faktycznie nie wysyła się :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam,

z góry przepraszam za odgrzewanie kotleta, ale poprawiam po kimś SWAP i w tym wątku był akurat rozwiązany problem kontrolki ładowania :)


Czy ktoś może podrzucić zdjęcia z tego wątku albo darek k może je ponownie zuploadować. Wątek był fajny tylko brakuje tych zdjeć :(


Pozdrawiam,

Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...
Witam, kupiłam auto BMW e46 318i na tabliczce jest napisane ze silnik to N42 ale jestem prawie pewna ze był w nim robiony swap, bo silnik wyglada jak na załączonym obrazku. Powiedzcie proszę czy taki swap powinien być gdzieś zgłoszony i jak to sie ma do użytkowania auta. Na liczniku jest 300 tys ale w tej sytuacji nie wiadomo jaki przebieg ma zamieniony motor. Po miesięcu od kupna okazało sie ze wycieka gdzieś olej, zaczął mi palić 20 l na 100 a na dodatek sprzedawca zalał ja olejem 5w50. Dodatkowo odłączony jest czujnik od rezonatora, a głębiej taka dość cienka rurka gumowa oklejona taśma izolacyjna. Jakieś pomysły co sprzedawca chciał ukryć / zatuszować. Wszyscy mechanicy mówią ze takiego oleju sie nie powinno lać. I ostatnie pytanie czy wszystkie części np rezonator mam kupować taki jak do silnika n42 czy m54 i czy którykolwiek będzie pasował. Dodatkowo wszyscy mi mówią ze to auto nie powinno palić 12/100 w mieście ze to za dużo… jak w ogóle dowiedzieć sie jaka pojemność ma ten silnik skoro był przekładany, dodam jeszcze ze dymi na biało jak zły na ciepłym silniku. Pomóżcie Panowie bo przeraziłam sie tym wszystkim, ze dałam sie zrobić w balona. Czy ten silnik ma szanse pojeździć pare lat i inwestować w budę i środek czy raczej sie pozbyć pacjenta? Edytowane przez Michelle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.