Skocz do zawartości

Projekt 330Ci TURBO by QWET (524KM 695Nm)


Qwet

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No z silników BMW to mamy to co wymienił KRIS85, czyli S54, S62, no jeszcze S85 i ewentualnie coś z V12.

S54 nie za bardzo nadaje się pod turbo, co najwyżej jakiś lekki kompresor. A koszty przebudowy silnika pod turbo są znaczne.

S62 to już znacznie wyższa półka cenowa. Poza tym ten silnik często nie trzyma seryjnych parametrów, i tak powyżej, nie nadaje się pod turbo - znam przypadek że przy 550koni ten silnik rozpadł się jeszcze na hamowni.

Silniki V12 tak samo, moc fabryczna niezbyt duża, słaby potencjał, i cena.

S85 co prawda już w serii ma 500 koni, a po dmuchnięciu da się bezpiecznie 600-650 uzyskać. Niestety cena za zdrowy silnik jest horrendalna, no i później koszty części zamiennych, ogólnie eksploatacji, bardzo wysokie.

 

2JZ to klasa sama w sobie, silnik tak pancerny że bez żadnych modyfikacji da się na nim wycisnąć 800 bezawaryjnych koni. Ten silnik wręcz przeciwnie, po długim chłostaniu przy doładowaniu rzędu 1,5 bara, po wielu tysiącach kilometrów, poprawia mu się kompresja w cylindrach :)

 

W międzyczasie, jeszcze przed rozpoczęciem prac nad autem, kupiłem komplet tulei poliuretanowych Strongflex na całe zawieszenie:

http://obrazki.elektroda.pl/9801942000_1429940492_thumb.jpg

 

Oraz nowe dziurkowane tarcze hamulcowe na wszystkie koła:

http://obrazki.elektroda.pl/7954991400_1429940493_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/7880441100_1429940495_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/8619493600_1429940497_thumb.jpg

 

 

Teraz czekam już tylko na powrót Michała, tak jak mówiłem, od 2 maja zaczynamy dłubać :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z auta właśnie wyleciał już ledwo zipiący, cieknący olejem trup M54B30

 

DSCF3926.JPG DSCF3927.JPG DSCF3928.JPG DSCF3931.JPG DSCF3930.JPG

 

 

Kolejna faza - wspawanie dodatkowych wsporników do mocowań tylnego wózka takich o

 

http://obrazki.elektroda.pl/5727233600_1430930897_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze Zimmermann, wybór ze względu na bardzo dobre opinie i rozsądną cenę. Ten sam komplet tarcz ma jeden z moich znajomych w e36 turbo, używa auta na torze i w takich warunkach spisują się rewelacyjnie.

 

Rozpórek żadnych nie przewiduję, to nie golf 3.

 

Tylny wózek z zawieszeniem już ściągnięty

 

DSCF3946.JPG DSCF3934.JPG

 

Stare tuleje, choć łatwo nie było, już wyciśnięte, a w ich miejsce wleciały poliuretany

 

DSCF3957.JPG DSCF3960.JPG DSCF3942.JPG

 

 

 

W międzyczasie na warsztacie pojawił się inny klient Michała - Marcin, ze swoim e46 sedan, też 2JZ-GTE, zrobiony bardzo bezpiecznie na takie 450KM ...

 

DSCF3949.JPG

 

... którego regularnie używa do rywalizacji w zawodach driftingowych ;)

 

Marcin1.jpg Marcin2.jpg Marcin3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z początku martwiłem się, czy wzmocnienia będą dobrze pasowały do podłogi, ale wszystko poszło jak po maśle i efekt jest bardziej niż zadowalający.

 

Mocowania po oczyszczeniu...

DSCF3964.JPG DSCF3965.JPG DSCF3966.JPG DSCF3967.JPG

 

...przymiarki...

DSCF3969.JPG DSCF3971.JPG

 

...spawanie...

DSCF3973.JPG DSCF3976.JPG DSCF3977.JPG DSCF3983.JPG

 

...efekt końcowy po zabezpieczeniu antykorozyjnym

DSCF4032.JPG DSCF4031.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełen szacunek :cool2: za wiedzę i projekt który realizujesz ,widzę że będzie grubo :D

 

nad rozpórkami jednak pomyśl bo nie są na ozdobę (mimo że to nie golf 3 :wink: ) tylko mają wzmocnić/usztywnić budę która będzie mocno nadwyrężona przy takiej mocy jaką chcesz osiągnąć, buda jednak mocno pracuje tym bardziej że pewnie będziesz latał bokami :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e46 po lifcie ma potencjometr, a dwajotzeta się ciąga za linkę, więc potrzebny był tradycyjny pedał z wajchą na linkę

 

DSCF4081.JPG DSCF4079.JPG DSCF4085.JPG

 

 

Żeby połączyć skrzynię R154 z silnikiem 2JZ-GTE trzeba wykorzystać koło zamachowe z silnika 7M-GTE. Rozstaw śrub jest niestety inny, ale średnica osadzenia na wale taka sama, więc zaspawaliśmy stare otwory i nawierciliśmy nowe pod wał 2JZ.

DSCF4043.JPG DSCF4044.JPG

 

 

Teraz na dniach powinien przyjść do nas zestaw sprzęgła ACT pod to koło zamachowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qwet jak sie demontuje pedał gazu w E46 bo kiedyś walczyłem z tym i odpuściłem bo nie chciałem nic urwać :?

 

Idziesz jak burza z modami :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem bo Michał montował pedał, potem napiszę na PW.

 

 

Oki czekam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PW poszło.

 

Ze względu na inną długość nie udało się użyć półosi od 330Ci, dyferencjał od M3 jest szerszy i pasują tylko półosie od M3. Lewą już mamy bo łatwo dostępna, a teraz szukamy z Michałem prawej półosi. Czy ktoś wie gdzie można kupić prawą półoś od e46 M3? Bez tego cały projekt leży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytaliśmy po wszystkich aukcjach, nikt nie ma prawej półosi. Coś jest na rzeczy, prawe półosie schodzą jak świeże bułeczki nawet po cenie 1000zł/szt, a lewe często wręcz nie mogą znaleźć nabywcy.

 

Połączyliśmy wreszcie skrzynię biegów z odpowiednim dzwonem, również ściągniętym z Tajlandii. Lepiej wydać 1300zł za tajlandzką podróbę niż 2800zł za OEM z ASO ;)

 

DSCF4120.JPG DSCF4123.JPG DSCF4119.JPG DSCF4127.JPG

 

 

Zaszła też pierwsza przymiarka silnika do auta ;)

 

DSCF4130.JPG DSCF4132.JPG DSCF4134.JPG

 

 

Jak to Michał mówi - Stay Tuned ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W morde :jawdrop: ,pieknie idziesz do przodu

 

Ta Tajlandzka podróba nie rozleci sie :| , może lepiej dołozyć te 1300 zł i spać spokojnie tzn jeździć :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Michał ogólnie ma tempo prac piorunujące, choć sam skromnie temu zaprzecza :)

 

Dzwon podróba bo podróba, ale Michał montuje ten dzwon od lat w wielu innych projektach i sprawdza się znakomicie - pasuje praktycznie bez przeróbek, osadzenie osiowość zachowane, no i wytrzymałość mur beton.

 

A teraz coś ze spraw bardziej przyziemnych...

 

Sprężyny Eibach

DSCF4039.JPG

 

Nowe amortyzatory

DSCF4102.JPG DSCF4109.JPG

 

Swoją drogą, jak widzę naciąganie sprężyn na McPhersony to przypomina mi się trauma z młodych lat i wybita dziura w suficie garażu :)

 

Zawieszenie przednie poskładane

DSCF4161.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wał napędowy, w celu podłączenia skrzyni Toyoty do dyfra BMW M3 trzeba było pospawać z wałów supry i 330Ci, po czym całość wyważyć.

Jest z tym trochę zachodu, ale udało się

DSCF4168.JPG

 

Poduszki i łapy silnika

DSCF4128.JPG DSCF4184.JPG

 

Łapy skrzyni biegów

DSCF4163.JPG DSCF4196.JPG

 

Mocowanie przerobionego wału do flanszy dyfra

DSCF4198.JPG

 

Poziomowanie silnika na aucie

DSCF4171.JPG

 

Po raz pierwszy pojawia się sprawca całego zamieszania - oryginalny prawdziwy GT3582R firmy Garrett

DSCF4179.JPG DSCF4182.JPG

 

Montaż intercoolera

DSCF4205.JPG DSCF4207.JPG

 

 

Napisałem to już na innym forum, i powtórzę jeszcze raz tutaj, bo z postępem prac coraz bardziej się w tym utwierdzam.

Ogólnie to mając doświadczenia z przeszłości z mechanikami do których byłem zmuszony oddawać auto, teraz oglądając zdjęcia podsyłane mi co jakiś czas przez Michała jestem absolutnie zachwycony jego podejściem do sprawy i jakością wykonywanych przez niego prac. Już nigdy nie oddam auta do tych partaczy w ASO BMW. Od tej pory moje auto ma dożywotni serwis tylko u Michała, mimo 130km dzielącej nas odległości. Michał swoją pracę wykonuje z pasją, przykłada się w pełni do każdego szczegółu i co najważniejsze jest mega uczciwy. Mogę z czystym sumieniem polecić każdemu jego usługi :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powodu katastrofalnego deficytu prawych półosi e46 M3 na polskim rynku wtórnym, oraz z powodu bezsensownej ceny OEM półosi 2700zł i kilkumiesięcznego terminu realizacji, zdecydowaliśmy się jakoś wykorzystać jedną z półosi od 330Ci które już mamy. Prawa półoś jest nieco za długa, ale lewa półoś jest o 42mm za krótka. Kiedy Michał robił dolot i wydech, ja w międzyczasie wykonałem flansze umożliwiające podłączenie półosi 330Ci do dyfra M3.

 

http://obrazki.elektroda.pl/8581945200_1434369477_thumb.jpg

 

http://obrazki.elektroda.pl/9216691000_1434369475_thumb.jpg

 

http://obrazki.elektroda.pl/3863952800_1434369476_thumb.jpg

 

Dzięki temu mimo różnych rozstawów otworów, po obu stronach flanszy zarówno dyfer jak i półoś są zamocowane na 6 śrub.

 

Montaż półosi na flanszach wykonał już Michał

 

DSCF4221.JPG DSCF4223.JPG

 

Najważniejsze że realizacja projektu nie będzie wstrzymana ;) A poszukiwania prawej półosi M3 można odłożyć na później. Jak tylko uda się ją zdobyć to wystarczy tylko odkręcić adapter i przykręcić nową półoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pompa paliwa Walbro 400LPH już w baku

 

DSCF4328.JPG

 

 

Wiązka silnikowa na EMU też gotowa

 

DSCF4329.JPG

 

 

W międzyczasie dolot został poddany polerowaniu

 

DSCF4344.JPG

 

 

Spływ z WasteGate z powrotem w wydech - screamer pipe'y mnie jakoś nie jarają

 

DSCF4341.JPG

 

 

Żeby nie topiło lakieru na masce, kolektor wydechowy został owinięty taśmą bazaltową

 

DSCF4346.JPG

 

 

Ręka mumii :)

 

DSCF4343.JPG

 

 

Doszedł też wskaźnik AFR na deskę rozdzielczą

 

DSCF4293.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.