Skocz do zawartości

Padł moduł świateł FRM3


xelion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Padł mi prawdopodobnie moduł świateł FRM3. Bez powodu, pojęcia nie mam dlaczego. Nie mam świateł wewnątrz, brak kierunkowskazów, nie mogę zamknąć auta, świecą się wciąż światła mijania. Ktoś przerabiał temat?

Czy naprawdę centralny może nie działać. Auto nie chce się zamknąć, ale otwieranie działa. Dziwne.

 

INPA i inne programy nie wykrywają modułu świateł w ogóle. Jest niewidoczny na liście sterowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zarejestrowani
Sprawdzałeś czy NCS odczytuje? WINKFP ? INPA pokazuje Ci w AIF jakiekolwiek informacje ? Moduł ot tak sobie nie pada, chyba ze dostał wilgoci lub zwarcia z innego powodu

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

po części tak, w module świateł masz też zapisaną liczbę drzwi w pojeździe, funkcję lusterek itp CAS i FRM to najważniejsze moduły w samochodzie, sprawdź na wszelki wypadek wszystkie bezpieczniki, skasuj INPĄ/ISTA błędy które możesz i postaraj się winkfp sprawdzić czy w ogóle dostaniesz sygnał, potem czeka Cię ewentualnie podmianka ale oby udało się bez tego :cool2:

 

Zerknij jeszcze w tool32 czy zareaguje na cokolwiek łącznie z inicjalizacją

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dzisiaj moduł na nowy i wszystko śmiga. Skopiowałem VO z CASa do NFRM i przekodowałem go. Wszystko wróciło do normy.

Niestety stary nie daje oznak życia. Podczas odłączania akumulatora na 100% nic nie zwarłem, zawsze jestem ostrożny z takimi rzeczami. Dziwne bardzo, albo to po prostu zbieg okoliczności, a moduł miał paść.

 

Dzięki za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
NIe am sprawy, podeślij mi jak masz ochotę ten stary moduł może uda sie go jakoś odratować :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Zna ktoś z Łodzi kogoś kto naprawia moduł FRM 3?Z góry dzięki za pomoc

Wysylaj , zrobie . Po naprawie plug-and-play , bez potrzeby kodowania. http://s.rimg.info/4d63289783de853b6ec21593c24af4a2.gif

Edytowane przez temsky740
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Lepiej kup używkę , cenowo podobnie i jest o wiele wieksza szansa że soft prawidłowy w sterowniku ,

a tak to nie wiadomo co Ci tam wgrają na stole programatorem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Lepiej kup używkę , cenowo podobnie i jest o wiele wieksza szansa że soft prawidłowy w sterowniku ,

a tak to nie wiadomo co Ci tam wgrają na stole programatorem .

Din, sorry, czasami lepiej nic nie pisać, żeby nie wyglądać głupym.

Na dzień dzisiejszy , ludzie , którzy profesjonalnie zajmują się BMW, czytają pamięć procesora Dflash 32kb, a potem z tej pamięci przywracają oryginalnu fabrycznu pamięc eeprom, zapisują ją z powrotem w procesor, następnie instalacja sterownika w auto i jedziemy dalej, bez żadnego kodowania . Więc ja mu zaproponował wyżej wysłać sterownik do mnie dopóki jeszcze nikt tam nie wlazł i nie zrobił "cudów".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sory , ta aluzja nie była do ciebie pisaliśmy w tej samej chwili , (nie wiem jak go naprawisz z jakim skutkiem :D )

1. z jakiegoś powodu ten moduł padł

(nie powiesz że tylko taki przypadek i wystarczy odtworzyć soft ) FRM3 są słabe mimo ochrony przeciwzwarciowej doś solidnej .

przyczyny dokładnej nie znasz mimo że uda Ci się ten moduł naprawić ,

może trwale nie wiem przyznaję się

 

2 nie pisz że każdy co naprawia wgrywa soft tylko to co powino być ori .

bywają przypadki że pod przłącznikami w samochodzie włączają się urządzenie nie te co potrzeba :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sory , ta aluzja nie była do ciebie pisaliśmy w tej samej chwili , (nie wiem jak go naprawisz z jakim skutkiem :D )

1. z jakiegoś powodu ten moduł padł

(nie powiesz że tylko taki przypadek i wystarczy odtworzyć soft ) FRM3 są słabe mimo ochrony przeciwzwarciowej doś solidnej .

przyczyny dokładnej nie znasz mimo że uda Ci się ten moduł naprawić ,

może trwale nie wiem przyznaję się

 

2 nie pisz że każdy co naprawia wgrywa soft tylko to co powino być ori .

bywają przypadki że pod przłącznikami w samochodzie włączają się urządzenie nie te co potrzeba :D

 

1. FRM3 ma szansę "umrzeć" przy każdym ponownym uruchomieniu procesora , a to się dzieje nawet przy odczycie i kasowaniu błędów, również podczas odłączania lub podłączania akumulatora. Co się dzieje? Następuje przesunięcie układu eeprom w dflash. Ja nie wgrywam inne wsady z innymi VIN kodami i przebiegami, ja robie to przes odzyskiwanie fabrycznego eeprom, dlatego właściciel bmw dostaje ode mnie sterownik, który trzeba po prostu zainstalować w auto i to wszystko ( innymi słowami u właściciela nie boli głowa o następnym kodowania i problemach, które mogą przy tym występować)

2. Nie kazdy .

Edytowane przez temsky740
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Powiem że zdarzyło mi sie kodować w tym samym dniu FRM3 może z 30-razy dodatkowo manipulowałem napięciami przy światłach i żadnych problemów z

FRM3 nie było , poprawkę zrobiłem tydzien później i tez żadnych problemów .

FRM3 od innego modelu do e84 zmaiana vin i kodowanie do serii (tez nie było raz :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

przepraszam za stos glupich pytan, ale po prostu chcialbym wiedziec na ile mozna sobie pozwolic przy kodowaniu tego modulu...

 

czyli moge dopisac parametr, byle data sie zgadzalo, tak? a jesli np podam zla wartosc nowego parametru? uwale modul?

 

a teraz pytanie z serii moze sie zdarzyc ale nie musi...

 

koduje modul, powiedzmy ze nagle w czasie kodowania np pada bateria w lapropie, ktos niechcacvy wyciagnal wtyczke usb z kompa, albo pada akumulator w samochodzie, albo zawiesza sie windows i przerywa kodowanie... powiedzmy takie rozne sytuacje, ktore moga sie zdarzyc. Jaki to moze miec konsekwecje dla modulu, ktory jest wlasnie wtedy kodowany? mowimy o ncsexpert. czy modul w takiej sytuacji jest do uratowania, np mozna go kodowac ponownie czy jest to zgon modulu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli w czasie kodowania coś Ci się stanie z sprzętem to sterownik będzie żył dalej, gorzej z flashowaniem, chodź raz miałem sytuacje przy flashowaniu casa wypadła mi wtyczka z obd ale udało się odratować.

 

Jeśli ktoś z podkarpackiego bądź z innej części Polski byłby zainteresowany naprawą FRM to proszę o wiadomość prywatną.

Edytowane przez bmwtech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli w czasie kodowania coś Ci się stanie z sprzętem to sterownik będzie żył dalej, gorzej z flashowaniem, chodź raz miałem sytuacje przy flashowaniu casa wypadła mi wtyczka z obd ale udało się odratować.

 

Jeśli ktoś z podkarpackiego bądź z innej części Polski byłby zainteresowany naprawą FRM to proszę o wiadomość prywatną.

Orginalne wtyczki obd od icom maja dobrą blokade metalową , nawet cięzko wyciągnąć z OBD w samochodzie ,

ja mam ICOM A pierwszej generacji do programowania podłączam bez przedłużacza , ale solidnie sie trzyma

do diagnostyki uzywam ICOM A2 i też solidnie się trzyma wtyk OBD2,

, problemem ogólnie sa włąściciele co wchodza i wychodza z auta :D , czesto zaczepiają o kabel OBD i wyciągają z wtyczki :shock:

podczas programowania nalezy opóścić pojazd zamknąć dzwi kierowcy(niektórzy blokują zamek jak kablel lan jest od strony kierowcy )

i nie otwierać ani nie zamykać drzwi podczas programowania (może wyłączyć zapłon ) do F,G serii obowiazkowo zapiąć pas kierowcy

Soft w CAS musiałbyć na ukończeniu skoro się udało uratować , pewnie czerwona kierownica sie pojawiła na zegarach :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.