Skocz do zawartości

[ E39 ] butla lpg w zapas a gdzie pompa nivo?


niedz

Rekomendowane odpowiedzi

Bede montowal wtrysk lpg w e39 528iA Touring.

Mam z tylu NIVO.

Butla ma byc w miejsca zapasu, ALE wlasnie tam jest umieszczona pompa od NIVO.

Czy ktos juz przerabial ten temat?

Przenosil pompe nivo w inne miejsce?

Myslalem zeby ja upchnac obok wzmacniacza w leweym nadkolu, ale widze ze przewodu sa krotkie.

Czy mozna je przedluzyc?

Jak duzy zbiornik wchodzi w miejsce zapasu do e39? Mysle o 70 litrowym.

Przy okazji moze ktos poleci w 3miescie gazownikow ktorzy robili juz wtrysk w bmw i maja doswiadczenie no i sa godni polecenia

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ze tak z innej beczki, ale przeciez w tej chwili montowanie gazu to nie ma zadnego sensu , jazda wychodzi drozej niz na benzynie
"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EE dodał gazu i się udusił :mrgreen:

 

P.s Dawno cię nie było poruczniku :norty:

 

heheh dawno cie tutaj nie bylo also :mrgreen:

 

gaz jest nieoplacalny , wystarczy popatrzec na ceny gazu + to ze samochod spali wiecej gazu niz benzyny + ewentualne naprawy swiece/pompa itd. lepiej jezdzicie na benzynie

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jesli macie potrzebe dywagacji na temat oplacalnosci instalacji lpg to prosze zalozyc swoj watek i mozecia tam bic piane do oporu.

Mnie interesuje czy ktos umieszczal butle toroidalna w miejsce kola zapasowego.

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EE dodał gazu i się udusił :mrgreen:

 

P.s Dawno cię nie było poruczniku :norty:

 

heheh dawno cie tutaj nie bylo also :mrgreen:

 

gaz jest nieoplacalny , wystarczy popatrzec na ceny gazu + to ze samochod spali wiecej gazu niz benzyny + ewentualne naprawy swiece/pompa itd. lepiej jezdzicie na benzynie

 

Yyyy, to mi chyba kalkulator szwankuje bo coś duża różnica wychodzi na korzyść gazu przy cenie LPG 1,85 w zimie :duh:

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 lata później...
  • 1 miesiąc temu...
Witam, masz może fotki jak wygląda to Nivo na butli ??? A jak wsadzimy większą butlę, to gdzie umieścić Nivo, może są jakieś sprawdzone miejsca ???

 

Ja przygotowujac sie do instalcji LPG w E38 530i Touring przejrzalem to co ludzie juz porbowali i zauwazylem nastepujace mozliwosci przemieszczenia pompy od nivo:

 

1) Najbardziej popularne jest przeniesienie pomppki wraz obudowa akustyczna nad akumulator :

 

[http://img827.imageshack.us/img827/9187/nivonadakumulatorem.jpg

 

to rozwiazanie jest IMO najlepsze gdyz mozna wstawic max pojemna butle, ulokowanie pompy jest latwe a pompa jest w originalnej obudowie co - mimo ,ze juz tak cicho nie bedzie jak bylo- skutecznie tlumi odglosy jej pracy.

 

2) Przeniesienie pompy wraz z obudowa nad zbiornik LPG

 

http://img195.imageshack.us/img195/4567/nivonabutli.jpg

 

Mocno to wplywa na pojemosc mozliwej do zamontowania butli, gdyz chyba max 48 l brutto mozna zamontowac w tej sytuacji. Lecz czasami taka lokalizacja jest alternatywa gdy miejsce nad akumulatorem juz jest zajete przed fabryczny subwoofer. Caly czas tez zaleta jest umiejscowienie pompy nivo w oryginaly obudowie akustycznej

 

3) Jesli miejsce nad akumulatorem jest juz zajete a zalezy nam jednak na max pojemnej butli, mozna przeniesc pompe nivo - niestety juz bez oryginalnej obudowy akustycznej- na strone lewa tuz za zbiorniekiem LPG

 

http://img146.imageshack.us/img146/3963/nivopolewejstronie.jpg

 

Pompka sie ladnie nam miesci miedzy podloga bagaznika a blachami. Niestety praca pompy bedzie juz dosc wyraznie slyszalna mimo, ze owiniemy jak jakimis materialami dzwiekochlonnymi.

 

4) Czasami nie mozna umiejscowic pompy nivo jak w pkt 3 gdyz tam juz jest zamontowany modul fabryczej nawigacji ( lub tuner radiowy)

Wowczas mozna przeniesc pompe tak gdzie normalnie jest umiejscowiony lewarek z kluczem do kol ( coz, musza one sobie znalesc nowe miejsce)

 

http://img810.imageshack.us/img810/8333/nivowmiejscepopodnosnik.jpg

 

5) Ostatnim alternatywnym miejscem gdzie mozna przeniesc pompe nivo jest pod podloge, za zbiornikeim LPG ( na osi tylnej).

 

http://img593.imageshack.us/img593/3992/nivozazbiornikiem.jpg

 

Jesli mamy modul TV to po lewej stronie miejsce juz jest zajete , ale jak pokazuje zdjecie , jest jeszcze miejsce po stronie prawej.

I wlasnie tam ja prznieoslem pompe od nivo w swojej 530i Touring.

Butle mam o pojemnosci 70 l brutto ( wymiary 650 x 182 x 270 mm) co sie przeklada na ok 60 l netto. Mozna by wstawic jeszcze nieco wieksza butle ale akurat nie mieli szybko dostepnej i tez cena bylba nieco wyzsza. 60 l netto mnie satysfakcjonuje.

Wada tej lokalizacji jestto ze pompa jest wyraznie slyszalna i niestety nie mozna jest za bardzo oblozyc izolacja akustyczna gdyz podloga nie bedzie plaska :D ( miejsca dla pompy jest na styk).

Na szczescie czestotliwosc pracy pompy jest bardzo mala tak wiec nie przeszkadza to ze rano przez 15 sekund slysze pompe. W ciagu dnia bywa ze w ogole juz sie nie zalacza jesli nie ma zmiany obciazenia bagaznika lub pasazerowie sie nie dosiadaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Rolbas, bardzo mi pomogłeś. Właśnie u mnie jest subwofer po prawej stronie, ale może dam radę po lewej nad zmieniarką. Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Myślę, że innym też się przyda.

 

pozdrawiam

zbijar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Wiem, wiem stary temat - dla mnie jednak jak najbardziej aktualny.

 

Posiadam e39 530i z Nivo i jade ja gazowac w sobote. Chcialbym przeniesc pompe nivo w miejsce jak na foto 5 ze wzgledu na to ze nie chce miec niekompletnej tapicerki bagaznika. Mam suba wiec przeniesienie nad ako odpada.

 

Mysle wiec o przeniesieniu niva do komory, gdzie czasami znajduje sie TV. Czy moze mi ktos powiedziec z czym wiaze sie takie przenoszenie pompy (dla mnie nivo to totalna nowosc)?

1. Czy trzeba zaopatrzyc sie w jakies wezyki lub kable do przedluzenia czegos?

2. Czy konieczne jest rozlaczanie ukladu nivo i jesli tak to czy robi sie jakies odpowietrzanie ukladu?

3. Na co zwrocic uwage?

 

Z góry dziękuje za odpowiedz.

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja u siebie jestem juz po operacji o której planach pisałem.

Cala przekladka to prosta sprawa a do przedłużenia jest 7 przewodów, dwa grubsze i 5 cienszych. Podobno można to przełożyć bez przedłużania przewodów ale kosztem rozpinania wiązki co mi osobiście nie odpowiadało.

Pompa pracuje w nowym miejscu znacznie głośniej ale na szczęści słychać ja tylko krótko po odpaleniu auta.

 

Postaram się wrzucić jakieś fotki.

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Calosc zabiegu bardzo prosta a zaopatrzyc się trzeba w:

- 2 przewody, linka fi 1,5 - 2,5 (roznych kolorow) - dl ok 50 - 75 cm

- 5 przewodów, linka fi 0,75 - 1,5 (różnych kolorów) - dl ok 50 - 75 cm

- koszulki termokurczliwe cienkie do pokrycia polutowaniych miejsc

- koszulki zwykle lub ermokurczliwe grubsze do umieszczenia wszystkich przewodów w jednej izolacji (chodzi o estetyke)

- Opaski samozaciskowe

- warto zaopatrzyc sie w kilka nakretek plasitkowych czesto spotykanych w roznych miejscach w BMW:

(12 na http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DS51&mospid=47560&btnr=51_2410&hg=51&fg=65). W mijescu gdzie montuje sie nivo jest kilka bolcow (widoczne an jednym ze zdjec) na ktore mozna nakrecic te nakretki co troche ulatwi sprawe

- Lutownica i cyna (lub inny ale dobry system polaczeniowy typu zaciski)

- tasma izolacyjna

- mata wygluszajaca

 

Zamiast ciecia wiazki planowalem zrobic sobie przedluzacz, ale mialem problem ze zdobyciem kostki, ktora moglaby sie do tego nadac (14 na sysunku: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DS51&mospid=47560&btnr=33_0530&hg=33&fg=50).

 

1. Zaczac nalezy od odkrecenie pompy i wyjecia jej z obudowy.

2. Pompe nalezy takze odkrecic od stelarza - musimy miec osobno pompe i kostki/zaworki.

3. Obok akumlatora znajduje sie kostka laczaca przewody. Da sie ja dosc latwo odczepic podwazajac zatrzaski.

Rozpinamy kostke: 14 - http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DS51&mospid=47560&btnr=33_0530&hg=33&fg=50

4. Przecinamy w rozsadnym miejscu wiazke i usuwamy izolacje

5. Lutujemy kazdy z przewodow upewniajac sie ze kolory będą własciwie polaczone. Polecam pociac wczesniej koszulki termokurczliwe na odcinki ok 4 -5 cm i nasunac je na przewody przed lutowaniem, po dwie na kazdy przewod. Dzieki temu unikniemy sytuacji gdy zlutujemy przewod a zapomnielismy zalozyc koszulke - wowczas pozostaje tasma izolacyjna.

6. Po polaczeniu wszysktihc przewodow jeszcze raz sie upewniamy ze wszystko jest prawidlowo polaczone i jesli kto chce to moze posluzyc sie miernikiem.

7. Przewodow od powietrza nie tykalem.

8. W miejscu gdzie ma traifc pompa wykladamy warstwe maty wygluszajacej, po czym mocujemy pompe do podlogi. Ja osobiscie zamiast przykrecac pompe na fest zdecydowalem sie przykrecic do podlogi opaski samozaciskowe i opaskami zamocowac pompe. Obawialem sie ze mocna przykreceni pompy przyczyni sie do jeszcze wiekszego poziomu halasu. Miejsca jest tak malo ze pompa i tak niema szan sie nigdzie ruszyc.

9. Po montazu pompy ukladamy jakos sensownie wezyki (zachowac odpowiedni promien, nnie zginac) i przewody.

10. Calosc dokladnie opatulamy mata wygluszajaca i zaczynamy skladac wyszstko do kupy.

 

 

Odkryta podloga, widzac miejsce docelowe:

http://i912.photobucket.com/albums/ac327/rstsec/Image00002_zps35406be6.jpg

 

http://i912.photobucket.com/albums/ac327/rstsec/Image00003_zpsd4ae0a3d.jpg

 

Otwarta pucha z nivo:

http://i912.photobucket.com/albums/ac327/rstsec/Image00005_zpsded188f4.jpg

 

Kabli nie wiele:

http://i912.photobucket.com/albums/ac327/rstsec/Image00006_zpsae86b5cf.jpg

 

ale ktos musial polutowac i izolowac...

http://i912.photobucket.com/albums/ac327/rstsec/Image00007_zpsa3ad2d47.jpg

 

Gotowa, przedluzona juz wiazka:

http://i912.photobucket.com/albums/ac327/rstsec/Image00009_zps9dde39d5.jpg

 

No to przenosimy:

http://i912.photobucket.com/albums/ac327/rstsec/Image00010_zps1e015a56.jpg

 

Tak wyglada pompka w miescu gdzie miala trafic z wyciszeniem, wiem wiem, a gdzie fota pompki z platanina wezy i kabli...zapomnialem strzelic:)

http://i912.photobucket.com/albums/ac327/rstsec/Image00011_zps577da107.jpg

 

http://i912.photobucket.com/albums/ac327/rstsec/Image00012_zpsbb6f14cc.jpg

 

I po zlozeniu ale jeszcze przed sprzątaniem:

http://i912.photobucket.com/albums/ac327/rstsec/Image00013_zps56dfa0fb.jpg

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
A co z przekaznikami ktore tam byly i ewentualna naprawa pompy? Da sie ja wyjac bez demontażu butli z gazem?

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam kolegów,

Wiem, że wątek stary, ale może ktoś jeszcze pamięta - od kliku dni jestem posiadaczem 530i i też wadzi mi nivo w zapasie. Słyszałem od swojego gazownika, że kiedyś takie robił i po zmianie pozycjji pompka szybko padła. Pytanie, czy to zbieg okoliczności, czy też może się zacierać przy zmianie położenia (z poziomu do pionu) - bo chyba tak wchodzi nad akumulator. Będę wdzięczny za sugestie, czy ta pompka może pracować w różnych pozycjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.