Skocz do zawartości

E46 M43 1,9 316i wycieki z pokrywy rozrządu-naprawa


roofii1

Rekomendowane odpowiedzi

.Zamówiłem uszczelki do pokrywy rozrządu.Mam zamiar wymienić uszczelki przed wymianą oleju.Napiszcie ze swojego doświadczenia jak się do tego zabrać?Napewno spuścić płyn z ukladu chłodzenia i odkręcić pompe wody.Czy pokrywę zaworów trzeba całą demontować?Widzę,że wystarczyło by 2 śrubki od pokrywy zaworów i osłona rozrządu zejdzie.

.Super jakby ktoś wrzucił foto relację dla potomnych.Jak ściągnąć koła pasowe itp

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL11&mospid=47628&btnr=11_2063&hg=11&fg=10

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL11&mospid=47628&btnr=11_1382&hg=11&fg=15

Wiem,że kilku z Was samodzielnie wymieniało te uszczelki :D .Chcę byc kolejny

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompy wody nie trzeba demontować, wystarczy jej koło pasowe. Jeżeli masz klimatyzacje to kompresor też trzeba odkręcić żeby dostać się do jego łapy. No i koło pasowe wału a tu bez metrowej rurki i dobrze zblokowanego wału nie podchodź. Sama pokrywa to już z górki. Tak że jak jesteś (bez obrazy oczywiście) hobbystą to lepiej sobie odpuść bo tylko się najesz nerwów. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Juz po zabiegu :) .Fotek niestety nie robiłem,ale postaram się opisać moją robotę.Jak znajdę tylko trochę czasu.Na pytania też chętnie odpowiem.O efekcie jeszcze nie mogę nic powiedzieć,bo zrobiłem zaledwie 80km.
never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się opisać czynności,które wykonałem :) .Niestety fotki będą tylko podglądowe.

Potrzebne będą uszczelki nr:3-simering wału 44x60x10 nr12-uszczelka gumowa nr 13,14-uszczelki metalowe(ja użyłem starych)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9417bbb2d4af0cc4.html

Na fotce zanaczyłem elementy które trzeba zdemontować,po uprzednim zlaniu:oleju,płynu chłodniczego(korek pod chłodnicą)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e3740888e9d1acd7.html

Odkręcamy :8)

1.3xśruba(klucz m10)

2.2xśruba

3.termostat na 3 śrubach(zwróc uwagę na uszczelkę),moja już była do wymiany-dociąłem z gumy

8.czujnik położenia wałka1xśruba

zdjąć paski klinowe(pasek klimy),oraz pasek napędzający pompki,alternator.Ja sobie narysowałem na kartce zanim ściągnałem

4.wystarczy odkręcić z pompy 4 śrubki skrajne i koło pasowe zejdzie(pompy wody nie trzeba demontować)

7.klima(łapa +sprężarka)tutaj potrzebny jest torx nasadka(nie pamietam rozmiaru):sprężarka 3xśruba torx łapa sprężarki 6x śruba klucz nasadowy sześciokąt

6 koło pasowe wału korbowego i tutaj jest problem.Aby go odkręcić potrzebny solidna nasadka 22+ przedłużka.No i trzeba zablokować wał korbowy(wkładająć wiertło fi 8mm w koło zamachowe) -na łączeniu silnika ze skrzynia biegów jest plastikowa zaślepka-smoczek .Gwint śruby jest zwykły odkręcamy w LEWO

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu podglądowym niebieską strzałką zaznaczyłem,gdzie naeży szukać zaślepki technologicznej aby zablokować koło zamachowe wału korbowego

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c588bd8fbcc22b67.html

Zaślepka jest mało widoczna.należy szukać 2 gumowych węży-zakutych na końcach z przejściem na przewód metalowy.Na tej samej wysokości znajduje się we wnęce zaślepka.Należy ją wyciągnąć śrubokrętem.Włożyć w jej miejsce wiertło fi 8mm(nie ostrą stroną) i kręcąć wałem korbowym(powoli)aż wiertło wskoczy w otwór.I mamy zablokowane kołoło pasowe.teraz klucz nasadowy 22+przedłużka.Kręcimy w lewo.

Po zdemontowaniu koła pasowego Odkręcamy wszystkie śrubki od pokrywy rozrządu(popma wody zostaje).

następnie gdy mamy już pokrywy ściągnięte:czyścimy(lekko papierem ściernym) i odtłuszczamy,wybijamy simering wału i wymieniamy.

Ja użyłem starych uszczczelek metalowych(oczyściłem starannie papierem ściernym odtłuściłem i nałozyłem silicon na wysokie temperatury).Silikonem wypełniłem także łączenie uszczelki gumowej(na końcach) nr12 z korpusem silnika.

Usczelki metalowe lekko dokręcić(10Nm)

Uszczelke gumową nr12(oem) trzeba docisnąć górną pokrywą w dół i dokręcić.

Po złożeniu wszystkiego.Cała operacja zajęła mi 12 godzin :( .Pozostawiłem autko na całą noc(ze względu na silicon).następnego dnia zalałem olejem.Płynem chłodniczym(trzeba odpowietrzyć układ).Jak narazie przejechane przeszło 100km,za wcześniej jest aby cokolwiek powiedzieć?Jak narazie wyciekow nie ma.U mnie simering wału aż się kruszył w rękach.Więc myślę,że było warto

Nie jestem najlepszy w pisaniu opowiadan :D .Opisałem jak mogłem

Jeśli pomogłem w jakiś sposób :cool2: to się cieszę.Jeśli Moderator uzna,że trzeba przenieśc do działu DIY to proszę :arrow:

Pozdrawiam

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Nakręciłem ok 2000km,niestety zaczęło się pocić :evil: .Co prawda,pocenie jest minimalne ALE JEST ehhhh :cry: .Niech żyją M43

 

może dlatego że użyłeś starych uszczelek

koszt nowych w aso to troszkę ponad 120zł

 

ja nie mogę się zebrać do tej operacji - samemu brak motywacji

 

najlepiej jak by ktoś był w okolicy i pomógł wtedy by poszło szybciej i sprawnie :)

gg5553463
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rozbierałeś to wszystko po to aby założyć stare uszczelki które kosztują w sumie 145zł? Heheheh, to szacun stary. Masz mistrza. :lol:

One są jednorazowe, dlatego że są metalowe, mogłeś to skręcić bez nich na samym silikonie, efekt identyczny. 12 godzin psu w budę. :cool2:

 

Ale nie m tego złego.... kolejni chętni na wymianę już nie wpadną na pomysł zostawienia starych uszczelek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierałeś to wszystko po to aby założyć stare uszczelki które kosztują w sumie 145zł? Heheheh, to szacun stary. Masz mistrza. :lol:

One są jednorazowe, dlatego że są metalowe, mogłeś to skręcić bez nich na samym silikonie, efekt identyczny. 12 godzin psu w budę. :cool2:

 

Ale nie m tego złego.... kolejni chętni na wymianę już nie wpadną na pomysł zostawienia starych uszczelek.

Zapytaj kilklu kolegów z forum którzy wymienili uszczelki na nowe i efekt ten sam co u mnie.Ja wymieniłem simering walu(już sączyło) i uszczelkę gumową(była mocno zużyta).Metalowe wyczyściłem i pokryłem siliconem.

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zimeringu wału to bez zdjęcia obudowy rozrządu ciężko jest zdiagnozować jego stan ?

 

cholera tez mi się tam poci silnik i czasem nawet jakaś kropla oleju poleci jak się nazbiera - denerwująca sprawa ;/

 

w poniedziałek wjadę na kanał zobaczę skąd dokładnie jeszcze te wycieki - bo podstawę filtra już zrobiłem i przy niej jest sucho - muszę w końcu osłonę silnika założyć jeżdżę bez niej ze dwa miechy już

gg5553463
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zapytaj kilklu kolegów z forum którzy wymienili uszczelki na nowe i efekt ten sam co u mnie.

 

Bez znaczenia. Metalowych uszczelek drugi raz się nie używa. U Ciebie ponowny wyciek pojawił się po 2000km, twierdzisz że w nowym aucie gdzie były nowe uszczelki też już po tylu były wycieki? Być może 'koledzy z forum' przeprowadzili źle wymianę, a śruby dokręcali z ręki, a nie kluczem z nastawnym momentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Będę u siebie musiał wymienić uszczelki pokrywy rozrządu i mam parę pytań.

 

Czy olej trzeba konieczne zlać przy tej wymianie? Nie zostanie przypadkiem większość w misce olejowej i obędzie się bez zlewania?

Bo ktoś pisał że polało się bardzo mało oleju.

 

Czy uszczelki tylko OEM czy Elringa też mogą być? Simering wału lepiej Oem? Bo OEM są prawie dwukrotnie droższe od Elringa.

Te metalowe uszczelki trzeba w końcu wymienić czy można przeczyścić i silikonem posmarować? Jak nowe to tylko oem czy zamienniki też mogą być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej najwygodniej byłoby spuścić, to już nie problem. Jak już bym miał to wymieniać to wymieniłbym wszystkie uszczelki łącznie z metalowymi i innymi które są na pokrywach. Wymienić będziesz musiał również uszczelkę pokrywy zaworów. Myślę, że spokojnie można kupić Erlinga. Sam będziesz robił ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że spokojnie, porównaj ceny w aso i zamiennika, Jak już będziesz się za to brał to może od razu wymień uszczelkę pod podstawą filtra oleju oraz oringi w zaworku zwrotnym. Lubią puszczać i cieknie a jak już tyle rozbierać to i to można zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Uszczelki podstawy filtra już wcześniej wymieniłem. Tylko się zastanawiam jak z tym olejem przy wymianie uszczelek pokrywt rozrzadu. Koniecznie trzeba zlać czy jednak większość zostanie w misce. Bo by mi to ułatwiło robotę jakbym nie musiał spuszczać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.