• Reklama

320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu

M43TU (316Ci, 316i, 318Ci, 318i), M47 (318d, 320d), M47TU (318d, 318td, 320Cd, 320d), M52TU (320Ci, 320i, 323Ci, 323i, 328Ci, 328i), M54 (320Ci, 320i, 325Ci, 325i, 325ti, 325xi, 330Ci, 330i, 330xi), M56 (325Ci, 325i), M57 (330d, 330xd), M57TU (330Cd, 330d, 330xd), N40 (316Ci, 316i, 316ti), N42 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), N45 (316Ci, 316i, 316ti), N46 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), S54 (M3, M3 CSL)

Moderatorzy: BMK, Konrad201993, aaben

Re: 320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu

Postprzez TC » 14 Mar 2012 21:08

Czerwony Ty żyjesz ... :)
SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO

Chiptuning Łódź

ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON
Awatar użytkownika
TC
 
 
 
Posty: 6248
Dołączenie: 05 Paź 2006 15:51
Miejscowość: Leicester UK
Moje BMW: było e32 750 , jest e46 320d + GTB1752
Kawasaki ZX10R 2004r.
BMW F10 530D

Re: 320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu

Postprzez czerwony330d » 31 Mar 2012 21:33

Tak :D ale ostatnio krucho u mnie z czasem i mało przebywam na forum ale od czasu do czasu zaglądam, poza tym moja buńka ma po modach przejechane ponad 30 tys. km i nic się na razie nie sypie, więc nie ma potrzeby zaglądania ale postaram się poprawić i częściej zaglądać, pozdrawiam a tak na marginesie co tam u ciebie słychać kolego TC?
Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.
Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.
Moja ślicznota: viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D
Awatar użytkownika
czerwony330d
 
 
 
Posty: 3323
Dołączenie: 20 Kwi 2010 19:19
Miejscowość: Żory
Moje BMW: Jest F31 335d 2013 407KM 781Nm
Była E46 330d Touring 2004 297KM 618Nm
E91 335d 2007 368KM 720Nm

Re: 320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu

Postprzez bartender » 12 Kwi 2012 21:00

Witam, dziś przesledziłem caly watek od poczatku, znajomy ma problem dotyczący "telepania" silnika podczas gaszenia ( silnik 320d 150 km z 2004 roku), wymienil juz koło pasowe oraz poduszki silnika i przedstawia sie to w następujący sposób

http://www.youtube.com/watch?v=y6XmiePB2Bc&feature=youtu.be

(odpalanie i gaszenie na wciśniętym sprzęgle) prosiłbym o jakąś porade, czy to rzeczywiście może byc ten napinacz paska ? dzis odpalalismy silnik bez paskow i bylo praktycznie to samo ...
bartender
 
 
 
Posty: 34
Dołączenie: 08 Kwi 2010 21:27
Moje BMW: e39 525d touring

Re: 320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu

Postprzez bartender » 13 Kwi 2012 11:52

bartender
 
 
 
Posty: 34
Dołączenie: 08 Kwi 2010 21:27
Moje BMW: e39 525d touring

Re: 320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu

Postprzez czerwony330d » 13 Kwi 2012 13:29

Koledzy moim zdaniem nie ma co szukać w całym, tak po prostu będą gasić się nasze silniki bo nie posiadają klap gaszących silnik tzn. odcinających dopływ powietrza do silnika w momencie gaszenia i to jest przyczyną główną telepania przy gaszeniu, dopiero w modelach E90 zastosowano w silnikach diesla owe klapy gaszące, powiem tak w swoim starym Isuzu Trooper 2,8 Turbo diesel intercooler z roku 1990 mam klapę gaszącą która ma za zadanie łagodnie wygaszać silnik i ostatnio tę klape gaszącą wyłączyłem poprzez odpięcie wężyka z podciśnieniem i co?
Silnik po takim zabiegu gasił się podobnie jak nasze silniki BMW a jak podpiąłem klapę gaszącą to silniczek gasł bardzo kulturalnie. Zastanawia mnie tylko dlaczego BMW nigdy nie stosowało takiego rozwiązania tylko od modelu E90 zastosowano takie rozwiązanie, poza tym gaszenie silników diesla BMW zawsze bedzie telepać tylko z tą róznicą że jak masz nowy samochód to te telepanie jest prawie niezauwazalne poniewaz wszystkie części współpracujące nie posiadają zadnych luzów i w miarę eksplatacji silnika i samochodu to te telepanie staje sie bardziej drastyczne i wyczuwalne, aby wyeliminować te telepanie nie ma takiej mozliwości mozna jedynie je zmniejszyć w zależności na ile was stać by wymieniac po kolei części które maja na to wpływ. Szczerze powiedziawszy to mozna z tym żyć i nie przejmować się. Jesli ktoś ma inne zdanie i znalazł rozwiązanie tego to proszę o poprawienie mnie.
Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.
Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.
Moja ślicznota: viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D
Awatar użytkownika
czerwony330d
 
 
 
Posty: 3323
Dołączenie: 20 Kwi 2010 19:19
Miejscowość: Żory
Moje BMW: Jest F31 335d 2013 407KM 781Nm
Była E46 330d Touring 2004 297KM 618Nm
E91 335d 2007 368KM 720Nm

Re: 320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu

Postprzez trandolf » 15 Kwi 2012 15:50

Panowie, chyba po 30 stronach tego wątku udało mi się rozwiązać ten problem. Tak jak pisze kolega czerwony330d w tych silnikach raczej nie ma możliwości łagodnego gaszenia, ponieważ nie posiadają one przepustnicy gaszącej. O tym, że nowsze BMW już ja posiadają przeczytałem kiedyś na forum i to był początek pomysłu, aby zamontować taką przepustnice w 320d. Na początku z kolegą zrobiliśmy taki test, na znak on gasił silnik, a ja przytykałem ręką zawór EGR. Efekt był taki, że silnik gasł łagodnie, miękko bez niepotrzebnych dźwięków. Po tym teście byłem już przekonany do zakupu przepustnicy z e90 w komplecie z EGR. Zawór ten pasuje idealnie na otwory w kolektorze dolotowym, jego działanie także nie odbiega od działania oryginalnego elementu z tego modelu. Przepustnica ta nie jest jednak sterowana bezpośrednio sygnałem PWM, tylko sygnał o jej aktualnej pozycji zostaje przesłany z ECU do przepustnicy CAN-em. Więc trzeba ją delikatnie przerobić, aby można było nią sterować bez CAN-a. Po tej przeróbce można by dorobić przycisk do środka kabiny i wciskać go w momencie gaszenia silnika :wink: Takie rozwiązanie jednak nie dałoby mi zadowolenia, więc skleciłem moduł sterujący tą przepustnicą. Jego zadaniem jest zamykanie przepustnicy na 2 sek (gaszenie silnika), a po tym czasie ma się otworzyć. A poniżej filmik przedstawiający "kulturę" gaszenia 320D + towarzyszące temu dźwięki wszystkim już znane:

http://www.youtube.com/watch?v=z2IrgIYP_1o


Na filmie widać zamontowaną już przepustnicę, ale została odpięta, aby dać porównanie jaka jest różnica z nią i bez niej. Poniżej filmik z działającym urządzeniem:

http://www.youtube.com/watch?v=UeJg08ceyLQ


Znawcom tematu nie trzeba doszukiwać się chyba różnicy :D Całość działa u mnie w aucie od końca stycznia z tego co pamiętam, i do tej pory nie mam z tym żadnego problemu. Uśmiech na twarzy nie schodził mi przez tydzień przy każdym gaszeniu :D Oczywiście osłony przy silniku nie są przystosowane do pomieszczenia tego elementu pod maską, więc nie obeszło się bez małych modyfikacji. Potrzebne było wycięcie otworu prostokątnego na silnik z przepustnicy, oraz podszlifowanie osłony w miejscu, gdzie stykała się z przewodem gumowym, który zakładamy na przepustnicę. Całość wygląda tak:

Image


A od środka kabiny gaszenie wygląda tak:

http://www.youtube.com/watch?v=HcXH5TGwj7E


Nie wiem na ile podczas gaszenia odpoczywają poduszki silnika, dwumas, wydech, ale moja psychika na pewno :) Już nawet nie wciskam sprzęgła podczas gaszenia, bo nie ma takiej potrzeby :)

A TUTAJ więcej informacji dla silnika M47N (poliftowe 320d).

Poniżej filmik pokazujący jak pracuje druga wersja modułu w silniku M57N w aucie 330D:
http://www.youtube.com/watch?v=qaT1Ghvltvg
Ostatnio edytowano 12 Lis 2013 20:53 przez trandolf, łącznie edytowano 4 razy
trandolf
 
 
 
Posty: 1149
Dołączenie: 08 Cze 2010 19:15
Miejscowość: Przemyśl
Moje BMW: e46 320d sedan 2001 M47

Re: 320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu

Postprzez yoshimura01 » 15 Kwi 2012 16:10

Witam,
no nareszcie Trandolf!!! :D Nie mogłem się doczekać kiedy oświadczysz całemu światu tę wspaniałą nowinę! Jestem chyba pierwszym testerem tego urządzenia. Panowie! To co wykombinował Kolega Trandolf przebija wszystko co do tej pory zrobiłem w aucie w kwestiach mechanicznych. Wygaszanie silnika jest REWELACYJNE!!! :D Nie sądziłem, że taki będzie efekt jego działania. Silnik stoi równo do ostatniego obrotu a o telepaniu budą i nerwówką z tym związaną można NARESZCIE śmiało zapomnieć :D Kupujcie przepustnice z EGR od nowszych diesli i wysyłajcie zamówienia do Trandolfa. Będziecie tak samo przeszczęsliwi jak ja!!! :D :D :D DZIĘKI TRANDOLF!!! :cool2:
Ostatnio edytowano 15 Kwi 2012 16:23 przez yoshimura01, łącznie edytowano 1 raz
Awatar użytkownika
yoshimura01
 
 
 
Posty: 6610
Dołączenie: 29 Sie 2009 12:04
Miejscowość: RADOM
Moje BMW: E46 320d M47N 190KM
E60 530d M57N 300KM

Re: 320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu

Postprzez rybaPL » 15 Kwi 2012 16:18

kolego trandolf :clap:
Awatar użytkownika
rybaPL
 
 
 
Posty: 568
Dołączenie: 15 Sie 2010 16:33
Moje BMW: E46 320d M47

Re: 320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu

Postprzez szyjaaa6 » 15 Kwi 2012 18:48

Rewelacja !!! :D
Image BMW To jest to co mi lekarz przepisał...
szyjaaa6
 
 
 
Posty: 37
Dołączenie: 05 Sie 2008 00:37
Miejscowość: Cze-wa
Moje BMW: BMW E46, 2002 TURING
BMW E91,2007

Re: 320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu

Postprzez trandolf » 15 Kwi 2012 19:16

Panowie, dla ścisłości, w e90 w 2.0D występowały same zawory EGR bez przepustnicy wyglądały tak:

Image

Więc jeżeli bez przepustnicy to nici z cichego gaszenia, musi być taki komplet, EGR+przepustnica:

Image

Więc jeśli zdecydujecie się na takie modyfikacje to upewnijcie się czy sprzedający na pewno sprzedaje komplet, bo zdarzają się tacy co te dwie części rozkręcają i wysyłają osobno, mimo, że na zdjęciu był pokazany komplet, a tłumaczą się tym, że aukcja dotyczyła przepustnicy, czy zaworu EGR - to zależy.
trandolf
 
 
 
Posty: 1149
Dołączenie: 08 Cze 2010 19:15
Miejscowość: Przemyśl
Moje BMW: e46 320d sedan 2001 M47

Re: 320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu

Postprzez czerwony330d » 18 Kwi 2012 21:08

Kolego Trandolf moje gratulacje, nie chcę się przechwalać ale nad tym patentem rozmyślałem od ponad roku i nawet miałem zamiar kupić wszystkie potrzebne części ale niestety nie wiedziałem jak to opanować by to działało w jakiś sensowny sposób, ale teraz gdy wiem że ogarniasz ten temat to szukam części i zgłaszam się do ciebie na montaż tego ustrojstwa, jeszcze pytanko czy będzie pasować ten elektrozawór z przepustnicą gaszącą z modelu 2,0d z E90 czy do siebie muszę szukać z 3,0d z E90?
Mam nadzieję że pomożesz kolego Trandolf?
Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.
Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.
Moja ślicznota: viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D
Awatar użytkownika
czerwony330d
 
 
 
Posty: 3323
Dołączenie: 20 Kwi 2010 19:19
Miejscowość: Żory
Moje BMW: Jest F31 335d 2013 407KM 781Nm
Była E46 330d Touring 2004 297KM 618Nm
E91 335d 2007 368KM 720Nm

Re: 320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu

Postprzez Kewin93 » 19 Kwi 2012 10:02

Nie każde BMW 320 e46 szarpie przy zgaszeniu silnika, wiec w czym rzecz?
Kewin93
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 6
Dołączenie: 18 Kwi 2012 20:40
Moje BMW: Niedoszłe BMW e46 320.

Re: 320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu

Postprzez TC » 19 Kwi 2012 10:05

zgadza się nie każde , mam znajmoych których auto nie szarpie przy gaszeniu ...
SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO

Chiptuning Łódź

ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON
Awatar użytkownika
TC
 
 
 
Posty: 6248
Dołączenie: 05 Paź 2006 15:51
Miejscowość: Leicester UK
Moje BMW: było e32 750 , jest e46 320d + GTB1752
Kawasaki ZX10R 2004r.
BMW F10 530D

Re: 320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu

Postprzez Kewin93 » 19 Kwi 2012 15:38

Więc, wnioskując z tego co właśnie napisałeś, to powinno się dać usunąć tą niedogodność innym sposobem niż wyżej ktoś napisał.
Kewin93
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 6
Dołączenie: 18 Kwi 2012 20:40
Moje BMW: Niedoszłe BMW e46 320.

Re: 320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu

Postprzez trandolf » 19 Kwi 2012 16:45

czerwony330d napisał:Kolego Trandolf moje gratulacje, nie chcę się przechwalać ale nad tym patentem rozmyślałem od ponad roku i nawet miałem zamiar kupić wszystkie potrzebne części ale niestety nie wiedziałem jak to opanować by to działało w jakiś sensowny sposób, ale teraz gdy wiem że ogarniasz ten temat to szukam części i zgłaszam się do ciebie na montaż tego ustrojstwa, jeszcze pytanko czy będzie pasować ten elektrozawór z przepustnicą gaszącą z modelu 2,0d z E90 czy do siebie muszę szukać z 3,0d z E90?
Mam nadzieję że pomożesz kolego Trandolf?


Wg. TEJ strony, to nie ma różnicy czy przepustnica pochodzi z 2.0D czy 3.0D. czerwony330d nie pamiętam, ale ktoś na forum właśnie podsunął pomysł z przepustnicą od e90, może czytałem Twojego posta właśnie.
trandolf
 
 
 
Posty: 1149
Dołączenie: 08 Cze 2010 19:15
Miejscowość: Przemyśl
Moje BMW: e46 320d sedan 2001 M47

PoprzedniaNastępna

Powróć do E46

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości