Skocz do zawartości

Odświeżenie lakieru + zabezpieczenie ceramiką


Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem na Car Spotting Polska konkurs na odświeżenie lakieru i zabezpieczenie ceramiką:

 

https://www.facebook.com/CarSpottingPolska/photos/a.126253090861095.28080.126245937528477/763549070464824/?type=3&theater

 

Co sądzicie o takim czymś, warto startować, czy pic na wodę?

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By nałożyć ceramikę potrzeba pełnej korekty lakieru, wiąże się z bardzo dokładnym umyciem każdego zakamarku w samochodzie, glinkowanie, ponowne mycie. Kilku etapowe ścieranie lakieru + odtłuszczanie po każdorazowej polerce by zobaczyć efekt, wykańczanie tzw, finisher by pozbyć się hologramów jeśli pasta jest mocno tnąca, kolejne mycie, odtłuszczenie, nakładanie ceramiki i polerowanie jej. Cena samego materiału zmieści się w granicach 700 złotych, ale potrzeba do tego kilkadziesiąt roboczogodzin.

 

To nie jest gadżet za kilkanaście złotych, a pełna korekta lakieru warta co najmniej 2 tys złotych. Co innego jednoetapowa polerka.

 

Jak dla mnie ściema. Nie oszukujmy się,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawiłeś się kiedyś w PEŁNĄ korektę lakieru, a nie zwyklą polerkę przy pomocy szwagra janusza w przydomowym garażu ?

 

Zdaje się, że to Ty masz zerowe pojęcie jak skomplikowany i czasochłonny jest autodetailing.

 

Wątpie, że ktoś poświęci drogi materiał + 30 i więcej godzin użerania się z autem dla paru śmiesznych lajków " ZNAFCO " , bo nie używa się w tym wosku k2 za 10 złoty i pasty polerskiej tempo.

 

Ale co ja tam mogę wiedzieć znafco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Zdaje się, że to Ty masz zerowe pojęcie jak skomplikowany i czasochłonny jest autodetailing.

Nie będę się tłumaczył ile i jakich samochodów zrobiłem i ile czasu przy tym spędziłem.

 

 

 

Czytając takie coś:

Kilku etapowe ścieranie lakieru.

 

nakładanie ceramiki i polerowanie jej

 

tylko potwierdzasz to, co napisałem w poprzednim poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio jesteś debilem czy tylko udajesz udajesz na forum głupio na forum i 99 % procent twoich postów to śmieci?

 

To jak się nakłada cetamike i jak się ją wciera ręcznie/mechanicznie? Czy to nie wspomniany proces?

 

Ale nie, pewnie jebniesz samochód pędzlem i dla ciebie efekt wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Serio jesteś debilem czy tylko udajesz udajesz na forum głupio na forum i 99 % procent twoich postów to śmieci?

 

To jak się nakłada cetamike i jak się ją wciera ręcznie/mechanicznie? Czy to nie wspomniany proces?

 

Ale nie, pewnie [bAD] samochód pędzlem i dla ciebie efekt wystarczy

 

 

Człowieku stać Cię tylko na obrażanie?? Niby taki mądry, a jak widać z powyższego postu, nawet zdania poprawnie po polsku sklecić nie potrafisz.

 

Nie wiem jak Ty, ale ja auto poleruje przed położeniem ceramiki (na pewno nie ścieram, chociaż szczerze mówiąc pierwszy raz o czymś takim słyszę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automatyczna korekta... Nie czytam drugi raz co napiszę na telefonie.

 

To odpowiadaj również z szacunkiem, a nie szyderę ciśniesz w moim kierunku.

 

Nie ścieranie, a ścinanie wierzchniej warstwy lakieru bezbarwnego.

 

Ja nic nie poradzę, ze określenie polerka bierzesz ogólnikowo. Gdzie dla Ciebie polerka to przelecenie autka maszyna polerska w krótkim czasie, a dla mnie całkiem inne procesy. Gdzie w przypadku tym pierwszym rysy zwyczajnie wypełni pasta maskując je. Efekt bedzie ładny do pierwszego umycia. Wnioskuję tak, bo gdybyś był obyty w temacie nie czepiałbyś się ścierania/ścinania

 

Reasumując i pisząc na komputerze jak wygląda profesjonalna koretka lakieru w wspomnianym konkursie.

 

-dokładne umycie pojazdu, każdego zakamarku

- płukanie

-glinkowanie ( mimo mycia w cholere syfu zostaje jednak w rysach lakierru )

-ponowne mycie

-suszenie do suchej nitki

-oklejanie auta taśmą, gumowe uszczelki, szyby, lampy. Wyznaczenie pola pracy czyli podział poszczególnych elementów na małe kwadraty czytaj robisz z auta szachownice.

-zaleznie od stanu lakieru dobranie pasty i ścinanie wierzchniej warstwy lakieru. Odtłuszczanie , kontrola i ponowne ścinanie ( polerowanie ) do uzyskania gładkiej powierzchni.

-wykończenie lakieru tzw finisher w przypadku gdy masz chologramy i różne załamania światła, a te powstają gdy używasz agresywnej pasty

-ponowne mycie

-suszenie

-wcieranie ceramiki i polerowanie jej, bo wtedy uzyskujesz efekt skorupy. Cżasteczki by się połączyły z lakierem jednak potrzebują temperatury. Warstw możesz nałożyć ile tak naprawdę chcesz.

 

Zobacz jak z grubsza skomplikowany jest to proces. I czasochłonny. Samo mycie, oklejenie, suszenie auta to dobre kilka godzin, a gdzie reszta ?

 

Sam trochę zareagowałem zbyt agresywnie.

 

Przepraszam Cię kolego, jak jestem niewyspany to bez kija nie podchodź.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automatyczna korekta... Nie czytam drugi raz co napiszę na telefonie.

 

To odpowiadaj również z szacunkiem, a nie szyderę ciśniesz w moim kierunku.

 

Nie ścieranie, a ścinanie wierzchniej warstwy lakieru bezbarwnego.

 

Ja nic nie poradzę, ze określenie polerka bierzesz ogólnikowo. Gdzie dla Ciebie polerka to przelecenie autka maszyna polerska w krótkim czasie, a dla mnie całkiem inne procesy. Gdzie w przypadku tym pierwszym rysy zwyczajnie wypełni pasta maskując je. Efekt bedzie ładny do pierwszego umycia. Wnioskuję tak, bo gdybyś był obyty w temacie nie czepiałbyś się ścierania/ścinania

 

Reasumując i pisząc na komputerze jak wygląda profesjonalna koretka lakieru w wspomnianym konkursie.

 

-dokładne umycie pojazdu, każdego zakamarku

- płukanie

-glinkowanie ( mimo mycia w cholere syfu zostaje jednak w rysach lakierru )

-ponowne mycie

-suszenie do suchej nitki

-oklejanie auta taśmą, gumowe uszczelki, szyby, lampy. Wyznaczenie pola pracy czyli podział poszczególnych elementów na małe kwadraty czytaj robisz z auta szachownice.

-zaleznie od stanu lakieru dobranie pasty i ścinanie wierzchniej warstwy lakieru. Odtłuszczanie , kontrola i ponowne ścinanie ( polerowanie ) do uzyskania gładkiej powierzchni.

-wykończenie lakieru tzw finisher w przypadku gdy masz chologramy i różne załamania światła, a te powstają gdy używasz agresywnej pasty

-ponowne mycie

-suszenie

-wcieranie ceramiki i polerowanie jej, bo wtedy uzyskujesz efekt skorupy. Cżasteczki by się połączyły z lakierem jednak potrzebują temperatury. Warstw możesz nałożyć ile tak naprawdę chcesz.

 

Zobacz jak z grubsza skomplikowany jest to proces. I czasochłonny. Samo mycie, oklejenie, suszenie auta to dobre kilka godzin, a gdzie reszta ?

 

Sam trochę zareagowałem zbyt agresywnie.

 

Przepraszam Cię kolego, jak jestem niewyspany to bez kija nie podchodź.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.