Skocz do zawartości

E60, wykodowanie napinacza.


Rekomendowane odpowiedzi

Od paru lat męczy mnie żółta kontrolka airbag. Mam samochód po stłuczce i raz na jakiś czas nachodzi mnie ochota, żeby tą lampkę zgasić. Ale nie jest to takie proste, najpierw kupiłem napinacz pasa od kierowcy, bo mój był wystrzelony i zrobił się krótki. Po wymianie kontrolkę dało się skasować z koloru czerwonego na żółty... ktoś podpowiedział, żeby kable z wtyczki przelutować, to też zrobiłem, ale jedyny plus tego jest taki, że kontrolka nie wpada już raz na jakiś czas na czerwono, tylko od paru lat jest na stałe na żółto. Teraz tak, co pokazuje INPA: błąd SBSL - 9860 Wiederstand Zuendpille ZK3 ( Gurtstrammer links ) zu gross. Obczaiłem, że chodzi o ZK3 w SBSL i jest to napinacz lewy, pewnie chodzi o kierowcę. Chciałem to wyłączyć w NCS i zmieniłem jeden wpis z aktiv na nicht_activ, a mianowicie: ZK3_GURTSTR_FA


Cały moduł SBSL:

UEBERWACHUNG_U_ASE_MIN
wert_02
UEBERWACHUNG_U_ASE_MAX
wert_02
ZEITPARA_SPG_UEBERWACHUNG
wert_02
BATT_V_NORM
wert_02
BATT_OFFSET_MAX
wert_02
BATT_V_SEND
wert_02
BATT_V_FIRE
wert_02
TIMEOUT_ID_UEBERW_SBSL
wert_01
ZK1_ZF_SBSL
vom_ss_nicht_beeinflusst
ALGOPARAM_FRONT_2_SBSL
wert_00
wert_01
wert_02
wert_03
ZK2_ZF_SBSL
vom_ss_nicht_beeinflusst
ZK1_MIN_SBSL
wert_01
ALGOPARAM_FRONT_3_SBSL
wert_00
wert_02
ZK1_MAX_SBSL
wert_01
ZK2_MIN_SBSL
wert_01
ALGOPARAM_FRONT_4_SBSL
wert_00
wert_02
ZK3_GURTSTR_FA
aktiv
ZK3_ZF_SBSL
vom_ss_nicht_beeinflusst
ALGOPARAM_FRONT_5_SBSL
wert_00
wert_02
ZK4_ZF_SBSL
vom_ss_nicht_beeinflusst
ZK3_MIN_SBSL
wert_01
ALGOPARAM_FRONT_6_SBSL
wert_00
wert_01
wert_02
wert_03
wert_04
wert_05
wert_06
wert_07
ZK4_MIN_SBSL
wert_01
ZK4_MAX_SBSL
wert_01
ZK2_MAX_SBSL
wert_01
ZK5_ZF_SBSL
vom_ss_nicht_beeinflusst
ZK6_ZF_SBSL
vom_ss_nicht_beeinflusst
ZK3_MAX_SBSL
wert_01
ZK5_MIN_SBSL
wert_01
ZK5_MAX_SBSL
wert_01
ZK6_MIN_SBSL
wert_01
ZK6_MAX_SBSL
wert_01
GURTSCHLOSS_LI
aktiv
HALLSCH_EIN_GURT_LI
hall_ein_gurt_an
STROMGR_KS_HSCH_ZU_LI
wert_01
STROMG_UNP_HSCH_ZU_LI
wert_01
STROMGR_UNP_HSCH_AUF_LI
wert_01
STROMGR_AUF_HSCH_UB_LI
wert_01
KINDERSI_SBEX_LINKS
nicht_aktiv
SBEY_HINTEN_LINKS
nicht_aktiv
SBE1_SBSL
nicht_aktiv
OC3_SBSL
nicht_aktiv
INDEXTAB_FC_SBSL
wert_01
CHECKCTRLTAB_SBSL
wert_01
wert_02
PDC3_ERR_LIMIT_SAT_SBSL
wert_01
OFFSET_MAX_ZUL_X_SBSL
wert_01
RAUSCHWERT_X_SBSL
wert_01
ACL_MAX_VALUE_X_SBSL
wert_01
MIN_WERT_SELBSTST_X_SBSL
wert_01
MAX_WERT_SELBSTST_X_SBSL
wert_01
OFFSET_MAX_ZUL_Y_SBSL
wert_01
RAUSCHWERT_Y_SBSL
wert_01
ACL_MAX_VALUE_Y_SBSL
wert_01
MIN_WERT_SELBSTST_Y_SBSL
wert_01
MAX_WERT_SELBSTST_Y_SBSL
wert_01
LAENGE_INTEGRAL_1_X_SBSL
wert_01
BF_AIRBAG_SBSL
nicht_bfa
LAENGE_INTEGRAL_2_X_SBSL
wert_01
LAENGE_INTEGRAL_1_Y_SBSL
wert_01
LAENGE_INTEGRAL_2_Y_SBSL
wert_01
ALGOPARAM_FRONT_1_SBSL
wert_00
wert_02
ALGOPARAM_HECK_1_SBSL
wert_00
wert_01
wert_02
wert_03
wert_04
wert_05
wert_06
wert_07
ALGOPARAM_SEITE_L_1_SBSL
wert_00
wert_02
ALGOPARAM_SEITE_L_2_SBSL
wert_00
wert_02
ALGOPARAM_SEITE_R_1_SBSL
wert_00
wert_02
ALGOPARAM_SEITE_R_2_SBSL
wert_00
wert_02
ALGOPARAM_UPFRONT_1_SBSL
wert_00
wert_02
ALGOPARAM_UPFRONT_2_SBSL
wert_00
wert_02
ALGOPARAM_UPFRONT_3_SBSL
wert_00
wert_02
ALGOPARAM_UPFRONT_4_SBSL
wert_00
wert_01
wert_02
wert_03
ID_UEBERWACHUNG
wert_01
EAM_3_PARAM_SBSL
wert_00
EAM_1_PARAM_SBSL
wert_00
wert_02
EAM_2_PARAM_SBSL
wert_00
wert_02
TYP_LENKUNG
linkslenker
ZK1_SBSL
abgesteckt
ZK2_SBSL
abgesteckt
ZK5_GURTSTR_HI_LI
abgesteckt
ZK4_SBSL
abgesteckt
ZK6_SBSL
aktiv
BATT_LTG_DIAG
nicht_aktiv
SENSORWERT_X_INV_SBSL
invertiert
SENSORWERT_Y_INV_SBSL
invertiert
ASE_TYP
e60_61_63

 

Po odpięciu wtyczki, która wchodzi do napinacza od góry z boku siedzenia i skasowaniu błędu INPA, kontrolka po ponownym uruchomieniu samochodu wraca na żółto. Co dziwne, po włączeniu wtyczki, czy odłączeniu, nie ma to różnicy, bo wraca wszystko do tego samego stanu.

Możecie na to zerknąć i podpowiedzieć, czy jeszcze coś trzeba w NCS w tym module zmienić? Dzięki za sugestie i podpowiedzi.




Udało mi się znaleźć opornik wczepiony w kabel od napinacza, usunąłem go, ale dalej jest to samo, żółta nie daje się skasować. Dziwne jest to, że po odpięciu tej wtyczki z napinacza kontrolka nie zmienia koloru na czerwony. W NCS jak zmieniłem na nicht_aktiv, to wskoczyły dwa błędy, jeden o napięciu, a drugi o przerwie na tym napinaczu, więc zakładam, że oprócz nicht_aktiv, na ZK3 potrzeba jest jeszcze jakaś inna zmiana w SBSL...

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam ,

mam taki sam problem. Mam auto BMW E61 2004rok a założone są fotele po lifcie i to jeszcze z anglika. Zmieniłem w module SBSR kodowanie SBE1_SBSR z

aktiv na nicht_aktiv i mata już błędu nie pokazuje ale mam problem z modułem SFZ. Kontrolka poduszki nadal się swieci i pokazuje bład w module SFZ: Open circuit, firing circuit, belt tensioner, driver

Zczytałem zawartość modułu SFZ. Proszę o pomoc co wykodować. Dziękuję


TIMEOUT_ID_UEBERW_SFZ

wert_01

ZK1_SFZ

aktiv

SBK

aktiv

ZK1_MIN

wert_02

ZK1_MAX

wert_02

ZK2_MIN

wert_01

ZK2_MAX

wert_01

CHECKCTRLTAB_SFZ

wert_01

PDC3_ERR_LIMIT_SAT

wert_01

OFFSET_MAX_ZUL_X_SFZ

wert_01

RAUSCHWERT_X_SFZ

wert_01

ACL_MAX_VALUE_X_SFZ

wert_01

MIN_WERT_SELBSTST_X_SFZ

wert_01

MAX_WERT_SELBSTST_X_SFZ

wert_01

OFFSET_MAX_ZUL_Y_SFZ

wert_01

RAUSCHWERT_Y_SFZ

wert_01

ACL_MAX_VALUE_Y_SFZ

wert_01

MIN_WERT_SELBSTST_Y_SFZ

wert_01

MAX_WERT_SELBSTST_Y_SFZ

wert_01

SENSORWERT_X_INV_SFZ

nicht_invertiert

SENSORWERT_Y_INV_SFZ

nicht_invertiert

LAENGE_INTEGRAL_1_X_SFZ

wert_01

LAENGE_INTEGRAL_2_X_SFZ

wert_01

LAENGE_INTEGRAL_1_Y_SFZ

wert_01

LAENGE_INTEGRAL_2_Y_SFZ

wert_01

UEBERWACHUNG_U_ASE_MIN

wert_02

UEBERWACHUNG_U_ASE_MAX

wert_02

ZEITPARA_SPG_UEBERWACHUNG

wert_02

ALGOPARAM_SFZ_2

wert_02

ALGOPARAM_SFZ_3

wert_02

ALGOPARAM_SFZ_1

wert_00

wert_09

ROLLOVER_BETRIEBSART

nicht_aktiv

INDEXTAB_FC_SFZ

wert_01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
sprawdź klemę (+) pirotechniczną przy akumulatorze ,tam musisz zalutować opornik 2,8 Ohm , albo zmień na nową klemę implozyjną

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klemę pirotechniczną mam ogarniętą, ona nie sypie błędami. Błąd pochodzi z napinacza kierowcy.

07.12.2018

Jeśli kogoś interesuje finał tego zagadnienia...

Nie znalazłem nigdzie informacji jak wykodować dla nas dostępnymi programami napinacz pasa w E60, więc postanowiłem podejść do tematu manualnie. Jako, że w Polsce nie znalazłem czegoś podobnego jak AIRBAG / BELT TENSIONER simulator, a gdzieś mi na jakimś niemieckim forum mignęła jakaś opisówka, że ktoś o takim czymś wspominał, więc poszukałem na ebay'u... I znalazłem min. w Niemczech, są aukcje, gdzie takie ustrojstwa są sprzedawane, a opisy są naprawdę wiarygodne, bo jak to się mówi, niemiecka dokładność i precyzja :D Więc zaryzykowałem i zamówiłem takie ustrojstwo z przesyłką wyszło niecałe 60zł. Po montażu okazało się, że po kasowaniu błędów, kontrolka świeciła dalej. Namierzyłem gdzie i skąd do wtyczki pod siedzeniem wchodzą przewody do napinacza, uciąłem kable przy podłodze tyle ile się dało, podłączyłem pod kable niemieckie ustrojstwo i po skasowaniu błędów jest ok. Więc w moim przypadku gdzieś był problem z kablami od samego napinacza do wtyczki, bądź w samych wtyczkach. Pewnie zakup wtyczki do napinacza z przewodem ( zestaw naprawczy )- sklep BMW i podłączenie pod kable przy podłodze również rozwiąże u mnie problem, ale póki co jest tak.

Jeśli ktoś chce skasować błędy komputera, bo ma np brak poduszki , albo problem z napinaczem - zła oporność itd, a kończy się przegląd auta , a wiadomo, że dzisiaj przegląd przejść jest trudniej niż wcześniej, to patent powyższy z symulatorem z ebay działa.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.