Skocz do zawartości

Problem ze światłami. zwykłe nie xenony.


pjanik90

Rekomendowane odpowiedzi

mam w e90 (2007 rok) lampy zwykłe, nie xenon. zmieniłem je na lampy z ringami smd i jest mały problem. Nie działa poziomowanie ani manualnie pokrętłem ani przy starcie nie robi testu. (raz mi się zdarzyło, że manualne ustawienie zadziałało na chwilę więc wszystko jest raczej dobrze podłączone) Czy jest możliwe, że sterownik/moduł świateł złapał jakiś błąd po tej wymianie? Czytałem, że są przypadki np odpięcie na dłuższy czas akumulatora, kiedy jakiś moduł może załapać błąd i później nie działa prawidłowo i w takim przypadku trzeba go przekodować. Idąc tym tropem pobrałem sobie z internetu INPE, NCS EXPERT.... cały ten pakiet BMW STANDARD TOOLS, zainstalowałem i na sucho niby działa... na sucho bo nie mam kabla :D zamówiłem z allegro interfejs od Viakena ten PRO z przełącznikiem i jak przyjdzie (pewnie pod konieć przyszłego tygodnia) mam zamiar go zainstalować i spróbować sczytać błędy INPĄ i zobaczyć czy coś pokaże. A później przekodować ten moduł świateł. Czytałem, że robi się to w NCS EXPERT, trzeba sczytać moduł i przekodować go pustym plikiem MAN... czy to jest poprawna procedura?

 

dodam tylko, że nigdy nie używałem INPY ani NCSa ale o komputerach jakieś tam pojęcie mam i przeglądając tematy tutaj na forum dotyczące kodowania np świateł dziennych w ncsie, na spokojnie powinienem dać radę.

 

Co do samego NCSa to mam jeszcze pytanie, bo wiele tematów czytałem i nigdzie w sumie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.... W przypadku mojego auta tj e90 2007 przy opcji łączenia z autem najpierw wybieram CAS a później moduł świateł LM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
wątpliwe żeby cos kodować trzeba było silniczek w lampie to element wykonawczy, a nie sterownik tylko lampy skrętne maja sterowniki skretu i korektor wysoksosci w sobie sprawdz jeszcze raz połączenia może wtyczka nie do końca wciśnięta trzeba mocno aż zabezpieczenie przeskoczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Dla takiej wymiany nie robi się kodowania , zresztą kodowanie do serii nic ci nie da (tzw. pustym man )

zapiszesz te same dane co wcześniej , nie polecam zmiany daty ponieważ z tyłu bedzie problem

nie ma opcji zmiany śwaiteł przednich dla e90 jest opcja dla przednich i tylnich razem i samych tylnych

zwykłe światła przednie to nie sa żadne SMD tam jest żarówka która oświatla światłowód jakim jest ring w e90

zmiana zwykłch przed lift na zwykłe polift nie wymaga kodowania

są dwie opcje dlaczego nie ma samopoziomowania

1 to zepsute silniczki

2 to miałeś zwarcie może przy tylko instalowaniu lampy i piny do poziomowania zostały wyłączone

trzeba je zresetować jak wszystko ok to będzie poziomowanie lamp

w 2007 roku powinienes już mieć FRM2 (NFRM w ncs, FRM_70)

jak zmieniałeś sterownik FRM to oczywiście nalezy go zakodować do seri ale najpierw zmienić vin

sam sterownik mogłbyc od ksenonów i dlatego nie działa poziomowanie

generalnie to zmiana sterownika FRM jest zbedna dla takiej wymiany

Od razu powiem że kasowanie błędu zwarcia nic nie da , tylko reset zwarć w sterowniku .

Co do NCS to masz dwa moduły do komunikacji CAS lub FRM (od 2007 roku NFRM) ale wybieraj CAS FRM może być wymieniany i czasami stare FA zostaje

w E9x nie ma LM modułu śwaiteł jest FRM (moduł przestrzeni przypodłogowej )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.