Skocz do zawartości

Jak zainstalowac inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss na WIN7


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 735
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
no tak... rzeczywiscie trzeba bylo wylaczyc zaplon i wlaczyc, ale program sie nie zawiesil a bledy byly wykasowane... czy to jedyny problem z wersja 4 i kablem dcan? jak to wyglada w wersjach wczesniejszych 3.xx? nie kaze wylaczac zaplonu? czy tez kaze, ale nie wystepuje problem z wieszaniem programu?

 

Nie pamiętam w jakiej konkretnie, ale przy mojej e46, albo kumpla e90 przy którejś z procedur też trzeba wyłączyć zapłon i wyciagnąć kluczyk. Tam już nie ma tak jak podczas kasowania błędów, że klikniesz cancel bo procedure Ci przerwie.. Chyba, że wspomniany emulator.

 

ten emulator napiecia to jakis kawalek softu? czy wtedy nie trzeba wylaczac zaplonu na koncu procedury?

 

Tak - mały programik. Znalazłem ostatnio gdzieś w sieci nawet. Wyłączać powinieneś, bo przecież po coś ktoś kto pisał procedurę od Ciebie tego oczekuje. Z tym, że po wyłączeniu zapłony wersje po 4.xx w ogóle tego nie wykryją. I wtedy używasz tego programiku.

Edytowane przez andpaw88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kasowanie błędów to mało istotny element

duża ilość procedur ABL kończy się opcją wyłącz i włącz zapłon +R (czyli wyciągnij kluczyk/SmartKey )

to że jest emulator to nie zwalnia z opcji wyłączania terminalu kl15 zawsze wcześniej się wykonuje dopiero zmiana w emulatorze

w wersji 3.xx nie było opcji blokowania tylko informacja wyłącz zapłon /włącz zapłon teraz w wersji 4.xx oczekuje zmniany napięcia na terminalu kl15

jest to pozytywne dla osób mających icom

tylko kasowanie błędów w wersjach 3.xx (i 4.01) w serii E było bez zmiany stanu terminalu a od wersji 4.02 wymagane jest dla serii E wyłączenie ręczne

terminalu kl15 + R w serii F/G jest to automatyczne sam program wyłączy przy kasowaniu błędów terminal kl15

jak jest wymagane to postepujemy tak jak żąda oprgramowanie dla całkowitego zakończenia procedury

Nikt co projektuje ISTA + nie bierze pod uwage ludzi co nie mają ICOM tylko dysponują interfejsem K-dcan pewnie nawet nie wiedza pewnie co to jest .

Ja radze wykonywac procedury do końca , a emulator ma tylko za zadanie oszukać ista ale zapłon powinien być ręcznie wyłączony

Ktoś z polski też myslał że emulator to to samo co icom programował G11 ISTA P na emualtorze ENET i co się stało jego szczęście że tylko na pierwszym

module zatrzymłao i BDC 2 padło (BDC to ZGW dla G serii modół gateway ) oczywiście samochód caly martwy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

czyli procedura powinna wygladac tak:

 

1. wlacza sie emulator

2. wlacza sie stacyjke + kl15

3. odpala sie ista

4. diagnoza + kasowanie bleduow

5. ista kaze wylaczyc zaplon (kl15)

6. wylacza sie klucz (kl15)

7. w emulatorze wylacza sie kl15

8. procedura zakonczona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
czyli procedura powinna wygladac tak:

 

1. wlacza sie emulator

2. wlacza sie stacyjke + kl15

3. odpala sie ista

4. diagnoza + kasowanie bleduow

5. ista kaze wylaczyc zaplon (kl15)

6. wylacza sie klucz (kl15)

7. w emulatorze wylacza sie kl15

8. procedura zakonczona

tak tak powinno wyglądać ja dodam jeszcze

9 odczekaj 20sekund ista odliczy lub przeprowadzi kontrole

10 włącz zapłon info w ista

12 włączamy kluczyk /Start

13 włączamy w emulatorze kl15

od wersji 4.05 enet już tez nie widzi zmiany terminalu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak inaczej będą błędy , po kasowaniu błędów robi identyfikacje sterowników i ponownie zczytuje błędy

jak nie włączysz KL15 to będą sterowniki na czerwono te które są dostepne tylko po kl15

i tu wersja 4.02.22 w pl bazie ma błąd nie informuje o potrzebie włączenia zapłonu po kasowaniu błędów

w wersji angielskiej jest info kiedy włączyć zapłon i wszystko jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chyba juz wszystko jasne. Ista odlicza czy trzeba na czuja po 20 sek wlaczyc?

 

i teraz mega trudne pytanie dotyczace ISTA.

 

W INPA bylo tak, ze jak sprawdzalismy jakis parametr pracy silnika powiedzmy ladowanie to bylo pole zielone, pole czerwone i bylo wiadomo czy dany parametr miesci sie w prawidlowych wartosciach. Dla ladowania to w miare latwe, jest 13-14v jest ok, ale co w przypadku bardziej skomplikowanych parametrow? odczytuje np przez CALL UP ECU FUNCTIONS powiedzmy parametry pracy przeplywomierza, pomp paliwa czy DPF... ok, dane sie pokazuja, ale skad mam wiedziec czy te dane sa prawidlowe? Czy ISTA w jakis sposob informuje, ze okresleona wartosc nie miesci sie w prawidlowych ramach? Na czerwono, zielone ITP? czy musze wiedze o prawidlowych parametrach posiasc z innego zrodla i dopiero majac wiedze ile powinno byc, sprawdzac ile jest? jesli z innego zrodla to z jakiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba juz wszystko jasne. Ista odlicza czy trzeba na czuja po 20 sek wlaczyc?

 

i teraz mega trudne pytanie dotyczace ISTA.

 

W INPA bylo tak, ze jak sprawdzalismy jakis parametr pracy silnika powiedzmy ladowanie to bylo pole zielone, pole czerwone i bylo wiadomo czy dany parametr miesci sie w prawidlowych wartosciach. Dla ladowania to w miare latwe, jest 13-14v jest ok, ale co w przypadku bardziej skomplikowanych parametrow? odczytuje np przez CALL UP ECU FUNCTIONS powiedzmy parametry pracy przeplywomierza, pomp paliwa czy DPF... ok, dane sie pokazuja, ale skad mam wiedziec czy te dane sa prawidlowe? Czy ISTA w jakis sposob informuje, ze okresleona wartosc nie miesci sie w prawidlowych ramach? Na czerwono, zielone ITP? czy musze wiedze o prawidlowych parametrach posiasc z innego zrodla i dopiero majac wiedze ile powinno byc, sprawdzac ile jest? jesli z innego zrodla to z jakiego?

 

 

Wg mnie CALL UP ECU FUNCTIONS pozwala na wywołanie konkretnych funkcji na potrzeby poznania jakiś tam wartości w jakimś tam celu. Uruchamiając je po prostu zakładają, że wiesz co robisz. Natomiast przy procedurach, które Ista proponuje w celu zdiagnozowania przyczyny takie wartości podają. Przykład: Air mass test że względu na problemy ze zbyt niskim ciśnieniem doładowania. W połowie testu przerywa i dostajesz info że ciśnienie (tu podana wartość) nie mieści się w oczekiwanym przedziale. Albo przy sprawdzaniu korekcji wtrysków. Jak coś jest nie tak to dostajesz informacje o uzyskanych parametrach razem z wartością/przedziałem prawidłowym.

Ale to tylko moja interpretacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Pierdziele się z tą INPĄ jak matka z łobuzem. Gotowiec by Trandolf v3 na virtualnym XP działa ale:

1. Nie działają sterowniki do kabla. XP sam nic nie widzi, instalowałem ręcznie pobrane z tej strony ze sterownikami, pobierałem też z niej wersje .exe i instaluje się prawidłowo ale i tak urządzenia nie rozpoznano.

2. Nie widzę w INPIE modelu e46

Poprzednie wersje na WIN7 wywalały jakieś błędy.

Podpowiedzcie proszę, która wersja działa, bo już mam dość siedzenia nad tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tryb ADS nie działa na wirtualnych maszynach Vmware

dla ADS tylko windows 32bit prosto na systemie windows

nie ważne czy XP , win7 , 8 , 8.1 , 10 ważne tylko że ma byc 32bit

najlepiej na vin 7 polecam , ale XP też ok, ja miałem na win 8.1 32bit i działało

dla ADS tylko paakiety instalacyjne

INPA 3 Ediabas 6.4.3 (dla old modeli najlepsza wersja cała jest 16bit jest pełna po angielsku ) dobra też do DIS v44

INPA 5 Ediabas 6.4.7 to juz wersja 32bit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli zostaje mi przeinstalowanie systemu.... dzieki wielkie za pomoc

 

 

mam jeszcze jedno pytanie

Inpa działa, DIS działa, NCS dziala ale oprocz modulu GM5 (profil expert itd poustawiany, pozostale modulu koduja sie bez problemu)

 

Podczas proby odczytu modulu GM5 wyskakuje błąd

COAPI-2041 : wrong ecu coding index

A_GM5: CODIERINDEX = 06h

 

Domyślnie otwierany jest profil GM5.C02. Kiedy zmieniam na GM5.C06 wyskakuje błąd COAPI-1000

 

W katalogu DATEN(chyba?) sa pliki do GM5.C01, GM5.C02,GM5.C04,GM5.C05.

Czy dodanie pliku GM5.C06 załatwi sprawe? Skad go wziac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli zostaje mi przeinstalowanie systemu.... dzieki wielkie za pomoc

 

 

mam jeszcze jedno pytanie

Inpa działa, DIS działa, NCS dziala ale oprocz modulu GM5 (profil expert itd poustawiany, pozostale modulu koduja sie bez problemu)

 

Podczas proby odczytu modulu GM5 wyskakuje błąd

COAPI-2041 : wrong ecu coding index

A_GM5: CODIERINDEX = 06h

 

Domyślnie otwierany jest profil GM5.C02. Kiedy zmieniam na GM5.C06 wyskakuje błąd COAPI-1000

 

W katalogu DATEN(chyba?) sa pliki do GM5.C01, GM5.C02,GM5.C04,GM5.C05.

Czy dodanie pliku GM5.C06 załatwi sprawe? Skad go wziac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

najłatwiej (inpa 5 dowolny numer )

kopiujesz stare dane

EDIABAS

EC-APPS/INPA

EC-APPS/NFS ( i tu nie polecam najlepiej zrobić import z nowymi sp-daten)

NCSEXPER

instalujesz na nowym windows (tylko C:\) Standard tools 2.12

restart komputera

usuwasz zainstalowane foldery i wklejasz na to miejsce stare i gotowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.