Skocz do zawartości

INPA - Proszę o pomoc w konfiguracji.


Sz4m4n

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów i na samym wstępie proszę o przeniesienie posta, jeśli znajduje się w złym miejscu, świeżak ze mnie.


Instaluję INPA na Windows 10 już któryś raz, według różnych instrukcji i ciągle występuje ten sam problem związany z EDIABAS. Poniżej zamieszczam odnośnik do wideo prezentującego mój problem. Czy któryś z bardziej doświadczonych kolegów pomógłby mi rozwiązać ten problem? Dodam jeszcze, że program próbuję wystartować nie podłączając kabla, ani nie podpinając się do auta rzecz jasna. Ale myślę, że powinien się normalnie uruchomić i być gotowy do pracy, prawda?


https://drive.google.com/file/d/12UgLRy3ZkkZ2ZgTuM5olooSRyj_jmdeK/view?usp=sharing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Drodzy Koledzy, Szanowni Specjaliści!

Postanowiłem poszerzyć horyzonty i zaopiekować się samemu X3 żony, z góry przepraszam jeśli piszę nie w tym wątku lub/i piszę głupoty i zawracam Wam gitarę.

A więc do rzeczy:

Pacjent: X3 2.0d M47N2 2006

Sprzęt:

Viaken ten zielony, mostek 7/8 pin

INPA 5.0.6 od BimmerPark, cały pakiet, biblioteki SGBDAT CFGDAT podmienie. W CFGDAT dołożony recznie mój silnik i moduł poduszek bo nie było, wgrane spolszczenie.

Ediabas 7.3.0 (nie grzebany)


Generalnie sobie poradziłem samodzielnie do pewnego momentu, a mianowicie:

Bateria i Zapłon aktywne, reagują

Łączę się ze wszystkimi modułami, czytam wszystko i bawie się wszystkim!

Nie działa mi natomiast Totalna Diagnoza, wali błędem IFH-0009, próbowałem TD-533 od Gorana, i kilka innych m.in. 5.3.0, 4.1.3.

To co to tej pory poszło mi bez większego wysiłku, następnie w desperacji znalazłem gdzieś na Forum link do SP-Daten, tam znalazłem E83.IPO,


No i zaczęło się druciarstwo....zacząłem przy tym grzebać, podrzuciłem ścieżkę E83.IPO do INPY, uzyskując taki efekt, że stworzyłem "czytacza/kasowacza błędów wszystkich modułów na raz"


Drodzy Specjaliści, połowiczny sukces jest, ten E83.IPO leci po wszystkich modułach i dostaje szczegółowy raport błędów, generalnie tydzień temu uznałbym to za sukces, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia:) Bardzo bym chciał zobaczyć obraz Totalnej Diagnozy taki jak widziałem w warsztacie przez ramię Speca.


Jestem geologiem, nie informatykiem, nie elektronikiem nie mechanikiem ale trochę sklejam zagadnienia:)


Czy udało by się któremuś z szanownych Kolegów wskazać gdzie popełniłem błąd, i jednym sprawnym "kopniakiem" naprowadzić mnie na właściwe tory.


Z góry dziękuję, z pozdrowieniami Sowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chciałem się pobawić INPA w BMW E39 540. Kupiłem na allegro To bo nie wiedziałem co kupić. Zaryzykowałem.

https://allegro.pl/oferta/polski-interfejs-obd2-dla-bmw-inpa-2kl-e39-e46-e60-8319625389?snapshot=MjAyMS0wOC0zMFQxMjowMTo0OC4yMzVaO2J1eWVyO2NmODU5OGNhYTZjYjA5ZDE3YWFjYTNmZDUwYThhMWIwYTNkNDkyZGMzM2U1YTczNWY5NzA5ZDBmZTQ1N2NjMDA%3D


Wydatek niewielki. Ale kłopot już TAK. Chciałem mieć program pod ręką więc użyłem często używanego laptopa. I to był błąd choć nigdy wcześniej nie miałem takiego przypadku. Program pokazał komunikat o problemie z Windows 10. Potem mnie o coś pytał coś tam potwierdzałem.


A na koniec ................... wywaliło mi pół zawartości dysków na laptopie. Mało zawału nie dostałem. Głupotą było instalowanie na ważnym laptopie. Mądry polak po szkodzie.


PS. Dał by ktoś czytelnego MANUALa do INPA. Wymagania sprzetowe, oprogramowanie , jaki kabelek, itp.

Od dawna planowałem zakup bmw...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem INPA więc zostawiam dla potomnych.

Najlepiej użyć Win XP i jednak polecam nie instalować po swoich przygodach na kompie gdzie mamy ważne dane. Polecam sprzedawcę z linka powyżej bo na CD jest dużo fajnych rzeczy , kabelek działa choć nie wszystko jeszcze rozumiem. Nie widzę w INPA zapłonu i na kabelku widzę w połączeniu z samochodem czerwoną diodę a może powinna zmieniac się na zieloną. Ale przede wszystkim zczytywanie danych działa.


1) Instalujemy Standard Tools Setup- CD-Program-wersja 2- Standard Tool Setup 2.12 [skip,skip.Next( Ediabus, NFS)}

2) Uzupełnienie bibliotek : Program-Wersja1-Plik INPA502 Menu PL NCS dla Win 64 bit , C:\ , wypakuj wszytskie

3) Spolszczenie - cały plik CFGDAT przenosimy do C:\EC-APPS\INPA

podłączamy kabel diagnostyczny do USB

4) USB serial port - szukaj sterowników-wszystkie urządzenia- ścieżka INPA-sterowniki XP(ftdipart)

5) Mój komputer=penel sterowania-system-sprżet-menadżer urządzeń-ustawienia portu-zaawansowane- ma być port com1


Opalić INPA, włączyć zapłon, wybrać wersję samochodu i moduł do zczytania ......... powodzenia


PS. Teraz pytanie jakie parametry silnika benzynowego (m62) mogę zczytać INPA ?

Od dawna planowałem zakup bmw...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Dziękuję udało się dzięki temu co na filmie plus kliknięciu 2 plików od tak dla zobaczenia czy coś się zmieni (nie było w instrukcji instalowania aby coś z nimi robić a uznałam, że skoro nie działa to co mi szkodzi) ;) i teraz śmiga aż miło :D ...no może oprócz auta :mad2: ale z tym będę walczyć dalej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.