Skocz do zawartości

BMW ICOM NEXT


Radek_650

Rekomendowane odpowiedzi

witam spotkał się ktoś z takim problem może?

mianowicie na laptopie z Windows 7 x86 mam wersję standalone Ista+ 4.17.13 oraz ista P 3.66 którą ok 3 lata temu postawiłem zeby zaktualizować swoje e60. Aktualizacja poszła bez problemu przez ista P po czym to sprzedałem głowicę bo nie potrzebowałem jej do niczego innego.

Niedawno zakupiłem F11 z 2013 roku wiec postanowiłem kupić nową głowicę (klon) w celu przeprowadzenia aktualizacji sterowników głównie przez nie działający port USB w NBT... i tak nowa glowica laczy sie z laptopem i samochodem bez problemu czyta błędy kasuje zarejestrowałem nowy akumulator oraz nowy filtr DPF (po praniu) natomiast w momencie próby aktualizacji pojawia się problem:

"Faulty ICOM vehicle connection The program scopes are therefore not available The possible cause os an incorrect ICOM connection sequence"

miał już ktoś podobny przypadek? jakieś sugestie?

z góry dziękuję za zainteresowanie

pozdrawiam Darek

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 158
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Ja na szczęście mam dwa sprawne icom ,

ale błąd połączenia ,

nie prawidłowe podłączenie , powodów może być kilka,

NIE masz połączenia ENET (ethernet) icom uszkodzony nie działa na kanale ethernet tylko DCAN dlatego diagnostyka działa , kalibracja itp , ale do aktualizacji sterowników potrzebujesz portu etheret w icom

można zauważyć od razu przy próbie połączenia w menadżerze połączeń ista , icom powinien pokazać VIN auta i adres ip icom , jeśli to tylko DCAN masz w połączeniach

DCAN , zrób reset baterii jeśli nie pomoże icom do naprawy

druga sprawa to 2013 więc masz NBT w idrive więc potrzebujesz serwera DHCP i specjalnej konfiguracji ICOM (na static ip) wszystko w zakresie 192.168.x.x razem z gateway też w tym zakresie 192.168.x.x , komputer też static IP i tu poprzez ruter lub emulator rutera z konfigurowanym DHCP

Do jednorazowej akcji nie opłaca się kupować ICOM , zwłaszcza że te w chinach coraz gorsze ostatnio .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na to ze uszkodzona jest glowica ICOM po downgrade firmware z 1.47 do 1.44 na nowym systemie win10x64 i ISTA+ 4.32 dalej to samo sprzęt wraca do ChRL


Co do konfiguracji przy aktualizacji NBT w skrócie IP glowicy i laptopa ustawić na automatyczne przydzielanie z DHCP ICOM i laptopa połączyć przez router z włączonym DHCP tak żeby po rozłączeniu glowica i laptop otrzymywaley ten sam adres IP dobrze rozumiem? mam starego TP Linka gdzieś w szafie bez Gigabitowego Lan'a ale to nie ma chyba znaczenia bo Clony i tak działają na 100mbit?

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wszystko wskazuje na to ze uszkodzona jest glowica ICOM po downgrade firmware z 1.47 do 1.44 na nowym systemie win10x64 i ISTA+ 4.32 dalej to samo sprzęt wraca do ChRL


Co do konfiguracji przy aktualizacji NBT w skrócie IP glowicy i laptopa ustawić na automatyczne przydzielanie z DHCP ICOM i laptopa połączyć przez router z włączonym DHCP tak żeby po rozłączeniu glowica i laptop otrzymywaley ten sam adres IP dobrze rozumiem? mam starego TP Linka gdzieś w szafie bez Gigabitowego Lan'a ale to nie ma chyba znaczenia bo Clony i tak działają na 100mbit?

Klony to stare ICOM A2 w nowej obudowie, a A2 działał tylko przy 100M.


To niekoniecznie kwestia uszkodzonego ICOM, co adresu IP jaki dostał ZGW, a tym w ICOM i laptopie.

Jeśli w laptopie masz włączone DHCP, a nie stałe IP, to po połączeniu z drugim urządzeniem bez serwera DHCP, windows przydzieli sobie IP z puli: 169.254.xxx.xxx. Podczas gdy ICOM(zwłaszcza z najnowszym firmware) potrafi uruchomić serwer DHCP dla ZGW i przydzielić IP z puli 192.168.xxx.xxx

Miałem już tak nieraz używając oryginalnego ICOM A2 przy podłączeniu do auta z modułem ZGW(F10, F01, F25 itp. ). IP w ICOM mam na static z puli 169.254.xxx.xxx. Laptop ma włączone DHCP i przydziela sobie adres z tej samej puli, ale dziwnym trafem ZGW czasem ma adres IP z puli 192.168.xxx.xxx. Co uniemożliwia mi podłączenie się np. Esys'sem. Odpalam Tool32, łącze się z ZGW, robię kilka razy reset i już bez problemu łącze się Esys'em z autem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja z innej beczki. Nie wiecie może czy są już dostępne icom w aso?

Nie ma, Możesz się "zapisać" ale musisz kupić na działalność. ASO nie kupisz na osobę fizyczną. Możesz kupić na Alleg... za ponad 3000 zł. Kolega ostatnio tak kupił. W ASO czas oczekiwania do 6 miesięcy....

Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
IP w ICOM mam na static z puli 169.254.xxx.xxx. Laptop ma włączone DHCP i przydziela sobie adres z tej samej puli, ale dziwnym trafem ZGW czasem ma adres IP z puli 192.168.xxx.xxx. Co uniemożliwia mi podłączenie się np. Esys'sem. Odpalam Tool32, łącze się z ZGW, robię kilka razy reset i już bez problemu łącze się Esys'em z autem

W nowej ISTA (od wersji 4.28) z nowym firmware ista sama konfiguruje icom IP na 192.168.0.4 , i to jest adres IP prawidłowy dla konfiguracji ISTA aby nie było problemów z ZGW mimo że IP ZGW zawsze iest w przedziale IP 169.254.xxx.xxx ale konfiguracja na DHCP przechodzi w ip 192.168.xxx.xxx

konfigurowałem wiele icom (nie ma znaczenia czy ori czy clone) na przedział 192.168.xx.xxx razem z gateway w tym samym przedziale 192.168.xx.xx i nigdy nie było problemów , odczyt w nowej ista jest bardzo szybki , jeśli również komputer jest skonfigurowany w tym samym przedziale 192.168..xx.xx

mankamentem jest to że dla ENET trzeba konfigurować ponownie kartę sieciową komputera na automatyczne uzyskiwanie IP

ja już od dawna mam static ip w icom na 192.168.xx.xx i kartę sieciową komputera tez na 192.168.xx.xx

i nigdy nie miałem problemu z połączeniem z esys ,

jeśli twój icom ma static ip na przedział IP 169.254.xxx.xxx to musisz mieć kartę sieciową ustawioną na ten sam przedział,

dlatego masz problem z połączeniem z innym przedziałem IP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
u mnie okazało sie że gównianej jakości była glowica ICOM typowy problem Chińczyków 128MB ramu dostępne zamiast 256GB po długiej walce ze sprzedawcą i AliExpress oddali tylko połowę kasy. Generalnie nie polecamy szmelcu z AliExpress konto już zamknąłem. A głowica ląduje na eBay bo nie chcę mi sie bawić w naprawę poza tym nie mam odpowiedniego sprzętu i warunków. Swoją drogą naprawa dość prosta i wszystkie potrzebne informacje można znaleźć w necie. Dostałem w zeszłym tygodniu list od BMW odnośnie wymiany chłodnicy EGR gdzie trzeba auto zostawić na cały dzień więc spróbuję wynegocjować jakąś dobrą cenę na podniesienie I-Level w ramach zadośćuczynienia. Pozdrawiam Darek
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Chciałem zapytać może ktoś będzie się orientował.czai atakowałem sobie oprogramowanie na laptopie.  Podłączam icoma włączam iste 4.39.20 i widać IP icoma oraz odczytuje vin z samochodu ale ale robię identyfikację to przejdzie do okna z danymi samochodu ale nic się nie dzieje( nic nie ładuje) i nie wiem dlaczego. Tego samego icoma podpinam pod starego kompa i wszystko działa. Wprawdzie z niższą wersja ista. Tester mam zaktualizowany do najnowszej wersji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.