Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepszy olej ??? Temat rzeka :) To tak jak zapytać o najlepsze auto :) Jak ma być dobry to co najmniej pełne PAO jak ma być bardzo dobry to na Estrach. Poczytaj pooglądaj wybierz najlepszy dla siebie: https://www.youtube.com/c/LaTabernadelMotor/videos tutaj gość porządnie recenzuje oleje - włącz polskie napisy, będziesz wiedziała o czym mówi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przestudiowaniu wielu stron w tym temacie, wybrałem Ravenol VST 5w40 Usvo.

Robię mało kilometrów, ale auto jest często na odcinie i chciałbym wzbogacic trochę olej.

Dlatego powiedzcie mi czy warto dodawac archoil ar9100 lub archoil ar9200V2?

Szczerze mówiąc nigdy tego nie dodawałem a widzę że wiele osób poleca i zalewa swoje bmki własnie tymi produktami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ravenol VST 5w40 Usvo to dobry olej o bogatym składzie i w tym przypadku istnieje ryzyko że popsujesz jego skład. AR 9100/9200 lepiej lać do "gorszych" olei o "słabszym" składzie bo wtedy je wzbogacisz i może to realnie pomóc. Przy dobrych zawansowanych olejach stosowanie dodatków to już przerost formy nad treścią bo nie wiadomo czy nie zepsujesz jego składu - taka trochę loteria, albo będzie gorzej, albo będzie lepiej. AR 9100/9200 maja sporo różnych modyfikatorów, które wchodzą w interakcje z olejem. Z takich bezpieczniejszych/przebadanych środków, które są w miarę bezpieczne z każdym olejem to ceratac. Jeśli chcesz taki olej który ma już wszystkiego na maxa (tak jak byś wlał 9100/9200), ale jest zrobiony przez producenta, przebadany, z normami i aprobatami to lej to: Ravenol RUP 5w40
do tego oleju nie potrzebujesz już żadnych dodatków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuje uzyskać opinie o firmie Anmar Trading z Poznania. Chce od nich kupić olej. Ten który mnie interesuje mają w najlepszej cenie. Nie chcę jednak trafić na podróbę. Będę wdzięczny za informację i doświadczenia. Może ktoś zna te firmę i może coś powiedzieć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuje uzyskać opinie o firmie Anmar Trading z Poznania. Chce od nich kupić olej. Ten który mnie interesuje mają w najlepszej cenie. Nie chcę jednak trafić na podróbę. Będę wdzięczny za informację i doświadczenia. Może ktoś zna te firmę i może coś powiedzieć.

 

https://www.google.com/search?q=Anmar+Trading+z+Poznania&rlz=1C1MSIM_enPL857PL857&oq=Anmar+Trading+z+Poznania&aqs=chrome..69i57j0i333.407j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8#lrd=0x47045a89fda3d42b:0xb7e70fe4bc6af70,1,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E39

Silnik: 523i M52B25

Przebieg: 264 000 km

Styl jazdy: agresywny na trasie, po mieście baranek :)

Użytkowanie: głównie trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: 100 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Castrol EDGE 5W30 LL


Wiem, że temat maglowany wiele razy.

Od nowości (tak w książce) na Castrolu, albo przynajmniej od 100k na tym oleju, bo tyle w polsce to auto zrobiło z poprzednim właścicielem od 2016r do kwietnia 2021 i ma wszystkie zawieszki z wymiany :D

Motulem go czy nadal Castrola ?

Może coś innego?

Jak motulem/innym to płukać czy nie ?

Silnik zdrowy, nie kopci, nie klepie, nie stuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: M2 F87

Silnik: N55

Przebieg: 54 000 km

Styl jazdy: 50/50 :)

Użytkowanie: miasto, trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: b/d

DPF: nie

Dotychczas: BMW 0w30


W związku z tym, że stałem się posiadaczem M2 chciałem na świeżo wymienić sobie oleje i płyny w samochodzie (olej ma ok. 8 tysięcy obecnie). Im więcej czytam tym bardziej głupieje odnośnie tego jaki olej warto zalać do agresywniejszej jazdy.


Po przeczytaniu wielu stron i forów rozumiem, że najlepszy do silnika N55 w M2 będzie LL-01? Chciałem przy okazji przejść na olej 5w40 i tutaj miałbym pytanie czy w coś z poniższego warto zainwestować?


LM LEICHTLAUF HIGH TECH 5W-40

LM MOLYGEN NEW GENERATION 5W-40

Millers EE PERFORMANCE ENGINE OIL 5w40

Motul 8100 X-CESS GEN2 5W-40


Wszystkie powyższe są zgodne ze specyfikacją LL-01, a zatem w teorii każdy z nich powinien byc ok?


W książeczce BMW są wskazane LL-01/ LL-01 FE/ LL-04/ LL-12 FE, ale jak rozumiem ten który leje oryginalnie BMW to LL-01 0w30?


Dodam jeszcze, że planuję każdą wymianę max co 10 tysięcy km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: M2 F87

Silnik: N55

Przebieg: 54 000 km

Styl jazdy: 50/50 :)

Użytkowanie: miasto, trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: b/d

DPF: nie

Dotychczas: BMW 0w30


W związku z tym, że stałem się posiadaczem M2 chciałem na świeżo wymienić sobie oleje i płyny w samochodzie (olej ma ok. 8 tysięcy obecnie). Im więcej czytam tym bardziej głupieje odnośnie tego jaki olej warto zalać do agresywniejszej jazdy.


Po przeczytaniu wielu stron i forów rozumiem, że najlepszy do silnika N55 w M2 będzie LL-01? Chciałem przy okazji przejść na olej 5w40 i tutaj miałbym pytanie czy w coś z poniższego warto zainwestować?


LM LEICHTLAUF HIGH TECH 5W-40

LM MOLYGEN NEW GENERATION 5W-40

Millers EE PERFORMANCE ENGINE OIL 5w40

Motul 8100 X-CESS GEN2 5W-40


Wszystkie powyższe są zgodne ze specyfikacją LL-01, a zatem w teorii każdy z nich powinien byc ok?


W książeczce BMW są wskazane LL-01/ LL-01 FE/ LL-04/ LL-12 FE, ale jak rozumiem ten który leje oryginalnie BMW to LL-01 0w30?


Dodam jeszcze, że planuję każdą wymianę max co 10 tysięcy km.

 

Też chciałem wybrać najlepszy olej do swojego N55. Przeorałem wiele tematów olejowych i wiesz co? Im więcej czytałem, tym bardziej nie wiedziałem jaki olej wybrać. Zdecydowałem się na oryginalny BMW 0W30 ll04 bo polecało go kilka osób. Dodatkowo jest to oryginalny olej, zalecany przez producenta do tego silnika (jako jeden z kilku), również do m3 i m4 które są bardziej wysilone. 0W oznacza też lepszą baze olejową i dlatego wybrałem 0W a nie 5W. Dodatkowo jest to 'mocne' w30 zawierajace się raczej w górnej granicy skali.

Moje wnioski: najważniejsze to zmieniać olej co 8-10 tyś km, odpowiednio eksploatowac samochod i przestać zawracać sobie głowę jaki olej wybrać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Ja w moim N43 po 230 tys przebiegu na popularnych olejach ( w tym 130 tys mojego przebiegu i zmianach co 10 tys , w tym kilku zalaniach Mobil 5w30 i ostatnich kilku zalaniach oleju Shell c3 5w30 ) miałem rozebrany silnik i.... wszystkie elementy głowicy, krzywki wałków, wałki , rozrząd , ślizgi ...jak nowe , zero szlamu , przytarć na wałkach , na cylindrach widać ślady honowania .

Rozrząd wymieniony profilaktycznie przy ok 170 tys . Silnik często piłowany do 6 -7 tys obr. Nigdy żadnej płukanki nie wlałem. Filtr oleju zawsze Knecht. Porobiłem nawet dokładne zdjęcia silnika , ale nie wiem jak je tu wrzucić . Więc gołym okiem zobaczyłem , że byle tylko olej miał normę właściwą i max co 10 tys był zmieniany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Model: F11

Silnik: B47

Przebieg: 115 000 km

Styl jazdy: spokojny

Uzytkowanie: robie codziennie 15 km do i z pracy ( obwodnica, srednia 120km, zawsze zlapie temp. roboczà),raczej nie jezdze po miescie

Nie bierze oleju

Dpf: Tak +egr


Z tego co wyczytalem to BMW TwinPower Turbo 5W30, to w zasadzie Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W30?

Czy w moim przypadku bèdzie ok Shell, czy polecacie cos innego?


Mam jeszcze prosbè, o podanie numeru filtra oleju

Vin: G220170

Z gory dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: F11

Silnik: B47

Przebieg: 115 000 km

Styl jazdy: spokojny

Uzytkowanie: robie codziennie 15 km do i z pracy ( obwodnica, srednia 120km, zawsze zlapie temp. roboczà),raczej nie jezdze po miescie

Nie bierze oleju

Dpf: Tak +egr


Z tego co wyczytalem to BMW TwinPower Turbo 5W30, to w zasadzie Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W30?

Czy w moim przypadku bèdzie ok Shell, czy polecacie cos innego?


Mam jeszcze prosbè, o podanie numeru filtra oleju

Vin: G220170

Z gory dzieki za pomoc

 

Tak ten Shell jest ok do twojego silnika a numer OEM filtra oleju to: 11428575211

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mnie w F10 535d xdrive leci Millers 5w40 i jestem mega zadowolony jutro wymiana 10tys przeplatane i o dziwo na bagnecie serwisowym zero ubytków w oleju , więc bez pompy mogę polecić ten olej miałem wcześniej motyla x clean + , i PMO ale na millersie jak by ciszej autko pracowało .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kupiłem swoje X3 chce zrobić dobry serwis olejowy dla swojego diesla na jakimś bardzo dobrym

Oleju bo smarowanie to podstawa, myślałem o liquimolly 5w40 ale czy to naprawdę dobry olej czy tylko wytypowana marka?


Model: E83

Silnik: M57TU2 218 KM

Przebieg: 340 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: głównie trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: 600 ml (ucieka gdzieś pewnie odma)

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: 5w30 nie wiem jakiej marki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: F30 316d

Silnik: B47

Przebieg: 49 000 km

Styl jazdy: 50/50

Uzytkowanie: codziennie ok. 16km do pracy i powrot, czasem jazda po miescie, czasem obwodnica, do tego dochodzi raz w miesiacu wyjazd ok 250km w jedna strone

Zużycie bieżące na l/1000km: B/d

Instalacja LPG: nie

Dpf: Tak

Dotychczas: b/d


Witam

Podobnie jak kolega, zakupilem niedawno F30, która od poczatku była serwisowana tylko w ASO. Chce zrobic porządny serwis olej + filtry. Nie mam danych jaki olej używany był w ASO, aczkolwiek teraz zakladam wymianę max co 10 tyś km, aby dobrze zadbac o auto na lata. Jaki olej polecacie dla tego diesla oraz jakie filtry? Zalezy mi na czyms dobrym. Dodam tylko, ze auto bedzie w przyszlości chipowane.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: F30 316d

Silnik: B47

Przebieg: 49 000 km

Styl jazdy: 50/50

Uzytkowanie: codziennie ok. 16km do pracy i powrot, czasem jazda po miescie, czasem obwodnica, do tego dochodzi raz w miesiacu wyjazd ok 250km w jedna strone

Zużycie bieżące na l/1000km: B/d

Instalacja LPG: nie

Dpf: Tak

Dotychczas: b/d


Witam

Podobnie jak kolega, zakupilem niedawno F30, która od poczatku była serwisowana tylko w ASO. Chce zrobic porządny serwis olej + filtry. Nie mam danych jaki olej używany był w ASO, aczkolwiek teraz zakladam wymianę max co 10 tyś km, aby dobrze zadbac o auto na lata. Jaki olej polecacie dla tego diesla oraz jakie filtry? Zalezy mi na czyms dobrym. Dodam tylko, ze auto bedzie w przyszlości chipowane.


Pozdrawiam

Ja u siebie w B47 zużywam teraz zapasy 0w30 i jako następny planuję zalać Mobil 1 ESP X3 0W-40.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E60

Silnik: 530xi N52B30

Pojemność: 3.0

Moc: 258KM

Przebieg: 255 000 km

Styl jazdy: zróżnicowany/dynamiczny

Użytkowanie: 50/50 (miasto/trasa)

Zużycie bieżące na l/1000km: ok. 100-200 ml

Instalacja LPG: brak, w planach założenie

Olej dotychczas: Najpierw Castrol 5w30, obecnie Amsoil 5w40 LL01


Witajcie :D mam pytanie jaki olej polecicie, obecnie mam Amsoil 5w40 LL01, ale chce wykonać płukanie silnika te długodystansowe z dodatkiem AR, z wątku na forum o utrzymaniu czystosci w N52, myśle nad powrotem na 5w30, jaki olej polecicie? Wymieniam olej mniej więcej co 8-10k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.