Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Odgrzeję kotleta bo coraz więcej wiedzy w głowie powoduje zamieszanie.

N54B30 E60 306 KM

Przebieg 90% miasto - dość często krótkie dystanse. Wymiana co 8-9 tys.

Co wybrać SHELL HELIX ULTRA 5w40 LL-04 czy lepiej EUROL FLUENCE 5W30 LL-04?

Z góry dzięki,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak juz cos to eurol elance 5w30. Wejdz sobie na stronę eurol i dobierz olej. Ja jezdze na eurolu tyle ze synergy 0w40 LL01 i w silniku n55.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem ;)

Potrzebuję pomocy w wyborze oleju.

Samochód to bmw e87, 118d, 2005r 122km podkręcone do 185km/450Nm.

Obecnie był lany castrol edge 5w30ll04.

Chcę zmienić markę oleju na coś z wyższej półki (ravenol,motul liqui moly?)

Auto jeździ mało (około 8 tyś rocznie),styl jazdy mieszany, ale czasem bywam nim na torze.

Zmieniać lepkość? Jedni mówią że tak bo 5w30 to nie na tor, inni że nie bo jak silnik jest przystosowany do 5w30 to na takim oleju się powinno jeździć i nie wiem co robić żeby nie przedobrzyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zależy jak po tym torze jeździsz, jeśli silnik dostaje po tyłku to 5w40 mile widziany, natomiast do miasta na krótkie odcinki to 5w30 lepszy. Ravenol VMP 5w30 USVO masz na bazie syntetycznej która ma zwiększoną stabilność termiczną no i oleje o mniejszej lepkości też lepiej odbierają ciepło z rozgrzanych elementów silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak po tym torze jeździsz, jeśli silnik dostaje po tyłku to 5w40 mile widziany

 

Nie kręcę go cały czas po czerwonym polu, ale gaz jest trzymany, sesje przeważnie dziesięciominutowe, później kółko chłodzące i 10/20 minut przerwy. Teoretycznie auto posiada wymiennik ciepła i z opinii wynika, że do tej mocy on wystarczająco schładza olej...

Chyba pozostanę przy tym 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję kotleta bo coraz więcej wiedzy w głowie powoduje zamieszanie.

N54B30 E60 306 KM

Przebieg 90% miasto - dość często krótkie dystanse. Wymiana co 8-9 tys.

Co wybrać SHELL HELIX ULTRA 5w40 LL-04 czy lepiej EUROL FLUENCE 5W30 LL-04?

Z góry dzięki,

 

W tej klasie cenowej to najlepszy olej: SHELL HELIX ULTRA 5w40

Tak piszą znawcy tematu na to wskazują niezależne testy: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/shell-helix-ultra-5w-40.118/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Model: E61 520d

Silnik: M47n2

Styl jazdy: spokojny, rzadko obrotomierz przekracza 2700obr/min

Użytkowanie: 70% trasy powyzej 300km

Zużycie bieżące na l/1000km: brak

DPF: tak

EGR: tak

Witam wszystkich. Od października zalany mam AMSOIL EUROPEAN CAR FORMULA 5w30, zrobione ok. 5tyś km, ale już od pierwszego uruchomienia po zmianie oleju wydawało mi się ze silnik głośniej pracuje, a przy przyspieszaniu dało się słyszeć lekkie metaliczne stukanie w rytm obrotów silnika. Niby byłoby to zrozumienia ale silnik w maju miał wymienione panewki, pierścienie, uszczelniacze wału oraz zaworów jak i sprawdzana była szczelność gniazd zaworowych. Pierwsze 500km po tym zrobione było na castrolu 5w30 (0 opiłków), następnie 4000km na innym 5w30. Zalany przez majstra który robił silnik, na pewno nie był to castrol bo sam mówił ze to szajs, no i pojawiło się dosłownie kilka drobnych opiłków ale to ponoć normalne. W październiku poszedłem za opinią z forum i zalałem amsoila. Raz ze jak pisałem od pierwszej chwili zaczął głośniej pracować, a dwa że dzisiaj wyjąłem filtr oleju i opiłków było sporo więcej niż ostatnio.

Tak więc co byście mi polecili do zalania? Na co się przesiąść z amsoila. Nie chce sie roztrząsać czy to była podróbka czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki będzie lepszy?

E46 320d 136KM

Rok 2000

Przebieg 405 tys

Rocznie ok 20/30 tys

Styl jazdy - nie oszczędzam

EGR i Katalizator są (jeszcze :lol: )


Przy 400 tys zmieniłem olej z Castrola 5w30 od poprzedniego właściciela na Valvoline 10w40 i po 5 tyś mam dylemat. Zarówno na jednym jak i drugim oleju zerowy pobór, nawet po ostrych dłuższych trasach z przymykajacym się obrotomierzem. Jedyna różnica jest w kulturze pracy, na gęstszym oleju dłużej trzeba czekać aż silnik nabierze manier, ale to logiczne. Przy pełnym rozgrzaniu już raczej cichutko mruczy(tak, nawet przy tym przebiegu, o dziwo jest w fenomenalnej kondycji) . Wiem że w silnikach m50/52/54 zalecany jest 0w/5w bez względu na przebieg, a ze względu na kanały olejowe w szklankach. Czy w tym silniku występuje podobna zależność? Czy powienienem wrócić do syntetyka przy takiej jeździe i przebiegu czy zostawić tak jak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specyfikacja LL01 LL04 nic nie wnosi, to tylko info, że olej spełnia minimalne wymagania.

Dobry olej to baza PAO np Meguin - dwa razy tańszy od takiego Castrola a dwa razy lepszy.


Jeśli szukacie opinii i testów profesjonalistów z branży oliwy do aut to zapraszam do lektury:






Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jaki olej zalać do 335i 2007 przebieg 291 tys, obecnie jeździ na Castrol 0w40 (taki olej lal poprzedni właściciel) jazda raczej spokojna w koło komina, czasami jak jest trasa to szybciej. Wg sprzedającego łyka tylko litr na 7-8 tyś, zmieniać na ten sam olej tylko innej firmy czy może 5w40 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam!

Model: E61 520d

Silnik: M47n2

Styl jazdy: spokojny, rzadko obrotomierz przekracza 2700obr/min

Użytkowanie: 70% trasy powyzej 300km

Zużycie bieżące na l/1000km: brak

DPF: tak

EGR: tak

Witam wszystkich. Od października zalany mam AMSOIL EUROPEAN CAR FORMULA 5w30, zrobione ok. 5tyś km, ale już od pierwszego uruchomienia po zmianie oleju wydawało mi się ze silnik głośniej pracuje, a przy przyspieszaniu dało się słyszeć lekkie metaliczne stukanie w rytm obrotów silnika. Niby byłoby to zrozumienia ale silnik w maju miał wymienione panewki, pierścienie, uszczelniacze wału oraz zaworów jak i sprawdzana była szczelność gniazd zaworowych. Pierwsze 500km po tym zrobione było na castrolu 5w30 (0 opiłków), następnie 4000km na innym 5w30. Zalany przez majstra który robił silnik, na pewno nie był to castrol bo sam mówił ze to szajs, no i pojawiło się dosłownie kilka drobnych opiłków ale to ponoć normalne. W październiku poszedłem za opinią z forum i zalałem amsoila. Raz ze jak pisałem od pierwszej chwili zaczął głośniej pracować, a dwa że dzisiaj wyjąłem filtr oleju i opiłków było sporo więcej niż ostatnio.

Tak więc co byście mi polecili do zalania? Na co się przesiąść z amsoila. Nie chce sie roztrząsać czy to była podróbka czy nie.

 

Z droższych na bazie syntetycznej możesz zalać Ravenol VMP 5w30 USVO a z tańszych hc Texaco Havoline ProDS V 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a jaki olej do 435d silnik N57Z przebieg 150000. 60% miasto dynamicznie krótkie odcinki. 40% trasa odcinki po 1000km maksymalna prędkość. :norty:

Zależy mi na najwyższej jakości może do tego płukanka jeśli jest zalecana. W serwisie zalali mi 0w30 ll04 wcześniej był 5w30 castrol. Mam dostęp do produktów z Niemiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Panowie, od pewnego czasu jeżdżę na oleju Volvoline SynPower 5W30 ( LL-01 ) mam diesla z DPF'em i zastanawiam się czy go w ogole dobrym olejem zalałem i czy nie powinien być to olej LL-04 czy ma to duże znaczenie podczas jazdy ? przyznam że aktualnie zmagam się z problemem odnośnie szarpania auta na niskich obrotach 1500-2000


na jaki ewentualnie wymienić i co jest dobre i sprawdzone ?


Model: X3 E83 Automat

Silnik: 2.0 Diesel 177km

Przebieg: 215tys km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: 90% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: ~11L

DPF: tak

Dotychczas: VALVOLINE SynPower 5W30 LL-01


z góry dzięki za pomoc

E83 2.0d 177km Automat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Panowie, od pewnego czasu jeżdżę na oleju Volvoline SynPower 5W30 ( LL-01 ) mam diesla z DPF'em i zastanawiam się czy go w ogole dobrym olejem zalałem i czy nie powinien być to olej LL-04 czy ma to duże znaczenie podczas jazdy ? przyznam że aktualnie zmagam się z problemem odnośnie szarpania auta na niskich obrotach 1500-2000


na jaki ewentualnie wymienić i co jest dobre i sprawdzone ?


Model: X3 E83 Automat

Silnik: 2.0 Diesel 177km

Przebieg: 215tys km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: 90% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: ~11L

DPF: tak

Dotychczas: VALVOLINE SynPower 5W30 LL-01


z góry dzięki za pomoc

 

Jak lejesz "zwykły olej" do benzyny a nie nisko popiołowy do diesla z DPF, to dużo szybciej zapchasz DPF

Z dobrych olei to pełne syntetyki na bazie PAO - Meguin, Ravenol - najlepszy stosunek jakości do ceny.

Jak cena nie gra roli to Liqui Molly lub Red Line

Unikaj; Castrol, Motul, Valvoline - nie są złe, raczej średnie a w tej cenie sa znacznie lepsze (Meguin, Ravenol).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oilem to jedna z najlepszych płukanek

Ravenol to jeden z najlepszych olei w tej cenie.

Najlepiej zlać, wypłukać i zalać dobry nowy olej.

Jak chcesz zaszaleć i dopieścić silnik to możesz dodać jeszcze to: ARCHOIL AR9200 V2 - jeden z lepszych przetestowanych środków.

Tutaj masz test/recenzję tego oleju:



Kategoria: Samochody osobowe

Marka: BMW (EU)

Model: x3, E83 (2004 - 2010)

Typ: X3 2.0d DPF (2004 - 2006)

Pojemność: Pojemność układu smarowania 5,3 litrów

Zastosowanie:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji

Produkty

:RAVENOL ALS SAE 0W-30

:RAVENOL VMP SAE 5W-30 - ten polecam

:RAVENOL SMP SAE 5W-30

:RAVENOL HLS SAE 5W-30

:RAVENOL REP SAE 5W-30

:RAVENOL RUP SAE 5W-40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.