Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Pozostań przy 5w30 z specyfikacją LL01 lub 04, możesz zostać przy obecnym lub zmienić na coś lepszego od Ravenol, Amsoil.

 

Dziękuje kolego za pomoc!

Jeśli Amsoil to który?

Amsoil Signature Series 5w30 ASL czy AMSOIL 5W30 European Car LOW SAPS AEL - DPF? A może inny lepszy? Ostatnio gdzieś czytałem, że dobry jest Mihel Ceramic Oil 9200 5W30.


Cena nie gra roli, bo zależy mi na najlepszej oliwie, bo wiem, że przy rozrządach z zmienną fazą jest to istotne.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Model: E87 118D

Silnik: N47 143KM

Przebieg: 146.800 km

Styl jazdy: średni, czasem agresywnie

Użytkowanie: 50 miasto 50 trasa

DPF: tak

dotychczas: nie wiem - dopiero co zakupione

Rocznie około: 13-15 tyś.


Samochód nie będzie garażowany.

Co najlepiej zalać? I czy wykonać płukankę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pozostań przy 5w30 z specyfikacją LL01 lub 04, możesz zostać przy obecnym lub zmienić na coś lepszego od Ravenol, Amsoil.

 

Dziękuje kolego za pomoc!

Jeśli Amsoil to który?

Amsoil Signature Series 5w30 ASL czy AMSOIL 5W30 European Car LOW SAPS AEL - DPF? A może inny lepszy? Ostatnio gdzieś czytałem, że dobry jest Mihel Ceramic Oil 9200 5W30.


Cena nie gra roli, bo zależy mi na najlepszej oliwie, bo wiem, że przy rozrządach z zmienną fazą jest to istotne.


Pozdrawiam

 

Nie znam Mihel. Amsoil european car formula 5w-30 będzie odpowiedni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,


Model: E87 118D

Silnik: N47 143KM

Przebieg: 146.800 km

Styl jazdy: średni, czasem agresywnie

Użytkowanie: 50 miasto 50 trasa

DPF: tak

dotychczas: nie wiem - dopiero co zakupione

Rocznie około: 13-15 tyś.


Samochód nie będzie garażowany.

Co najlepiej zalać? I czy wykonać płukankę?

 

Płukankę warto zastosować. Olej 5w30 z specyfikacją LL04 np. TEXACO HAVOLINE Pro DS M 5W30, SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W-30 lub z lepszych Ravenol VMP 5w30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowym właścicielem F10 530xd i pytanie jaki olej zalać? Do tej pory był Castrol 5w40 C3 co polecacie zastanawiałem się nad Valvoline tyle ze nie wiem który dokładnie, czy robić płukankę z tego co widzę po historii to poprzedni właściciel wymieniał olej co roku.

Model: F10

Silnik: 530xd 258KM

Przebieg: 227tys km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: ?

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: Castrol 5w40 C3


Zasadnicze pytanie tez jest takie czy zostać przy 5w40 czy 5w30 ???

Pozdrawiam i czekam na sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E91

Silnik: 325xi N52

Przebieg: 227 000

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: codziennie 40km do pracy w obie strony - 70% trasa/30% miasto, kilka razy w miesiącu trasa po ~150km.

Zużycie bieżące na l/1000km: 300-350ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Liqui Moly TOPTEC 4200 5w30

Garażowany: Tak

Co ile wymiana: 10 tys.


W związku z tym, że chciałbym wyeliminować problem spalania oleju, to chciałem zrobić płukankę i zmienić oliwe na 5w40. W gronie moich zainteresowanych jest Motul 5w40 X-cess, PMO 5w40 Extreme i Millers EE 5w40. W dodatku do oleju dolałbym AR9100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki. A Motul? - ten olej poleca mechanik, tylko nie mówił jaki konkretnie.

Pozdrawiam

 

Motul jest najczęściej podrabiany i niczym szczególnym się nie wyróżnia, Shell i Ravenol które podałem wyżej są lepsze. Najważniejsze aby olej miał specyfikację BMW LL04

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jestem nowym właścicielem F10 530xd i pytanie jaki olej zalać? Do tej pory był Castrol 5w40 C3 co polecacie zastanawiałem się nad Valvoline tyle ze nie wiem który dokładnie, czy robić płukankę z tego co widzę po historii to poprzedni właściciel wymieniał olej co roku.

Model: F10

Silnik: 530xd 258KM

Przebieg: 227tys km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: ?

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: Castrol 5w40 C3


Zasadnicze pytanie tez jest takie czy zostać przy 5w40 czy 5w30 ???

Pozdrawiam i czekam na sugestie

 

Jeśli częściej jeździsz w mieście to lepiej spisze się 5w30 i tak jak wyżej: TEXACO HAVOLINE Pro DS M 5W30, SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W-30 lub z lepszych Ravenol VMP 5w30, Valvoline też może być np. SynPower XL-III C3 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E91

Silnik: 325xi N52

Przebieg: 227 000

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: codziennie 40km do pracy w obie strony - 70% trasa/30% miasto, kilka razy w miesiącu trasa po ~150km.

Zużycie bieżące na l/1000km: 300-350ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Liqui Moly TOPTEC 4200 5w30

Garażowany: Tak

Co ile wymiana: 10 tys.


W związku z tym, że chciałbym wyeliminować problem spalania oleju, to chciałem zrobić płukankę i zmienić oliwe na 5w40. W gronie moich zainteresowanych jest Motul 5w40 X-cess, PMO 5w40 Extreme i Millers EE 5w40. W dodatku do oleju dolałbym AR9100.

 

Te które wymieniłeś bym sobie darował i wybrał Ravenol VST 5w40 który jest na bazie syntetycznej i ma bardzo dobre parametry w karcie charakterystyki, nawet nie musiał byś dodawać AR9100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostań przy 5w30 z specyfikacją LL01 lub 04, możesz zostać przy obecnym lub zmienić na coś lepszego od Ravenol, Amsoil.

 

Dziękuje kolego za pomoc!

Jeśli Amsoil to który?

Amsoil Signature Series 5w30 ASL czy AMSOIL 5W30 European Car LOW SAPS AEL - DPF? A może inny lepszy? Ostatnio gdzieś czytałem, że dobry jest Mihel Ceramic Oil 9200 5W30.


Cena nie gra roli, bo zależy mi na najlepszej oliwie, bo wiem, że przy rozrządach z zmienną fazą jest to istotne.


Pozdrawiam

 

Nie znam Mihel. Amsoil european car formula 5w-30 będzie odpowiedni.

 

Dziękuje za poradę! Zalany AMSOIL, silnik chodzi mega cicho i spokojnie!


Proszę jeszcze o pomoc jaki olej zalać do skrzyni manualnej 6b? VIN: VA56277. Miesiąc temu mechanik dolał do skrzyni 0,5 litra oryginalnego, bo taki był ubytek... Co teraz wlać? Jest coś lepszego od oryginału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Proszę jeszcze o pomoc jaki olej zalać do skrzyni manualnej 6b? VIN: VA56277. Miesiąc temu mechanik dolał do skrzyni 0,5 litra oryginalnego, bo taki był ubytek... Co teraz wlać? Jest coś lepszego od oryginału?

 

Ten olej mogę polecić do manuala, posiada wszystkie normy bmw i sam go kiedyś wlałem do skrzyni w E60. https://olejefuchs.pl/fuchs-titan-sintofluid-75w80.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E90 320D

Silnik: M47n2 163KM

Przebieg: 234.000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: 30% miasto 70% trasa

DPF: tak

dotychczas: brak informacji, nowy zakup

Rocznie około: 20-25 tyś.

Garażowany: Nie


Z tego co czytałem producent zaleca 5W30, ale liczę na podpowiedzi co do marki i modelu oleju. Zastanawiam się również nad płukanką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę jeszcze o pomoc jaki olej zalać do skrzyni manualnej 6b? VIN: VA56277. Miesiąc temu mechanik dolał do skrzyni 0,5 litra oryginalnego, bo taki był ubytek... Co teraz wlać? Jest coś lepszego od oryginału?

 

Ten olej mogę polecić do manuala, posiada wszystkie normy bmw i sam go kiedyś wlałem do skrzyni w E60. https://olejefuchs.pl/fuchs-titan-sintofluid-75w80.html

 

Stokrotne dzięki! Czy przy takiej wymianie potrzebne są jakieś dodatkowe części, uszczelki itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E90 320D

Silnik: M47n2 163KM

Przebieg: 234.000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: 30% miasto 70% trasa

DPF: tak

dotychczas: brak informacji, nowy zakup

Rocznie około: 20-25 tyś.

Garażowany: Nie


Z tego co czytałem producent zaleca 5W30, ale liczę na podpowiedzi co do marki i modelu oleju. Zastanawiam się również nad płukanką.

 

Producent dopuszcza lepkości od 0wX do 5w40, dla twojego silnika musi być z specyfikacją LL04, najważniejsze dla skutecznej ochrony silnika to skrócenie interwału olejowego do 10kkm a maksymalnie 15kkm. Z tańszych olejów hc masz dobry Texaco Havoline, trochę lepsze na bazie GTL masz Shell i te droższe na bazie syntetycznej masz Ravenol lub Amsoil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Stokrotne dzięki! Czy przy takiej wymianie potrzebne są jakieś dodatkowe części, uszczelki itp?

 

Ja nie potrzebowałem ale nie miałem wycieków, tobie by się przydała wymiana uszczelki + uszczelniacz ale pierw sprawdź skąd jest wyciek: https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VA51-EUR-09-2005-E90-BMW-318i&diagId=33_1251


Ps: wszystko możesz zamówić w tym sklepie: https://czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@guzior2

N52B25a, zalewany był cały czas castrolem przez BMW

Silnik zabrany w opor, nagar, nagar i jeszcze raz nagar

Teraz doprowadziłem go poprzez płukanki długodystansowe do trochę lepszej kondycji

Przestał brać chyba całkowicie bo 5k km i trzyma stan

Teraz jest zalany penrite hpr5 5w40 z długodystansowa płukanka archoila

Na dniach zaleje płukanka szybka lm, zleje to i dam olej pluczacy milersa, zleje go i chce zalać shelem 5w40

Dobry wybór czy Ty zalałaby czymś innym

Auto 70% lata wokół komina po mieście, krótkie odcinki, i stoi pod chmurką cały rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Wczoraj kupiłem E87 LCI 116i 2.0 benzyna 122KM N43 z 2010 roku, dopiero co przywieziony z Niemiec. Auto jest bardzo zadbane, zero wycieków z silnika, ma przebieg 135.000km (analizując historię serwisową u bimmer-check.com, wydaje się, że jest prawidłowy) i z tego co widzę w historii serwisowej ASO oraz książce serwisowej, olej był zmieniany następująco:


27.12.2011 - 28 720 Km - serwis olejowy

05.06.2013 - 57 198 Km - serwis olejowy

18.11.2014 - 84 531 Km - serwis olejowy

18.11.2016 - 107 685 Km - serwis olejowy

19.12.2018 - 120 744 Km - serwis olejowy


Aktualnie jest zalany LIQUI MOLY Profi Longlife III 5W-30.


I teraz pytanie, czym go zalać, jeśli rocznie robię 10-15 tyś km, jeżdżąc głównie po Warszawie, gdzie jazda wygląda tak, że jeździ się w korkach, a jak nie to auto jest regularnie rozpędzane do 80-110km/h, a później wyhamowywane przed skrzyżowaniem ze światłami. Dłuższe trasy robię również, ale już sporadycznie. Z tego co widziałem, obecnie zalany LIQUI MOLY Profi Longlife III 5W-30 jest dość trudno dostępny w PL - aktualnie widnieje tylko w 2 sklepach online w cenie 230zł za 5 litrów. Chociaż nie jestem pewien, czy to ten sam olej, gdyż na sklepowym zdjęciu brakuje oznaczenia "Profi", a Liqui Moly w opcji 5W30 jest aż 18 rodzajów. Dlatego szukam, czym go zastąpić. Olej będzie wymieniany raz w roku lub po przejechaniu 10-15 tyś km, bo tak mam w zwyczaju. Zresztą z tego co tu czytałem, w tym silniku trzeba dbać o świeży olej.


Model: E87 LCI

Silnik: 2.0 122KM benzyna N43

Przebieg: 135 000 km

Styl jazdy: mój dynamiczny, wcześniej nie wiadomo jak auto jeździło

Użytkowanie: głównie szybko po mieście lub w korkach (Warszawa), natomiast trasa sporadycznie

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: nie

Dotychczas: LIQUI MOLY Profi Longlife III 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Miasto to największa katorga dla oleju dlatego proponuje wybrać taki który jest głównie na bazie syntetycznej ponieważ wytrzyma dłużej niż oleje HC i zapewni odpowiednią ochronę silnikowi dlatego polecam Ravenol USVO VMP 5w30 lub Amsoil 5W30 European Car Formula.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Miasto to największa katorga dla oleju dlatego proponuje wybrać taki który jest głównie na bazie syntetycznej ponieważ wytrzyma dłużej niż oleje HC i zapewni odpowiednią ochronę silnikowi dlatego polecam Ravenol USVO VMP 5w30 lub Amsoil 5W30 European Car Formula.

Ja też polecam ravenol.

Do M47N2 lałem VST 5w40 a teraz w B47 przyszła kolej na VMP 5w30.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.