Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

...moja V8ka również chlała olej i szykowałem się do kosztownej wymiany uszczelniaczy, a mądry mechanik pomyślał, rozebrał i wymienił jakieś tam membrany w dolocie za parę złotych i... jestem w połowie interwału a oleju kropli nie dolałem. Także ostrożniej z tymi "remontami" :)
freude am fahren / fuck downsizing
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X5M f85

Jaki olej mogę użyć na dolewkę? W silniku znajduje się to co leją w ASO.

Jaka jest norma zużycia oleju dla tego silnika?

Początkowo auto nie brało nic, obecnie około 400 ml na 1000 km

co w ASO leją? 10w60..? taki olej podobno zaczyna "znikać" po 8-10tyś ze względu na utratę swoich właściwości...Sprawdź to

freude am fahren / fuck downsizing
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X5M f85

Jaki olej mogę użyć na dolewkę? W silniku znajduje się to co leją w ASO.

Jaka jest norma zużycia oleju dla tego silnika?

Początkowo auto nie brało nic, obecnie około 400 ml na 1000 km

co w ASO leją? 10w60..? taki olej podobno zaczyna "znikać" po 8-10tyś ze względu na utratę swoich właściwości...Sprawdź to

 

Wg instrukcji to 0W30 lub 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jaki olej polecicie do:


Model: BMW F33 420d 2015

Silnik: N47D20 184 z DPF

Przebieg: 130 000 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: 90% to autostrady z tempomatem na 140 km/h, 10% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: relatywnie nowy samochód, raczej znikome

Dotychczas: nie wiem co jest obecnie


Myślałem o Valvoline SynPower XL-III C3 5W-30, co myślicie? Może coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę polecić Ravenol VMP USVO 5W-30 C3. Temp. płynięcia -60, Noack - 7,6. Niewiele olejów ma takie parametry, które świadczą o dużej ilości baz PAO. Jeżdżę na nim w trybie mieszanym, podczas tegorocznych upałów po niemieckich autostradach dość ostro jeżdżąc w pełni załadowanym autem nie zauważyłem zużycia na bagnecie. Poprzednio jeździłem na dokładnie takim Valvo ale to HC, więc chciałem zmienić na coś o półkę wyżej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ja obecnie testuje Fuchs Titan GT1 Pro C-3 5W30 który jest na bazie hc z domieszką pao. W sierpniu zrobiłem w 3 tygodnie 7 kkm po europie full załadowany + temperatury w chorwacji ok. 35 stopni i również nie zauważyłem strat oleju na bagnecie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ja obecnie testuje Fuchs Titan GT1 Pro C-3 5W30 który jest na bazie hc z domieszką pao. W sierpniu zrobiłem w 3 tygodnie 7 kkm po europie full załadowany + temperatury w chorwacji ok. 35 stopni i również nie zauważyłem strat oleju na bagnecie.

Ty zagorzały zwolennik Valvoline zdradziłeś go ? Żartuję, słusznie nic poza wodą w stawie nie stoi w miejscu należy korzystać z edukacji.Przywiązanie do olei z bazą hc pozostało :wink: one też mają swoje walory rozpuszczalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiesz jeśli skrócisz interwał olejowy przynajmniej o połowę to baza hc nie jest problemem. Dawniej przed valvo testowałem różne marki i taki Amsoil na bazie pao z świetnym noackiem potrafiło zniknąć 0,5 litra dlatego nie ma co przesadzać, ostatnio zobaczyłem fajne zmiany u Fuscha wraz z analizą świeżego jak i przepracowanego oleju dlatego postanowiłem go zalać i jak na razie nie mam zastrzeżeń a wymianę planuje zrobić max przy 12kkm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jaki olej polecacie do BMW:

Model: E60

Silnik: 525i N52B25A

Przebieg: 175 000 km

Styl jazdy: mieszany z naciskiem na agresywny

Użytkowanie: mieszane, bardziej miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie mogę stwierdzić.

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: vavoline 5w30 XL-III C3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam 3 następujące pytanka:


Jaki olej do mojego samochodu?

Czy to prawda że olej trzeba zmieniać co roku bez względu na przebieg? (nie zmianiałem oleju od 3 lat, ale auto było jeżdzone sporadycznie, może 3000km).

Co myślicie o dolaniu tak zwanego ceramizera? Widziałem pozytywną recencję i testy tego specyfiku na youtube.


Model: E39

Silnik: 523i 2.5l 170KM

Przebieg: 230 000 km

Rocznik: 1997

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: mieszane

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: będzie w tym tygodniu

Dotychczas: nie wiem co tam mechanik zalał po zakupieniu


Dziękuję za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam 3 następujące pytanka:


Jaki olej do mojego samochodu?

Czy to prawda że olej trzeba zmieniać co roku bez względu na przebieg? (nie zmianiałem oleju od 3 lat, ale auto było jeżdzone sporadycznie, może 3000km).

Co myślicie o dolaniu tak zwanego ceramizera? Widziałem pozytywną recencję i testy tego specyfiku na youtube.


Model: E39

Silnik: 523i 2.5l 170KM

Przebieg: 230 000 km

Rocznik: 1997

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: mieszane

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: będzie w tym tygodniu

Dotychczas: nie wiem co tam mechanik zalał po zakupieniu


Dziękuję za rady.

 

Wypadałoby zmieniać co roku z tego względu, że w oleju czasami kondensuje się woda, lub inne zanieczyszczenia tym bardziej jeśli jeździsz tym samochodem nie wiele.


Co do Ceramizera to kiedyś to zalałem do silnika. Jakichś wielkich zmian nie zauważyłem, ale może i coś tam dało. W każdym razie nie zaszkodzi.


Co do oleju to zależy jaki budżet. Jak chcesz coś ekstra to PMO 5w40 Extreme z normą BMW LL 01. Tylko pytanie czy potrzebujesz aż takiego oleju, może wystarczy coś budżetowego skoro mało jeździsz? Bo jeśli coś taniego to Total czy Shell 5w40 da radę :)

Witam, jaki olej polecacie do BMW:

Model: E60

Silnik: 525i N52B25A

Przebieg: 175 000 km

Styl jazdy: mieszany z naciskiem na agresywny

Użytkowanie: mieszane, bardziej miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie mogę stwierdzić.

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: vavoline 5w30 XL-III C3

 

Godnym następcą Valvoline jest PMO. Z tego co wiem to ta sama fabryka co niegdyś Valvo. Teraz Valvo przeniosło się gdzieś na południe Europy i poszli na ilość a nie jakość. Do tego PMO ma więcej PAO i lepsze parametry. Cenowo wychodzi minimalnie drożej. Odpowiednikiem będzie PMO 5w30 C3 albo PMO 5w30 C3 Extreme.


Miałem N52 u siebie i po przejściu z Valvo na PMO byłem zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.


No teraz planuje już jeździć nieco więcej, bo wróciłem na stałe do kraju.

zakupiłem juz następujący olej: VALVOLINE SynPower 5W40. ma norme LL-01


Mam nadzieje ze będzie ok.

Nad PMO 5w40 Extreme pomyślę przy następnej wymienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, myślę nad zmiana oleju z Castrola na coś lepszego, co polecacie?

Model: BMW F30 318d 2013

Przebieg: 150 000 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: Głównie miasto i dojazdy przez autostradę , raz na jakiś czas trasa do Polski 850km w jedna stronę

Zużycie bieżące na l/1000km: przez ostatnie 100tyś km niezauważalne

Dotychczas: Castrol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

No teraz planuje już jeździć nieco więcej, bo wróciłem na stałe do kraju.

zakupiłem juz następujący olej: VALVOLINE SynPower 5W40. ma norme LL-01

Mam nadzieje ze będzie ok.

Nad PMO 5w40 Extreme pomyślę przy następnej wymienie.

 

Czy ktoś może ocenić TEN olej ? Ja po raz pierwszy go wlałem ale 5W30.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtra cząstek nie ma. Są zrobione DP decat

10w60 jeśli katujesz wariatkę, a opony starczają Ci na 1 góra 2 sezony :D 5w50 może też by się sprawdził chociaż nie słyszałem aby był szczególnie stosowany w M-kach. Do jazdy "na co dzień" 0w40 jak najbardziej da radę myślę.. Polecam Fuchs TITAN SuperSyn LL 0w40 (stosunek ceny do jakości :cool2: ) albo Rowe HIGHTEC SYNTH 0w40

freude am fahren / fuck downsizing
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju to zależy jaki budżet. Jak chcesz coś ekstra to PMO 5w40 Extreme z normą BMW LL 01. Tylko pytanie czy potrzebujesz aż takiego oleju, może wystarczy coś budżetowego skoro mało jeździsz? Bo jeśli coś taniego to Total czy Shell 5w40 da radę :)

..dobre :lol: niezły gigant to pmo widocznie...tylko np pomijając resztę, to portfolio z olejami mają krótkie jak menu w porządnej restauracji

freude am fahren / fuck downsizing
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, co polecacie dla mnie. Osobiście myślę nad Valvoline XL III, tylko że on chyba nie spełnia normy LL04


Model: E60

Silnik: 530D M57N2

Przebieg: 240 000 km

Styl jazdy: umiarkowanie agresywny

Użytkowanie: mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km: niezauważalny

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: Millers 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.