Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

W tym budżecie ciężko znaleźć coś lepszego. Dodatkowo możesz spojrzeć na Millersa i Amsoila, one są w granichach 180 zł.



W niższym budżecie z pewnością poleciłbym PMO kosztuje około 110 zł, ma sporo PAO w składzie i solidne parametry, ale mimo wszystko mając budżet 180 na 4 litry to raczej powinieneś szukać czegoś wśród tych co podałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto F11 525 2015,

przebieg 128kkm, (do 115kkm były tylko trasy) obecnie jazda raczej miejska, cykl mieszany mało tras.

Oleje zmieniane w ASO 5w30


Silnik bez wycieków, pracuje bardzo ładnie (naoglądałem się tych tych aut sporo przed zakupem, a jestem wyczulony na tym punkcie).

Koszty oleju nie są tak istotne, ważne aby po zalaniu nie było metalicznej pracy, tak jak można wyczytać jest po olejach Amsoil.

Płukanki nie przewiduje,( prędzej w mojej e39 M54 przed płukanką silnik pracował lepiej jak po +nowy olej Liqy Molly)

W ogóle zastanawiam się nad sensem zmiany oleju na inny niż ten shell, w tym temacie 1 komentarz na 100 mówi o polepszeniu pracy silnika, ale są też głosy, że po zmianie oleju na inny niż był stosowany dotychczas silnik pracuje głośniej.

Jeśli miał bym zmieniać na inny, to moje typy to MillersXF , ktoś piał, że po Motulu 8100 silnik pracował ciszej. Raczej nie będę się pchał w oleje z dużą bazą syntetyczną.

Szkoda, że w temacie użytkownicy nie piszą o pracy silnika po zmianie oleju na inny.

Zostać przy shellu -nie z ASO, czy pchać się w Millersa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważam, tą opcje, ale wolał bym usłyszeć opinie jak faktycznie ten olej sprawuje się w silniku, tj, pracuje ciszej/głośniej. Same dane techniczne są ok, ale często teoria kończy się tam gdzie zaczyna praktyka, a doświdaczyłem już na swoich autach zmiany olejów na inne, i nie zawsze było to na plus.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę rozwinę moją myśl. Przechodząc na BMW, czytając fora zastanawiałem się, z jaką lekkością ludzie przechodzą w tych autach na inne oleje.

Lata temu miałem opla omegę 2.0 benzynka przebieg 90tyś km, auto miało 6lat.W niemcowni jeździło na jakimś oleju bez problemowo. Silnik pszczółka. U mnie, pamiętam jak dziś, -15st na dworze a tam nawet na 1 sek nie odezwała się klawiatura . Po ok 3mc od zakupu zmieniłem olej na nowy, jako, że nie wiedziałem co było lane poszedł castrol chyba 5/40 zakupiony w sklepie w niemczech. I co, klawiatura zaczeła się odzywać nawet przy lekkim mrozie.

Więc jak to jest, skoro u niemca auto nie miało problemu z klawiaturą, a u mnie po zmianie oleju od razu była słyszalna przy odpaleniu, to znaczy, ze jednak olej ma znaczenie.

Kolejny przykład. Kupiłem silnik M54 do mojej poprzedniej e39. Na start dostał nowy olej castrola 5/40+ płukanka, chodził naprawdę dobrze, po 2godzinach zalany był docelowy olej Liqed Molly Toptec i lipa, inny dźwięk silnika. Bardziej rzężący. Zrobiłem tym silnikiem 50kkm, w między czasie zalany był z powrotem castrol 5/40, potem przy kolejnej wymianie był valvoline 5/40 i pamiętam, że to zemściło, zaraz po zmianie oleju było słychać popychacz ale na ciepłym silniku. W akcie desperacji,przy koljnej zmianie zalałem castrola 10/40, ale bez efektu, kolejnego dnia dostał nowy olej 5/40

Po tej sytuacji, jedno jestem pewien Castrol to szajs. I w omedze i potem e39, oleje kupowane w różnych miejscach miały inne opakowanie. Ba, stwierdzam, że nawet sam olej miewał inny kolor zależnie od miejsca zakupu.

Liqed Molly, po 5tyś km był w silniku benzynowym jeszcze w kolorze słomkowym. Castrol, po tym przebiegu, był czarny.

Ale ogólnie, moje doświadczenie pokazuje, że chyba, nie zawsze zmiana oleju na inny niż był lany dotychczas jest właściwa.

Stąd moje obawy, motor mam w dobrym stanie, olej trzeba zmienić, ale nie chcę przedobrzyć.

I dla mnie, "referencyjna" sytuacja po wymianie oleju jest taka. Nowy olej= nieco ciszą gładsza pracą silnika. Tak było wielokrotnie w omedze (no tak do 250kkm :), w e39 różnie, w Busie Renault Trafic z przebiegiem 60-120kkm zawsze pracował ładnie na świeżym oleju.Teraz w Fordzie choć to prawie nowe auto, też na nowym oleju jest nieco cichszy.

Więc jak to jest z tymi zmianami producentów oleju przy wymianie? czytam, ze co niektórzy zmieniają producenta co wymianę.I zawsze ładnie pracują te motory?

Edytowane przez cath
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie obecnie jezdze na Valvoline 0w40 w porownaniu do mobila to ubywa go 2 razy mniej. Ogolnie jestem zadowolony ale wolalbym dmuchac na zimno i zalac troche gesciejszy 5w40 i ciekawi mnie ten olej Pmo tez duzo pozytywnych komentarzy na jego temat wyczytalem ale czy 100% Pao nie rozpierpapier mi silnika nagle taki wzrost w porownaniu do valvo?;) wyglada na to ze to bardzo dobry olej w bardzo dobrej cenie rzadkosc w naszych czasach ciekawi mnie gdzie jest haczyk w tym PMO.

Silnik N53 528i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę rozwinę moją myśl. Przechodząc na BMW, czytając fora zastanawiałem się, z jaką lekkością ludzie przechodzą w tych autach na inne oleje.

Lata temu miałem opla omegę 2.0 benzynka przebieg 90tyś km, auto miało 6lat.W niemcowni jeździło na jakimś oleju bez problemowo. Silnik pszczółka. U mnie, pamiętam jak dziś, -15st na dworze a tam nawet na 1 sek nie odezwała się klawiatura . Po ok 3mc od zakupu zmieniłem olej na nowy, jako, że nie wiedziałem co było lane poszedł castrol chyba 5/40 zakupiony w sklepie w niemczech. I co, klawiatura zaczeła się odzywać nawet przy lekkim mrozie.

Więc jak to jest, skoro u niemca auto nie miało problemu z klawiaturą, a u mnie po zmianie oleju od razu była słyszalna przy odpaleniu, to znaczy, ze jednak olej ma znaczenie.

Kolejny przykład. Kupiłem silnik M54 do mojej poprzedniej e39. Na start dostał nowy olej castrola 5/40+ płukanka, chodził naprawdę dobrze, po 2godzinach zalany był docelowy olej Liqed Molly Toptec i lipa, inny dźwięk silnika. Bardziej rzężący. Zrobiłem tym silnikiem 50kkm, w między czasie zalany był z powrotem castrol 5/40, potem przy kolejnej wymianie był valvoline 5/40 i pamiętam, że to zemściło, zaraz po zmianie oleju było słychać popychacz ale na ciepłym silniku. W akcie desperacji,przy koljnej zmianie zalałem castrola 10/40, ale bez efektu, kolejnego dnia dostał nowy olej 5/40

Po tej sytuacji, jedno jestem pewien Castrol to szajs. I w omedze i potem e39, oleje kupowane w różnych miejscach miały inne opakowanie. Ba, stwierdzam, że nawet sam olej miewał inny kolor zależnie od miejsca zakupu.

Liqed Molly, po 5tyś km był w silniku benzynowym jeszcze w kolorze słomkowym. Castrol, po tym przebiegu, był czarny.

Ale ogólnie, moje doświadczenie pokazuje, że chyba, nie zawsze zmiana oleju na inny niż był lany dotychczas jest właściwa.

Stąd moje obawy, motor mam w dobrym stanie, olej trzeba zmienić, ale nie chcę przedobrzyć.

I dla mnie, "referencyjna" sytuacja po wymianie oleju jest taka. Nowy olej= nieco ciszą gładsza pracą silnika. Tak było wielokrotnie w omedze (no tak do 250kkm :), w e39 różnie, w Busie Renault Trafic z przebiegiem 60-120kkm zawsze pracował ładnie na świeżym oleju.Teraz w Fordzie choć to prawie nowe auto, też na nowym oleju jest nieco cichszy.

Więc jak to jest z tymi zmianami producentów oleju przy wymianie? czytam, ze co niektórzy zmieniają producenta co wymianę.I zawsze ładnie pracują te motory?

 


Wystarczy poczytać co nieco na temat olejów i można co wymianę kupować inna markę. Ale jak znajdziesz jedną dobrą to jaki jest sens ciagle coś zmieniać? Kupując olej patrz na jego parametry + na użyte bazy + na opinie innych i wtedy na pewno się nie rozczarujesz jak wybierzesz olej według tych kryteriów. No a Castrol? Cóż, to nie jest dobry olej. Ja nigdy tego oleju nikomu nie polecę, a tym bardziej nie zaleje do siebie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie obecnie jezdze na Valvoline 0w40 w porownaniu do mobila to ubywa go 2 razy mniej. Ogolnie jestem zadowolony ale wolalbym dmuchac na zimno i zalac troche gesciejszy 5w40 i ciekawi mnie ten olej Pmo tez duzo pozytywnych komentarzy na jego temat wyczytalem ale czy 100% Pao nie rozpierpapier mi silnika nagle taki wzrost w porownaniu do valvo?;) wyglada na to ze to bardzo dobry olej w bardzo dobrej cenie rzadkosc w naszych czasach ciekawi mnie gdzie jest haczyk w tym PMO.

Silnik N53 528i

PMO to bardzo dobra oliwa, nawet kupując zwykłą linie a nie Extreme, więc bez obaw. A co do ceny, czemu jest taka niska? Możemy tylko strzelać, ale według mnie wchodząc na rynek nie mogą szaleć ze cenami, bo nowa marka+ droga marka = słaba sprzedaż. Więc jedyne co mogą zrobić to zachęcać dobrą ceną a poźniej będą ją pewnie podnosić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ku przestrodze przesyłam zdjęcia oryginalnego filtra oleju w n43 po 12 tys. km i 24 miesiącach, oryginalny olej wyglądał gorzej niż w moim 16-letnim kopciuchu po podobnym przebiegu, dla przykładu w m52tub28 o przebiegu 360 tys. km i po 11 tys. ma kolor zbliżony do nowego oleju a nie smoły. Auto ze zdjęć ma 10 lat i 203 tys. km prawdziwego przebiegu.

IMG-20190814-WA0002.jpg

IMG-20190814-WA0005.jpg

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej prośba o pomoc w doborze oleju oraz filtrów do auta teściowej:)

RENAULT clio 2010 1.2 benzyna 75km

Przebieg obecny 75 tys km

Przebieg roczny 10-12 tys

90% miasto

Bardzo dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj czegoś z normą Renault RN0700. Silnik nie jest bardzo wymagający więc jakiejś szczególnej marki Ci nie polecę bo tu sprawdzi się pewnie wszystko :D


Jak chcesz tanio i dobrze to:


PMO 5w30 C2

Total Quartz Ineo ECS 5w30 C2

Eurol 5w30 C2


jak chcesz drogo i dobrze to:


Amsoil 5w30

Penrite 5w30


ale nawet jak się uprzesz na jakiegoś Motula czy Castrola to da radę, chociaż nie widzę wiekszego sensu kupowania tego skoro można taniej i lepiej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie zalalem ten olej PMO 5w40 100% pao. Zrobilem na nim ok 1700km i jak narazie to roznicy nie widze bo silnik raczej chodzi troszke glosniej jak na valvo a myslalem ze sie poprawi jak kazdy wie to n53 jest dosc glosny jak na benzyne. Moze dlatego ze to 5w40 a valvo byl 0w40. Nie wiem ale narazie jestem nie zadowolony ze zmiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to normalne. Oleje na bazach PAO gorzej pochłaniają dzwięk, więc czego Ty się spodziewałeś? ;) Valvo to typowy hydrokrak. Niestety wadą baz PAO jest to że silniki chodzą głośniej. Nic w świecie nie jest idealne :D Wady PAO to na pewno wyższa cena i gorsze pochłanianie dzwięku. No ale zalet i tak znacznie więcej, więc nie wiem czy aż tak bardzo istotne jest subiektywne odczucie głośności.


Jak chciałeś ciszej to było brać ten z niebieską etykietą to chyba linia professional Series ona ma chyba 30% PAO.



Poza tym PMO jest robione w tej fabryce gdzie Valvo (znaczy w miejscu dawnego Valvo, bo Valvoline teraz przeniosło się do tańszych krajów z produkcją i obniżyli przez to cenę ale i jakość) A PMO to tak według lepsza odmiana Valvo o lepszych parametrach, na trochę bogatszych dodatkach i lepszych bazach , ale za to PMO jest minimalnie droższe (chociaż są sklepy, że cena jest prawie identyczna ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no przede wszystkim spodziewalem sie ze bedzie chodzil ciszej jak u 99% innych uzytkownikow PMO ale akurat u mnie jest inaczej. Moze tak jak mowisz lepiej jakbym wzial ten z LL04 ma mniej Pao wiec moze bedzie lepiej chodzil choc wolalbym zostac przy LL01. A narazie to mam wrazenie jakby mial sie silnik zaraz rozkraczyc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No podejrzewam, że 99% ludzi własnie jeździ na tej serii z niebieską etykietą :D (gdzie jest 30% PAO) Ten 100% PAO to mega niszowy olej olej i raczej wielu użytkowników nie ma. Ten 100 % PAO to podejrzewam, ma sens jak ktoś po torze jeźdz albo ciągle czerwone pole zahacza :D Przy normalnej jeździe zwykła wersja jest i tak aż ponadto moim zdaniem :D Zresztą przykładem jest moja analiza, która zrobiłem na 5w30 C3 :)



Kiedyś kupiłem Amsoila 5w40 100% PAO i silnik chodził jak traktor :D A Amsoilowi jakości odmówić nie można. Nawet pisałem do nich oficjalnego maila i odpisali, że to zupełnie normalne i w niektórych silnikach PAO pochłania znacznie gorzej dzwięk niż HC. Więc tej teorii się trzymam bo jak widać potwierdza się praktycznie w każdej marce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś jaki sposób użytkowania auta. Jeśli jeździsz zwyczajnie, delikatnie to możesz szukać czegoś na bazach HC typu:


Motul

Valvo



A jeśli lubisz sobie czasami docisnąć, bądź jeździsz zwyczajnie, ale chcesz mieć pewność, że olej będzie bardziej wytrzymały to szukaj czegoś co jest na PAO bądź ma dużo PAO w składzie typu:


PMO

Ravenol

Amsoil


A co do lepkości to albo 5w30 C3 albo 5w40 C3 i szukaj z normą BMW LL04. Każdy z wyżej wymienionych w 5w30 i 5w40 ma taką normę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak lubisz przycisnąć to szukaj czego na PAO bądź z PAO w składzie. Oleje na HC są mniej trwałe i przy ostrzej jeździe mogą nie dać rady.



Szukaj 5w30 C3 ewentualnie 0w30 :) A co do marek to było już w tym temacie mówione wiele razy, nawet jak przewiniesz delikatnie w górę to zobaczysz co się teraz leje i co wychodzi najkorzystniej w stosunku Jakość/Cena :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto BMW X3 F25 silnik 20d 184KM.Oryginalnie z DPF wiadomo olej Valvoline 5w40 z normą LL04.Jednak zrobiłem zabieg i już jest brak DPF.Czy dalej muszę lać olej ze specyfikacją LL04 jak bym dalej miał filtr cząstek stałych?Czy mogę zalać Valvoline 0w40 który ma normę LL01?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E83 X3 3.0D

Silnik: M57/TU

Przebieg: 230 000 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem dopiero kupiłem

Dotychczas: nie wiem co jest obecnie

Dawno tu nie zaglądałem i nic nie polecałem, ale niezmiennie polecę PMO 5w40 C3 (chociaż norma C3 nie jest tu konieczna) bądź PMO 5w40 Extreme. Od tego PMO Extreme lepszego raczej nic nie kupisz.


 

X5M f85

Jaki olej mogę użyć na dolewkę? W silniku znajduje się to co leją w ASO.

Jaka jest norma zużycia oleju dla tego silnika?

Początkowo auto nie brało nic, obecnie około 400 ml na 1000 km

Jeśli auto bierze 400 ml na 1000 km to znaczy, że czeka Cię remont silnika. Nie upatrywałbym tutaj problemu z olejem. A jak ubywa Ci taka ilość to lej to co najtańsze, bo szkoda drogiego oleju na taką zabawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.