Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

No PMO od Valvo jest zdecydowanie lepsze, lepsze parametry + PAO o którym wspomniałem. Co do miejsca zakupu to trudno mi doradzić, ja zamawiam w oficjalnym sklepie bo jest niewiele drożej a mam 101% pewność, że to oryginał. Jednak dwa razy zdarzyło mi się kupić gdzieś stacjonarnie (raz Petrostar w Warszawie, a raz gdzieś tam jeszcze) i też było ok. Ale jednak lubię mieć zawsze świeżą dostawę prosto od producenta :)


Co do różnicy między 30 a 40, to różnica jest w lepkości. Ten 5w40 będzie bardziej lepki w wysokich temperaturach. Np w USA (w ciepłych klimatach typu California) BMW potrafiło zalewać do takich silników 5w40 :) No ale tak jak pisałem oba są z normą BMW LL 04, więc 5w30 C3 również będzie ok :)

Dzięki wielkie za pomoc. Jak już piszemy to możesz powiedzieć też słowo o filtrach? Za mną dopiero pierwsza wymiana i założyłem MANNa, nada się też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No PMO od Valvo jest zdecydowanie lepsze, lepsze parametry + PAO o którym wspomniałem. Co do miejsca zakupu to trudno mi doradzić, ja zamawiam w oficjalnym sklepie bo jest niewiele drożej a mam 101% pewność, że to oryginał. Jednak dwa razy zdarzyło mi się kupić gdzieś stacjonarnie (raz Petrostar w Warszawie, a raz gdzieś tam jeszcze) i też było ok. Ale jednak lubię mieć zawsze świeżą dostawę prosto od producenta :)


Co do różnicy między 30 a 40, to różnica jest w lepkości. Ten 5w40 będzie bardziej lepki w wysokich temperaturach. Np w USA (w ciepłych klimatach typu California) BMW potrafiło zalewać do takich silników 5w40 :) No ale tak jak pisałem oba są z normą BMW LL 04, więc 5w30 C3 również będzie ok :)

Dzięki wielkie za pomoc. Jak już piszemy to możesz powiedzieć też słowo o filtrach? Za mną dopiero pierwsza wymiana i założyłem MANNa, nada się też?

Tak, to bardzo dobre filtry. Śmiało zakładaj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No PMO od Valvo jest zdecydowanie lepsze, lepsze parametry + PAO o którym wspomniałem. Co do miejsca zakupu to trudno mi doradzić, ja zamawiam w oficjalnym sklepie bo jest niewiele drożej a mam 101% pewność, że to oryginał. Jednak dwa razy zdarzyło mi się kupić gdzieś stacjonarnie (raz Petrostar w Warszawie, a raz gdzieś tam jeszcze) i też było ok. Ale jednak lubię mieć zawsze świeżą dostawę prosto od producenta :)


Co do różnicy między 30 a 40, to różnica jest w lepkości. Ten 5w40 będzie bardziej lepki w wysokich temperaturach. Np w USA (w ciepłych klimatach typu California) BMW potrafiło zalewać do takich silników 5w40 :) No ale tak jak pisałem oba są z normą BMW LL 04, więc 5w30 C3 również będzie ok :)

Mi też przed poprzednią zmianą polecono tu Valvoline Synpower 5w30 LL-01 (nie mam DPF)

Czyli teraz zmieniły się trendy i polecany jest PMO ?

Widzę, że PMO ma olej 5w40 extreme z LL-01 - czy warto go lać jak nie mam DPF?

Jak zwykle przed wymianą zastanawiam się czy 5w30 czy 5w40 no i czy LL-01 czy LL-04....

Chciałbym więc odświeżyć dane i proszę o opinie...


Model: E91

Silnik: 320d M47T2

Przebieg: 250 000 km

Styl jazdy: 65% spokojny, 35% wdepnę w podłogę

Użytkowanie: 50% trasa /50% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 0,1l (dolewam lekko ponad litr pomiędzy wymianami 12-15tys)

DPF: nie

Dotychczas: Valvoline Synpower 5w30 LL-01

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością PMO nie jest tak popularne jak Valvo, więc zanim będzie to bardzo popularny olej to minie sporo czasu. Ale o ile nie obniżą jakości i nie podniosą jakoś bardzo ceny to moim zdaniem to prędzej czy później się stanie. Z moich obserwacji wynika, że kto raz zalał PMO to kupuje już je cyklicznie. U mnie ten olej spisuje się świetnie w dwóch autach. Dodatkowo, każdy mój znajomy co jeździ na PMO też chwali, więc ja mam realne opinie i to mnie najbardziej utwierdza, że to bardzo dobre oleje. Zresztą dodatkowo dla własnej ciekawości zrobiłem test laboratoryjny tego oleju po 19 tyiącach kilometrów i tutaj największe zdziwienie, że po takim przebiegu olej praktycznie nie wykazywał oznak zużycia (oprócz mniejszego TBN, ale podobno to normalne)



A co do 5w40 Extreme to akurat już zupełnie inna półka. O ile zwykłe PMO 5w40 (proffesional series) to dobry olej (chociaż w mojej opinii i tak lepszy od Valvo) to Extreme to już półka wyżej. Valvoline nie ma oleju opartego o 100% PAO, więc nawet trudno te oleje porównać. Olejów 100% PAO w Polsce za dużo nie ma. Są takie marki jak Meguin czy Kroon Oil które trzeba sciągać zza granicy, a PMO jest dostępne w Polsce od ręki.


Pytanie tylko czy potrzebujesz aż tak dobrego oleju jak oleje 100% PAO. W mojej ocenie nawet jak kupisz PMO 5w30/5w40 C3 z norma LL-04 to spełni Twoje oczekiwania. A ten 100% PAO to jak już pisałem poziom wyżej od reszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogie jest takie badanie oleju? ;)



Co do samego PMO to mogę się zgodzić. Ja u siebie przesiadłem się z Motula i jestem zadowolony ze zmiany. Niegdyś Motul był numerem jeden polecanym na forach w Polsce (przynajmniej z tego co zaobserowałem :D ) chociaż Valvo w sumie też, ale Valvo nigdy nie testowałem.


Po przejściu na PMO na plus kultura pracy silnika, jest ciszej i to nie tylko świeżo po zalaniu, ale nawet po 10 tysiącach jest różnica w kulturze pracy :cool2: No i u mnie mniejsze zużycie oleju na 10 tysięcy :cool2: Cenowo też ujdzie, taniej niż Motul (który zresztą chyba podrożał) :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


A co do 5w40 Extreme to akurat już zupełnie inna półka. O ile zwykłe PMO 5w40 (proffesional series) to dobry olej (chociaż w mojej opinii i tak lepszy od Valvo) to Extreme to już półka wyżej. Valvoline nie ma oleju opartego o 100% PAO, więc nawet trudno te oleje porównać. Olejów 100% PAO w Polsce za dużo nie ma. Są takie marki jak Meguin czy Kroon Oil które trzeba sciągać zza granicy, a PMO jest dostępne w Polsce od ręki.


Pytanie tylko czy potrzebujesz aż tak dobrego oleju jak oleje 100% PAO. W mojej ocenie nawet jak kupisz PMO 5w30/5w40 C3 z norma LL-04 to spełni Twoje oczekiwania. A ten 100% PAO to jak już pisałem poziom wyżej od reszty.

Zapewne jest to poziom wyżej bo ma w nazwie "Extreme" :D

A tak na serio to różnica w cenie to tylko 30zł więc jeżeli 100% PAO z LL-01 mogę stosować do m47n2 bez DPF to wolę dołożyć kilka złotówek :)

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę zdecydowanie polecić Ravenol VMP 5w-30 USVO, trasa Wrocław - Hamburg, dwie strony, prędkości 160km - 220km. Brak zauważalnego zużycia oleju na bagnecie, kolega w VW musiał zrobić dolewkę. Pewnie wiele zależy od silnika, ale olej też ma znaczenie. U niego był Castrol. Zgodnie z tym co piszą na oilclub.de technologia USVO jest już ustabilizowana. Nie ma fluktuacji w blendzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Ravenol jest ok, ale skąd oni mają wiedzieć czy jest ustabilizowana? Przecież nikt pewności nie ma. Zrobi się analizę za pół roku, później znowu za pół i jak będzie taki sam skład to wtedy będzie można mieć pewność. Trzeba też pamiętać, że nasze forum oil club nie jest nieomylne. Najwięcej wiedzy maja na oil clubie.ru. Tam warto poczytać, można sie wielu rzeczy ciekawych dowiedzieć. A takich akcji z Ravenolem była masa, więc dla mnie ta marka ma małe zaufanie. Kiedyś nawet zbanowali Ravenola na tamtym forum i zakazali go polecać za jakieś przekręty. Więc ja podziękuje póki co :)


A jak przez dwa lata nie zmienią składu i nie będą nic kręcić to spoko.



P.S A Castrol to w ogóle półka nizej, więc nie ma co porównywać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@mariusz.pasterski

Czy jesteś w stanie potwierdzić, że ten PMO 5w40 Extreme może "współpracować" z M47N2 bez dpf ?

Z tego co dobrze zrozumiałem - jak nie ma DPF to lepiej wziąć LL01 - pomijając ekologię to olej z taką "aprobatą" lepiej chroni silnik?

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak nie ma DPFu to olej wysokopopiołowy czyli ten z normą BMW LL 01 będzie lepszy wyborem. Ale ten PMO Extreme ma własnie normę LL 01, więc jest własnie stworzony do takich celów. A czy mogę potwierdzić czy będzie współpracował? :D No ludzie leją full sapsy do takich silników i są zadowoleni, więc moim zdaniem bez obaw :)


Oczywiście to nie znaczy, że oleje z normą C3 są słabe, tylko z pewnością mają mniej uszlachetniaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Ravenol jest ok, ale skąd oni mają wiedzieć czy jest ustabilizowana? Przecież nikt pewności nie ma. Zrobi się analizę za pół roku, później znowu za pół i jak będzie taki sam skład to wtedy będzie można mieć pewność. Trzeba też pamiętać, że nasze forum oil club nie jest nieomylne. Najwięcej wiedzy maja na oil clubie.ru. Tam warto poczytać, można sie wielu rzeczy ciekawych dowiedzieć. A takich akcji z Ravenolem była masa, więc dla mnie ta marka ma małe zaufanie. Kiedyś nawet zbanowali Ravenola na tamtym forum i zakazali go polecać za jakieś przekręty. Więc ja podziękuje póki co :)


A jak przez dwa lata nie zmienią składu i nie będą nic kręcić to spoko.



P.S A Castrol to w ogóle półka nizej, więc nie ma co porównywać :)

 

Nikt z nas nie jest nieomylny, przynajmniej jak tak sądzę. Przypomnę tylko, że PMO też zmniejszyło w swoim składzie zawartość PAO z deklarowanych 70% na 30% nie informując o tym nikogo. Więc tacy święci też nie są. Dla ciebie Ravenol ma małe zaufanie, dla mnie PMO. Polecajmy to co się u nas sprawdziło, starając się nie obrzucać innych błotem, bo każdy ma jakieś wady. Poza tym pewności co do składu nie ma z nas nikt i to się tyczy wszystkich olejów.


Kuzyn w Niemczech jeździ w BMW F10 2013r. 3.0D na oryginalnym BMW TWINPOWER 5W-30 i bardzo sobie chwali, tzn. nie dolewa i wymienia regularnie. Silnik pracuję cicho i równo. U niego się świetnie sprawdza. Nie ma zamiaru zmieniać na nic innego. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PMO zmniejszyło zawartość bazy PAO bo wprowadzało nową serię MAX PAO, więc to zrozumiałe, że musieli jakoś rozdzielić linie. Fakt, mogli poinformować wcześniej, ale dla mnie jako użytkownika nie ma to większego znaczenia, utrzymali jakość? Utrzymali. Teraz mają line 30% PAO i max PAO. Żeby chwalić markę trzeba mieć ją w silniku. A ja miałem i to w kilku autach + moi znajomi + wykonana przeze mnie analiza mówi jasno- to świetne oleje, porównując do wszystkiego na czym jeździłem wcześniej.


No ale każdy ma swoje zdanie. Nie ma co dyskutować :)


A oleje BMW to Shell, więc jakoś źle to nie wygląda. Też dobre oleje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ciebie jako użytkownika nie ma znaczenia zmniejszenie o ponad połowę zawartości PAO, dla mnie ma. Dla mnie to już inny olej. Czy utrzymali jakość? Dla mnie nie, ponieważ w ujęciu ekonomicznym jakość "jest to stopień zgodności produktu z wymaganiami odbiorcy". Dla mnie jako odbiorcy liczyła się zawartość PAO.


Z czystej ciekawości, robiłeś analizy pozostałych olejów, żeby można było porównać z PMO i dostrzec jego przewagę w twojej motorowni? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co? Analiza to dodatek, która tylko miała potwierdzić, czy olej daje radę po 20 tysiącach.


Robiłem za to porównanie w swoich silnikach i to mi wystarczy. Cichsza praca, mniejsze zuzycie oleju czy łatwiejszy rozruch zimą (niska temperatura płynięcia) chyba pozwalają mi ocenić olej? ;)


Z kolei jakbym robił same suche analizy to one dałyby mi mniej niż realny test w silniku. Jestem pewny, że producenci stosują takie dodatki w olejach, że nam się nawet nie śni. Analiza za 100 zł to podstawowa analiza pozwalajaca wykryć proste związki. Olej to bardziej skomplikowna mieszanina. Więc nawet jak w jednym oleju wychodzi poziom wapnia X to nie znaczy, że olej co ma wyższy poziom wapnia Y będzie lepszy. To jest tylko pomoc w ustalaniu jakości oleju. Najważniejszy test jest w silniku.


Kolejny przykład, mój kumpel amatorsko jeździ po torze. Na Motulu 300 V 5w40 temperatura oleju sięgała max 125 stopni, na PMO 5w40 Extreme max co uzyskał to 111. Jest różnica? Jest. A czy wyszłoby to w teście laboratoryjnym? Z pewnością nie.


Najśmieszniejsze jest to, że Motul 300V jest uważany za takie cudo, a jak okazuje się w praktyce to może i solidny olej, ale nie jest najlepszy na świecie.



Więc moim zdaniem 80% informacji o jakości oleju to test w silniku a 20% to analizy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A co lepiej wybrać z tych dwóch do starszych V8 tj X5 4.8 oraz M156 z AMG.

1. Motul Xclean 5w40 Mid saps ten jako pierwszy podaje dobierarka TBN ok 7.5

2. Motul Xcess 5w40 full saps TBN ponad 10.

Szkoły są dwie im więcej tym lepiej, druga mówi w starym dieslu bez dpf im więcej tym lepiej w benzynie wysoki tbn nic nie da a zabrudzi silnik.

Dodatkowo chodzą głosy że skład xcess jest od tego roku zmieniony na gorszy ale prawda jest że ciągle składy się zmieniają i nie mamy nad tym kontroli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? Żaden ;)


Motul to olej który powinien kosztować 70-80 zł a a nie 130. To jego półka cenowa. Kiedyś Motul faktycznie był dobry, ale jak produkowali go tylko we Francji. Teraz to taka średnio niższa półka i jadą tylko na opinii. Jedyna linia jaka daje radę to Motul 300V, ale te zwykłe linie to naprawdę nic szczególnego.


Jeśli koniecznie chcesz Motula to weź tego Full Sapsa. Fakt, Full Sapsy bardziej brudzą silnik, ale lepiej go chronią. Najwyżej po każdej wymanie robisz płukankę i tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Więc moim zdaniem 80% informacji o jakości oleju to test w silniku a 20% to analizy.

 


Dla mnie z kolei analiza jest obiektywna, natomiast wrażenia w postaci cichszej pracy silnika to już subiektywne odczucia. Jeden powie, że jest ciszej, drugi nie zauważy różnicy. Poza tym zbyt wiele innych czynników ma wpływ, aby obiektywnie móc ocenić takie wartości jak niższe spalanie.

Fajnie, że jesteś zadowolony z PMO :-).


 

A co lepiej wybrać z tych dwóch do starszych V8 tj X5 4.8 oraz M156 z AMG.

1. Motul Xclean 5w40 Mid saps ten jako pierwszy podaje dobierarka TBN ok 7.5

2. Motul Xcess 5w40 full saps TBN ponad 10.

Szkoły są dwie im więcej tym lepiej, druga mówi w starym dieslu bez dpf im więcej tym lepiej w benzynie wysoki tbn nic nie da a zabrudzi silnik.

Dodatkowo chodzą głosy że skład xcess jest od tego roku zmieniony na gorszy ale prawda jest że ciągle składy się zmieniają i nie mamy nad tym kontroli.

 

Zwróć uwagę na Meguin Super Leichtlauf 5W-40 ( to samo co Liqui Moly), na bazie PAO, bardzo chwalona oliwa. Poniżej link do wątku na oil-club.pl, gdzie masz opinie jak i analizy.

https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?t=10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Więc moim zdaniem 80% informacji o jakości oleju to test w silniku a 20% to analizy.

 


Dla mnie z kolei analiza jest obiektywna, natomiast wrażenia w postaci cichszej pracy silnika to już subiektywne odczucia. Jeden powie, że jest ciszej, drugi nie zauważy różnicy. Poza tym zbyt wiele innych czynników ma wpływ, aby obiektywnie móc ocenić takie wartości jak niższe spalanie.

Miałem na myśli niższą konsumpcję oleju przez silnik. Bo spalanie paliwa wiadomo, że jest niemierzalne.


Jeśli wcześniej dolewałem około litra (może minimalnie więcej) na 10 tysięcy a teraz dolewam ledwo 300-400 ml to jest to mierzalne i nie jest subiektywne. Do tego styl jazdy jest ciągle taki sam i poruszam się ciągle po tych samych trasach.


A temperatura oleju to też jest coś mierzalnego, tutaj nie ma odczuć subiektywnych ;) Jeśli na jednym oleju jest ponad 120 stopni a na drugim mniej niż 110 to też jest.


Także tak jak piszesz, ja jestem zadowolony, moi znajomi są zadowoleni i to jest najwazniejsze. Każdy sam wybiera to na czym chce jeździć, ja mogę tylko napisać to co sam uwazam, co zaobserwowałem :) Być może za jakiś czas przerzucę się na inny olej bo będzie świetny, kto to wie :D Rynek olejowy jest zmienny. Nigdyś Motul był na PAO i każdy sie nim zachwycał, a teraz widać co z tego zostało :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Więc moim zdaniem 80% informacji o jakości oleju to test w silniku a 20% to analizy.

 


Dla mnie z kolei analiza jest obiektywna, natomiast wrażenia w postaci cichszej pracy silnika to już subiektywne odczucia. Jeden powie, że jest ciszej, drugi nie zauważy różnicy. Poza tym zbyt wiele innych czynników ma wpływ, aby obiektywnie móc ocenić takie wartości jak niższe spalanie.

Fajnie, że jesteś zadowolony z PMO :-).


 

A co lepiej wybrać z tych dwóch do starszych V8 tj X5 4.8 oraz M156 z AMG.

1. Motul Xclean 5w40 Mid saps ten jako pierwszy podaje dobierarka TBN ok 7.5

2. Motul Xcess 5w40 full saps TBN ponad 10.

Szkoły są dwie im więcej tym lepiej, druga mówi w starym dieslu bez dpf im więcej tym lepiej w benzynie wysoki tbn nic nie da a zabrudzi silnik.

Dodatkowo chodzą głosy że skład xcess jest od tego roku zmieniony na gorszy ale prawda jest że ciągle składy się zmieniają i nie mamy nad tym kontroli.

 

Zwróć uwagę na Meguin Super Leichtlauf 5W-40 ( to samo co Liqui Moly), na bazie PAO, bardzo chwalona oliwa. Poniżej link do wątku na oil-club.pl, gdzie masz opinie jak i analizy.

https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?t=10

 

Liqui moly miałem w AMG i szczerze nie byłem zadowolony były duże ubytki i szybko ciemniał w porównaniu do motula. Dodatkowo ten Meguin ma normę MB 229.3 a zalecana jest 229.5 i tego bym wolał się trzymać może coś polecicie z tą normą? Raczej chcial bym coś dużego producenta bo małe fabryki często mieszają składem i są duże różnice między partiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże koncernówki nie robią dobrych olejów, więc zastanawiające jest Twój wybór. Ale możesz spróbować z: Amsoil, Penrite bądź Millers. Z tym, że półka cenowa znacznie wyższa niż innych olejów.




To tak jak piwo z małych browarów będzie lepsze niż z wielkiego koncernu. Tam się patrzy tylko na zysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Przymierzam się do pierwszej wymiany oleju po dotarciu. Podobno te longlife nie są rewelacyjne. Prosze o porade jaki olej kupic :)

Model: F36N

Silnik: 430i B48

Przebieg: 2000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: mieszany

Dotychczas: BMW Longlife-04 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Longlife nie sa rewelacyjne jak sie je zmienia co 30 tys. Jak bedziesz zmienial jak trzeba co 10 czy 15 tys to jak najbardziej jest ok.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że wymiana co 30kkm to żart. Mam zamiar wymieniać co 10-15k maks. Tylko zastanawia mnie czy jakość tego LL-04 jest dobra, czy są może lepsze jakościowo oleje, w które warto zainwestować. Totalnie nie jestem teraz w temacie olei.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.