Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Np jakie?

Już było pisane w jakimś wątku. Teraz w tej cenie dobre się trzy marki. PMO, Ravenol i ewentualnie Eurol.


A jesli budżet masz nieograniczony to jeszcze Amsoil.


A Castrole, Motule, Valvo czy inne popularne marki, które kiedyś były dobre są zwykłymi średniakami.


 

 

Normy mają takie same. Tak naprawdę ten tańszy ma lepsze parametry. A ten droższy być możez ma dodatek jakiegoś składnika, który coś tam poprawia, ale i podnosi cenę. W parametrach tego nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


A jesli budżet masz nieograniczony to jeszcze Amsoil.

 

 

Kilka lat temu stosowałem Amosil i poza wygórowaną ceną to wrażenia na mnie nie zrobił, przy interwale 15 kkm ubyło go ok. 0,5 litra gdzie noack miał jeden z lepszych, potem przeszedłem na Valvoline synpower xtreme MST c3 5w30 i w tych samych warunkach eksploatacji pobór oleju zniknął, dlatego od tamtego czasu regularnie stosuje valvo w obydwóch samochodach i jeszcze się nie zawiodłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amsoil to olej praktycznie Full PAO, a oleje full PAO mogą działać twardniejąco na uszczelki w silniku. Dobrze by było zrobić 2-3 wymiany oleju PAO i powinno się to ustabilizować.



Mi np na Valvoline (testowałem na Synpower XL III) po 5-6 tysiacach od wymiany zaczyna dzwonić łańcuch, co jest według mnie oznaką, że olej po tym przebiegu traci swoje właściwości. Na innych dobrych olejach tego nie mam.



A jeszcze co do pobierania oleju przez silnik, to nie wiem czy miarą dobrego oleju jest tylko to, czy silnik przepala olej czy nie. Jak wlejemy motodoktora do silnika to też spadnie zuzycie oleju, ale czy to znaczy, że olej z motodokrotem lepiej smaruje i lepiej chroni silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Silnik był zdrowy, nie palił oleju, z resztą później zmieniałem modele BMW i cały czas stosowałem MST C3 5w30 i nadal było bez strat oleju i tak jest do dziś. Pamiętam nawet kilka lat temu w tym temacie był kolega który miał F10 550i i stosował olej kupiony w ASO BMW i narzekał na ubytki oleju, następnie przeszedł na Valvo synpower xtreme MST c3 5w30 i był zachwycony bo skończył się problem z dolewkami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, ja sprawdzałem w jakimś sklepie i widocznie tam był błąd w opisie. W takim razie nada się jak najbardziej, ale dalej podtrzymuje swoje zdanie, że w cenie do 120-150 zł można dostać rewelacyjne oleje a nie tylko poprawne :]

 

To wracając do tematu Motula pytam bo mam obecnie zalanego i zostało mi 2L z poprzedniej wymiany. Zbliża się kolejna i można by coś zmienić swoją drogą. Myślałem o marce LIQUI MOLY Top Tec 4200 5W-30 4300 lub RAVENOL VMP SAE 5W30 USVO


1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik był zdrowy, nie palił oleju, z resztą później zmieniałem modele BMW i cały czas stosowałem MST C3 5w30 i nadal było bez strat oleju i tak jest do dziś. Pamiętam nawet kilka lat temu w tym temacie był kolega który miał F10 550i i stosował olej kupiony w ASO BMW i narzekał na ubytki oleju, następnie przeszedł na Valvo synpower xtreme MST c3 5w30 i był zachwycony bo skończył się problem z dolewkami.

No być może masz rację, że Valvo jest dobre pod tym względem. Ja obecnie w żadnym aucie nie mam problemu z tym, że samochód pobiera mi oliwę więc nie kieruję się tym podczas wyboru oleju. A olej BMW to zwykły Castrol a teraz zwykły Shell wiec nic dziwnego, nie ma co po tym oleju spodziewać sie wiele :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, ja sprawdzałem w jakimś sklepie i widocznie tam był błąd w opisie. W takim razie nada się jak najbardziej, ale dalej podtrzymuje swoje zdanie, że w cenie do 120-150 zł można dostać rewelacyjne oleje a nie tylko poprawne :]

 

To wracając do tematu Motula pytam bo mam obecnie zalanego i zostało mi 2L z poprzedniej wymiany. Zbliża się kolejna i można by coś zmienić swoją drogą. Myślałem o marce LIQUI MOLY Top Tec 4200 5W-30 4300 lub RAVENOL VMP SAE 5W30 USVO


1.png

 

Jak już to Ravenol, przynajmniej ma dodatek bazy PAO, a LM oprócz tego, że drogi to szału nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociażby PMO 5w30 C3. Jest trochę tańsze od LM i Ravenola a parametry miejscami ma lepsze: TBN, Indeks lepkości w 40 stopniach ma najlepszy a w 100 lepszy od Ravenola i HTHS też na poziomie Ravenola (3,6 czyli jeden z najlepszych na rynku). A do tego spory dodatek baz PAO o czym Liqui Moly może pomarzyć. https://pmo-lubricants.com/produkty/do-samochodow-osobowych/5w30-c3/



Albo trochę drożej Amsoil, tutaj jeszcze więcej PAO niż W PMO, ale cenowo to już bliżej 200 zł, więc zakładam, że poza Twój budżet skoro szukałeś czegoś pokroju LM https://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/gasoline/sae-5w-30-signature-series-100-percent-synthetic-motor-oil/.


Według mnie w obecnej chwili PMO to najlepszy stosunek jakości/ceny, drugi jest Ravenol. A LM bym odpuścił całkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę nad Mobil 1 5W30 ESP, co myślicie?

Model: F20

Silnik: 116d ed

Przebieg: 140 000 km

Styl jazdy: umiarkowany

Użytkowanie: miasto 60-80%

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

DPF: tak

Dotychczas: nie wiem, zalany w serwisie w Belgii


Gadałem ze znajomym z serwisu i mówił, że mobil 1 jest brandowany na oryginalny bmw. Macie z tym doświadczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Myślę nad Mobil 1 5W30 ESP, co myślicie?

Model: F20

Silnik: 116d ed

Przebieg: 140 000 km

Styl jazdy: umiarkowany

Użytkowanie: miasto 60-80%

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

DPF: tak

Dotychczas: nie wiem, zalany w serwisie w Belgii


Gadałem ze znajomym z serwisu i mówił, że mobil 1 jest brandowany na oryginalny bmw. Macie z tym doświadczenie?

 

Możesz zalać tego Mobila jeśli chcesz lub wybrać coś co było wymieniane powyżej, na pewno musi być specyfikacja LL04. BMW ma podpisaną umowę z firmą Shell.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę nad Mobil 1 5W30 ESP, co myślicie?

Model: F20

Silnik: 116d ed

Przebieg: 140 000 km

Styl jazdy: umiarkowany

Użytkowanie: miasto 60-80%

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

DPF: tak

Dotychczas: nie wiem, zalany w serwisie w Belgii


Gadałem ze znajomym z serwisu i mówił, że mobil 1 jest brandowany na oryginalny bmw. Macie z tym doświadczenie?

Tak jak kolega wyżej napisał to bzdura. BMW ma umowę Shellem, więc to ich olej wszędzie wciskają a nie mobila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja z czystym sumieniem polecam EUROL SYNTENCE FS 0w30 Właśnie zrobiłem analizę oleju zużytego (dostępna na http://www.oil-club.pl/viewforum.php?f=15) i wyszlo bardzo ok . Mimo, iż olej nie ma normy BMW LL04 ( posiada dużo bardziej wymagającą VW 504 00 /507 00) silnik nie wybuchł ani się nie zatarł a analiza wykazała bardzo dobre wyniki . Zresztą w sąsiednim wątku forum BMW 3 modelu F jest odpowiedż przedstawiciela EUROL: "Każdy producent olejów używa innych pakietów dodatków uszlachetniających, które są produkowane na świecie przez Oronite, Ethyl etc.. Pakiet oraz skład produktu Eurol Syntence FS 0W30 jest oparty o pakiet dodatków, które nie posiadają imiennego zatwierdzenia BMW LL-04. Biorąc pod uwagę jednak normy C3 oraz SAE 0W30, którą posiadają również oryginalne oleje BMW LL04 0W30 możemy polecić w/w olej do Pana pojazdu mimo braku zatwierdzenia."

Osobiście nie mam zaufania do producentów ,którzy zamieszczają opisy produktów niezbyt rzetelnie -MOTUL,(wyrok sądu w DE odnośnie używania opisu 100% SYNTETIC OIL) VALVOLINE(następne w kolejce) i PMO -które obiecywało 70 %PAO a analizy wykazały max 20-30%( Fala 722 sugeruje, że jest to olej HC z niedużym dodatkiem PAO, z samego widma trudno dokładnie określić ile, brak estrów.) a cena wcale nie jest konturencyjna z EUROL FS który zawiera ok. 50% PAO

Obecnie jeszcze nowość godna uwagi;http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=80&t=218

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę nic złego w tym, że PMO obniżyło poziom PAO z 70% do 30% na rzecz nowej serii, która wchodzi i będzie Full PAO. To oczywisty ruch z ich strony, że musieli rozdzielić linie na bardzo bogatą w PAO i po prostu na taką co ma trochę PAO.


Eutrol to dobry olej ale nie ma co sie nim tak podniecać, z pewnością Ravenol i PMO są lepsze jeśli chodzi o stosunek jakość/cena. Jedyne czym Eurol wygrywa to faktem, żę posiada większą ilością baz PAO. A tak to po prostu solidny olej ;) Eruol to cena 180 zł, Ravenol 150 zł a PMO tylko 110 zł. Więc takie porównania są w ogóle bez sensu. To tak jakby porównać Golfa 4 do Passata b6 i pisać, że Golf taki mały samochód i w ogole gorzej wyposazony a przecież kosztuje polowe tego co Passat. Każdy olej trzeba rozpatrywać w innej kategorii. Można powiedzieć, że Xenum w ogole miażdy każdy olej, ale co z tego jak kosztuje 400 zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kolegą wyżej. Przecież te oleje to dwie różne półki cenowe. Fakt, Eurol 0w30 to dobry olej ale on kosztuje blisko 200 zł :roll: PMO w Warszawie w jednej hurtowni da się kupić za 111 zł o ile dobrze pamietam, więc takie porównania są bez sensu. Uważam, że w graniach ok. 100 zł PMO nie ma konkurencji, a w cenie ok. 200 zł to już inna liga i pojawiają się takie marki jak Penrite czy Millers i to do nich trzeba porównywać Eurola.



PMO 100% PAO :?: Możesz to rozwinąć, skąd takie info?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://sklep.pmo-oils.com/pl_PL/products/pmo-5w30-c3-4l-5l a EUROL FS kupowalem po 154pln( oczwiście za 5l) 10 zł za półkę jakościową wyżej to problem? A EUROL

https://ioleje.pl/eurol-fluence-dxs-5w30-5l-5w-30-5-l.html -prawie odpowiednik PMO


" Przecież te oleje to dwie różne półki cenowe" - a przede wszystkim jakościowe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, ale na korzyść PMO :D


Mówiliśmy o Eurolu 0w30, ktory faktycznie ma dobre parametry. Ale ten Eurol 5w30 to najzwyklejszy olej, który koło PAO to nawet nie stał. Wystarczy spojrzeć na parametry, praktycznie każdy parametr słabszy od PMO, HTHS ok 3.5 a do tego PAO ile %? 5?


P.S po co porównujesz ceny w oficjalnym sklepie PMO? Wiadomo, że są one wyższe o 30% niż w hurtowniach. Wciąż to jest inna półka cenowa.


Tak dokładnie przejrzałem Eurola 5w30 i dalej się utwierdzam, że to najzwyklejszy HC na poziomie Castrola, nic szczególnego. To, że mają dobre 0w30 nie znaczy, że każdy olej jest rewelacyjny. Zresztą nie na darmo 0w30 jest drogie a 5w30 w cenie około 100 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://sklep.pmo-oils.com/pl_PL/products/pmo-5w30-c3-4l-5l a EUROL FS kupowalem po 154pln( oczwiście za 5l) 10 zł za półkę jakościową wyżej to problem? A EUROL

https://ioleje.pl/eurol-fluence-dxs-5w30-5l-5w-30-5-l.html -prawie odpowiednik PMO


" Przecież te oleje to dwie różne półki cenowe" - a przede wszystkim jakościowe :D

Nie wiem kto Ci takich głupot nagadał, że to inne półki. Porównałem parametry jednego i drugiego i PMO w tych najważniejszych jest lepsze- mówię o Indeksie lepkości i lepkości w 100 stopniach. Do tego lepsza temperatura zamarzania, ktore moze sugerować, że PMO ma więcej PAO. Skoro twierdziłeś, że PMO ma TYLKO 30% (czy tam 25% PAO ) to ile ma wychwalany Eurol? Albo wcale albo jakieś kilka % więc jeszcze mniej.


A to, że Eurol 0w30 ma dobre parametry wynika z tego, ze on faktycznie ma dużo PAO, pewnie też nikt nie wie ile, ale z pewnością ma więcej i tam faktycznie parametrami wygląda nieźle.


Ja do swojego BMW leje to co zaleca producent czyli 5w30 C3, wiec szczerze mowiąc tego oleju Eurola 0w30 nigdy nie brałbym pod uwagę tym bardziej, że nie spełnia normy LL 04. A to, ze przedstawiciel mowi ze mozna lac to co w tym dziwnego? MIał powiedzieć, "ej nie kupuj tego, to sie nie nadaje, kup inny olej konkurencji". Więc zamiast ślepo wierzyć w to co mówi producent/sprzedawca trzeba myśleć swoją głową. SKoro nie spełnia norm BMW to z jakiegoś powodu nie spełnia. I faktycznie może to być super olej, ale widocznie do silników BMW czegoś mu brakuje i tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc może Eurol 5w30 to też dobry olej, na ten temat wypowiadać się nie będę (bo nigdy na tym oleju nie jeździłem). Ale nie mów, że PMO od niego odstaje bo jest zupełnie odwrotnie. To Eurol odstaje (nie jakoś znacznie, ale jednak) a do tego ma z pewnością mniej PAO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.